امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رسم های ازدواج بسیار عجیب!

#1
مراسم ازدواج همیشه در هر کشوری با تفاوت هایی نسبت به دیگر کشور ها برگزار می شود و فرهنگ ها و ملت ها و سنت های دیرین در این گونه مراسم بسیار تأثیرگذار هستند. در اینجا به 7 رسم عجیب ازدواج در کشور های گوناگون اشاره می کنیم.
 
رسم های ازدواج بسیار عجیب! 1

ازدواج در کره جنوبی
در شب عروسی جوراب های داماد را از پایش در می آورند و شروع می کنند به کتک زدن او. این سنت به نشانه قوی تر کردن داماد برای شروع زندگی است. در کره عقیده و باور های مردمی این است که اگر داماد شب عروسی لبخند بزند بچه شان دختر خواهد بود و در شب عروسی اعضای خانواده عروس و داماد بر سرشان آجیل، بخصوص آلو خشک می ریزند که اگر عروس آجیل ها را به چنگ بیاورد فرزندانشان زیاد خواهد شد. ضمناً پرتاب کردن خرمای خشک قرمز در مراسم عروسی به معنی آرزوی خوشبختی برای عروس و داماد است. بر اساس سنت ها پرتاب شاه بلوط نماد احترام و خرمای قرمز نمادی از تلاش است.
ازدواج در ژاپن
مراسم عروسی ژاپنی به نام سان سان کودو است که از نظر معنای واژه ای، سه. سه نه بار معنی می دهد. طبق سنت ژاپنی ها از 3 فنجان به نام sakazuki استفاده می شود که با یکدیگر متفاوت هستند و عروس و داماد باید از آن بنوشند.
عدد 3 در آئین بودا بسیار مقدس است و به معنی شادی سه گانه است و ژاپنی ها معتقدند در طول زندگی مشکلات زیادی ظاهر خواهد شد، اما عروس و داماد باید با وحدت و با روح نشاط و گذشت بر آنها غلبه کنند.
ازدواج در اسکاتلند
یک سنت قدیمی در اسکاتلند وجود دارد که می گوید عروس باید پایش در شب عروسی شسته شود. اقوام عروس گرد او جمع می شوند و پاهایش را می شویند. آنها حلقه یک زن ازدواج کرده را در یک وان پر از آب قرار می دهند و معتقدند نخستین کسی که این حلقه را بیابد عروس آینده خواهد بود.
در عروسی ها به روش قدیمی اسکاتلندی ها، داماد سبدی بزرگ از سنگ بر پشتش می گذارد و آن را حمل می کند و تا زمانی به این کار ادامه می دهد تا عروس با لطف و مهربانی او را از این کار بازمی دارد. بر اساس یک سنت حاضران در مراسم عروسی به سر و روی هم رنگ می پاشند و چهره ها را رنگین می کنند.
آنها یک سنجاق سینه را که به جواهرات مزین شده است به سینه عروس می چسبانند و پس از پایان مراسم صاحب سنجاق آن را در پتوی نوزاد خود می گذارد تا برای کودک شانس بیاورد.
عروسی در هلند
در عروسی های سنتی هلند مهمانان نوعی نوشیدنی معروف به اشک عروسی می نوشند و در روز عروسی کیسه ای پر از شیرینی و آجیل به مهمانان هدیه داده می شود که به عنوان پنج نماد عشق، شادی، وفاداری، دارایی و نیرومندی است. عروس و داماد در روز عروسی شان سوسن سفید به همراه دارند و این گل نمادی از عشق است که شکوفه هایش در فصل بهار روز عروسی را به یاد می آورند.
عروسی در قزاقستان
عروس و داماد در قزاقستان نیز به شکل جالبی ازدواج می کنند. داماد به گوش عروس گوشواره می اندازد و هنگامی که عروس به خانه داماد می رسد مراسمی به نام Betashar به معنی تمام شده برگزار می کنند که در این مراسم چهره عروس به خانواده داماد نشان داده می شود و رقص و آوازی را با آهنگ های سنتی به راه می اندازند.
عروسی در تایوان
در تایوان داماد به عروس 12 هدیه می دهد. این هدیه ها، شامل کفش، طلا و جواهرات، شکلات و نبات است، سپس عروس به داماد 12 هدیه می دهد و برایش تحفه هایی چون ماهی قرمز در تنگ یا قاشق هایی از عاج فیل و مزین شده برای خوردن برنج می فرستد. این اشیا نماد خوشبختی و آرزوی شیرینی برای آینده عروس و داماد است.
ازدواج در کامبوج
در مراسم ازدواج در کامبوج یک دستبند که بر آن گره ای قرار دارد به عنوان نماد آرزو های خوب بزرگان برای عروس و داماد و خوشبختی برای آنها است. در مالزی نیز سینی های غذا را با مقداری پول به خانه عروس حمل می کنند و در مهمانی نیز تخم مرغ هایی را تزئین می کنند و اعتقاد بر آن است که تخم مرغ نمادی از باروری است.
پاسخ
 سپاس شده توسط F A R ! N ، mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان