امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

همکاری ناسا به برای فرستادن کاوشگر به قمر مشتری

#1
پس از بررسی و برنامه ریزی فرستاندن یک کاوشگر بهع قمر مشتری (اروپا ) ناسا از اژانس فضایی اروپا درخواست همکاری خواست .

برنامه فرسادن کاوشگر به سطح اروپا توسط ناسا اواسط دهه 2020 تا اوایل دهه 2030 میلادی است . که پس از سفر چند ساله به مشتری برسد . مهندسان و دانشمندان در ازمایشگاه پیشرانش ناسا مسوول پایه ریزی این ماموریت هستند .

نام این ماموریت که {europa cliper} هست در اواخر دهه 2020 راه اندازی و عملی میگردد . این ماموریت مورد حمایت کاخ سفید در اوایل سال 2015 قرار گرفت . و ناسا قصد دارد از این جهت اکتشافات فضایی خود را گسترش دهد . اما ظاهرا از نظر بودجه کمی دچار مشکل شده است

همکاری ناسا به برای فرستادن کاوشگر به قمر مشتری 1

.یکی از ماموریتهای مشترک بین ناسا و اژانس اروپایی در واقع ماموریت {کاسینی – هویگنس } بود که با موفقیت سالها پیش به زحل رسید ..مدارگرد کاسینی زیر نظر دانشمندان ناسا برنامه ریزی شد و کاوشگر هویگنس که از کاسینی جدا شد و  بر سطح تایتان قمر زحل نشست را اژانس فضایی اروپا برنامه ریزی و طرح ریزی کرده بود .

امروز میدانیم در زیر سطح یخی اروپا ققمر مشتری اقیانوسی مملو از اب است این قمر جهارمین قمر مشتری محسوب میگردد از این رو دانشمندان حدس میزنن نوعی حیات در انجا وجود دارد .

{barry goldstein} مدیر پروژه اروپا در ازمایشگاه پیشرانش ناسا میگوید ماموریت پرتاب کاوشگر به سمت اروپا در ژوءن سال 2022 اغاز میگردد . در حال حاظر ناسا در حال تست سنگین ترین موشک فشایی خود یعنی اطلس است ..

اخرین ماموریت فضایی اژانس فضایی اروپا فرستادن یک تلسکوپ به نام {} برای بررسی سیارات فراخورشیدی بود که 635 میلیون دلار هزینه برد از این جهت باید بودجه مورد بررسی قرار گیرد .

به گفته برنامه ریز اژانس فضایی اروپا :رفتن به اروپا چیزی هیجان انگیز است که همه دوست دارند  اما اهداف این برنامه باید بدون تعصب بررسی شود –این مساله بعهده دانشمندان اروپایی است که بررسی کنند ایا رفتن به قمر مشتری به صرفه و با ارزش فنی است یا خیر.

از طرفی ناسا به دنبال فرستادن یک مریخ نورد رفت و برگشتی به سیاره سرخ در سال 2020 است که نمونه برداری کند و به زمین برگرداند . به همین دلیل این ماموریت سنگین از نظر مالی باعث شده برای مقاصد بعدی و برنامه های اتی فضایی ناسا درخواست همکاری از اژانس فضایی اروپا داشته باشد .



در عین حال یک ماموریت دیگر به اروپا با نام {juice} هست که بعد هشت سال به سیستم مشتری خواهد رسید به دور کانیمد قمر اول مشتری میچرخد این ماموریت 2022 پرتاب میگردد .

مدیر ناسا میگوید اژانس فضایی اروپا همیشه همکاری های لازم و مفیدی با ما داشته است .  و این فرصت جدیدی است برای یک همکاری دوباره .

آرش آریامنش – وبلاگ هوش فرازمینی

منبع :

phys.org
پاسخ
 سپاس شده توسط Nυмв
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آینه فضانورد ناسا در فضا رها شد
  ناسا یا اسپیس‌ایکس، کدام زودتر به ماه می‌رسند؟
  ناسا مریخ نورد خود را ژوئیه پرتاب می‌کند .
  مشتری می‌توانست به دومین ستارهٔ منظومه ما تبدیل شود!
  تصویر ناسا از مادر «هابل»
  ناسا: «زهره» نمی‌تواند میزبان حیات باشد
  تصویر عجیب ناسا از «خورشید»
  ماهواره ناسا آب و هوای فضایی را پیش بینی می کند
  طرح عجیب ناسا برای ساخت یک تلسکوپ در نیمه پنهان ماه
  ناسا یک سیاره فراخورشیدی جدید با شباهت زیاد به زمین کشف کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان