امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آداب ورسوم مردم اُسترالیا

#1
آداب و رسوم مردم استرالیا
 
 مطلب که در زیر مطالعه می فرمایید مواردی از آداب و رسوم مردم در کشور استرالیا می باشد:

۱)  هنگامی که به شخصی معرفی می شوید معمولا باید از همان القاب و اسامی که آن شخص معرفی کننده به کار می برد استفاده کنید.مثلا اگر شخصی را بروس معرفی کنند شما نیز میتوانید او را بروس خطاب کنید.در استرالیا مردان معمولا روبوسی نمی کنند و همدیگر را در آغوش نمی گیرند.استرالیایی ها غیر رسمی هستند و حتی افراد غریبه را نیز رفیق خطاب میکنند (حتی زنان را). باید بدانید که واژه ی رفیق یا همان mate در اصل برای مردان به کار می رود .
 
 
آداب ورسوم مردم اُسترالیا 1
 
 
2) استرالیایی ها در مقایسه با اقوام انگلیسی خود بسیار خودمانی ترند و در سوال کردن و اظهار عقیده رک هستند. در اولین برخوردتان با یک استرالیایی چنانچه سوال های خصوصی زیادی از شما پرسید چندان تعجب نکنید و به دل نگیرید چون آنها فقط کنجکاوند و غریبه ها واقعا برایشان جالب هستند. استرالیایی ها معمولا با غریبه ها برخوردی دوستانه دارند و مهمان نواز نیز هستند.

۳) این امر که همسایه ها تازه واردین رو برای صرف چای دعوت می کنند امری متداول است اگرچه در شهرها ممکن است این آشنایی و معاشرت چندان آسان نباشد. یک شیوه ی مناسب برای آشنا شدن با همسایه ها این است که یک مهمانی به صرف کباب ترتیب دهید و همه ی همسایگان را دعوت کنید.
 

۴) پوشش استرالیایی ها معمولا غیر رسمی و راحت است.مثلا در تابستان در اداره شلوار کوتاه می پوشند و پوشیدن کت و شلوار و کروات معمول نیست مگر اینکه سمت مهمی داشته باشید مثلا مدیر بخش یا گروهی باشید.چنانچه در مراسمی رسمی دعوت شدید بهتر است بپرسید که چه لباسی مناسب اون مراسم است. در مورد عروسی نیز همینطور اگر در عروسی دعوت شدید در مورد لباس مناسب سوال کنید .

۵) معمولا از مهمان انتظار می رود که وقت شناس باشد مگر در مورد مهمانی های خاص که دیر رسیدن نشان دهنده شخصیت اجتماعی افراد است ( به شرطی که پس از مهمان سرشناس اصلی نرسید). در مراسم عروسی هر کس که دیر به مهمانی شام برسد و یا اصلا نرسد باید انتظار داشته باشد تا از لیست آینده ی مهمان ها حذف شود(مگر اینکه خانه اش آتش گرفته یا سوخته باشد).

 
6) انعام دادن در استرالیا چندان معمول نیست، اگر چه ممکن است  کسی تمایل داشته باشد که انعام بدهد ولی در کل خیلی مرسوم نیست.برخلاف کشورهای غربی در استرالیا هرگز به راننده تاکسی انعام نمی دهند ولی معمول است که کرایه ی تاکسی را به نزدیکترین عدد گرد کنند.حتی باربران و کارمندان هتل و کارکنان دستشویی ها نیز از شما انتظار انعام ندارند اما اگر بهشان انعام بدهید ناراحت نمی شوند.هرچند با مواردی که من گفتم مشخص شد که در استرالیا انعام دادن مرسوم نیست ولی استثناهایی هم وجود دارد.مثلا در رستوران های کلاس بالا متداول است که در ازای سرویس خوب رستوران تا ۱۰ درصد از صورتحساب را انعام می دهند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان