امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خانم ها بخوانند؛ به این خواستگارها علی الحساب باید نه گفت

#1
خانم ها بخوانند؛ به این خواستگارها علی الحساب باید نه گفت 1
بعضی پسرهایی که به خواستگاری می روند هنوز به مرحله ای از بلوغ و استقلال نرسیده اند که بتوانند یک تکیه گاه خوب و مطمئن برای همسر آینده شان باشند. هرچند برای شناسایی این پسرها فرمول دقیق و قطعی وجود ندارد، اما یک سری معیارها وجود دارد که اگر در خواستگارتان دیدید، نباید برای گفتن «بله» به وی عجله کنید و حداقل باید با چشم بازتری تصمیم قطعی تان را برای ازدواج با وی بگیرید.


فراموش نکنید که حتی اگر یک دختر خانم از امتیازات ویژه مانند اخلاق پسندیده، خانواده ای فهیم، تحصیلات عالیه، زیبایی و ... برخوردار باشد و در مدیریت رابطه و فوت و فن های تسخیر قلب همسر هم مهارت کافی داشته باشد اما طرف مقابل اش هنوز به مرحله ای از بلوغ نرسیده باشد که بتواند مستقل و عقلانی تصمیم بگیرد، باز هم این دو نفر ازدواج موفقی نخواهند داشت.

بنابراین اگر نمی خواهید به دام چنین مردهایی بیفتید و چند ماه بعد از ازدواج، مهر طلاق بر شناسنامه تان بخورد به خواستگاری مردهایی که در ادامه ویژگی هایشان مطرح می شود بدون بررسی کامل جوانب، جواب مثبت ندهید.

فردی که به تازگی از رابطه ای نامناسب دست کشیده است

توجه داشته باشید که اگر خواستگاری دارید که قبل از شما با دختری رابطه داشته، ممکن است هنوز او را فراموش نکرده باشد؛ بنابراین تا زمانی که او از گذشته اش پشیمان نشده و به جز منطق، احساساتش هم به آن جدایی مهر تایید نزده باشد، نمی توانید از حضورش در کنارتان مطمئن باشید. با این حال و اگر چنین مردی خواستار ازدواج با شماست، زمانی می توانید به حضورش در کنارتان اطمینان پیدا کنید که مطمئن باشید ردی از آن زن در زندگی تان پیدا نخواهد شد و خواستگارتان هیچ تمایلی به یادآوری آن روزها ندارد.

فردی که پدر و مادرش با یکدیگر اختلاف دارند

مردهایی که والدین خوب و حمایتگری نداشته اند، در بزرگسالی از عاشق شدن و اعتماد به زن ها می ترسند. آن ها که همیشه شاهد اختلافات پدر و مادرشان بوده اند، از تعهد بیزارند و در زمان مواجهه با بحران های کوچک و قابل حل تصور می کنند رابطه شان از دست رفته است و نمی توانند وضعیت شان را بهبود ببخشند.

بعضی مردها هم از این که تنهایی، پول، برنامه ها و خلاصه زندگی شان را با فرد دیگری به اشتراک بگذارند، می ترسند و به شریک زندگی شان به عنوان یک مهاجم که می خواهد خلوت و دارایی هایش را از او بگیرد، نگاه می کنند. این مردها به ازدواج به چشم معامله ای نگاه می کنند که باید برنده آن باشند. اگر چنین مردی در مقابل تان است، قبل از ازدواج با جدیت بیشتری درباره او و خانواده اش تحقیق کنید.

فردی که خیلی کمال گراست

اگر خواستگارتان مثلاً بیش از حد به زیبایی اهمیت می دهد و از سوالاتش متوجه شدید که به آینده زندگی تان بیش از حد رویایی فکر می کند، قبل از گفتن بله بدانید که مردهای کمال گرایی که به دنبال یک زن خاص و استثنایی هستند، به خواستگاری دخترهای زیادی می روند، اما با بررسی سخت گیرانه رفتارها یا ویژگی های بی اهمیت در این دخترها، منصرف می شوند و دختر کامل تری را جست‌وجو می کنند.

چنین مردهایی هیچ وقت راضی نمی شوند و همیشه به دنبال یک گزینه بهتر می گردند و حتی اگر این مرد به ازدواج با شما تن دهد، باز هم نمی توانید به عاقبت این زندگی خوش بین باشید چراکه بعد از گذشت چند ماه یا چند سال، ممکن است تصور کند که شما به اندازه کافی کامل، بی عیب و نقص نیستید و به دنبال زنی دیگر برای پر کردن خلاءهایی که در شما می بیند، بگردد.

فردی که بیش از حد مامانی است

هنوز بدون اطلاع مادرش قدم برنمی دارد و حتی رنگ لباسش را با راهنمایی مادرش انتخاب می کند. درست است که رابطه مثبت و خوب با مادر به بلوغ مردها کمک می کند اما وابستگی شدید و بیمارگونه به هر یک از والدین، بلای زندگی مشترک است. در زندگی مشترک با چنین مردی، مشکلاتی برای شما به وجود خواهد آمد چراکه هر تصمیمی باید از فیلتر عقیده مادر شوهرتان عبور کند و همین کار شما را سخت و کنترل زندگی مشترک را از دست شما خارج می کند. با این حال فراموش نکنید که احترام به والدین همسرتان ضروری است و این تفکر نباید از حالا شما را نسبت به رفتارهای مادرشوهرتان حساس کند.

فردی که رفیق باز است


اگر در جلسات خواستگاری متوجه شدید که خواستگارتان هر شب را با دوستانش می گذراند و تمام فکر و ذکرش، رسیدگی به ظاهرش و حاضر شدن در مهمانی های مجردی است، باید قبل از گفتن بله تکلیف این موضوع و حد و مرز آن را برای آینده زندگی مشترک تان مشخص کنید. معمولا چنین مردهایی در روابطی محاصره شده اند که خیال وارد شدن به دنیای بزرگسال ها و قبول مسئولیت های یک زندگی جدی را از سرشان بیرون کرده اند بنابراین درباره این خصوصیت خواستگارتان بیشتر تحقیق کنید.

فردی که خودشیفته است

زندگی شما با یک مرد خودشیفته تا زمانی آرام و کم تنش است که او را تحسین کنید. چنین مردی عاشق صحبت کردن درباره خودش است. در رابطه با او مدام باید به دنبال تامین علایق اش باشید و اغلب برای جلب رضایت شما و توجه به علایق تان هیچ فرصتی ندارد. او معمولا با افراد کوچک تر از خود یا کسانی که عاشق توانایی هایش هستند وارد رابطه می شود تا بی وقفه ستایش شود. این مرد بویی از عشق نبرده، بلکه به دنبال یک طرفدار همیشگی و پر و پا قرص است. بهتر است به محض پی بردن به چنین موضوعی، از خواستگار خداحافظی کنید و با بی توجهی از کنارش بگذرید! چنین مردی به دنبال ازدواج با شما نیست، چراکه دیر یا زود دستش برای تان رو می شود و با دیدن بی توجهی شما سراغ فرد دیگری می رود تا برایش دست بزند و هورا بکشد.

سخنی با دخترها و خواستگارهایشان

اگر بعد از مطالعه این مطلب به این نتیجه رسیدید که خواستگارتان، یک یا چند مورد از معایب مطرح شده را دارد، آن موارد را با او در میان بگذارید و به او فرصت بدهید تا خودش را تغییر دهد. همچنین به پسرهایی که این روزها به خواستگاری می روند توصیه می شود در صورت داشتن خصوصیات نامناسبی که مطرح شد، هرچه زودتر خودشان را اصلاح کنند تا زندگی مشترک موفق تری داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط *_* ، pppparinaz ، fatmanaz78 ، shayruan ، زینب رهبر
آگهی
#2
منتقل شد!
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط ( lιεβ )
#3
خوب بود....قابل توجه
یادداشت کن : دیروز بخشی از تاریخ است!!
فرداهم رمز و رازی بیش نیست !!

امروز هدیه است!!     قدر این هدیه رابدان!!


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خانم ها بخوانند؛ به این خواستگارها علی الحساب باید نه گفت 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تست روانشناسی / در چه ماهی باید متولد میشدید؟
  والدین چگونه باید با افسردگی نوجوانان برخورد کنند؟
  علائم هیستری، بیماری که عاشق خانم هاست!
  بیماری های روانی که بیشتر سراغ خانم ها می آیند
  چند تیپ شخصیتی مردانه ک زن ها باید از آن دوری کنند.
  درباره ریتم شبانه روزی چه باید دانست
  خانم ها خشمگين نشوند
  آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟
  عواقب ترساندن کودک چیست و برخورد والدین هنگام مواجه با ترس کودک چگونه باید باشد؟
Smile این مردها خانم ها را دور نمی زنند!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان