امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جنگ و تحریم فایده‌ای ندارد/ اینگونه ایران را از پای درآورید

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جنگ و تحریم فایده‌ای ندارد/ اینگونه ایران را از پای درآورید 1 به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، در چند سال گذشته به دلیل سیاست‌های مداخله جویانه دشمنان علیه کشورمان، مفاهیمی مانند "جنگ نرم" و "تهاجم فرهنگی" مطرح گردید و کارشناسان و صاحبنظران بسیاری در خصوص صیانت از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی-ایرانی هشدار دادند.

 
شاید زمانی که سخن "میشل هولباگ" نویسنده اسلام‌ستیز فرانسوی مطرح شد، عده‌ای طرح این سخنان را توهم توطئه خواندند، اما اکنون به وضوح دیده می شود که استراتژی و تاکتیک‌های غرب برای استحاله فرهنگ اسلامی-ایرانی در برخی موارد به ثمر نشسته است.
میشل هولباگ می گوید: «جنگ بر ضد اسلام‌گرایی، با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد؛ فقط با فاسد کردن آنها می توان به پیروزی دست یافت. پس بجای بمب بر سر مسلمانان دامن‌های کوتاه فرو بریزید.»
 
 
اخیرا پایگاه آمریکایی "سانتا مونیکا دیلی‌پرس" (Smdp) نیز در گزارشی با برشمردن ویژگی‌های مردم ایران، به نوعی توصیه میشل هولباگ را برای مبارزه با ایران توصیه کرده است.
 
 
سانتا مونیکا دیلی‌پرس با برشمردن ویژگی های جامعه ایرانی و تاکید بر نقاط قوت آن می نویسد: «ایران به عنوان یک کشور فارسی، دارای فرهنگی غنی و تمدنی کهن است و فرهنگ این کشور مدل بسیاری از ارزش‌های بشریت است.
 
مردم ایران در زبان متحد هستند و یک فرهنگ واحد دارند و برای مشکلات زندگی خود نهایت تلاش خود را می کنند تا از پس آن با موفقیت برآیند.
 
مردم ایران به جهت فرهنگ کهن، به خود افتخار می کنند. اکثریت مردم به گونه ای هستند که با اقلیت های داخل ایران مشکلی ندارند و حتی با پیروان آیین های مختلف که در همسایگی آنها هستند، زندگی مسالمت آمیزی دارند.»
 
 
این پایگاه آمریکایی در ادامه با بیان اینکه "ویژگی های فرهنگی و اجتماعی ایرانی‌ها باعث شده تا آنها در زمینه فرهنگی، نه با غرب همکاری داشته باشند و نه با شرق" می افزاید: «به نظر می رسد فارسی‌زبان ها حرف آخر را در بسیاری از موارد می زنند.»
 
 
سانتا مونیکا دیلی‌پرس با بیان این ویژگی ها، اما به آنچه از تحولات کنونی (مذاکرات و موضوع تحریم‌ها) مدنظر دارد اشاره می کند و می نویسد: «چیزی که از در این برهه به نظر می رسد این است که مقامات ایران در حال خرید زمان هستند و به دنبال وقت تلف کردن می باشند.
چه توافق بشود و چه نشود، برداشته شدن بخشی از تحریم ها برای نخبگان سیاسی ایران بسیار خوب است، زیرا آنها بهتر از این اقتصاد کشور را کنترل می کنند.»
 
 
این پایگاه آمریکایی تاکید می کند که "ایران برای سه دهه است که در حال پیشرفت است" و ادامه می دهد: «این کشور توانسته بحران‌ها و هرج و مرج‌ها را مدیریت کند. ایران توانسته است از جنگ تحمیلی و خونین و جنگ‌های اقتصادی و تحریم‌ها جان سالم به در ببرد و این تنها به خاطر ثروت طبیعی عظیم و جغرافیای متنوع ایران است.
اما باید گفت ایرانی ها اکنون با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند. مشکل اصلی آنها اکنون بیکاری و مشکلات اقتصادی نیز می باشد.»
 
 
این وب سایت در مقدمه توصیه های خود علیه فرهنگ اسلامی-ایرانی می نویسد: «زمان زیادی باید صرف شود تا مردم ایران هم بتوانند در خیابان ها برقصند و لذت ببرند!
اکنون برخی از ایرانی‌ها بر این باورند که تنها آینده روشن آنها در گرو ارتباط با غرب است. رسانه های اجتماعی در ایران با ایده های جدید، اکنون تاثیر زیادی روی بخشی از نسل جوان ایران گذاشته است.
باید گفت ایران یکی از جوان ترین کشورهای جهان است. جوانان ایرانی هنوز امید خود را برای رسیدن روزی که بتوانند کنار سایر مردم جهان بایستند از دست نداده اند.»
 
 
این وب سایت در ادامه در توضیح آنچه "ایستادن جوانان ایرانی در کنار سایر مردم جهان" می خواند، تاکید می کند که "تنها راه حل مبارزه با ایران "هجمه فرهنگی" است.
 
سانتا مونیکا دیلی‌پرس، تاکید می کند که "نه تحریم‌ها کاری از پیش برده‌اند و نه تهدید نظامی توانسته کارساز باشد؛ اما شاید روش "لیدی گاگایی" قرن بیستم یکم، بتواند در این زمینه راهگشا باشد.»
 
این پایگاه آمریکایی با معرفی نمادی از فرهنگ برهنگی و بی بندوباری برای تغییر سبک زندگی و اجتماعی جوانان ایرانی می افزاید: «شاید زمانی تغییرات و آزادی‌هایی که اکنون در آمریکا شاهدیم را، بتوان روزی در ایران دید و روش لیدی گاگایی بهترین سمبل برای جوانان ایرانی است.»
 
 
سانتا مونیکا دیلی‌پرس در پایان می نویسد: ایرانی‌ها مردمانی سرسختند و حتی در مقبال یورش مغول نیز ایستادگی کرده اند؛ اما اکنون چیزی که باید بدان توجه داشت این است که دخالت های سیاسی و جنگ راه حل نیست و تنها راه مبارزه فرهنگی و تغییر سبک زندگی ایرانی هاست.»
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
  ربیعی: رییس مجلس در ابلاغ قانون اقدام لغو تحریم ها عجله کرد
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
Heart آمریکا ۵ ناخدای کشتی ایران را تحریم کرد
Heart تحریم ۸ شرکت فعال در زمینه آهن و فولاد توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا
Heart سنای آمریکا تحریم‌های چین را تصویب کرد
Heart ترامپ: اعتراضات ربطی به من ندارد!
Heart سوئیس خواستار لغو تحریم دیوان کیفری بین‌المللی از سوی آمریکا شد
  درباره وضعیت زندان های کرمان در رابطه با بیماری کرونا نگرانی جدی وجود ندارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان