امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا اسلام دین خشونت است؟

#1
Rainbow 
خشونت است؟تا کنون بسیارخوانده ایم و شنیده ایم که وهابیون افراطی فتوا به تخریب بعضی از قبور مطهر امامان و امامزادگان را صادر کرده‌اند! تعیین چند قبر مطهر چندان مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد چرایی آن است.
به راستی چرا؟ زیرا شیعیان این بقاع را می‌پرستند!
آیا حقیقتاً چنین است که ادعا شده؟
صدور این فتواها از چند جهت قابل بررسی است: 

1ــ سکوت دینداران
اگر هیچ اقدامی از طرف مسلمانان (اعم از شیعه و سنی) صورت نگیرد آیا فردا و فرداها همین فتواها برای حرم مطهّر حضرت رسول اکرم و بعد از آن ابرهه وار برای خانه‌ی خدا صادر نخواهد شد؟
کدام مسلمان است که برای طواف دورخانه‌ی خدا محکوم به بت پرستی باشد؟
کدام مسلمان است که برای زیارت مرقد خاتم پیامبران و نماز خواندن در کنار آن مرقد مطهر و منور، بت پرست شود؟
و آن وقت، مسلمانان جواب خدا و رسولش را در قیامت چه خواهند داد؟ 
2ــ توهین و تهمت
از طرف دیگر فتوا دهندگان که خود را مسلمان می دانند جواب خدا و رسولش را در قیامت چه خواهند داد که به مسلمانان موحد و دوستدار دین اسلام تهمت ناروای بت پرستی زده شود!
این سکوت نیز از طرف مسلمانان شیعه و سنی وجهه ای ندارد که تهمت زننده بدون هیچ محاکمه‌ای به تفکر باطل خود ادامه دهد! 

3ــ شیطنت
سؤال این است که فتوادهندگان چرا به تخریب کلیساها که در آن به پرستش عیسی مسیح علیه السلام و عبودیت صلیب مشغولند فتوا نمی دهند و فقط سعی در نابود کردن اماکن مقدس شیعیان را دارند؟ آیا این خط گرفتن روشن از استعمار و پیروی از سیاست های صلیبی نیست ؟
و چرا اساساَ به تخریب بتکده های جهان فتوا صادر نمی شود؟ 

4- راه مقابله
فرض کنیم عده‌ای از مسلمانان می‌خواهند در یک تجمع بزرگ بر علیه بت پرستان دنیا فتوا بدهند، بیانیه صار کنند و نهایتاً رأی آنها این باشد که باید به تمام بتکده‌های جهان در هند و پاکستان و افغانستان و …… حمله شود و همه تخریب شده و با خاک یکسان شود.
سؤال اساسی این است که آیا منطق قرآن و عقل و دین اسلام این نحوه‌ی خشونت و تخریب را می پذیرد؟ آیا به همین دلیل نیست که بنگاه های خبری و تبلیغی غرب، مسلمانان را افرادی خشن و وحشی معرفی می کنند؟ اگر واقعا منطق و دلیل آنها برتر است، چه نیازی به وحشی گری و حمله به احساسات انسان ها دارند؟ باید به آنها گفت: اگر راست می گویید، فکر آنها را با بحث و منطق عوض کنید. آن گاه خودشان بتکده ها را خراب خواهند کرد." 

5ــ زیارت یا بت پرستی؟
زیارت را چه چیز معنا می‌کنیم؟ پرستش مزور؟ یا دیدار و ملاقات با او؟
آیا وقتی مفتی عربستان نزد همکار خود می‌رود و او را دیدار می‌کند او را پرستیده‌است؟
آیا تمام مسلمانان که به جهت دوستی با رسول خاتم از اطراف جهان راهی مدینه منوره می‌شوند و به رسول خدا سلام می‌کنند، رسول پرستند؟
آیا به همین سادگی می‌توان به برادران ایمانی تهمت های ناروا زد؟ مشرک دانستن هر مسلمان دلیل می‌خواهد و ما به کدام دلیل متقن می‌توانیم شرک و بت پرستی را به دیگران نسبت دهیم؟ 

6ــ آب به کدام آسیاب؟
کافی است فتوا دهندگان کمی به دور و بر خود نگاه کنند و تأملی دوباره در آنچه می‌کنند داشته باشند.
آیا تفرقه‌افکنی بین مسلمانان دنیا، آب به آسیاب دشمن ریختن نیست؟ آمریکا و اسراییل و انگلیس و تمام ملحدان جهان از این تفرقه‌افکنی لذت می‌برند یا خدا و رسولش؟
ما مأموریم که دشمنان دین را شاد کنیم یا باید صاحب دین را خوشحال کنیم؟
خداوند در روز قیامت از کدامیک از این‌ها از ما سؤال خواهد کرد؟
در مسند احمد و دیگر کتب معتبر سنی و شیعی از پیامبر اکرم(ص) حدیثی روایت شده که در آن سؤال های قیامت را بیان می‌کند از جمله سؤال های بیان شده در حدیث پیامبر این سؤال است و عن عمره فی ما افناه. بنابر این اگر به خاتم پیامبران و دین او ایمان داریم ببینیم عمر و جوانی خود را در کدام راه سپری می‌کنیم؟ در شادی دشمنان که روی دیدن دین خدا را ندارند؟ یا شادی خدا و رسولش؟ 

 7ــ نتیجه‌ی کار
آیا فتوا دهندگان به این امر فکر کرده‌اند که نتیجه‌ی این فتوا چه خواهد بود؟ سال ها از تخریب بقاع متبرکه در قبرستان بقیع می‌گذرد. آیا مسلمانان که به احترام اولاد رسول خدا به آن قبرستان قدم می‌نهند دست از محبت خاندان رسول کشیده‌اند؟ آیا راه مبارزه با حکم خداوند در آیه‌ی قرآن که فرموده‌است«بگو اجر و مزدی برای رسالت خود نمی‌خواهم مگر مودت خاندانم!» تخریب بقاع آنان است؟ و آیا با این مخالفت صریح با حکم خداوند، مردم از این امر الهی دست خواهند کشید؟
زهی خیال باطل؟ 

8ــ وظیفه‌ی مسلمانان
اینک وظیفه‌ی ما مسلمانان این است که ضمن حفظ وحدت و جلوگیری از هر گونه تفرقه و تشتّت، به آگاه سازی دیگر مسلمانان بپردازیم و حتی الامکان فتوا دهندگان را به عواقب وخیم کارشان آگاه سازیم. خطبا با ایراد خطابه، نویسندگان با انتشار مقالات، سیاستمداران با رایزنی های مکرر و هر شخص حقیقی و حقوقی با هر وسیله ی ممکن سکوت را بشکنند.
و نیز تمام مسلمانان در مظان اجابت دعا از خدای متعال بخواهند که شر اشرار را به خودشان برگرداند، دین اسلام را روز به روز عزت عطا کند، تمام مردم را به دین خدا هدایت کند، مسلمانان را به عقیده به وحدانیت خدا و دین مورد رضای خاتم انبیاء ثابت قدم بدارد و ما و فرزندان ما را از فتنه های آخرالزمان حفظ فرماید.
یکی از دعاهایی که مسلمانان باید از سوز دل از خداوند بخواهند دعا بر فرج منجی آخرالزمان است. 

9ــ آینده‌ی جهان
تمام مسلمانان چه شیعه و چه سنی معتقدند که روزی از روزها مردی از نسل رسول ظهور خواهد کرد که همنام او و ملقب به مهدی است.
او دنیا را از عدل و داد پر خواهد کرد چنانچه از ظلم و ستم پر شده باشد!
این آینده‌ی درخشان دل های مسلمانان را به نور امید روشن می‌کند.
بنابراین آنها هیچ باکی ندارند از اینکه دشمن خانه‌ی آنها را خراب کند، مرقد پاک اولیای الهی را تخریب کند، به قتل و غارت خود و اهلشان بپردازد و ادامه دهندگان راه آنها نیز به تخریب خانه خدا بپردازند و از دین و دیانت نامی ‌باقی نگذارند!
آری، همان گونه که اسلام غریبانه آغاز شد، به غربت نیز ختم خواهد شد و همان گونه که خانه‌ی خدا خراب شد و ابراهیم خلیل دوباره آن را بنا نهاد، اگر این حملات نیز از سوی تجاوزگران صورت گیرد و اسلام بیش از این در غربت قرار گیرد‏, سرانجام روزی به دست بازمانده‌ی خاندان پیامبر، دین اسلام از غربت بیرون خواهد آمد.

سایت والقلم

 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star __کتابی جنجالی درباره واپسین روزهای زندگی پیامبر اسلام
  معجزات اسلام!
  از نظر اسلام قتل انسان بی گناه چه جایگاه و مجازاتی دارد ؟
Lightbulb @آيا حكم مرتد از اسلام كشتن است ؟
  فلسفه حجاب زن‏ان در اسلام چیست؟
  اهمیت صله رحم و آثار مادی ومعنوی آن در آموزه های دین اسلام
  برده داری در قرآن و اسلام
  نژاد پیامبر اسلام چه بوده است؟
  چرا بدن مطهر پیامبر اسلام (ص) بعد از سه روز دفن شد؟
  آیا پیامبر اسلام به شهادت رسیدند یا به مرگ طبیعی از دنیا رفتند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان