امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازی‌های کودکان را جدی بگیریم

#1
بازی‌های کودکان را جدی بگیریم
یک روان‌شناس گفت: بازی‌ها منجر به شکل‌گیری تفکر، شناخت و شخصیت کودک می‌شود و اسباب‌بازی‌ها نقش‌های هویتی متفاوتی به کودکان می‌دهد.
بازی‌های کودکان را جدی بگیریم 1حسین ابراهیمی‌مقدم، روانشناس در گفت و گو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران، در خصوص تأثیر بازی‌ها در کودکان اظهار کرد: بازی تفکر کودک است به عبارت دیگر استفاده از بازی‌های مختلف می‌تواند منجر به شکل‌گیری تفکر، شناخت و شخصیت کودک شود.


وی گفت: بازی‌های گروهی نقش پررنگی در شکل‌گیری شخصیت کودک دارد، زیرا علاوه بر ایجاد احساس روانی مثبت، رفتارهای جمع‌گرایانه را به او آموزش می‌دهد و کودک رقابت صحیح را آموزش می‌بیند، به همین منظور لازم است که موضوع برد و باخت به درستی ولی بدون حساسیت پیگیری شود و در ارتباط با رقابت سالم نیز شرایطی را ایجاد کنیم که در این صورت است که بازی نقش مثبت خود را به خوبی ایفا می‌کند.


ابراهیمی‌مقدم گفت: بازی‌ها هر قدر که جنبه خلاقیت را داشته باشند مثل استفاده از اسباب‌بازی‌های جورچین که کودک خود با ابزارهای مختلف درصدد ساختن خانه و یا اتومبیل برمی‌آید میزان سطح خلاقیت او را افزایش می‌دهد.


این روانشناس ادامه داد: فضای حاکم بر بازی از جمله فضای روانی و فیزیکی در احساس‌های روانی کودک تأثیر دارد. مثلاً فضای توأم با آرامش احساس روانی مثبت و درگیری ذهنی خوب در رشد و شکوفایی و احساس عاطفی مثبت کودک موثر است در حالی که محیط پرتنش احساس روانی ناخوشایند به همراه دارد.


وی افزود: محیط بازی کودک در رشد خلاقیت آن‌ها موثر است. در محیطی که کودک اجازه فعالیت دارد خلاقیت او بیشتر بروز می‌کند.


ابراهیمی‌مقدم گفت: مشارکت والدین و اطرافیان نیز باعث می‌شود کودک نسبت به بازی حس بهتری پیدا کند و برعکس اگر مورد سرزنش قرار بگیرد همیشه احساس گناه و اضطراب را به همراه دارد.


وی در پایان تصریح کرد: اسباب‌بازی‌ها نیز در شکل‌گیری هویت کودکان نقش موثری دارد. به عنوان مثال بعید است والدین برای پسر بچه‌ها عروسک و برای دختر بچه‌ها شمشیر انتخاب کنند. به عبارت دیگر ما با استفاده از اسباب‌بازی‌ها نقش‌های هویتی و جنسیتی متفاوتی را به فرزندان خود آموزش می‌دهیم و آن‌ها به تدریج با این الگوها رشد و نقش خود را ایفا می‌کنند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
  افزایش تمرکز و کنترل احساسات در کودکان با نواختن موسیقی
  مسئله ى گرمایش زمین را به شدت جدی بگیریم
  بهره هوشی بالاتر در کودکان با طول عمر بیشتر ارتباط دارد
  تغذیه‌ای برای افزایش هوش کودکان
  5 غذای سالم که حتما باید در رژیم غذایی کودکان باشد
  اشتراک گذاری اسباب بازی در کودکان
  عصبانیت در کودکان
  طراحی ایمن‌ترین قلم سه‌بعدی برای کودکان + تصاویر
  دستبندی برای پیدا کردن کودکان گم شده+تصاویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان