امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تفاوت بچه های خجالتی و کودکان فاقد اعتماد به نفس

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تفاوت بچه های خجالتی و کودکان فاقد اعتماد به نفس 1

ودک خجالتی، کودکی درونگرا است که بهطور معمول، این صفت بر اثر ارث از مادر و پدر و یا بیتوجهی مادر و بهخصوص در سنین بین ۱۴ تا ۳۶ ماهگی در او بهوجود میآید، ...


به این معنا که او نیازمند توجه داشت، اما شما به او توجه لازم از ابراز نمیکنید؛ بنابراین، او ممکن است به این نتیجه برسد که بهطور ختم، بچهٔ خوبی نیست و عینی در او هست که به او توجهی نمیشود؛ از طرفی شما نیز با گفتن و تکرار اینکه ”کودک من خجالتی است“، این صفت را در او ماندگار میکنید؛ او با این این صفت، زندگی میکند و هر چه بیشتر به طرف خجالتی بودن سوق داده میشود، به یاد داشته باشید که این روشی است که این نوع کودکان، توجهی را که از سوی افراد بزرگسال و در شرایط عادی دریافت نمیکنند، با رفتارهای شرمگینانه و خجالتی بهدست میآورند، اما کودکی که دارای اعتمادبهنفس پائینی است، کودکی است که خود را قبول ندارد؛ بهعبارتی خود را تحقیر میکند و خوار میشمارد؛ چرا که همواره تصور میکند دیگران نیز دربارهاش اینگونه قضاوت میکنند.

این کودک در ضمیر ناخودآگاه خود پذیرفته است که ”من کودک بدی هستم“، ”من بیعرضه و دستوپاچلفتی هستم“، ”من زشت و بیریخت هستم“ کودکی که دارای اعتمادبهنفس پائینی است، از این روش برخلاف کودکان خجالتی، برای جلبتوجه بزرگترها استفاده نمیکند، بلکه یقین دارد که دارای صفتهای خوب نیست و احساس گناه میکند. این صفت را هم مادر و پدر در او بهوجود میآورند، بهطور مثال وقتی که کار ناشایستی میکند، در عوض اینکه به او بگوید: ”تو خودت خوبی، اما این کارت درست نبود“ شروع به تحقیر او کرده و از این طریق و با گفتن جملههائی مانند بیعرضه، کودن، دستوپاچلفتی و از این قبیل، او را به جائی میرسانند که احساس گناه میکند و از این طریق، حرمت و اعتمادبهنفس او را از بین میبرند.

”کوکوشانل“ ابتدا بسیار فقیر بود. او در یتیمخانه بزرگ شده بود. به تنهائی شروع به یادگیری خیاطی کرد و تبدیل به اولین زن طراح لباس در دنیا و مسبب تغییر الگو و مدل لباس زنها از عصر ویکتوریا به بعد شد. پشتکار او در غلبه بر مشکلهای زیادش، منجر به ایجاد امپراتوری او در طراحی لباس شد. امروز بعد از گذشت هشتاد سال هنوز محصولات او کیفیت بالائی دارد و شهرت خود را در جهان حفظ کرده است.

”توماس ادیسون“ قبل از اختراع برق بهطور تقریبی ده هزار بار تلاش کرد تا سرانجام موفق شد. اگر او تسلیم شده بود، اکنون شما این مبحث را زیر نور چراغ نفتی میخواندید.

طرح اولیه شرکت ”فدرال اکسیرس“ بارها با شکست مواجه شد. ابتدا شرکت تلاش زیادی میکرد تا کارمندان در عوض نقد کردن چکهایشان در بانک از خدمات ”فدرال اکسیرس“ استفاده کنند. زمان بسیار زیادی طول کشید تا مردم با خدمات ”فدرال اکسیرس“ آشنا شدند، اما در نهایت امروزه مشتریان بسیار زیادی دارد.

””یلوستر استالونه“ هزار بار از شرکتهای فیلمسازی جواب در شنید و قبل از اینکه شرکت تولیدکنندهٔ فیلم”راکی“ را پیدا کند، آخرین پساندازش را که ششصد دلار بود نیز خرج کرد. اما سرانجام شرکتی را پیدا کرد که حاضر به تولید فیلم ”راکی“ شد و در نهایت، او تبدیل به هنرپیشهای تاریخی و معروف شد.

بهطور حتم: موفقیت نیازمند تعهد و چشم برنداشتن از اهداف است. بیشتر مردم وقتی فاصله بسیار کمی با موفقیت دارند، به اشتباه دست از تلاش برمیدارند و تسلیم میشوند. به تلاش ادامه دهید. مهم نیست چطور و چقدر. اگر در واقع به آنچه انجام میدهید، اعتقاد دارید؛ همه تلاش و امکانات خود را بهکار ببرید و هرگز تسلیم نشوید در نهایت موفق خواهید شد.

در واقع چیزی به عنوان شکست وجود ندارد. هر عملی پیامدی دارد و ممکن است آن پیامد همیشه آنچه شما در جستجویش هستید، نباشد. اما به هر حال، پیامد است. اگر نتیجهٔ تلاش خود را بررسی تلاش خود را بررسی کنید و پیوسته آنچه را کارآئی ندارد. اصلاح کنید، در نهایت به نتیجه دلخواه خود دست مییابید.

مقاوم باشید. ”ری کراک“، مؤسس رستورانهای زنجیرهای ”مک دونالد“، این مطلب را به بهترین نحو توضیح میدهد: ”هیچ چیز در دنیا نمیتواند جایگزین پشتکار شود. استعداد نخواهد توانست. چون دنیا پر است از اشخاص ناموفق با استعدادهای عالی، نبوغ هم نمیتواند زیرا نابغههای ناموفق بسیار زیاد هستند. تحصیلات نیز نخواهد توانست، زیرا دنیا پر است از تحصیلکردههای وظیفهنشناس، پشتکار، عزم، اراده و عشق است که قدرت مطلق است“.
پاسخ
 سپاس شده توسط Ranger* ، yegi200180
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان