امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نمایش تصاویری زیبا از 9 سیاره منظومه شمسی

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نمایش تصاویری زیبا از 9 سیاره منظومه شمسی 1


در اینجا قصد داریم بهترین تصاویر موجود از 9 سیاره منظومه شمسی را برای شما به نمایش بگذاریم.

1. عطارد :
نمایش تصاویری زیبا از 9 سیاره منظومه شمسی 1
این کامل ترین تصویر گرفته شده توسط فضاپیمای
[ltr]Messenger[/ltr]
، ناسا، می باشد، و اخیرا در
[ltr]22nd[/ltr]
فوریه بدست آمده است.
2. زهره:
نمایش تصاویری زیبا از 9 سیاره منظومه شمسی 1
فضاپیمای ماژلان در سال 1989 توسط ناسا، برای کاوش سیاره زهره به فضا پرتاب شد و در سال 1990 به زهره رسید و ماموریت خود را آغاز کرد و یکی از بهترین تصاویر گرفته شده در این سفر طولانی، در طی سالهای 1996، می باشد. لکه های تاریک در سراسر این سیاره، اثراتی از شهاب سنگها می باشد. البته بخش نور بزرگی در مرکز این تصویر دیده می شود مربوط به رشته کوههای عظیم به نام
[ltr]Ovda Regio[/ltr]
است.
3.زمین :
نمایش تصاویری زیبا از 9 سیاره منظومه شمسی 1
40 سال قبل تصویر معروفی به نام "مرمر آبی" از سیاره زمین گرفته شده، و در حال حاضر ناسا نسخه به روز شده از این تصویر که توسط ماهواره
[ltr]Suomi NPP[/ltr]
گرفته شده را منتشر کرده است.
4.مریخ :
نمایش تصاویری زیبا از 9 سیاره منظومه شمسی 1
تصاویر با کیفیت بالایی از سیاره مریخ که معروف به سیاره سرخ، گرفته شده است، که عمدتا از نزدیک یا سطح آن می باشد. این باور نکردنی است، اما واقعا این تصویر نمایی از "سنگ مرمر" است و یکی از مهمترین و شگفت انگیزترین تصاویری که ما تاکنون دیده ام. از کنار هم چیدین تصاویر گرفته شده از ماهواره
[ltr]Viking 1[/ltr]
می باشد. بریدگی عمیق در وسط این تصویر مربوط به دره عمیق و باریک در امتداد خط استوا به نام
[ltr]Valles Marineris[/ltr]
دیده می شود.
5. مشتری :
نمایش تصاویری زیبا از 9 سیاره منظومه شمسی 1
این زیباترین تصویر گرفته از مشتری در نوامبر 2003 توسط فضانورد ناسا به نام
[ltr]Cassini[/ltr]
که در راه زحل بود گرفته شد. جالب توجه است، همه چیز را که شما در این تصویر می بینید در واقع یک ابر است، نه سطح خود سیاره. ابرها، با انواعی مختلفی از حلقه های سفید و قهره ای مایل به زرد پوشیده شده است. این تصویر قابل توجه است، زیرا رنگها بسیار نزدیک به چیزیست که چشم انسان آنرا میبیند
[ltr].[/ltr]

6.زحل :
نمایش تصاویری زیبا از 9 سیاره منظومه شمسی 1
در نهایت ماهواره کاسینی پس از ساخته شدن به فضا پرتاب شد و ابتدا از سیاره مشتری گذشته و به زحل رسید. این بسیار ازرشمند است زیرا تصاویر از زحل و اقمار آن که توسط این ماهواره گرفته شده بسیار فوق العاده است. این عکس ترکیبی از تصاویر گرفته شده از زحل در ماه ژوئیه سال 2008، که مجموع 30 عکس گرفته شده در حدود دو ساعت می باشد. ماهواره کاسینی تنها کمتر از
[ltr]700.000[/ltr]
مایل از زحل در زمان دریافت این تصاویر بود.
7. اورانوس :
نمایش تصاویری زیبا از 9 سیاره منظومه شمسی 1
بیشتر اطلاعات و تصاویر در مورد این سیاره در سال 1986 پس از پرتاب ماهوار فضایی
[ltr]Voyager 2[/ltr]
بدست آمد. سطح سیاره اورانوس از ابرهای سبز-آبی پوشیده شده است. البته که با توجه به وجود بخاری از ابرهای متان، لایه نهایی از گازهای منجمد در این سیاره کمتر شناخته شده است، و معتقدند ابرهای ضخیم متشکل از آب نیز در قسمت زیرین این ابرها وجود دارد، اما خب ما مطمئن نیستیم.
8. نپتون :
نمایش تصاویری زیبا از 9 سیاره منظومه شمسی 1
نپتون، هشتمین و آخرین سیاره شناخته شده منظومه شمسی است. به گفته دانشمندان، نپتون یک سیاره فنی به شمار می آید و در سال 1846، با توجه به محاسبات ریاضی، نه بر اساس مشاهدات، کشف شد. این تصویر آنقدر هم خوب نیست زیرا نپتون تنها یکبار توسط ماهواره
[ltr]Voyager 2[/ltr]
در سال 1989 ملاقات شد، و به سختی می توانیم در این تصویر چیزهایی که در نپتون است را در یابیم. درجه حرارت آن ناچیز، بالای صفر مطلق است. در نهایت ما اطلاعات کم و ناقصی از این سیاره در مورد نحوه تشکیل و عملکردش داریم.
9. پلوتو :
نمایش تصاویری زیبا از 9 سیاره منظومه شمسی 1
پلوتو یک "سیاره کوتوله " به شمار می آید. این یک تصویر کامپیوتری بر اساس عکسهای دریافت شده از تلسکوپ فضایی هابل می باشد. سطح این سیاره دقیقا معلوم نیست به همین دلیل اطلاعات کاملی از این سیاره در دست نداریم.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، IM JUST TIRED ، TurK WolF ، Archangelg!le
آگهی
#2
تو کتابای قدیم
از زحل به عنوان زیباترین سیاره منظومه شمسی یاد کرده بود
ولی به نظر من سطح مشتری قشنگ تره
پاسخ
#3
Thumbs Up 
نقش معلمان را در آموزش فراموش نکنیم/ چارلز کنی
خبر خوب این است که نبست به گذشته تعداد بیشتری از کودکانمان به مدرسه می روند و به خواندن و نوشتن می پردازند اما اگر واقعاً می خواهیم که آنها خوب یاد بگیرند نوبت آن رسیده که بر روی نقش معلمان در یادگیری کودکان تمرکز کنیم.

کردپرس: یکی از موفقیت های کشورهای جهان که در60 سال گذشته اتفاق افتاده است رفتن تعداد بیشتری از کودکان به مدرسه بوده است. در سال 1950 کمتر از نیمی از کودکان در سنین تحصیل می توانستند وارد مدرسه شوند، امروزه این رقم به سرعت به 100 درصد نزدیک می شود و نتایج مثبت آن، درآمد بیشتر در بزرگسالی، کاهش تعداد زاد و ولد در زنان و کاهش میزان مرگ و میر در میان کودکان امروز هویداست.

دولت ها مسئولیت بیشتر کودکان را در امر تحصیل به عهده دارند البته باید سهم مدارس خصوصی را در امر تحصیل در نظر داشت که تقریباً آموزش 10 درصد از کودکان برعهده این مدارس است و البته باید بابت این خدمت به کودکانمان از وزرا، سازمانهای خیریه، آموزشگران و والدین متشکر باشیم.

خبر بد

و اما خبر بد این است که بسیاری از بیش از یک میلیارد کودکانی که امروزه به مدرسه می روند چیز زیادی یاد نمی گیرند و در واقع بازدهی تحصیل در کشورهای در حال توسعه که بیشتر در مدارس عمومی صورت می گیرد در حد صفر است و بسیاری از کودکانی که مدارس را تمام می کنند قادر به خواندن و نوشتن و جمع و تفریق ساده در حد مطلوب نیستند. اگر بخواهیم دانش کودکانمان در مدارس بالا برود باید تمرکز خود از روی دانش آموزان باید به سوی معلمان تغییر دهیم و مطمئن شویم که معلمان انگیزه های لازم برای تدریس مؤثر در مدارس را دارند.

از نظر دسترسی به مراکز آموزش کودکان، کشورهای آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین جلوتر از سطحی هستند که کشورهای پیشرفته یک نسل پیش به آن رسیده بودند. براساس آمار روبرت بارو از دانشگاه هاروارد و یونگ وا لی از دانشگاه کره افراد 15 و بالای 15 سال در غنا در سال 2010 تقریباً هشت سال را در مدرسه سپری کرده اند و مدت تحصیل این افراد در کشورهای زامبیا 7 سال، بنگلادش 6 سال و هائیتی حدود 5 سال بوده است در حالی که مدت تحصیل افراد 15 سال و بالاتر در کشورهای آلمان، فرانسه و اسپانیا در سالای 1970 زیر 5 سال بوده است.

ولی در همان حال کشورهای در حال توسعه برای این کودکان در حال تحصیل چیز زیادی برای کارائی و بازده سواد آنها در طول تحصیل آنها انجام نداده اند. برای مثال برخلاف اینکه سطح حضور در مدرسه کودکان بنگلادشی به سطح جهانی خیلی نزدیک است ولی 50 درصد از کودکان 11 ساله که تحصیل کرده اند قادر به نوشتن حروف الفبا و اعداد نیستند. نتایج تست های بین المللی نشان می دهد که متوسط توانایی حل مسائل ریاضی دانش آموزان 15 ساله برزیلی برابر است با سطح پایه دو دانش آموزان دانمارک و به عبارت دیگر سطح سواد ریاضی دانش آموزان دانمارکی بالاتر از سطح دانش آموزان برزیلی است. در استان کیپ آفریقای جنوبی نیز تنها دو در هزار دانش آموزان عمدتاً سیاهپوست در کلاس ششم توانستند تستهای ریاضی را در سال 2005 حل کنند.

مشکل این دانش آموزان در پایین بودن سطح یادگیری آنان نیست. درست است که در تعدادی از دانش آموزان به علت خستگی راه، سوءتغذیه و یا بیماری بر نمرات آنها تأثیر دارد، اما اگر ضعیف ترین دانش آموزان را در محیط آموزشی خوب قرار دهیم آنها خیلی سریع تر و بهتر یاد می گیرند. نمونه آن تجربه ای است که خیلی به آن رجوع شده است. سوگاتامیرا در هند کامپیوتری را در منطقه ای فقیر نشین در هند گذاشت و به بچه های منطقه بدون دادن آموزش اجازه داد در سایت والت دیزنی بازیهای رایانه ای انجام دهند آنها ظرف چند روز صفحات اینترنت را می توانستند مرور کنند و به انجام این بازیهای کامیپوتری در سایت مذکور بپردازند. به عبارت دیگر می توان گفت: بچه های فقیر در هند به همان خوبی همسالان غربی خود می توانند از تفریح آن لاین استفاده کنند.

‌‌آیا مشکل ضعف یادگیری مربوط به معلمان است؟

اگر این فرضیه که کودکان نمی توانند یاد بگیرند درست نیست آیا می توان گفت: مشکل را در معلمان باید جستجو کرد؟ بله درست است. مطالعه ای که در آفریقای جنوبی انجام شد نشان داد که بسیاری از معلمان ریاضی مدارس ابتدایی، در آفریقای جنوبی نمراتی کمتر از دانش آموزان خود در درس ریاضی کسب کردند ولی به عنوان یک قاعده بسیاری از معلمان به اندازه ای سواد دارند تا به شاگردان خود کمک کنند. در واقع تجربیات دو تن از محققان دانشگاه ام آی تی نشان داد که معلمان هندی در طول ترم در آموزش دانش آموزان در مدارس عمومی عملکرد خوبی نداشتند ولی بعد از شرکت در کلاسهای بازآموزی تابستانی توانایی آنها در آموزش و کیفیت تدریس آنها بالاتر رفت و به عبارتی دیگر اگر معلمان را در محیط مناسب قرار دهیم دانش آموزان خوب یاد می گیرند.

ضعف دانش آموزان در یادگیری فرضی دیگر را مطرح می کند. معلمان در مدارس دولتی انگیزه لازم برای تدریس ندارند.

در واقع مشکل از آنجا شروع می شود که اصولاً معلمان گاهی حتی علاقه ای به حضور در کلاس ندارند. برای مثال معلوم شد 16 درصد معلمان در بنگلادش و 27 درصد آنها در اوگاندا در بعضی روزها سر کلاس غایب هستند. در مدارس استان اوتار پرادرش هند شانس اینکه دانش آموزان معلم را در کلاس حاضر و فعال ببینند تنها 28 درصد بود.

حتی اگر معلمان را حاضر و فعال در کلاس تصور کنیم برنامه درسی و فضای آموزشی طوری است که انگار فقط دانش آموزان آماده مورد توجه قرار می گیرند و بقیه کلاس نادیده گرفته می شوند.

البته این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که معلمان در کشورهایی مانند تانزانیا و بنگلادش با تعداد زیاد دانش آموزان و امکانات آموزشی ضعیف روبرو هستند و بدتر از همه اینکه بسیاری از والدین شاید قادر نباشند به کودکان خود در انجام تکالیف درس کمک کنند چرا که خود بیسوادند. اما شواهد بسیاری وجود دارد که در صورت وجود انگیزه های درست معلمان می توانند کیفیت آموزشی خود را در مدارس بالا ببرند.

بسیاری از شواهدی که به کیفیت آموزشی در صورت وجود انگیزه اشاره می کنند مربوط به مدارس غیردولتی هستند.

براساس یافته های دو تن از محققان هندی در تمام کشورهای پیشرفته مدارسی خصوصی وجود دارند که در ازای آموزش به دانش آموزان ماهانه تنها 5/1 دلار می گیرند. این مدارس خارج از محیط مدرسه شکل می گیرند و معمولاً توسط دختران تحصیلکرده اداره می شوند، با وجود تعداد محدود کتابها در این مدارس و کمبود امکانات دیگر و همچنین اینکه معلمان این مدارس معمولاً تنها دبیرستان را تمام کرده اند ولی عملکرد این مدارس بهتر از مدارس عمومی و دولتی است. دانش آموزان مدارس خصوصی در پاکستان حدود 2 سال و نیم تحصیلی از همسالان خود در مدارس دولتی جلوتر هستند. منصفانه نیست که بگوییم کودکان از خانواده های ثروتمند در مدارس خصوصی بهتر هستند. تأثیر تحصیل در مدارس خصوصی 10 برابر بیشتر است از تأثیر متعلق بودن به خانواده های مرفه نسبت به خانواده های فقیر. در مطالعه ای که در سراسر هند انجام شد معلوم شد که 47 درصد دانش آموزان پایه پنجم نمی توانستند متون پایه دوم را بخوانند در حالی که در مدارس خصوصی این میزان 32 درصد بود.

این موارد نشان می دهد که حضور فعال معلم و تدریس مؤثر می تواند در جهان در حال توسعه تحول ایجاد کند. مضافاً اینکه برنامه درسی قابل انعطاف برای هر سطح از دانش آموزن می تواند تأثیر متفاوت داشته باشد.

سیستم آموزشی را تصور کنیم که به ازای پیشرفت دانش آموزان در هر سطح معلمان را مورد تشویق و تمجید قرار می دهد و آنرا با سیستم کنونی مقایسه کنیم که در بیشتر نقاط جهان که براساس مقطع تحصیلی به آنها حقوق می دهد و تنها هم و غم این معلمان تمام کردن دروس کتاب است نه کیفیت آموزش مضافاً اینکه برنامه درسی ارائه شده با سطح مهارت دانش آموزان مناسبتی ندارد.

علاوه بر تغییر نگاه و تمرکز بر معلم، محیط آموزشی و برنامه درسی روش دیگری نیز برای افزایش کیفیت آموزش کودکان نیز وجود دارد و آن کمک به کودکان در بیرون از کلاسهای درس است. مانند آنچه درباره تجربه قرار دادن کامپیوتر برای همه بچه ها در این مقاله که گفتیم اما در مقیاسی وسیع تر. نمونه دیگر کمک به آموزش بهتر کودکان زیرنویس کردن محتوای برنامه های تلویزیونی است به همان زبانی که گوینده تلویزیون سخن می گوید.

این روش در هند که تلویزیونی با مخاطب 600 میلیون نفری دارد تجربه شده است. تهیه کنندگان برنامه رانگولی- برنامه ای معروف که آهنگهای بالیوود را پخش می کند- شروع به زیرنویس کلیپهای جذاب کردند.

مطالعه نشان داد که سطح سواد بینندگان جوانی که برنامه رانگولی را در منزل نگاه می کردند دو برابر سطح سواد کسانی بود که بعد از پنج سال مدرسه رفتن و دیدن این برنامه ها دیگر این برنامه را نگاه نمی کردند. به عبارت دیگر زیرنویس همزمان با صوت شعر، میزان یادگیری کلمات را بالا برده بود.

خبر خوب در 30 سال گذشته این بود که تقریباً همه کودکان و مخصوصاً دختران به مدرسه می روند و خبر خوب برای 30 سال آینده این است که ما راههایی را که منجر به یادگیری بهتر کودکانمان است تقریباٌ می دانیم.

چیزی که هنوز انجام شده اراده ما برای تغییر سیاستهایی است که به تشویق معلمان برای بازدهی بیشتر در آموزش مربوط است و اینکه مطمئن باشیم آنها به ابزارهای لازم برای کمک به کودکان در درون و بیرون از کلاس دسترسی دارند و این شدنی است به نظر شما نیست؟

منبع: فارین پالیسی

مترجم: اشرف بیننده Smile
فقط حسین تهی
پاسخ
 سپاس شده توسط IM JUST TIRED ، Archangelg!le


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کهکشان راه شیری مسکن میلیاردها سیاره احتمالی قابل سکونت
  آیا بیگانگان از منظومه‌های مجاور می‌توانند زمین را ببینند؟
  شواهد حیات در سیاره ناهید مورد تردید قرار گرفت
  «باز آلدرین»: ماه چندان زیبا نبود!
  کشف سیاره ای که در آن سنگ از آسمان می بارد
  سیارات منظومه ما*
  عکس های زیبا و خیره کننده از کهکشان راه شیری
  کدام ستارگان دارای سیاره‌های قابل سکونت هستند؟
  کشف یک سیاره‌‌ی قابل سکونت دیگر
  در جوّ سیاره مریخ چه خبر است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان