امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

29 اسرار شگفت آور که به شما میگوید صد سال عمر خواهید کرد یا نه

#1
29 اسرار شگفت آور که به شما میگوید صد سال عمر خواهید کرد یا نه 1



تغذیه انسان با طول عمر او ارتباط مستقیمی دارد، کارهای هر چند جزپی هم در افزایش عمر دخالت دارد


این مورد را در نظر بگیرید: در قرن بیستم، متوسط سن امید به زندگی ۳۰ سال بود، بالاترین میزان در تاریخ ۵۰۰۰ سالهی بشر. و این نکته که صدسالهها، افرادی که سنشان سه رقمی میشد هیچ باشگاه اختصاصی خاصی نداشتند، اما در سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ این نرخ افزایش ۵۱٪ داشته است. چگونه این جهش چشمگیر بوجود آمد؟ متخصصین در حوزهی سلامت، آموزش و درمان و پیشگیری از بیماری را در صدر لیست قرار دادهاند. اما آنچه ممکن است ندانید، این است که ظاهرا عادات روزانه جزئی و یا شرایط شما در گذشته میتواند بر طول مدت و چگونگی کیفیت زندگی شما تاثیر بگذارد.
نشانههای علمی که در مسیر عمر طولانی هستید، به اضافهی نکاتی که چگونه در این مسیر قرار بگیرید، عبارتند از:
[b]۱. شکم (نسبتا) صافی بعد از دورهی یائسگی دارید.[/b]


بر اساس مطالعهی پیری در انستیتوی ملی، زنانی که قسمت میانی بدنشان بسیار چاق باشد، ۲۰ ٪ احتمال دارد که زودتر بمیرند. (حتی اگر شاخص تودهی بدنی طبیعی داشته باشند.) در میانسالی، حفظ سایز طبیعی کمر تلاش بیشتری را میطلبد زیرا تغییرات هورمونی باعث میشود وزن اضافهی بیشتری در میانهی بدن جای گیرد.
اگر سایز کمرتان ۱۰۵ سانت یا بیشتر است (برای مردان ۱۲۰ و بیشتر)، این اقدامات را انجام دهید:
الف. ۲ یا ۳ جلسه۲۰ دقیقهای تمرینات استقامتی در ورزش هفتگیتان بگنجانید تا تودهی عضلانی بدون چربی خود را حفظ کنید و سوخت و ساز بدنتان تند گردد.
ب. روزانه امگا ۳ بخورید ( در ماهی سالمون، گردو و بذر کتان) تا به رفع التهابات کمک کند، حداقل روزانه ۷ وعده میوه و سبزیجات که مملو از آنتیاکسیدانهای ضد بیماری هستند، مصرف کنید.
ج. ۲۵٪ از کالری روزانهی خود را از چربیهای سالم دریافت کنید، مانند اسیدهای چرب غیر اشباع شده که از قلبتان حفاظت میکند و به ذخیرهی کمتر چربی در شکمتان کمک میکند.
[b]۲.در نوجوانی اندام متناسبی داشتید .[/b]


مطالعهای در مجلهی کودکان که ۱۳۷ افریقایی امریکایی تبار را از بدو تولد تا ۲۸ سالگی بررسی نمود، دریافت که داشتن اضافه ی وزن در ۱۴ سالگی خطر دیابت نوع دوم را در بزرگسالی افزایش میدهد. مطابق اعلان انجمن قلب امریکا، احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ تقریبا ۲ تا ۴ برابر افراد سالم است.
[b]۳. تمشک را در حریرهی جو دوسر دوست دارید.[/b]


بیشتر امریکاییها در روز ۱۴ تا ۱۷ گرم فیبر میخورند؛ طبق مطالعهای در هلند، با اضافه کردن فقط ۱۰ گرم، خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی را تا ۱۷٪ کم میشود. رژیم فیبر به کاهش کلسترول کلی و کلسترول LDL (کلسترول بد)، بهبود حساسیت به انسولین و تسریع کاهش وزن کمک میکند.
یک راهحل ساده: به حریرهی جو دوسر( نصف فنجان جوی خشک ۴ گرم فیبر دارد) یک فنجان تمشک (۸ گرم)که ۱۲ گرم فیبر دارد، بیافزائید. دیگر غذاهایی که سرشار از فیبرند عبارتند از نصف فنجان غلات ۱۰۰٪ سبوس دار (۸.۸گرم)، نصف فنجان عدس پخته شده (۷.۸گرم)، یک سیبزمینی متوسط (۸.۴گرم) و یک گلابی کوچک (۴.۳ گرم).
[b]۴. کالری مصرفی خود را حساب میکنید.[/b]


محققان در دانشگاه سنت لوئیس گزارش کردهاند، مردان و زنانی که کالری روزانهی خود را به ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری محدود کردهاند (۲۵٪ کالری کمتر نسبت به کسانی که از رژیم غربی با کالری ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ پیروی میکنند) قلب جوانی دارند. قلب آنها مانند افرادی که ۱۵ سال از آنها جوانتر بودند عمل میکرده.
نویسندهی مطالعه دکتر لوئیجی فونتانا، استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن میگوید: این نه تنها درمورد کم خوردن بلکه دریافت بیشترین میزان مواد مغذی در هر کالری نیز صدق میکند. موارد مورد مطالعه سبزیجات، غلات کامل، شیر بدون چربی، گوشت بدون چربی و نان سفید، سودا و شکلات بود. بهگفتهی فوناتانا اگر خوردن غذاهای بیکالری را قطع کنید و غذاهای غنی از کالری بخورید، سلامتتان بهتر میشود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
29 اسرار شگفت آور که به شما میگوید صد سال عمر خواهید کرد یا نه 1
[b]۵. عاشق چای هستید.[/b]


هم چای سبز و هم سیاه حاوی مقدار زیادی از ترکیبات کاتچین میباشد، مادهای که به رها شدن سلولهای خونی و محافظت از قلب کمک میکند. در مطالعهای از بیشتر ۴۰۵۰۰ زن و مرد ژاپنی، کسانی که روزانه ۵ فنجان یا بیشتر چای سبز مینوشند، کمترین خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی و سکتهی مغزی را داشتهاند. سایر مطالعات که در مورد چای سیاه بود نتایج مشابهای را نشان داد.
برای اینکه قلبتان خوب کار کند روزانه به ۱ یا ۲ فنجان چای نیاز دارید، فقط مطمئن باشید که تازه دم است. چایهای حاضری (نوعی که در بخش آشامیدنیهای سوپرماکت میباشد) فواید سلامتی مشابهای ندارند. دکتر جفری بلومبرگ و استاد علوم تغذیه و سیاست در دانشگاه تافس میگوید: وقتی آب به برگهای چای اضافه میشود، ترکیبات کاتچین آن طی چند روز کاهش مییابد. همچنین، برخی از مطالعات نشان میدهند که اضافه کردن شیر به چای ممکن است تاثیرات مثبت چای را بر روی سیستم قلبی و عروقی حذف کند، بنابراین تنها لیمو یا عسل به آن اضافه کنید.
[b]۶. نوشابه حتی نوعی رژیمی را کنار گذاشتهاید.[/b]


دانشمندان در بوستون دریافتند که نوشیدن یک نوشابه معمولی، رژیمی یا بیشتر در روز خطر سندرم متابولیکی را دو برابر افزایش میدهد، مجموعهای از شرایط شامل فشار خون بالا، سطح انسولین بالا و چربی اضافی دور کمر احتمال بیماریهای قلبی و دیابت را افزایش میدهد. کنترل فشار خون و میزان کلسترول، پیشگیری از دیابت و عدم مصرف دخانیات میتواند ۶ تا ۵.۹سال سالم به عمرتان بیافزاید.
مقصر میتواند افزودنیهایی باشد که به نوشابهها رنگ کاراملی میدهد، که در مطالعات صورت گرفته روی حیوانات نشان داد خطر ابتلا به سندرم متابولیکی را بالا میبرد. دکتر رامچاندران، استاد پزشکی دانشگاه بوستون و محقق سرپرست مطالعه میگوید: در عین حال دانشمندان بر این باورند که مصرف کنندگان نوشابه حس چشایی خود را در معرض شیرینکنندههای طبیعی و مصنوعی قرار میدهند، شرایطی که ترجیح و تمایل فرد را به غذاهای شیرین اضافه میکند که ممکن است به اضافه وزن منجر شود.
انتخابهای برتر: اگر به کافئین نیاز دارید چای مصرف کنید. اگر گاز نوشابه میخواهید، آب گازدار با اسانس آبمیوهای را امتحان کنید.
[b]۷. غذاهای بنفش میخورید.[/b]


انگور، بلوبری را ترکیب کنید: آنها به علت پلیفنولها رنگی عمیق و پرمایه دارند. ترکیباتی که مطابق با تحقیقات انجام شده خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد و همچنین ممکن است در برابر بیماری آلزایمر شما محافظت کند.
پلیفنولها به حفظ و سلامت و انعطافپذیری عروق خونی کمک میکند. دکتر روبرت کریکوریان، مدیر مرکز ناهنجاریهای شناختی در دانشگاه سین سیناتی میگوید: آنچه که برای عروق کرونری شما خوب است، همچنین برای عروق خونی مغز شما نیز خوب است. مطالعات اولیه روی حیوانات نشان میدهد که اضافه کردن انگور سیاه به رژیم غذایی میتواند عملکرد مغز را بهبود بخشد. افزون بر این، در مطالعه اخیر روی انسانها، محققان دریافتند که خوردن روزانه یک فنجان یا بیشتر از بلوبریها میتواند ارتباطات بین سلولهای مغزی را بهبود ببخشد و حافظه را تقویت کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
29 اسرار شگفت آور که به شما میگوید صد سال عمر خواهید کرد یا نه 1
[b]۸. برگرها را دوست ندارید.[/b]


مطابق با گزارشی مهم از انجمن امریکایی تحقیقات سرطان، وعدههای بسیار کوچک گوشت گوساله و بره چندان زیاد نیست، اما خوردن بیشتر از ۳۵۰ گرم گوشت قرمز در هفته خطر سرطان رودهی بزرگ، سومین نوع شایع سرطان، را افزایش میدهد. گزارشات میگوید که خطر سرطان رودهی بزرگ با هر وعدهی۹۰گرم از گوشت فرآوریشده ( مانند هات داگ، بیکن و گوشتهای آماده) خورده شده در هر روز افزایش مییابد.
متخصصان مطمئن نیستند که چرا گوشت فرآوری شده و یا گوشت قرمز خیلی مضرند، اما یکی از موارد شک برانگیز سرطانزا بودن آنهاست، به ویژه هنگامی که گوشت کبابی، دودی یا نمک سود میشود یا نگه دارندههایی مانند نیتراتها به آن افزوده شوند.
دکتر کارن کولینز، ، مشاور تغذیه در AICR میگوید: میتوانید گاهی اوقات بعد از مسابقهی بیسبال هات داگ بخورید، اما آن را به یک عادت تبدیل نکنید. برای کباب کردن گوشت قرمز ابتدا آن را مرینیت کنید (ترد کنید)، به سایزهای کوچک (سایز کباب) درآورید و آن ها را به کرات بچرخانید تا تمام آنچه که میتواند از شکلگیری مواد سرطان زا جلوگیری کند را به دست آورید. اگر آنها را میپزید یا سرخ میکنید، دمای اجاق گاز را کمتر از ۴۰۰ درجه فارنهایت نگه دارید.
[b]۹. هر روز ۴۰ دقیقه میدوید.[/b]


دانشمندان در کالیفرنیا دریافتند که افراد میانسال که در کل حدود ۵ ساعت در هفته میدوند طولانیتر زندگی میکنند و از لحاظ فیزیکی و شناختی هر چه که پیرتر میشدند بهتر عمل میکنند، محققان برای مدت ۲۱ سال کسانی که میدویدند و کسانی که نمیدویدند را بررسی کردند.
نویسندهی مطالعه، دکتر الیزا چاکراوراتی، استادیار دانشکدهی پزشکی دانشگاه استنفورد میگوید: آنچه که ما را متعجب کرد این است که دوندهها نه تنها کمتر دچار بیماری قلبی شدند بلکه در موارد کمتری سرطان، بیماریهای مغز و اعصاب و عفونت در آنها دیده میشود. ایروبیک، سیستم ایمنی بدن را جوان نگه میدارد. بهگفتهی او اگر دویدن را دوست ندارید، انجام ۲۰ دقیقه از هر نوع فعالیتی در روز که شما ضربان قلبتان را بالا ببرد، سلامتتان را بهبود ببخشد.
[b]۱۰. پیادهروی را به رانندگی ترجیح میدهید.[/b]


بر اساس مطالعهای جدید از ۲۶۰۳ مرد و زن، افراد “متناسب” افرادی هستند که حدود ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی میکنند نسبت به کسانی که کمتر پیادهروی میکنند، صرف نظر از میزان چربی بدن احتمال بیشتری دارد که عمر طولانیتری داشته باشند. تحقیقات اخیر میگوید، در موارد مشابه، زنانی که اضافه وزن دارند میتوانند با افزودن ۱۰ دقیقه به فعالیت روزانه خود سلامت قلبشان را بهبود ببخشند. در ساعت ناهار پیادهروی کنید و زمانیکه فرزندتان فوتبال تمرین میکنند چند دور اطراف زمین بزنید، راههایی را بیابید که روزانه کمی بیشتر تحرک داشته باشید.
[b]۱۱.خدمتکار ندارید.[/b]


طبق مطالعهای از ۳۰۲ نفر بزرگسال در دههی ۷۰ و ۸۰ عمرشان، تنها با جارو کردن، پاک کردن کف زمین یا شستن شیشهها در حدود کمتر از نیم ساعت، بهطور متوسط حدود ۲۸۵ کالری میسوزاند و خطر بیماری را ۳۰٪ کم میکند.
[b]۱۲.پاهیتان را قوی میکنید.[/b]


قدرت پایین تنه به تعادل، انعطافپذیری و استقامت منجر میشود. هر چه مسنتر میشوید، این صفات کلیدی برای کاهش خطر افتادنها و آسیبها بهویژه شکستگی در قسمت مفصل ران، که اغلب ناشی از ضعف سلامتی است، منجر میشود. بیشتر از ۲۰٪ از بیماران با شکستگیهای ران، ظرف کمتر از یک سال به دلیل عوارض ناشی از آن آسیب میمیرند. دکتر روبرت بالتر، رئیس مرکز بینالمللی طول عمر ایالت متحده در نیویورک میگوید: داشتن عضلات ران ضعیف، عامل اصلی سستی در پیری است.
برای تقویت رانها، جان پرایس نویسندهی کتاب “هر کجا هر زمان ورزش” میگوید: برای تقویت پاهیتان، از پشت مقابل دیوار بایستید و به آرامی با پاهیتان حرکت کرده و به پهلو به پایین برگردید تا وقتی که در موقعیت مناسبی قرار گیرید، پشت انگشت پا و کمر را به دیوار فشار دهید. تا زمانی که رانهایتان به شما بگوید، کافی است! در همین حالت نگه دارید. این کار را روزانه انجام دهید، مدت انجام آن را هر بار چند ثانیه افزایش دهید.
[b]۱۳. فردی معاشرتی و با نشاط هستید.[/b]


مطابق با مطالعهای که اخیرا بر روی بیشتر از ۵۰۰ مرد و زن ۷۸ ساله و مسنتر توسط انستیتوی کارولینسکا در سوئد انجام شد، مشخص شد که احتمال خطر ابتلا به بیماری زوال عقل در افراد اجتماعی و خوشمشرب ۵۰٪ کمتر است. همچنین این شرکتکنندگان خودشان را افرادی که بهراحتی دچار استرس نمیشوند، توصیف کردند. محققان بر این باورند که انعطافپذیرتری ذهن آنها ممکن است بهعلت مقادیر کمتر کورتیزول باشد. مطالعات نشان میدهد که ترشح بیش از حد این هورمونهای استرسزا میتواند ارتباط بین سلولهای مغز را مهار کند. راههای علمی برای کاهش سطح کورتیزول عبارتند از: مدیتیشن، نوشیدن چای سیاه و یا چرت زدن.
[b]۱۴. شما مثبت اندیش هستید.[/b]


مطالعهای روانشناس امریکایی میگوید که، حدود ۱۷٪ از امریکاییها مثبتاندیش هستند. آنها چشمانداز مثبتی به زندگی و حس هدفمند بودن دارند و نسبت به منفیاندیشها، بزرگسالانی که حس خوبی نسبت به خودشان ندارند، سالمترند. اکثر ما در بین این دو گروه جای داریم.
دکتر کوری کیس، استاد جامعشناسی دانشگاه Emory میگوید: ما برای رشد و تعالی باید کوشش کنیم تا معنای زندگی را دریابیم. در ساردیانا و اکیاوانا جایی که مردم طولانیتر زندگی میکنند، سختکوشی در کار مهم است اما نه مهمتر از وقت گذاشتن با خانواده، پرورش معنویت و کمک به دیگران.
[b]۱۵. خود را ۱۳ سال جوانتر از آنچه که هستید احساس میکنید.[/b]


این چیزی است که افراد مسن و سالم در بررسیهای اخیر از بیش از ۵۰۰ مرد و زن ۷۰ ساله ومسنتر اذعان داشتهاند. محقق دکتر جکی اسمیت، استاد روانشناسی دانشگاه میشیگان میگوید: احساس جوانی به سلامت بهتر و زندگی طولانیتر مرتبط میشود. خوش بینی باعث انگیزه برای غلبه بر چالشها میشود که به کاهش استرس و بهبود سیستم ایمنی بدن و در نهایت کاهش خطر ابتلا به بیماری کمک شایانی میکند.
[b]۱۶. چالشها را با آغوش باز میپذیرید.[/b]


طبق دو مطالعه بر روی افرادی که منظم، مرتب و سازمان یافتهتر کارهایشان را انجام میدهند، مشخص شد خطر ابتلا به بیماری آلزایمر نسبت به کسانی که وظیفهشناسی کمتری دارند ۸۹٪ کمتر است. محقق و سرپرست هر دو مطالعه، دکتر رابرت اس ویلسون، استاد علم مغز و اعصاب و روانشناسی در مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو میگوید، وقتی که بهخوبی تمرکز میکنید، از قدرت ذهن بیشتری بهره میبرید.
اهداف شخصی یا حرفهای خود را تنظیم کنید و خودتان را برای مقابله با آن در یک زمان مشخص به چالش بکشید. همچنین، برای تحریک ذهنتان چیزهای جدیدی را امتحان کنید:، اگر همیشه داستانهای افسانهای میخوانید، بهجای آن یک زندگینامه بخوانید. روز بعد، سعی کنید سه واقعیتی که از کتاب آموختید را به یاد آورید.
[b]۱۷. دوستانتان را از صمیم قلب دوست دارید.[/b]


دکتر میکا صدیق، استادیار روانشناسی کالج سدار کرست میگوید: روابط میانفردی در برابر استرس مانند یک سپر و میانجی عمل میکند. طبق نتایج مطالعهای، داشتن حامی در زندگی شما را از لحاظ روحی و جسمی سالم نگه میدارد، استرس مزمن سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند و سلولها سریعتر پیر میشوند، درنهایت طول عمر را بین ۴ تا ۸ سال کوتاهتر میکند. دکتر صدیق میگوید، همه به دوستانی نیاز دارند که بدون اینکه مورد قضاوت و انتقاد قرار بگیرید با آنها صحبت کنند.
[b]۱۸. … و آنها سالم هستند.[/b]


طبق مطالعهای که در مجلهی پزشکی انگلستان به چاپ رسید، اگر صمیمیترین دوستانتان وزن اضافه کنند، احتمال اینکه شما هم وزن اضافه کنید تا حدود ۵۷٪ افزایش مییابد. دکتر نیکولاس ای کریستاکیسو، محقق و سرپرست مطالعه میگوید: برای داشتن سبک زندگی سالم، ارتباط با افرادی که اهداف مشابهی با شما دارند، بسیار اهمیت دارد. به گروههای کاهش وزن بپیوندید و یا با دوستی در پیاده رویهای خیریه ورزش کنید.
[b]۱۹. دانشجوی سال اول کالج بودهاید.[/b]


تحقیقی در دانشکدهی پزشکی هاروارد دریافت که افرادی با بیش از ۱۲ سال تحصیل رسمی، ۱۸ ماه نسبت به کسانی که سالهای کمتری تحصیل کردند، طولانیتر زندگی میکنند. چرا؟ هرچه تحصیلات بالاتری داشته باشید، احتمال رفتن به سوی سیگار در شما کمتر است. طبق گفتهی CDC، در حقیقت، تنها حدود ۱۰٪ از بزرگسالان با تحصیلات لیسانس سیگار میکشند، در مقابل۳۵٪ از افراد با تحصیلات دبیرستان و کمتر از آن سیگار میکشند.
[b]۲۰. پیشرفتهای تکنولوژی را میپذیرید.[/b]


شری اسنلینگ، مدیر ارشد Evercare (بخشی از شرکت خدمات درمانی و مراقبتهای بهداشتی آمریکایی)، گروهی از حامیان مالی نظرسنجی سالانه صدسالههای امریکا، میگوید، توییتر و اسکایپ را یاد بگیرید تا به جوان و سالم نگهداشتن سلولهای مغز کمک کنید. بسیاری از امریکاییهای مسن ایمیل میفرستند، دوستان قدیمی خود را از طریق اینترنت مییابند و حتی قرار اینترنتی میگذارند. محققان میگویند استفاده از آخرین تکنولوژی نه تنها از لحاظ ذهنی ما را باهوشتر میکند بلکه ما را وادار به فعالیت اجتماعی میکند. بهگفتهی اسنلینگ، با دوستان، خانواده و اتفاقات در حال جریان در ارتباط باشید تا احساس سرزندگی و مهم بودن کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
29 اسرار شگفت آور که به شما میگوید صد سال عمر خواهید کرد یا نه 1
[b]۲۱. نبضتان در ۱۵ ثانیه ۱۵ بار میزند.[/b]


معادل ۶۰ بار در هر دقیقه، یا تعداد دفعاتی که در زمان استراحت میزند. ضربان اکثر افراد در زمان استراحت بین ۶۰ تا ۱۰۰ بار در دقیقه است، هرچه این مقدار به میزان استاندارد طیفنگار نزدیکتر باشد، سالمترید. دکتر لسلی چو ، مدیر مرکز قلب و عروق زنان در کلینیک کلیولند میگوید، ضربان ضعیفتر به این معناست که قلب شما مجبور نیست سخت کار کند و می توانید طولانیتر عمر کند.
[b]۲۲. بعد از ۵۲ سالگی یائسه شدهاید.[/b]


مطالعات نشان میدهد که اگر به شکل طبیعی یائسگی دیرتر اتفاق بیافتد میتواند دلیلی برای افزایش طول عمر باشد. یک دلیل: دکتر ماری جن مینکین ، استاد بالینی زنان و مامایی در دانشکده پزشکی دانشگاه یال میگوید: زنانی که دیرتر یائسه میشوند، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در آنها بسیار کمتر است.
[b]۲۳. دیرتر بچه دار شدهاید.[/b]


مطالعهی اخیر دانشگاه یوتا گزارش میدهد که اگر بهطور طبیعی پس از ۴۴ سالگی باردار شوید، حدودا ۱۵٪ نسبت به دوستانتان که قبل از ۴۰ سالگی بچه دار شدهاند، احتمالا بعد از ۵۰ سالگی از دنیا میروید. دکتر کن آر اسمیت، سرپرست تحقیق، و استاد توسعه بشری در دانشگاه میگوید اگر تخمدانهای شما سالم هستند و قادرید که در این سن باردار شوید، این امر حاکی از آن است که ژنهای فعالی دارید و به شما برای زندگی طولانیتر کمک خواهند کرد.
[b]۲۴. مادرتان وقتی که جوان بوده شما را به دنیا آورده.[/b]


طبق نظر دانشمندان دانشگاه شیکاگو، اگر مادرتان شما را در سن کمتر از ۲۵ سالگی به دنیا آورده باشد نسبت به کسی که مادرش مسن بوده، دو برابر احتمال دارد تا ۱۰۰ سالگی زندگی کنید. دانشمندان بر این باورند که بهترین تخمکهای مادران جوانتر در لقاح شرکت میکند و نتیجهی آن فرزندان سالمتر میشود.
[b]۲۵. خروپف نمیکنید.[/b]


خروپف کردن نشانهی اصلی بیماری انسدادی اختناقی در خواب است، یک اختلال که باعث توقف تنفس میشود که علت آن فروریزی بافت گلو و انسداد راه آن است. در موارد حاد، میتواند ۶۰ تا ۷۰ مرتبه در ساعت اتفاق بیافتد. اختناق در خواب میتواند موجب افزایش فشار خون، مشکلات حافظه، افزایش وزن و افسردگی شود. در یک مطالعهی ۱۸ ساله مشخص شد افراد بدون بیماری اختناق نسبت به کسانی که از اختناق حاد در خواب رنج میبرند، احتمالا ۳ برابر بیشتر عمر میکنند.. اگر خروپف میکنید و یا در طول روز بیش از حد احساس خواب آلودگی و تغییر خلق و خوی دارید، با پزشکتان در مورد ارجاع به یک مرکز خواب مشورت کنید.
[b]۲۶. ویتامین D را موردنیاز بدنتان را دریافت میکنید.[/b]


مطالعهای از آرشیو پزشکی داخلی گزارش میدهد که، جهت محافظت مطلوب از بیماری، به حداقل ۳۰ نانوگرم ویتامین D در هر میلی لیتر خون نیاز است. نزدیک به ۸۰٪ امریکاییها ازکمبود این ویتامین رنج میبرند. دکتر دنور محقق و سرپرست استادیار جراحی در دانشکدهی پزشکی دانشگاه کلوریدا میگوید، ویتامین D نه تنها به محافظت استخوان از پوکی کمک میکند بلکه ممکن است خطر سرطان، بیماریهای قلبی و عفونتها را کاهش دهد.
در صورت نیاز، میتوانید روزانه برای افزایش دریافت این ویتامین مکمل مصرف کنید. پزشکان میتوانند با آزمایش سادهی خون ویتامین D را اندازهگیری کنند، اما نظارت متناوب بر آن ضروریست.
[b]۲۷. رفت و آمدهایتان فارغ از ترافیک است.[/b]


نشانهی خوب برای قلب شما: مطابق با مطالعه جدید در آلمان، بیمارانی که دچار حملات قلبی شدهاند به احتمال سه برابر بیشتر، کمی قبل از شروع نشانههای حمله در ترافیک بودهاند. درحالیکه ارتباط دقیقی هنوز تعیین نشده است، دانشمندان این فرضیه را بیان میکنند که آلودگی هوای ناشی از ترافیک خودروها و استرس میتواند خطر حملهی قلبی را افزایش دهد.
[b]۲۸.پسوریازیس ندارید.[/b]


محققان در آرشیو مطالعاتی پوستی گزارش کردند زنانی که به بیماری مزمن پوستی مبتلا بودند ، ۶۳٪ بیشتر به دیابت مبتلا شدهاند و تا ۱۷٪ در خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند. التهابات مزمن نیز با این بیماری مرتبط شناخته میشود دانشمندان معتقدند پسوریازیس نباید تنها به عنوان یک بیماری پوستی تلقی شود، بلکه به عنوان یک اختلال سیستماتیک در بدن.
[b]۲۹. حداقل هفتهای یکبار در مراسمهای مذهبی شرکت میکنید.[/b]

مطالعهای جدید از بیش از ۹۲۰۰۰ زن را در دانشگاه یشیوا و کالج پزشکی آلبرت انیشتن بررسی نمود و دریافت زنانی که این کار را انجام میدهند، صرفنظر از اینکه سیگار بکشند یا الکل بنوشند یا ورزش کنند، ۲۰٪ با خطر مرگ کمتری روبرو هستند. محققان اعتقاد دارند که حمایت عاطفی و دوری از استرس با رفتن به مراسمهای معمول میتواند میسر شود.


هفته نامه سلامت
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بخوانید و شگفت زده شوید از فواید علمی روزه گرفتن
  تغییرات شگفت انگیز بدن بعد از ترک قند و شکر
  10 فایده شگفت انگیز هویج و خواص هویج برای پوست و زیبایی
  فواید شگفت انگیز عرق کردن برای بدن
  فواید شگفت انگیز جوانه یونجه و برگ یونجه
  عصاره های شگفت انگیز برای لاغری و کاهش وزن
  گوجه فرنگی | آشنایی با خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی
  آب گیاه چریش و هویج و خواص شگفت انگیز آن
  با خواص شگفت انگیز تخم مرغ آشنا شوید
  تخم شنبلیله و خواص عالی شگفت انگیز تخم شنبلیله

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان