امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اولین زنی که نماز خواند

#1
68 سال قبل از هجرت در خانواده‏اى از قبیله هاشم در خانواده ای که یکی از ثروتمندان قریش‏ بودند، دختری به دنیا آمد که او را خدیجه نامیدند. خانواده ی ‏خدیجه از نظر شرافت ‏خانوادگى و نسبت‏هاى‏ خویشاوندى ، یکی از بزرگترین قبیله‏هاى عرب بود . این‏ خاندان در همه حجاز (عربستان) نفوذ داشت . که این بزرگى و نجابت و شرافت از رفتار و گفتار خدیجه مشخص بود . پدرش خویلدبن اسد قریشى و مادرش فاطمه دختر زائد بن اصم نام داشتند.
خدیجه در بین اقوام خود کم نظیر، و به حسن اخلاق و سخاوت معروف بود. حتى قبل از اسلام وى را «طاهره‏» و «مبارکه‏» و «سیده زنان‏» مى‏خواندند. ایشان از بزرگترین بانوان اسلام به شمار مى‏رود . و اولین زنى‏بود که اسلام آورد. همانطور که على‏بن ابى‏طالب (علیه السلام ) اولین ‏مردى بود که اسلام آورد . اولین زنى که نماز خواند ، خدیجه بود. او انسانى روشن بین و دور اندیش بود . با گذشت ، علاقه‏مند به‏معنویات ، متین و با وقار ، معتقد به حق و حقیقت. همین شرافت‏ براى او بس که همسر رسول خدا (ص) بود و گسترش اسلام به کمک مال و ثروت او تحقق یافت .
جالب این است او از کسانى بود که انتظار ظهور پیامبر اکرم (ص) مى‏کشید و همیشه به دنبال نشانه‏هاى‏نبوت مى‏گشت .
چه مى‏توان گفت در شان کسى که مایه آرامش خاطر رسول ‏خدا (ص) بود ؟ ! حضرت محمد (ص) هر وقت از بدی های قریش و اذیت‏هاى ایشان‏ آزرده  خاطر مى‏شدند ، به دیدن خدیجه می رفتند و از دیدن ایشان شاد می شدند.
خدیجه کبری در پیشگاه خداوند چنان مقام والایى داشت که پروردگار بارها براو درود و سلام فرستاد . طبق روایتى از حضرت امام محمد باقر (ص) : پیامبر اکرم (ص) هنگام باز گشت از معراج ، به جبرئیل‏فرمود : آیا حاجتى دارى ؟ جبرئیل عرض کرد : خواسته‏ام این است که از طرف خدا و من به‏ خدیجه سلام برسانى‏.
خدیجه  سه سال قبل از هجرت به علت بیماری در سن 65 سالگى در ماه رمضان سال دهم بعثت در خارج از شعب ابوطالب جان به جان آفرین تسلیم کرد . پیغمبر خدا (ص) شخصاً خدیجه را غسل داد و با پارچه‏اى که جبرئیل ‏از طرف خداوند عزوجل براى خدیجه آورده بود ، کفن کرد . رسول ‏خدا (ص) شخصاً درون قبر رفت و خدیجه را در خاک نهاد. او ازدوری خدیجه اشک‏ مى‏ریخت ، دعا مى‏کرد و برایش آمرزش مى‏طلبید. آرامگاه خدیجه درگورستان مکه در «حجون‏» واقع است .
رحلت حضرت ‏خدیجه کبری براى پیغمبر(صلی الله و علیه و آله) و دین مبین اسلام مصیبتى بزرگ بود .
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Rainbow حرکت بدن انسان هنگام نماز........فوق العاده حجیب و دیدنی.......
  چرا نماز و روزه در سن ۹ سالگی بر دختران واجب می شود اما بر پسران در ۱۵ سالگی؟
  چگونه در نماز حضور قلب داشته باشیم؟
  نماز قضایی که گناهان شما را می آمرزد
  آیا حرکت بدن هنگام نماز، اشکال دارد؟
  اولین کسانی که درباره واقعه کربلا کتاب نوشتند چه کسانی بودند؟
  آداب نماز جماعت
  چرا نماز میخوانم
  چگونه برای نماز صبح بیدار شویم؟
  زمان مناسب برای خواندن نماز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان