امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه ی مکانیک

#1
كاربرد مهندسي مكانيك در كليه علوم مهندسي به حدي است كه هيچ يك از اين علوم را مستقل از مكانيك نمي‌توان تصور نمود. دانش آموختگان مهندسي مكانيك همواره در صنايع جايگاه ويژه‌اي داشته‌اند. بسياري از ايشان هم‌اكنون به عنوان مديران صنايع و يا مهندسان فعال در توليد و يا اعضاي هيأت علمي پژوهشي مراكز علمي كشور مشغول به كار مي‌باشند و توانسته‌اند با شايستگي و خلاقيت، دانش مهندسي خود را در راه نوآوري و پيشرفت و آباداني كشور در عمل به كار گيرند.
دانشكده مهندسي مكانيك پردیس مهندسي دانشگاه شيراز در سال 1343 با پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي آغاز به كار كرد و پس از آن در سال 1348 اولين دوره دانشجويان كارشناسي ارشد را پذيرفت.
آغاز دوره دكتراي مهندسي مكانيك براي اولين بار در ايران پيش از انقلاب، در اين دانشكده صورت پذيرفت و پس از پيروزي انقلاب اين دانشكده همگام با ديگر دانشگاههاي معتبر ايران دوره دكترا را از سال 1370 مجدداً پي‌ريزي نمود.
هم‌اكنون دانشكده مهندسي مكانيك داراي چهار بخش مهندسي مكانيك جامدات، مهندسي مكانيك حرارت و سيالات، مهندسي انرژي و هوا فضا و مهندسي هسته‌اي مي‌باشد. اين دانشكده در مقطع كارشناسي در دو گرايش مکانیک جامدات و حرارت و سيالات و در مقطع كارشناسي ارشد در پنج گرايش مكانيک - طراحي كاربردي، مكانيك - تبديل انرژي، هوافضا - آيروديناميك، هسته‌ای - رآكتور و هسته‌اي - پرتو پزشكي و در مقطع دكترا در چهار گرايش مكانيك - طراحي كاربردي، مكانيك - تبديل انرژي، هسته‌اي-رآکتور و هسته ای-پرتوپزشکی دانشجو مي‌پذيرد.
دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه شيراز در حال حاضر از فعاليت 29 عضو هيأت علمي بهره مي‌برد. از اين تعداد 10 نفر در بخش مهندسی مکانیک طراحی کاربردی، 12 نفر در بخش‌های مهندسی مکانیک حرارت و سیالات و مهندسي هوا فضا و انرژي و 7 نفر در بخش مهندسي هسته‌اي مشغول به فعاليت علمي هستند.
تاكنون بيش از 2451 دانشجو در مقطع كارشناسي، 496 دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد و 48 دانشجو در مقطع دكترا از اين دانشكده فارغ‌التحصيل شده‌اند.
تعداد دانشجويان مقطع كارشناسي دانشکده مهندسي مكانيك در حال حاضر 503 نفر، دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد 240نفر و تعداد دانشجويان دوره دكترا 60 نفر مي‌باشد.
فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي اين دانشكده، محدود به تربيت دانشجو نبوده و همه ساله تحقيقات فراواني توسط اساتيد و دانشجويان و زيرمجموعه‌هاي دانشكده مهندسي مكانيك در زمينه‌هاي گوناگون علمي و صنعتي به انجام مي‌رسد.
اين دانشكده جهت تكميل آموزشهاي نظري و فني خود، از مجموعه مجهزي از آزمايشگاهها و كارگاههاي تخصصي بهره مي‌برد. اسامي برخي از آزمايشگاهها و نيز مراكز تحقيقاتي مرتبط با اين دانشكده به قرار ذيل مي‌باشد:
مركز انرژي خورشيدي - مرکز تحقیقات تابش-مركز محاسبات سريع - مركز تحقيقات موتور - مركز تحقيقات هوايي (مجري سيستم تونل باد حدود صوت) - مركز تحقيقات پيشرفته در طراحي - آزمايشگاه تونل باد و آيروالاستيسيته - مركز تحقيقات پيلهاي سوختي - آزمايشگاه ترموديناميك - آزمايشگاه انتقال حرارت - آزمايشگاه ديناميك و ارتعاشات - آزمایشگاه فیزیک هسته‌ای - آزمایشگاه دزیمتری - آزمایشگاه طیف نگاری گاما-كارگاه ماشين ابزار - كارگاه جوشكاري - كارگاه اتومكانيك.
خوب، ولی اشتباه...
پاسخ
 سپاس شده توسط ..WonDerfull.. ، KATARA
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مکانیک کلاسیک
  شاید گرانش محصولی از مکانیک کوانتومی باشد!
  تاریخچه باربری و حمل بار
  تاریخچه ی برند های معروف لباس،معروف ترین مارک هاوانتخاب اسم شرکت های معروف بین المللی
Information تاریخچه عدد صفر!
  نمایش تاریخچه ویروس‌های انسان با آزمایش تنها یک قطره خون
  تاریخچه زیست توده در جهان
  تاریخچه زیست توده درایران
  تاریخچه زیست توده
  تاریخچه فن ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان