امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تمام نکاتی که پیش از جراحی بینی باید بدانید | نکاتی که بعد از جراحی بینی باید رعایت

#1
حتما تا امروز در میان اعضای خانواده یا دوستان خود افرادی را دیدهاید که برای افزایش زیبایی ظاهر یا ایجاد تغییر، دست به دامن جراحان پلاستیک میشوند و به این ترتیب با ایجاد تغییر در سایز یا شکل بینیشان تصمیم میگیرند زندگی جدید و متفاوتی را تجربه کنند. جراحی بینی یکی از رایجترین و شایعترین جراحیهای پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب میشود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ، اما در صورتی که این جراحی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، میتواند بسیاری از عارضهها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی، افتادگی نوک بینی و یا زاویهدار شدن آن، بزرگ بودن حفرههای بینی و دیگر اختلالهای شایع بینی را برطرف کند.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تمام نکاتی که پیش از جراحی بینی باید بدانید | نکاتی که بعد از جراحی بینی باید رعایت 1


بنابراین اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجود آورید، پیشنهاد میکنیم پیش از هر اقدامی به توصیههای دکتر «حمید ملکانراد» دارای بورد تخحصصی جراحی پلاستیك و زیبایی، عضو هیات علمی دانشگاه توجه کنید و آنها را جدی بگیرید.

آیا در جراحی بینی امکانی وجود دارد که آثار بخیه در پرههای بینی بیمار محسوس نباشد؟


کوچک و متناسب کردن پرههای بینی در جراحی زیبایی بر اساس تقاضای مراجعهکنندگان صورت میگیرد. در حقیقت اگر پرههای بینی فردی بزرگ باشد و نیاز به کوچک کردن آنها وجود داشته باشد، برشهایی کنار پره بینی فرد ایجاد میشود و با تکنیک خاصی پره بینی او کوچکتر میشود. اجرای این تکنیک روی پرههای بینی به دانش و تجربه جراح بستگی زیادی دارد. هرچه جراح مهارت و تجربه بیشتری داشته باشد و با تمرکز زیاد این بخش از جراحی را پشت سر بگذارد احتمال نمایان شدن بخیههای کنار پرههای بینی کم و کمتر میشود. اما فواید و نتیجه نهایی این شیوه برای زیبایی بینی به حدی است که در مقابل نمایان شدن آثار خفیف کنار پرههای بینی قابل گذشت است.

برای کنترل میزان کبودی صورت بیمار چه راهکاری وجود دارد؟


در جراحیها به دلیل آنکه پوست بینی از اسکلت بینی جدا میشود، به طور معمول رگها و مویرگهایی پاره میشود که خود عامل خونریزی و کبودی پوست بیمار در ناحیه بینی میشود. در حقیقت هر قدر وسعت جراحی در بیمار بیشتر باشد یعنی نیاز به تغییرات بیشتر و وسیعتری برای کوچک کردن بینی وجود داشتهباشد این موضوع با کبودی بیشتری همراه میشود. اما اگر حین جراحی، جراح بتواند سر فرصت و با طمانینه جراحی را دنبال و از کیسه یخ استفاده کند، میتواند از بروز کبودیهای وسیع در صورت بیمار پیشگیری کند. البته همکاری و همراهی خود بیمار نیز در این زمینه بی اثر نیست. بیمار 24 ساعت بعد از عمل جراحی باید هر یك ساعت یکبار کمپرس سرد روی بینی انجام دهد تا به این ترتیب ادامه خونریزی را محدود کرده و موجب جذب کبودیها شود.

برای پیشگیری از بروز گوشت اضافه در بینی بعد از جراحی چه باید کرد؟


تشکیل گوشت اضافه و یا ماندگاری اسکار به نوع پوست فرد و رنگ آن، میزان دقت و تجربه جراح و همینطور به چگونگی مراقبتهای بعد از جراحی بینی نیز مرتبط است. همانطور که میدانید پرههای بینی از جمله حساسترین بخشها در جراحی بینی محسوب میشود و اگر جراح حین عمل دقت و ظرافت کافی را برای ایجاد برش و بخیه زدن این ناحیه نداشته باشد، ممکن است در بروز گوشت اضافه و یا ماندگار شدن اسکار بخیه موثر باشد. البته احتمال بروزاین عارضه در افرادی که دارای بینیهای پهن و گوشتی هستند در مقایسه با دیگران بیشتر است. به این ترتیب جراح اگر دقت و فرصت کافی برای جراحی نداشته باشد، نمیتواند با ظرافت روی بخیهها کار کند و این مسئله ممکن است خط برش و بخیه را کمی پررنگ کند. البته برای ترمیم این عارضه راههایی وجود دارد که میتوان از کرمهای ترمیمکننده، لیزر یا «درم ابریژن» برای بازسازی پوست نام برد.

جراحی بینیهای گوشتی نتیجه بهتری دارد یا بینیهای استخوانی؟


هر یک از این جراحیها سختیها و ویژگیهای خاص خود را دارند. در بینیهای گوشتی به دلیل آنکه افراد پوستکلفتتر، بافت نرم گوشتی و غضروف بزرگتری در مقایسه با بقیه دارند، باید با دقت بیشتری تحت درمان قرار گیرند و جراحی آنها مدت زمان بیشتری را به خود اختصاص میدهد. احتمال برش پره بینی به دلیل بزرگ بودن پره در بینیهای گوشتی بیشتر است. به همین دلیل جراحان برای جراحی این نوع از بینیها زمان بیشتری را صرف می کنند.

آیا مراقبت از بینیهای گوشتی نیز متفاوت است؟


بله. به سبب حساسیتهایی که بینیهای گوشتی دارند باید مراقبتهای ویژهای را بعد از عمل داشته باشند. این مراقبتها گاه تا 3 ماه بعد از عمل نیز اجرا میشود. گاهی ممکن است این گروه برای برطرف شدن تورم ناحیه بینی مجبور به تزریق شوند تا بتوانند ورم بینی را مهار کنند. از طرفی آنها نیاز به دریافت ماساژ بینی 1 تا 2 ماه بعد از جراحی دارند. این ماساژ باید زیر نظر پزشک انجام شود تا به شکل گرفتن بینی و کاهش التهاب و تورم بینی کمک کند.

چه مراقبتهایی بعد از جراحی باید صورت گیرد؟


هر پزشکی بعد از عمل جراحی توصیههای ویژهای را به بیمارش میکند. اما به طور عمومی رعایت نکات زیر به افراد پس از جراحی بینی توصیه میشود:

  • بعد از جراحی بینی به هنگام خواب 2 بالش زیر سرتان بگذارید و حتما به پشت بخوابید.

  • در طول روز 2 بار به شست و شوی بینی بپردازید و این کار را تا 2 ماه ادامه دهید.

  • اگر در شهرهای شلوغ زندگی میکنید که آلودگی هوا در آنها وجود دارد هرگز شستوشوی بینی خود را فراموش نکنید و این کار را با دقت و در زمانی مشخص انجام دهید.

  • کرمهای ترمیم کننده را فراموش نکنید و هر روز از آنها استفاده کنید. گاهی لازم است به مدت یك سال از این کرمها استفاده کنید.

  • در صورت نیاز با مشاوره پزشک از لیزردرمانی استفاده کنید تا سرعت بهبود محل برش و بخیه پرههای بینی را افزایش دهید.

آیا جراحی بینی زمینه ابتلا به آلرژی را فراهم میکند؟


بله. در مواردی مشاهده شده که احتمال ابتلا به آلرژی و یا عود کردن آلرژی در افرادی که تحت جراحی بینی قرار میگیرند، زیاد است. بنا بر تحقیقات، احتمال ابتلا به آلرژی در 10 درصد از کسانی که بینی خود را جراحی میکنند وجود دارد.

محدودیتهای جراحی بینی چیست؟


محدودیتهایی که برای جراحی بینی وجود دارد مانند دیگر جراحیهاست. به عنوان مثال همانطور که افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی محدودیتهایی برای انجام عملهای جراحی دارند، برای انجام جراحیهای زیبایی مانند جراحی بینی نیز با محدودیتهایی رو بهرو هستند و باید در این زمینه ملاحظات زیادی صورت گیرد که سلامت فرد به خطر نیفتد.

برای پیشگیری از حساسیتهای پوستی بعد از جراحی چه باید کرد؟


در ماههای نخست، بروز حساسیت به گچ، چسب و ماده ضدعفونی کننده بعد از جراحی بینی در میان مراجعان بسیار دیده میشودکه این ممکن است به دلیل نوع مواد و محصولات شیمیاییای باشد که در بازار وجود دارد. بنابراین هر چه جراح حین عمل و یا پس از آن کمتر از مواد و محصولات شیمیایی استفاده کند، میتواند بیشتر از بروز این حساسیتها پیشگیری کند.

آیا با لیزر هم میتوان بینی را جراحی کرد؟


خیر، در هیچ کشوری جراحی بینی با کمک لیزر انجام نمیشود. چرا که جراحی بینی و تغییراتی که باید بر بافت گوشتی یا استخوانی بینی انجام شود نیاز به استفاده از ابزار خاص خود را دارد و لیزر در این زمینه نمیتواند موثر باشد.


آیا استفاده از چسب بعد از جراحی ضرورت دارد؟


متخصصان جراحی بینی، استفاده از چسب بینی را بعد از جراحی توصیه میکنند؛ زیرا استفاده از چسب در شکلگیری و پیشگیری از تورم بینی موثر است. در بسیاری از سیستمهای آموزشی نیز به استفاده از چسب بینی اشاره شده و در کشورهای دیگر نیز از همین روش استفاده میکنند.
برای انتخاب جراح خوب چه کنیم؟

بهترین روش برای انتخاب جراح خوب آن است که برای خود مشخص کنیم میخواهیم نزد کدام پزشک با چه سطح دانشی برویم. می خواهیم پزشک عمومی را برای این کار انتخاب کنیم و یا از یک جراح پلاستیک و یا متخصص گوش، حلق و بینی برای جراحی بینی کمک بگیریم. در این صورت با مشخص شدن این مرحله میتوانید در همان طیف به دنبال جراح مورد علاقه خود بگردید. هنگام انتخاب جراح، بهتر است پروانه پزشکی او را که قطعا روی دیوار نصب شده، مشاهده کنید و یا از طریق انجمن جراحان از فعالیتها و سابقه جراح در زمینه جراحی بینی اطلاعاتی کسب کنید تا مطمئن باشید که برای جراحی بینی خود، جراحی ماهر را انتخاب کردهاید. پس از آن باید به میزان تفاهم و همفکری میان پزشک و بیمار نیز فکر کرده و این موضوع را در نظر گرفت که جراح و بیمار هر دو شکلی که بینی قرار است به آن تبدیل شود را در ذهن تصور کنند.

آیا چاق و لاغر شدن اختلالی در شکل بینی بعد از جراحی ایجاد میکند؟

افزایش یا کاهش وزن نمیتواند هیچ اختلالی در شکل و اندازه بینی ایجاد کند. اما در صورتی که میزان افزایش یا کاهش وزن زیاد باشد، میتواند در از بین رفتن تناسب میان بینی و اندازه صورت موثر باشد. به عنوان مثال من بیماری داشتم که به هنگام جراحی 60 کیلوگرم وزن داشت و یک سال بعد از آنکه برای معاینه نزد من آمده بود با افزایش وزن 30 کیلویی تبدیل به فردی 90 کیلوگرمی شده بود و این مسئله موجب شده بود تا بینیاش نسبت به اندازه صورتش کوچکتر باشد. بنابراین باید مراقب بود که اضافه وزن یا کاهش وزن در كمیتهای زیاد و قابل تامل، موجب از بین رفتن هماهنگی بینی و صورت شده و ممکن است در نامتناسب به نظر رسیدن ظاهر فرد اثرگذار باشد.

بهترین زمان برای انجام جراحی بینی چه زمانی است؟

برای جراحی بینی، زمان و فصل خاصی را نمیتوان نسبت به بقیه متمایز کرد. انجام جراحی در شرایط کنترل شده در تمامی فصلهای سال امکانپذیر است. درباره بهترین سن برای انجام جراحی بینی نیز باید بگویم که مهمترین نکته برای جراح آن است که رشد اسکلت بینی مراجعهکننده کامل شده باشد و این اتفاق معمولا در 12 سالگی برای دختران و پسران میافتد. با وجود این، شخصا برای جراحی بینی در دختران و پسران نوجوان از سن 15 سالگی به بعد، اقدام میکنم.

پیش از جراحی چه نکاتی را باید رعایت کنیم
؟


رعایت نکات زیر پیش از جراحی بینی موجب آمادگی بیشتر بدن شده و در نتیجه جراحی در شرایط بهتر و مطلوبتری انجام میشود:


  • در صورتی که پیش از جراحی دچار سرماخوردگی، تب و یا بیماری یا ضایعه پوستی شدید، بهتر است پیش از نزدیک شدن تا تاریخ جراحی این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

  • بهتر است 2 هفته پیش از انجام جراحی بینی از مصرف آسپیرین یا داروهایی که حاوی آسپیرین هستند، پرهیز کنید زیرا آسپیرین مانع لختهشدن خون میشود و احتمال خونریزی حین جراحی را افزایش میدهد.

  • اگر تصمیم دارید برای تسکین درد از مسکن استفاده کنید، استامینوفن میل کنید و در صورتی که تمایل دارید مسکن دیگری را جایگزین آن کنید حتما با پزشکتان مشورت کنید.

  • 2 هفته پیش از جراحی از مصرف هرگونه مکملهای غذایی، ویتامین، داروی گیاهی و مکملهای طبیعی پرهیز کنید و درباره مصرف آنها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

  • 2 تا 3 هفته پیش از جراحی بینی از مصرف خوراکیها و میوههایی نظیر بادام، توت، توتفرنگی، گیلاس، خیار، کشمش، انگور، هلو، آلو، گوجه فرنگی، زردچوبه، ژله، سرکه و ترشی پرهیز کنید. برای تهیه فهرست کامل از این پرهیزهای غذایی حتما با پزشک خود گفتوگو کنید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401
  هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی
  درمان کیست مویی و عمل سرپایی با لیزر بدون جراحی
  عمل جراحی بواسیر (هموروئید) چگونه است؟
Shocked بینی هایی که با لیزر کوچک می شوند
  جراحی بینی بدون درد و کبودی داریم؟
  درمان بواسیر(هموروئید) با لیزر بدون عمل جراحی
  درمان کیست مویی (پیلونیدال PNS) با لیزر بهتر است یا عمل جراحی سنتی؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان