امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیامد های اختلالات اضطرابی در افراد

#1
با اختلالات اضطرابی به مرور در معرض ابتلا به انواع عارضه ها و بیماری هایی خواهید شد که به عوارض آن معروفند با ما همراه باشید.
یک روانشناس با بیان اینکه افراد مضطرب نمی‌توانند آرام بنشینند، گفت: وسواس،‌ اضطراب اجتماعی،‌ کندن پوست‌ و مو،‌ استرس پس از سانحه، سازگاری و وحشت‌زدگی جزء اختلالات اضطرابی بزرگسالان است.
امیرمحمد شهسوارانی درباره اضطراب، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از زندگی در دنیای امروزی عجین و آمیخته با مسائل و مشکلات مرتبط با استرس و اضطراب است.
وی افزود: اضطراب حالت طبیعی در انسان است که در زندگی روزمره همه افراد دچار آن می‌شوند می‌توان اضطراب را تشویشی، فراگیر ناخوشایند و مبهم دانست که اغلب دستگاه اعصاب خودکار را درگیر کرده و با علائمی نظیر سردرد، عرق کردن به ویژه کف دست و کف پا، تپش قلب، سرگیجه،‌احساس تنگی در قفسه سینه و ناراحتی‌های مختصر گوارشی همراه است.
این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد: اضطراب به احساس بی‌قراری منجر می‌شود در این حالت فرد مدت طولانی نمی‌تواند به صورت آرام جایی بنشید یا بایستد و ناچار به تحرک یا تکان دادن دست یا پا است. اضطراب به طور معمول در پاسخ به تهدید یا احساس خطری پیدا می‌شود که منبع آن نامعلوم، درونی و مبهم است یا از تعارض منشاء گرفته است.
وی افزود: مشکلات اضطرابی اغلب همراه با مشکلات خلقی، اختلالات بدنی، سوء مصرف مواد و وابستگی به الکل همراه هستند.
شهسوارانی گفت: مشکلاتی چون اضطراب جدایی و خاموشی انتخابی در کودکان ریشه‌های اولیه اضطراب در سنین پایین هستند که در بزرگسالی به صورت ناتوانی فرد در برقراری رابطه سالم و ایمن با همسر و فرزندانش نمود پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: اختلالات اضطرابی بزرگسالی شامل مواردی چون هراس‌ها (مثل ترس از ارتفاع) اضطراب اجتماعی، هراس‌ از مکان‌های بسته مشکلات وحشت‌زدگی، آگورا فوبیا، مسائل وسواس فکری و عملی،‌ اختلالات بدشکلی بدنی (به ویژه در افرادی که به جراحی‌های زیبایی روی می‌آورند) اختلالات احتکار کردن، اختلالات کندن مو (تریکوتیلومانیا) اختلال کندن پوست و مسائلی چون اختلال ناشی از استرس‌های شدید (PTSD) و اختلالات سازگاری می‌شود.
وی افزود: درمان‌های مشکلات اضطرابی بستگی کاملی به علت به وجود آمدن آن، منابع فردی و توانمندی‌های شخص در مقابله با مسایل به وجود آمده دارد و نیز شدت واکنش اضطرابی در افراد مختلف متفاوت است.
این روانشناس اظهار داشت: به طور عمده در صورتی که شدت مشکلات اضطرابی بیش از حد تحمل فرد باشد دارو درمانی برای کمک به فرد در کنترل علایم بدنی و غلبه بر احساس اضطراب لازم است در کنار آن از روش‌های مختلف روان درمانی برای کاهش و محدودسازی مسایل اضطرابی استفاده می‌شود.
شهسوارانی ادامه داد: بهترین راه برای مقابله با مسائل و مشکلات اضطرابی کاهش عوامل استرس‌زا در محیط‌های شغلی و محیط‌های تحصیلی و همچنین عمل به آموزه‌های اخلاقی و رفتاری اسلامی است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به موارد فوق به نظر می‌رسد بتوان با تلفیق آموزه‌های فرهنگ اسلامی، ایرانی با الگوهای مهارت‌های زندگی و آموزش آن در سطح سازمان‌ها و خانواده‌ها به کاهش معقولی از استرس‌ و اضطراب رسید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
~вэsт~
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان