امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ممنوعیت نصب دستگاه پوز در مدارس/ هر مدرسه یک حساب خواهد داشت

#1
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، گردهمایی آموزشی توجیهی رئیس‌ گروه‌های انجمن اولیا و مربیان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور امروز با حضور سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پروش و علی‌اصغر احمدی مشاور وزیر و مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: همواره آموزش و پرورش با مشکل منابع روبه‌رو بوده است و این در حالیست که هیچکس انکار نمی‌کند که نقش آموزش و پرورش نقش بسیار سازنده و مهم است.

بطحایی با طرح این پرسش که چرا آموزش و پرورش به‌رغم اهمیت آموزه‌ها و اعتقادات دینی به تعلیم و تربیت، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست، گفت: یقین دارم که اگر روش اداره آموزش و پروش را عوض نکنیم همین فهرست مشکلات را خواهیم خواند و این نهایت وضع سیستم آموزش و پرورش است که نتوانسته مشکلات خود را تغییر دهد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بنابراین هیچ چاره‌ای نداریم با روش اداری خودمان، آموزش و پرورش را تغییر دهیم و اولین چالش بحث بحران منابع است و تا زمانی که به این بحران فائق نیاییم نمی‌توانیم پاسخ مثبتی به این درخواست‌ها بدهیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلایل مختلفی در آموزش و پرورش بدون آنکه منابع اعتباری افزایش پیدا کند، هزینه‌ها افزایش دیافته است، به ویژه در نیروی انسانی چیزی حدود 99 درصد اعتبارات، هزینه‌های پرسنلی است و یک درصد برای سایر فعالیت‌ها می‌توانیم هزینه کنیم.

بطحایی تصریح کرد: بدون اینکه سهم اعتباری ما از دولت در سال 93 افزایش پیدا کند، این میزان به 10.2 درصد رسید و در سال 94، به 10.7 درصد رسید؛ این در حالی است که در 12 سال گذشته به 15 درصد رسیده بود.

وی ادامه داد: سهم آموزش و پرورش در سال 55، 30 درصد بوده است و نشان می‌دهد سهم آموزش و پرورش کاهش پیدا کرده است و این در حالی است که هزینه‌های پرسنلی ما به شدت افزایش پیدا کرده و از سال 88، سهمی پرسنلی ما از 95 به 99 درصد رسیده است.

* افزایش ۱۱۶ هزار نفر در آموزش و پرورش از سال ۸۸ تا ۹۲

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزبر آموزش و پرورش اضافه کرد: قدر مطلق نیروی انسانی نشان می‌دهد از سال 88 تا 92، 116 هزار نفر در آموزش و پرورش افزایش پیدا کرد اما کیفیت کاهش یافته و امروز در بحران منابع قرار داریم و باید به آن فائق آییم.

بطحایی با اشاره به سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش افزود: از سال 92، وزیر آموزش و پرورش دو سیاست داشت که یک درآمد خودمان را افزایش دهیم و دوم اینکه هزینه‌ها را مدیریت کنیم و چیزی حدود 40 هزار نفر در سال 93، بازنشسته داشتیم و از مهر ماه 93 توانستیم 30 میلیارد تومان در ماه آزاد کنیم و این کاهش در بند و به ما اجازه داد به تدریج بخشی از حقوق و مزایای کارکنان را با شیب ملایم ترمیم کنیم.

وی بیان داشت: فرهنگ سازمانی ما در آموزش و پرورش، فرهنگ بسته است و اجازه مشارکت نمی‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم کسی از دیوار تصمیم‌سازی وارد شود. در حالی که امروز حتی در بسته‌ترین حکومت‌ها این طور با آموزش و پرورششان برخورد نمی‌کنند.

* ستاد مدرسه را ساماندهی کرده‌ایم

به گزارش فارس، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مشارکت در آموزش و پرورش گفت: نقش مشارکت در کشور ما تقریباً صفر است و مهمترین ابزار، انجمن اولیا و مربیان است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم به شرط آنکه اول ما که در ستاد هستیم و سپس لایه‌های پایین مشارکت در تصمیم را بپذیریم.

بطحایی یادآور شد: آموزش و پرورش برای آنکه به رستگاری برسد هیچ راهی جز تغییر روش‌ها ندارد و باید به سمت NGOها برویم تا اولیا بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها و امور مدرسه دخالت کنند.

وی با اشاره به ستاد مدارس خاطر نشان کرد: ستاد مدرسه را ساماندهی کرده‌ایم و چند روز آینده اطلاع‌رسانی می‌شود و هر مدرسه‌ای یک حساب خواهد داشت و یک بخش دولتی و یک بخش غیردولتی است.

* حساب مالی 105 هزار مدرسه، یکپارچه و به صورت متمرکز می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: حساب مالی 105 هزار مدرسه، یکپارچه و به صورت متمرکز می‌شود و می‌توانیم از هفته آینده به صورت آنلاین آن را کنترل کنیم و هرگونه وجه نقد و کار گذاشتن دستگاه‌های پوز در مدارس را ممنوع خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد انجمن اولیا و مربیان به عنوان یک بخش غیردولتی یک حساب داشته باشد.
پاسخ
آگهی
#2
کی اینهمه رومیخونه؟ Dodgy Dodgy Dodgy Dodgy
خلاصه میکردی Big Grin Big Grin
هــــــــی غریبه...!
سرش داد نـــــزن...!
بـــــــاهاش قهـــــرنکن...!
دوسش داشتــــــه بـــاش...!
اخـــــــــه اون بخــــــاطرتـــــــو...
منــــــــوفراموش کــــــــرده....
هــــــــhehـــــــه ......

                               ×××!!!!××××

☜↺مـــــن اگـــه حــالـــــم بـــدِ
اگــــه راهـــــــم کــــــج↻ِ
↺اگـــه فشـــارم همیشــه رو صَــدهِ
اگــه تـــا حــرفــ میـــزنـــے میگــــم خفـــه↻
↺اگــه بــد دهنمـــو حــرفــــام بـــــــدِ
ولـــــــــــے تـــــــــــو↻
↺جــون مــادرتــــ تــــو گیــــر نـــــــده
همینجـــوری هــم افتــادم
تــــــو هُلــــــم نــــده↻☞

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://barani-bad.blogfa.com
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket شایعه یا واقعیت ؟! آندرتیکر به ایران خواهد آمد؟
  دنیا تا سال ۲۰۲۵ به انرژی نامحدود دسترسی پیدا خواهد کرد
  دختر 6 ساله حساب بانکی مادرش را Hک کرد +تصاویر
  امیر را کشتم چون با زن دوستم رابطه داشت !
  نحوه حضور دانش آموزان مدارس غیردولتی اعلام شده است!
  نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟
Heart اولین سفرم به تهران و ریاض خواهد بود
  آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در ا
  ممنوعیت دوباره تردد به "اورامانات"/ تا یک ماه دیگر پیک "کرونا" را پشت سر می‌گذاریم
Heart پادشاه اردن نمی‌خواهد با نتانیاهو دیدار کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان