امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پرونده باجناق‌ کُشی روی میز 5 قاضی

#1
ماجرای قتل باجناق در جشن شبانه که در آن قاتل با حکم قصاص مواجه شده بود، با نظر قضات دیوان عالی کشور به ایستگاه محاکمه بازگردانده شد.



روزنامه ایران: ماجرای قتل باجناق در جشن شبانه که در آن قاتل با حکم قصاص مواجه شده بود، با نظر قضات دیوان عالی کشور به ایستگاه محاکمه بازگردانده شد.

«هادی» پس از این جنایت فامیلی و وقتی باجناقش به نام «سعید» از پای درآمد، در برابر کیفرخواست قتل عمد قرار گرفت و در نخستین مرحله محاکمه قاضی عبداللهی و چهار قاضی مستشار در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص نفس محکوم شد.

با اعتراض هادی به این حکم، پرونده به شعبه 14 دیوان عالی کشور ارسال شد و چهار قاضی دیوان عالی پس از بررسی تخصصی، حکم قصاص را نپذیرفتند و به روند بررسی‌های قضایی و پلیسی نقص گرفتند.

قضات دیوان اشاره کردند که هادی در زمان ضربه زدن به باجناقش نمی‌خواسته ضربه مستقیم به شاهرگ اصلی ران پا - سفیدران - وارد کند و چون سعید - مقتول - خود را همزمان کنار می‌کشد، چاقو به این رگ حیاتی اصابت کرده است؛ پس قتل با آگاهی صورت نگرفته است، چراکه معمولاً مردم اطلاع ندارند که سفیدران جای حساسی است و پارگی شاهرگ باعث مرگ آنها می‌شود. پس یکی از مهم‌ترین استدلال‌ها برای قتل عمد که آگاهی عامل به کشنده بودن اقدامش است، در این پرونده باید مد نظر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، وقتی پرونده برای رفع نقص به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران بازگردانده شد، صبح دیروز هادی بار دوم پیش روی پنج قاضی شعبه 74 قرار گرفت تا محاکمه شود. این در حالی بود که خانواده قربانی جنایت به توافق رسیده‌اند با شرایط خاصی مرد باجناق‌کش را مورد عفو و بخشش قرار دهند.

بنابر این گزارش، شب 11 مهرماه سال 88 مأموران پلیس 110 تهران در جریان قتل خونین مردی به نام سعید در یک جشن شبانه قرار گرفتند و باجناق وی را گناهکار شناختند.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آخرین وضعیت پرونده قتل طـَلافروش
  تحقیقات ویژه در پرونده تعرض به توریست فرانسوی
  پایان پرونده یک قتل ناموسی؛یک نفر محکوم به قصاص، یک نفر 15سال زندان
  مجرم سابقه‌دار در لباس قاضی کلاهبرداری می‌کرد
  استارت پرونده جنايي با سوئيچ پرايد
  ابهام در پرونده مرگ فجيع جوان پاكدشتي
  پرونده مهرهای جعلی چینی در دادگستری گرگان
  مرد42 ساله متهم اصلی در پرونده قتل همسرش
  دستگیری یک مظنون در پرونده قتل پسر خردسال
  شوهر جوان مظنون اصلی پرونده قتل همسرش شد + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان