امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانستنی های پزشکی بسیار مفید(نخونی ضرر کردی)

#1
 

خاصیت نوشیدن چای به جای یه لیوان اب سرد

احتمالاشما هم وقتی از شدت گرمای هوا خیس عرق بوده‌اید از مسن‌ترهای خانواده این توصیه را شنیده‌اید که به جای یک لیوان آب یخ، یک لیوان چای داغ بنوشید. حتما شما هم با تعجب از کنار این توصیه رد شده و با خود فکر کرده‌اید که چرا وقتی خیس عرق‌ هستید باید به دست خودتان تعرق بدن‌تان را بالا ببرید.

امااکنون متخصصان هم این باور سنتی را تایید کرده و معتقدند که برای مقابله با تعریق بالای بدن در روزهای گرم تابستان به جای نوشیدنی خنک، یک لیوان چای داغ بنوشید.

«پیتر مک‌ناگتون»،عصب‌شناس دانشگاه کمبریج در‌این‌باره می‌گوید: نوشیدن یک فنجان چای داغ دمای مرکزی بدن را بالا می‌برد و این وضعیت کمک می‌کند که بدن با سرعت بیشتری عرق کند و پوست زودتر خنک شود.

بهگفته‌ این متخصص اعصاب، دهان و قسمت فوقانی سیستم گوارشی بدن انسان به میزان دمای نوشیدنی‌ها واکنش نشان می‌دهد و به مغز پیام می‌رساند که چه میزان عرق تولید کند. عرق از روی بدن به سرعت تبخیر می‌شود و هنگامی که تبخیر صورت گیرد، دمای بدن کاهش یافته و خنک‌تر می‌شود. نوشیدنی گرم سرعت تعریق و در نتیجه تبخیر را بالاتر می‌برد و در نهایت بدن سریعتر خنک می‌شود.

«کریستوفرگوردن»، متخصص تحلیل دمای بدن انسان در دانشگاه سیدنی نیز تاکید دارد: وقتی دمای بدنبالا باشد، تعرق افزایش می‌یابد. فرد برای چند لحظه احساس گرمای بیشتری می‌کند اما همین تعریق بالا باعث می‌شود که دمای بدن‌ و پوست زودتر پایین آید.

پیترمک‌ناگتون نیز بر اهمیت فرآیند تعریق برای بدن انسان تاکید کرده و می‌گوید: اگر بدن به میزان لازم تعریق نداشته باشد، دمای مرکزی بدن بالا می‌رود و تنها چند دقیقه کافی است تا حمله مغزی صورت گرفته و انسان جان خود را از دست بدهد.

پزشکان همچنین می‌گویند: بهتر است در روزهای گرم و دمای شرجی تابستان به جای غذاهای سرد مثل سالاد، غذاهای تند و پرادویه مثل غذاهای هندی بخورید.

کریستوفرگوردن می‌گوید: این که ساکنان مناطق گرم جهان مثل هند یا خاورمیانه به رغم گرمای هوا از غذاهای پرادویه و تند استفاده می‌کنند، نشان از واقعیتی دارد که ساکنان این منطقه به تدریج تجربه کرده‌ و به آن پی برده‌اند.

ویمی‌افزاید: غذاهای تند و پرادویه دمای سیستم اعصاب مرکزی را بالا می‌برند. این امر باعث افزایش دمای دهان می‌شود و در نتیجه دمای پوست راهم بالا می‌برد و باعث تاخیر گردش خون در شاهرگ می‌شود. در نتیجه با این فرآیند دمای بالا از داخل بدن به پوست منتقل و از روی پوست به سرعت تبخیر می‌شود.

بهگزارش دویچه‌وله، متخصصان همچنین تاکید می‌کنند که مصرف نوشیدنی و غذای خنک و سرد، بدن را تنها برای دقایقی کوتاه خنک می‌کند و در کاهش موثر دمای بدن تاثیری ندارند.

[rtl]این بیماری میتواند منجربه سرطان شود[/rtl]

[rtl] [/rtl]

یکیاز بیماری های ساده ای که هر ساله همه ما حداقل یک بار آن را تجربه می کنیم سرماخوردگی یا آنفلوانزاست. این بیماری ها گرچه چندان جدی نیستند و به راحتی درمان می شوند، اما موجب بروز واکنش های التهابی در بدن می گردند و گاهی با صدمات جدی همراه هستند.

با بروز التهاب در بدن، بسیاری از مواد شیمیایی ضدالتهابی از جمله سیتوکین ها در بدن ترشح می شوند تا التهاب را کاهش دهند

درسال ۲۰۱۰ دانشمندان دریافتند افرادی که هر سالواکسن‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا را تزریق می کنند، نه تنها از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند، بلکه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان نیز در آنها کاهش پیدا می‌کند.

براساس این مطالعات اگر سرماخوردگی‌ و آنفلوانزا بیش از ۲ هفته طول بکشند، خطر ابتلا به بیماری‌هایقلبی عروقی، حمله قلبی، سکته و سرطان را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهن

مصرف این موادغذایی بکمک به کاهش بوی بد دهان


. مصرف ماست و خیار در وعده سحر می‌تواندخالی شدن معده را به تاخیر بیندازد و باعث کاهش بوی بدن دهان شود.

سیب، طالبی، گوجه، کاهو و ... از دیگر میوه‌ها وسبریجاتی است که وی مصرف آن‌ها را در وعده سحر برای کاهش بوی بد دهان توصیه کرد.

به گفته این کارشناس تغذیه، مصرف غذاهای ادویه‌دار،ترشی و آب لیمو و سایر ترشیجات باعث زود هضم شدن غذا، خالی شدن معده و به دنبال آن بوی بد دهان می‌شود.

شیرمستی تاکید کرد: مصرف یک قاشق روغن زیتون به همراهسحری می‌تواند هضم غذا را به تاخیر بیندازد و بوی بد دهان فرد را در طی روز کاهش دهد

موادغذایی تپش اور رابشناسید.

فرادسالمند در صورت خوردن نوع خاصی از غذا‌ها و احساس تپش قلب از خوردن آن‌ها تا حد ممکن اجتناب کنند.

پزشکاندر جدید‌ترین بررسی‌های خود بر روی افراد سالمند و بیماران قلبی دریافته‌اند که خوردن بعضی از غذا‌ها در این افراد باعث بروز تپش قلب می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند مصرف زیاد نوشابه، مقادیر زیاد پنیر و قهوه از جمله مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی به شمار می‌روند که باعث تپش قلب می‌شود.

موادشیمیایی خاص مانند تیرامین نیز که در برخی موادغذایی وجود دارد می‌توانند باعث تحریک غدد فوق کلیوی و در ‌‌نهایت باعث بالا رفتن فشار خون شوند. این فشار، خود بر قلب تأثیر می‌گذارد و باعث آریتمی قلب می‌شود. از این رو پزشکان توصیه می‌کنند افراد سالمند در صورت خوردن نوع خاصی از غذا‌ها و احساس تپش قلب از خوردن آن‌ها تا حد ممکن اجتناب کنند.

تپشقلب بیش از حد به دلیل نارسایی قلبی می‌تواند زمینه ساز تولید لختهٔ خون و سکتهٔ مغزی شود

اگراهل شنا هستید این نکات را رعایت کنید.

[rtl]۱. استخر محلی است که در آن عفونت‌هایقارچی و باکتریایی و زگیل‌ها به‌راحتی منتقل می‌شود، بنابراین سعی کنید به استخر‌هایی بروید که نظارت بهداشتی بر آنها وجود دارد و افراد مبتلا به این بیماری‌ها وارد آب نمی‌شوند.[/rtl]

[rtl]۲. در آب ماندن به مدت طولانی زمینه‌سازعفونت پیاز مو یا فولیکولیت است که باعث بروز آکنه یا جوش می‌شود.[/rtl]

[rtl]۳. اگر غلظت کلر موجود در آب استخراستاندارد نباشد، باعث تغییر رنگ موهای رنگ شده و سفید می‌شود.[/rtl]

[rtl]۴. حین ورود به آب حتما کلاه به سربگذارید تا میزان تماستان با آب کم شود.[/rtl]

[rtl]۵. شستشوی مو بلافاصله بعد از شنا دراستخر لازم است. با این کار کلر باقیمانده روی پوست شسته می‌شود و آسیب کمتری به پوست و مو می‌رساند.[/rtl]

[rtl]0.  افرادی که زیاد به استخر می‌روند و ازکلاه استفاده نمی‌کنند، ممکن است دچار خشکی مو شوند و اگر از شامپوی قوی و سشوار هم استفاده کنند، میزان خشکی مویشان بیشتر خواهد شد[/rtl]
[b]معشوقه ای پیدا کرده ام به نام روزگار !!!

این روزها سخت مرا درآغوش خویش

به بازی گرفته است !!!
[/b]
پاسخ
 سپاس شده توسط NaDia67
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دانستنیهای جالب پزشکی
  درخواست نویسندگی در بخش پزشکی و زیرشاخه ها
  آیا خواص آبغوره برای لاغری مفید است ؟
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  ۵ عمل پزشکی که باید خشنود باشید دیگر وجود ندارند!
  8 تکنیک بسیار موثر برای درمان سرگیجه فقط در 5 دقیقه
  حرکات مفید یوگا برای افراد مبتلا به دیابت
  اضافه کردن وزن با ورزش کردن بسیار سریع
  عصاره قلم گاو برای سلامت بدن و استخوان ها مفید است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان