امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

در معالجه پوکی استخوان نوروتراپی چه تاثیری دارد؟

#1
با بکارگیری از شیوه  مدرن  توربوتراپی می شود به کمک امواج توربوسانیک فیبرهای عضلانی را  با فرکانس اجرا شده منقبض کرد. با این کار بدون اینکه شخص احتیاج به تلاش زیادی داشته باشد، نیروی عضلاتش بالاتر می رود
اکثر بیماران دچار پوکی استخوان به غیر از مساله کهولت سن از بیماری های زمینه ای مثل بیماری های قلبی – عروقی، چاقی، آرتروز، بیماری های روماتیسمی یا برخی معلولیت ها رنج می برند و قادر به ورزش کردن نیستند.
این تاثیر می تواند، جایگزین ورزش های مقاومتی در افراد سالمند و نیز افرادی شود که به دلیل نداشتن وقت کافی قادر به انجام تمرینات مورد نظر نیستند.
توربوتراپی همچنین در افرادی که به دلیل کم تحرکی، بیماری های مختلف مانند کم کاری تیروئید، ژنتیک، تغذیه نامناسب، اختلالات هورمونی و … دچار چاقی هستند یا افرادی که به دلایل بیماری های مفصلی مثل آرتروز و کاهش قدرت عضلات قادر به فعالیت مناسب نیستند و این فرایند منجر به چاقی در آن ها شده است، می تواند به افزایش متابولیسم سلولی و افزایش مصرف کالری و کاهش وزن کمک کند.
سازمان جهانی بهداشت، بیماری پوکی استخوان را به عنوان یکی از بیماری های خطرناک و کشنده در کنار سرطان ها، سکته های قلبی و مغزی عنوان کرده که حیات افراد را تهدید می کند.
پوکی استخوان فی نفسه به عنوان بیماری تلقی نمی شود، اما عوارض خطرناکی همچون شکستگی ها دارد که می تواند، ناشی از ضربات شدید یا خفیف و در مواردی حتی بدون ایجاد ضربه ایجاد شود. برخی از این شکستگی ها مثل شکستگی لگن می تواند، منجر به مرگ شود.
رایج ترین روش درمان پوکی استخوان، استفاده از مکمل های دارویی محتوی کلسیم و ویتامین D و هورمون درمانی است که غالبا از این درمان ها به صورت ترکیبی استفاده می شود. اما ممکن است، برخی از بیماران به دلایل خاصی مانند مشکلات گوارشی، کلیوی و… قادر به استفاده از این درمان ها نباشند. در چنین مواقعی انجام تمرینات ورزشی مقاومتی با تحمل وزنه که افزایش تراکم استخوان را به همراه دارد به بیمار توصیه می شود.
لرزش های توربوسانیک موجب تحریک پرده تغذیه کننده غضروف ( سینوویال) و تغذیه مناسب تر غضروف مفصلی شده که این امر از طریق پمپ مکرر مایع سینوویال به داخل و خارج غضروف متناسب با فرکانس توربوتراپی انجام می شود.
به گفته رییس مرکز روماتیسم ایران، یافته های پژوهشی بیانگر آن است که بهبود وضعیت غضروف مفصلی در زانوها، مفاصل ران و ستون فقرات از کمر تا گردن موجب کاهش درد پس از چند جلسه درمان با روش توربوتراپی و در کنار درمان های دارویی موجب تسریع در روند درمان می شود.
از ویژگی های مهم این روش درمانی آن است که افراد تحت درمان در پایان هر جلسه درمانی احساس خستگی نمی کنند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
~вэsт~
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سیلر ماروچی چه ویژگی‌هایی دارد؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟
  علائم و درمان شکستگی استخوان انگشت دست
  تغذیه ی مناسب بعد شکستگی استخوان
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  دستگاه اکسیژن ساز چیست و چه کاربردی دارد؟
  رابطه زناشویی در ماه رمضان چه حکمی دارد ؟
  شکستگی استخوان با چاقی شکمی در مردان
  تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان