امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره

#1
به نام خدا



فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1

فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1 فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1 فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1

نیروی هوایی خلق کره (به اختصار KPAF) به دلیل برخورداری از تجهیزات بعضا منسوخ و از رده خارج ، غالبا به عنوان نیرویی فاقد توانایی رقابت با رقبای به مراتب پیشرفته تر بین المللی شناخته میشود.این نوشتار به یکی از موارد استثنا در مورد این باور از نیروی هوایی کره شمالی میپردازد. هنگ هوایی 55 ام موسوم به محافظ کامسونگ (Kumsong Guard) کاربر پانزده فروند میگ 29 در پایگاه هوایی سانچوآن در نزدیکی پیونگ یانگ است. همچون دیگر هواگرد های نیروی هوایی کره ، میگ های 29 نیز به صورتی چرخشی مورد استفاده قرار میگیرند.

از 15 فروند میگ 29 پایگاه ساچوآن حداقل 5 فروند به صورت دائم در حالت عملیاتی هستند و مابقی در شرایط نیمه عملیاتی یا رزو در انتظار اورهال (تعمیرات اساسی) قرار دارند. اگرچه در گزارش های مختلف تعداد جنگنده های میگ 29 که کره شمالی در اختیار دارد در محدوده 30 الی 45 فروند ذکر شده اما آنچه مشخص است تا سال 1988 این کشور تنها در حدود 17 فروند میگ 29 به دست آورده است. اولین قرارداد خرید در سال 1987 با اتحاد جماهیر شوروی منعقد شد که شامل 13 فروند میگ 29 9.12 بی (فالکروم آ) و یک فروند میگ 29 یو بی 9.51 (فالکروم بی) بود. تحویل میگ های 29 به کره شمالی از 1988 آغاز گردید و با تحویل آخرین فروند در سال 1992 پایان یافت.



فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1 فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1

دومین معامله شامل تحویل میگ 29 اس -13 9.13 (فالکروم سی) به صورت کیت های مجزا بود. بنا بر گزارشات ، قرار بر این بود 10 فروند جنگنده در دفتر صنایع مایشن سازی هفتم کره شمالی واقع در پیونگ یانگ منتاژ شوند. این مرکز در تلاش برای ایجاد یک صنعت هواپیماسازی بومی وسهولت در تامین قطعات یدکی جنگنده های میگ که در این کارخانه ساخته میشدند ، بود. پیشرفت در برنامه ساخت میگ 29 اس -13 کند به کندی صورت میگیرفت و همین مسئله بلند پروازانه بودن طرح برای کره شمالی را به اثبات رساند. علاوه بر این وجود برخی موانع در تامین مالی و شیوه ارائه کالا به جای پرداخت ارز که نارضایتی روس ها را در پی داشت ، به مشکلات پروژه افزود و در نهایت روس ها در سال 1992 ارسال قطعات میگ ها را متوقف کردند.

سرانجام با تکمیل تنها سه فروند میگ 29 ، تصمیم به لغو پروژه در سال 1993 گرفته شد و برنامه تقویت ناوگان با چهل فروند میگ 29 رها گردید. سه فروند میگ 29 اس -13 تولیدی شمرا هسریال هایی بر اساس یک رویداد خاص در تاریخ کره شمالی دریافت کردند. به عنوان مثال شماره سریال 415 به سالگرد تولد کیم ایل سونگ در 15 آوریل سال 1912 و شماره سریال 820 به سال تشکیل نیروی هوایی خلق کره در 20 اوت 1948 اشاره دارند. دو جنگنده میگ 29 با شماره سریال های فوق به احترام کیم ایل سونگ در روز تولد وی در سال 1993 نمایش پروازی را به اجرا در آوردند.



فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1 فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1

از 17 فروند جنگنده میگ 29 دریافت یا منتاژ شده حداقل یک فروند سقوط کرده. علاوه بر این به نظر میرسد که یک فروند دیگر در نمایشگاه تجهیزات نظامی ارتش خلق کره در معرض نمایش قرار گرفته باشد. نیروی هوایی کره شمالی یک دستگاه رادار N019ME از یک فروند میگ 29 اس -13 ناتمام را نیز در تلاش برای ایجاد قابلیت اخطار زود هنگام هوایی به صورت ابتدایی بر روی هواپیمای آنتونوف An-24 خود نصب کرد. از قطعات و لوازم سایر میگ های منتاژ نشده نیز به منظور استفاده در جنگنده های عملیاتی ناوگان و تعمیرات آن ها بهره گرفته شد. پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی و بازدید بوریس یلتسین از جمهوری کره ، تحویل هواپیماهای بیشتر و همچنین قطعات یدکی به کره شمالی متوقف شد (ممنوعیت تحویل تحت قرارداد های موجود در آن زمان).

در نتیجه این مسئله و قطع ارسال قطعات یدکی از منبع اصلی کره شمالی به دنبال منابع ثانویه رفت. هر چند که به نظر میرسد بیشتر تلاش های کره بی ثمر بوده باشد اما در نهایت حداقل یک قرارداد در سال 1999 با روسیه منعقد شده که امکان تهیه قطعات از منبع اصلی را فراهم کرده است. درخواست های بعدی با بهبود شرایط و روابط با روسیه در اوایل سال 2000 ارائه شد .در کنار آن تامین قطعات از منابع دیگر سرانجام نیروی هوایی کره شمالی را قادر ساخت تا میگ های 29 خود را در وضعیتی نسبتا خوب نگهداری کند.


کیم جونگ اون در حال مشاهده شبیه ساز میگ 29 در پایگاه سانچوآن



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1


جنگنده های میگ 29 ، سوخو 25 و جی 5 ذخیره شده در پایگاه سانچوآن ، رنگ سفید جنگنده ها ناشی از پوششی است که به جهت حفاظت از آن ها در برابر شرایط جوی مختلف روی آن ها کشیده شده است.

فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1

سان چوآن به جز میگ 29 ، پذیرای سوخو 25 ها و میگ 21 های به ظاهر غیرفعال نیز می باشد . اما سان چوآن تعدادی هواپیمای جی 5 را نیز در خود جای داده ، امری پرسش برانگیز : چنین هواپیمای از رده خارجی در کنار بهترین دارایی هوایی ارتش خلق کره شمالی چه می کند ؟ واضح است ! آنها از این هواپیما برای خلبانان میگ بهره می برند { به منظور آموزش و تمرین و... .م. } که باعث تخفیف وظایف میگ ها می شود و از طرفی قطعات یدکی برای سازه ارزشمند آنها را فراهم می آورد.



لوح اول : کیم ایل سونگ از این جنگنده در 17 اوت سال 1988 بازدید به عمل آورده ، لوح دوم : کیم جونگ ایل نیز از این جنگنده در تاریخ 17 اوت سال 1988 و 27 دسامبر سال 2008 بازدید کرده است. (شماره سریال جنگنده : 553)

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1


حداقل 2 فروند میگ 29 در حالت هشدار واکنش سریع قرار دارند که در مقام قیاس با سایر کشورها‌ ،‌ که معمولا 4 فروند از دو یگان مختلف را در این حال آماده دارند ، تامل برانگیز است اما دلیل کره ای ها برای این ریسک چیست ؟ کاهش شانس پناهندگی خلبانان و هواپیماها به خارج از کره . لازم به ذکر است که پایگاه های هوایی اون چون و کووایل نیز برای مدتی پذیرای دسته هایی از فالکروم ها بوده اند . در جریان تشدید تنش ها در روابط کره شمالی در سال 2003 ، میگ های کره ای در فوریه و مارس آن سال درگیر حوادثی شدند : در 20 فوریه سال 2003 یک فروند میگ 29 به دلایل نامعلومی از خط محدوده شمال تجاوزکرد و با حاضر شدن دو فروند F-5E کره جنوبی منطقه را ترک کرد.

این اتفاق سرآغازوقایعی شد که به نظر یک تحریک برنامه ریزی شده می آمد : در 2 مارس همان سال یک فروند RC-135S متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده و یک فروند EP-3 متعلق به ناوگان دریایی نیروهای دفاع از خود ژاپن توسط کره شمالی رهگیری هوایی شدند.رهگیری RC-135S توسط دو میگ 29 کوهان دار {MIG-29C } و دو فروند MIG-23ML انجام شد ، این عمل برای نخستین بار به ما اجازه می داد تا تصویری از فالکروم سی کره ای به دست آوریم. برای رهگیری هواپیمای شناسایی ژاپنی ها تنها دو میگ 29 به کار گرفته شد و آنها رادارهای خود را روی هواگرد ژاپنی ها قفل کردند.



عکس های گرفته شده توسط RC-135S از میگ فالکروم سی کره ای . لازم به ذکر است که جنگنده کره ای موجود در عکس ها به موشک های R-60MK و مخازن سوخت خارجی مجهز است.

فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1 فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1

تسلیحات هوا به هوای میگ های کره ای ، شامل موشکهای سطح متوسط R-27R با هدایت نیمه فعال راداری و موشکهای فروسرخ R-60MK می باشد . هرچند فالکروم توانایی بهره بردن از R-73 و R-77 را دارد اما به نظر می رسد که کره شمالی هیچ کدام از این دو موشک را دریافت نکرده است . برای حمله به اهداف زمینی این میگ ها می توانند از بمب های هدایت ناپذیر و پاد های راکتی B8 بهره ببرند اما نکته حائز اهمیت اینجاست که خلبانان کره ای تنها برای ماموریتهای هوا به هوا با میگ 29 آموزش دیده اند و برای اجرای حملات زمینی به طور کلی ناکارآمد خواهند بود . جای تعجب ندارد که تسلیحات هوا به زمین آنها این گونه خام و نا کامل است !



محدوده انجام عملیات رهگیری توسط میگ های کره شمالی : با پرواز برد متوسط و یک مخزن سوخت خارجی (میگ 9.12 و 9.13) به رنگ آبی ، با پرواز برد بلند و یک مخزن سوخت خارجی (میگ های 9.13 و 9.12) به رنگ بنفش ، با پرواز برد بلند و سه مخزن سوخت خارجی (صرفا برای میگ 9.13) به رنگ قرمز

فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1

هرچند میگ های 29 سی کره نمونه صادراتی هستند و کاهش سطح داده شده اند { DOWNGRADED } اما به جمرهای GARDENIYA مجهز هستند که بر طبق اطلاعات ، کره این سامانه را پیشتردر مواردی به کار برده است این میگ ها سامانه تشخیص دوست از دشمن ندارند ! چرا که بر طبق سیاستهای شوروی این سامانه در مدلهای صادراتی به کشورهای خارج از پیمان ورشو قرار نمی گرفت .میگ های 29 نیروی هوایی کره شمالی بارها در تمرینهای مشترک نیروی هوایی و زمینی کره شمالی دیده شده اند اما الزام حضور میگ ها در این تمرینات مورد بحث و مناقشه بوده است چرا که این میگ ها صرفا با انجام حرکات آکروباتیک تلاش می کنند تا نظر کیم جونگ اون و فرماندهان ارتش خلق کره را جلب کنند .


هفت فروند میگ 29 در پایگاه سانچوآن ، دو فروندی که جدا از سایر جنگنده ها هستند وظیفه انجام ماموریت هشدار واکنش سریع (QRA) را بر عهده دارند.

فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1


خلبانان کره ای در حال دویدن به سمت جنگنده های خود . میگ 29 قابل رویت در تصویر به موشک های R-27R و R-60MK مجهز شده است.

فالکروم های سرخ ؛ بررسی حضور جنگنده های میگ 29 در نیروی هوایی خلق کره 1


مترجمین : Goebbels - SSADEGHS
منبع: میلیتاری
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |عکس هایی از جنگنده آرادو ئی.555|
  _سه مدل جنگنده ساخت آمریکا در دهه 1940-[نورثروپ]
  |عکس هایی از جنگنده میتسوبیشی اف-2|
  |عکس هایی از جنگنده میکویان میگ-31|
  |جنگنده های سوئد دهه 1940|
  |عکس هایی از جت جنگنده گرومن اف۴اف وایلدکت|
  -سه مدل از برترین جنگنده های آمریکا در دهه 1990-
  -چهار مدل جنگنده ساخته اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1930-
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  |معرفی جنگنده فرانسوی داسو سوپر اتاندارد|

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان