امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آخرین وضعیت تحولات میدانی در «رمادی» عراق/ توهین سناتور آمریکایی به ایرانیان

#1
آخرین وضعیت تحولات میدانی در «رمادی» عراق/ توهین سناتور آمریکایی به ایرانیان 1
پیشروهای چشمگیر نیروهای دولتی و مردمی عراق در رمادی، انتقاد شدید وزیر دفاع آمریکا از ارتش عراق، جنایت های جدید داعش در سوریه، بازتاب سخنان سید حسن نصرالله درباره سوریه، اظهارات توهین آمیز یک سناتور آمریکایی علیه ایرانیان و برگزاری مذاکرات محرمانه میان طالبان و دولت افغانستان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش «تابناک»، تحولات مربوط به نبرد با داعش در رمادی، امروز نیز در مرکز توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار دارد. در این زمینه، سایت شبکه خبری «اسکای نیوز» به نقل از منابع امنیتی استان انبار، از پیشروی های چشمگیر نیروهای امنیتی عراق به همراه نیروهای بسیح مردمی و عشایری در منطقه شرقی رمادی خبر داده است. به نوشته این سایت، منابع امنیتی در استان الانبار با اعلام خبر پیشروی نیروهای عراقی در شرق الرمادی، تصریح کردند نیروهای امنیتی با کمک نیروهای بسیج مردمی به‌سمت منطقه «السوره» و اطراف منطقه «الصوفیه» و «الزراعه» در حال پیشروی هستند. این نیروها همچنین دیروز موفق شدند منطقه «العنکور» را از چنگال تروریست‌های داعش آزاد کنند. نیروهای عشایر الانبار نیز با کمک نیروهای ارتش و نیروهای بسیج مردمی به عملیات در شهرک «الخالدیه» در شرق الرمادی ادامه می‌دهند.

این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا به شدت از عملکرد نیروهای عراقی در رمادی که منجر به تصرف این شهر توسط داعش شد، انتقاد کرده است. به نوشته «واشنگتن پست»، اشتون کارتر هشدار داده تا زمانی که نیروهای عراقی از اراده لازم برای نبرد برخوردار نشوند، قادر نخواهند بود داعش را شکست دهند. به گفته وی، سقوط رمادی گواه آن است که نیروهای عراقی از اراده و تمایل برای جنگ با داعش برخوردار نیستند. وی گفته رمادی در حالی به دست ستیزه جویان داعش افتاد که تعداد نیروهای عراقی در این شهر بیشتر از آنها بود اما نیروهای عراقی از ایستادن در برابر این ستیزه جویان خودداری و از این شهر عقب نشینی کردند. نیروهای عراقی همچنین تعداد زیادی از خودروهایی را که آمریکا در اختیار آنها قرار داده است ازجمله چند دستگاه تانک رها کردند.

این در حالی است که جنایت های داعش در سوریه نیز همچنان ادامه دارد و در جدیدترین نمونه، تروریست های این شهر 217 نفر، از جمله زنان و کودکان را اعدام کرده اند. به نوشته خبرگزاری فرانسه، داعش طی روزهای اخیر و پس از تصرف شهر باستانی پالمیرا در سوریه، دستکم 217 نفر را را در داخل و اطراف این شهر اعدام کرده است. نهاد ناظر بر حقوق بشر در سوریه اعلام کرده که اعدام 67 غیرنظامی از جمله کودکان و 150 عضو نیروهای دولتی توسط تروریستهای داعش در بخشهای مختلف استان حمص از شانزدهم ماه مه به بعد را به ثبت رسانده است. تمام اعضای خانواده ها در کنار هم از جمله فرزندان و والدین آنها اعدام شده اند. اکثر این مرگ ها در پالمیرا رخ داده و برخی از اعدام با شلیک تیر و برخی دیگر به ضرب چاقو کشته شده یا اینکه سر آنها بریده شده است.

در میان دیگر مطالب، سخنان شب گذشته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در شماری از مطبوعات و رسانه های بین المللی بازتاب داشته است. سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» می نویسد رهبر حزب الله لبنان روز گذشته ضمن بیان اینکه منطقه با خطری بی سابقه از جانب گروه های افراط گرا روبروست، اعلام کرده که نیروهای حزب الله حضور و فعالیت خود را در سوریه و در حمایت از دولت دمشق افزایش می دهند. این سایت اشاره می کند که نصرالله در جریان سخنرانی خود به مناسبت پانزدهمین سالگرد عقب نشینی رژیم اسرائیل از جنوب لبنان، گفته گروه هایی همچون داعش و القاعده، «تهدیدی وجودی» علیه هرکسی هستند که با ایدئولوژی آن ها موافقت نداشته باشد.

در مطلبی مربوط به ایران، سایت شبکه خبری «بی بی سی» اظهارات یک سناتور آمریکایی را بازتاب داده که با ادبیاتی توهین آمیز درباره ایرانیان سخن گفته است. به نوشته این سایت، لیندسی گراهام در جریان نشست اعضای حزب جمهوری خواه که اخیراً برگزار شده، اظهار داشته: «هرچه که من درباره ایرانی ها می دانم را در زمانی که در قمارخانه کار می کردم، آموختم. من در آنجا با دروغگوهای زیادی مواجه شدم و می دانم که ایرانی ها دروغگو هستند». گفتنی است گراهام طی ماه های اخیر و در جریان مذاکراتی که منجر به حصول تفاهم مقدماتی هسته ای لوزان شد به شدت با هرگونه توافق هسته ای در مقابل ایران مخالف بوده و خواستار افزودن شرط هایی غیر قابل تحقق در طرح نظارت کنگره بر توافق هسته ای ایران بود.

در نهایت، در ادامه تلاش ها برای برقراری صلح میان دولت افغانستان و طالبان، روزنامه «وال استریت ژورنال» از ملاقات نماینده ویژه صلح دولت افغانستان با طالبان در چین و انجام مذاکرات محرمانه میان آن ها خبر داده است. به نوشته این روزنامه، هفته گذشته هیئتی از شورای عالی صلح افغانستان مذاکراتی محرمانه را با اعضای سابق طالبان در چین انجام داده اند. امری که نشانگر تسریع تلاش های منطقه ای برای آوردن طالبان پای میز مذاکره است. در این مذاکرات که در شهر اورومچی برگزار شده، هدف اصلی بحث درباره پیش شرط های برقراری صلح احتمالی میان طرفین بوده است. یک دیپلمات گفته: «این مذاکراتی درباره مذاکرات بود». گفته می شود مقامات چینی و مقاماتی از سازمان اطلاعات پاکستان نیز در این گفت و گوها حضور داشته اند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تحولات اوکراین
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
  'چهار کشته' در اعتراض‌های کردستان عراق؛ معترضان ساختمان‌های احزاب را آتش زدند
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا
Heart برهم صالح بر نظارت سازمان ملل در انتخابات عراق تأکید کرد
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
Heart بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در ارتباط با وقایع اخیر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان