امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی اسامه بن لادن

#1
بیوگرافی اسامه بن لادن 1
اسامه بن لادن (راست) در حال مصاحبه با حامد میر، خبرنگار پاکستانی. (۱۹۹۷)
تولد
۱۳۷۷ ه.ق. / ۱۳۳۶ خورشیدی
۱۰ مارس ۱۹۵۷
ریاض، عربستان سعودی
لقب‌ها
ابومحمد
ملیت
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی اسامه بن لادن 1 عربستان سعودی
مذهب
مسلمان سنی
نهاد مرتبط
القاعده
همسر
۵:

نجوا غانم
ام علی
ام خالد
ام حمزه
ام صداح
فرزندان
۱۴

پسران:عبدالله، علی، عبدالرحمن، عمر، محمد، خالد، حمزه، سعد، علی، عثمان
از سایر فزندان و دختران وی خبری در دست نیست.
اُسامه بن محمد بن عوض بن لادن (۱۹۵۵ یا ۱۹۵۷ در ریاض، عربستان سعودی) یکی از اعضای خاندان بن لادن و بنیانگذار و رهبر گروه تروریستی القاعده است.
اسامه بن لادن در ارتباط با حملات تروریستی بسیاری در سرتاسر جهان از جمله بمب گذاریهای ۷ اوت ۱۹۹۸ در سفارتخانه‌های آمریکا در دارالسلام (تانزانیا) و نایروبی (کنیا)، حمله به کشتی جنگی یواس‌اس کول (USS Cole)، حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار دارد.
در ۱۵ ژانویه ۲۰۰۹، در خلال جنگ غزه پیام صوتی از وی در وب‌گاه شبکه خبری الجزیره منتشر شد که مخاطبان را به جهاد و مبارزه علیه اسرائیل و آزادی نوار غزه از دست ارتش اسرائیل فرا می‌خواند
هم‌اکنون تصور می‌رود که وی در مرز بین افغانستان و پاکستان به سر می‌برد.
در ژانویه ۲۰۱۰ وزرات خارجه آمریکا عکسی بازسازی شده را منتشر کرد که تصویر بن لادن را بصورت یک فرد مسن با تغییرات ظاهری احتمالی نشان می دهد.
زندگی
اسامه بن لادن در ریاض، پایتخت عربستان سعودی زاده شد. طبق منابع مختلف؛ گمان می‌رود او در سال ۱۹۵۵ یا ۱۹۵۷ زاده شده‌باشد. خود وی در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۹۸ تاریخ تولدش را ۱۰ مارچ ۱۹۵۷ یاد کرده است.
نام‌های مستعار
برخی از نام‌های مستعار وی عبارت‌اند از:
  • شیخ اسامه بن لادن
  • شاهزاده
  • شیخ
  • مجاهد شیخ
  • ابو محمد
ماجرای زندگی خانواده در ایران
روزنامه ی الشرق الاوسط در ۲ ژانویه ۲۰۱۰ نوشت که یکی از همسران بن لادن به نام خیریه (ام حمزه) به همراه یک دختر و پنج پسر بن لادن به همراه تعداد دیگری از خانواده ی او از سال ۲۰۰۱ یعنی از زمان حمله ی آمریکا به افغانستان در مجتمعی مسکونی در اطراف تهران در حبس خانگی بوده اند. این روزنامه به نقل از عروس بن لادن که او نیز در ایران به سر می برده است نوشت که خانواده ی بن لادن زندگی مرفه و خوبی در ایران داشته اند و در خانه از امکاناتی نظیر باغ و استخر و رایانه برخوردار بوده اند، اگرچه به اینترنت دسترسی نداشته اند و از هرگونه تماس با خارج و ارسال اخبارشان منع شده اند. عروس بن لادن از محمود احمدی‌نژاد به خاطر برخورد خوب مقامات ایرانی با فرزندان بن لادن تشکر کرد.

در دسامبر ۲۰۰۹ رسانه ها خبر دادند که دختر بن لادن به نام «امان» یا «ایمان» در جریان یک برنامه ی خرید که هر شش ‌ماه یک بار از سوی مقامات امنیتی ایران برای آنان تدارک دیده می‌شود موفق به فرار شده و به سفارت عربستان سعودی پناهنده شده است. پس از چند روز یکی از پسران بن لادن به نام «بکر» نیز موفق به فرار و پناهندگی به سفارت عربستان و سپس خروج از ایران با کمک سفارت عربستان سعودی شد.
دو پسر دیگر بن لادن به نام های «عمر» و «عبدالله» که در خارج از ایران به سر می برند نیز این ماجرا را تایید کردند. «عمر بن لادن» از مقامات ایران خواست که به خانواده ی بن لادن اجازه دهند که از ایران خارج شده و به سوریه یا قطر بروند.

تا پیش از این ماجرا، مقامات ایران وجود هر یک از خانواده ی بن لادن در ایران را تکذیب می کردند. اما بعد از افشای این جریان، مقامات رسمی وزارت خارجه، موضوع حضور دراز مدت خانواده ی بن لادن در ایران را تایید کردند.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان