31-05-2015، 20:18
در این بررسی از دو خودروی مجلل و ردهبالای بازار استفاده کردهایم؛ فیسلیفت جدید آئودی A7 بیشتر به مجلل بودن خودرو کمک کرده است، و رقیب قدرتمندی چون پورشه پانامرا را به مبارزه طلبیده است.
مدل اجرایی A7 آخرین نسخهٔ بهروز شده از این خودرو است که با یک ظاهر بهروز شده و اسپرت، همراه با نشاط بیشتر نسبت به A7 Sportback آمده است. فروش مدل قبلی از این آئودی به مدت چهار سال بوده، که در حال حاضر هم با نام تجاری A7 فیس لیفت به فروش میرسد. راهاندازی نسخه فیس لیفت، با چراغهای جدید و پیشرانه دیزلی و البته کارآمد، و همچنین سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک کواترو میباشد که در این آزمون از مدل توربو دیزل S با عملکرد بالا استفاده شده است و به نظر میرسد با هندلینگ اسپرت و چالاکی که دارد، رقیب قدرتمند و اسپرت خود، پورشه پانامرای دیزل را به چالش بکشد.
همانند آئودی، پانامرا نیز در اوایل سال جاری بهروزرسانی شده است، و کابین باشکوه آن باعث میشود از نظر راحتی، موقعیت آئودی را در خطر قرار دهد. واژه Porsche MotorSport به این معنی است که یک خودروی با عملکرد بالا را در اختیار دارید که با آن قادر خواهید بود، چه در جادههای پر پیچوخم و چه در بزرگراه با سرعت بالا رانندگی کنید و این کنایه از عملکرد و هندلینگ بالای خودروهای پورشه است.
با این حال، قیمت پانامرا تقریباً 10,000 پوند بالاتر از آئودی A7 است و در اینجا این پرسش به وجود میآید: آیا پورشه از استعدادهای بالایی برخوردار است و توجیه هزینه بالاتر خود را بهاندازه کافی دارد یا خیر؟
صندلیها و محل نشستن
هر دو خودرو از ویژگی کابین جادار برخوردارند، اما فقط آئودی پنج نفره است. با این حال، برآمدگی کف خودرو که ناشی از سیستم انتقال قدرت است باعث میشود که صندلی وسط فقط برای استفاده گاه و بی گاه، مناسب باشد. در مقابل، پورشه بهترین وضعیت صندلی را برای چهار نفر ارائه کرده است که سفت و سخت سرنشینان را در بر میگیرد. هر سرنشین عقب یک صندلی اسپرت و محکم را در اختیار دارد، در حالی که محفظهٔ میلگاردان کوچک و محصور است، جا فنجانیها و سیستم کنترل هوای عقب به خوبی این قسمت را پوشانیدهاند و فضای اسپرت در عین حال مجلل را فراهم آورده اند.
اسپویلرها
بهمنظور حفظ ظاهر لوکس و پر زرقوبرق خود در عین بهبود وضعیت آئرودینامیک بدنه، هر دو خودرو از اسپویلرهای عقب فعال بهره میبرند که به زیبایی در بدنه مخفی میشوند. در آئودی این باله بهطور خودکار در سرعت 130 کیلومتر در ساعت بالا میرود و هنگامی که سرعت را به زیر 80 کیلومتر در ساعت کاهش میدهید پایین میآید. در حالی که پانامرا در سرعت 120 کیلومتر در ساعت باز شده و در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت پایین میآید. همچنین در هر دو خودرو میتوان در هر سرعتی، از طریق دکمههای روی داشبورد این باله را فعال یا غیرفعال نمایید.
آپشن
رقبای ما در کیت استاندارد با تعداد زیادی از آپشنهای مفید میآیند، همچنین شما میتوانید تعداد زیادی از آپشنهای اضافی و اختیاری دیگر را به هردو خودرو اضافه کنید. با این حال، A7 ما با آپشنهای به ارزش 14,310 پوند، اشکآور است در حالی که این آپشنها در پورشه 11,054 پوند قیمت خورده است. از طرفی دیگر در پورشه باید برای بلوتوث 429 پوند بپردازید! یک آپشن ساده که قطعاً باید بهعنوان استاندارد بر روی یک ماشین 65,000 پوندی نصب شده باشد.
جایگاه اول پورشه پانامرا
تصمیم برای جدا کردن یکی از این دو خودروی فوقالعاده بسیار سخت است، چرا که هر دو خودرو، لوکس و کروزرهای پالایش شدهای هستند. اما پانامرا به لطف رانندگی گیراتر و با عملکرد بالای خود، جایگاه بهتری را کسب میکند. پانامرا دارای همان روح و شخصیتی است خودروهای اسپرت پورشه به خوبی از آن بهره بردهاند. ارتباط راننده با فرمان و سیستم انتقال قدرت بسیار عالی است. پانامرا در یک بسته کامل، عملکرد بالا و هزینههای در حال اجرای کمتری را نسبت به آئودی ارائه میدهد، همچنین ارزش پانامرا پس از سه سال بسیار بهتر از آئودی خواهد بود که همین موارد به انتخاب یک پانامرای دیزلی فوقالعاده، کمک شایانی میکند.
جایگاه دوم آئودی A7
آئودی A7 اسپرتبک، یک خودروی اجرایی ردهبالا و بسیار جذاب بوده که هم عملی و هم شگفتانگیز است. این در حالی که کیفیت قطعات و راحتی کابین، بسیار بالا و همتراز با پورشه پانامرا میباشد. در سیستم QUATTRO هم چسبندگی بیش از حدی وجود دارد و هزینههای در حال اجرا معقول هستند. با این حال، در حالی که A7 در بزرگراه سریع و پالایش شده است، فاقد شخصیت رانندگی است که در پانامرا میتوان یافت، و درمجموع صرفهٔ اقتصادی کمتری نسبت به پانامرا دارد که این امور باعث شد در این آزمون جایگاه پایینتر را کسب میکند.

Audi A7 vs Porsche Panamera
مدل اجرایی A7 آخرین نسخهٔ بهروز شده از این خودرو است که با یک ظاهر بهروز شده و اسپرت، همراه با نشاط بیشتر نسبت به A7 Sportback آمده است. فروش مدل قبلی از این آئودی به مدت چهار سال بوده، که در حال حاضر هم با نام تجاری A7 فیس لیفت به فروش میرسد. راهاندازی نسخه فیس لیفت، با چراغهای جدید و پیشرانه دیزلی و البته کارآمد، و همچنین سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک کواترو میباشد که در این آزمون از مدل توربو دیزل S با عملکرد بالا استفاده شده است و به نظر میرسد با هندلینگ اسپرت و چالاکی که دارد، رقیب قدرتمند و اسپرت خود، پورشه پانامرای دیزل را به چالش بکشد.

Audi A7 vs Porsche Panamera
همانند آئودی، پانامرا نیز در اوایل سال جاری بهروزرسانی شده است، و کابین باشکوه آن باعث میشود از نظر راحتی، موقعیت آئودی را در خطر قرار دهد. واژه Porsche MotorSport به این معنی است که یک خودروی با عملکرد بالا را در اختیار دارید که با آن قادر خواهید بود، چه در جادههای پر پیچوخم و چه در بزرگراه با سرعت بالا رانندگی کنید و این کنایه از عملکرد و هندلینگ بالای خودروهای پورشه است.
با این حال، قیمت پانامرا تقریباً 10,000 پوند بالاتر از آئودی A7 است و در اینجا این پرسش به وجود میآید: آیا پورشه از استعدادهای بالایی برخوردار است و توجیه هزینه بالاتر خود را بهاندازه کافی دارد یا خیر؟

Audi A7 vs Porsche Panamera
شاخ به شاخصندلیها و محل نشستن
هر دو خودرو از ویژگی کابین جادار برخوردارند، اما فقط آئودی پنج نفره است. با این حال، برآمدگی کف خودرو که ناشی از سیستم انتقال قدرت است باعث میشود که صندلی وسط فقط برای استفاده گاه و بی گاه، مناسب باشد. در مقابل، پورشه بهترین وضعیت صندلی را برای چهار نفر ارائه کرده است که سفت و سخت سرنشینان را در بر میگیرد. هر سرنشین عقب یک صندلی اسپرت و محکم را در اختیار دارد، در حالی که محفظهٔ میلگاردان کوچک و محصور است، جا فنجانیها و سیستم کنترل هوای عقب به خوبی این قسمت را پوشانیدهاند و فضای اسپرت در عین حال مجلل را فراهم آورده اند.

Audi A7 Interior

Porsche Panamera Interior
اسپویلرها
بهمنظور حفظ ظاهر لوکس و پر زرقوبرق خود در عین بهبود وضعیت آئرودینامیک بدنه، هر دو خودرو از اسپویلرهای عقب فعال بهره میبرند که به زیبایی در بدنه مخفی میشوند. در آئودی این باله بهطور خودکار در سرعت 130 کیلومتر در ساعت بالا میرود و هنگامی که سرعت را به زیر 80 کیلومتر در ساعت کاهش میدهید پایین میآید. در حالی که پانامرا در سرعت 120 کیلومتر در ساعت باز شده و در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت پایین میآید. همچنین در هر دو خودرو میتوان در هر سرعتی، از طریق دکمههای روی داشبورد این باله را فعال یا غیرفعال نمایید.

Audi A7 Spoiler

Porsche Panamera Spoiler
آپشن
رقبای ما در کیت استاندارد با تعداد زیادی از آپشنهای مفید میآیند، همچنین شما میتوانید تعداد زیادی از آپشنهای اضافی و اختیاری دیگر را به هردو خودرو اضافه کنید. با این حال، A7 ما با آپشنهای به ارزش 14,310 پوند، اشکآور است در حالی که این آپشنها در پورشه 11,054 پوند قیمت خورده است. از طرفی دیگر در پورشه باید برای بلوتوث 429 پوند بپردازید! یک آپشن ساده که قطعاً باید بهعنوان استاندارد بر روی یک ماشین 65,000 پوندی نصب شده باشد.

Audi A7 Dashboard

Porsche Panamera Dashboard
حکمجایگاه اول پورشه پانامرا
تصمیم برای جدا کردن یکی از این دو خودروی فوقالعاده بسیار سخت است، چرا که هر دو خودرو، لوکس و کروزرهای پالایش شدهای هستند. اما پانامرا به لطف رانندگی گیراتر و با عملکرد بالای خود، جایگاه بهتری را کسب میکند. پانامرا دارای همان روح و شخصیتی است خودروهای اسپرت پورشه به خوبی از آن بهره بردهاند. ارتباط راننده با فرمان و سیستم انتقال قدرت بسیار عالی است. پانامرا در یک بسته کامل، عملکرد بالا و هزینههای در حال اجرای کمتری را نسبت به آئودی ارائه میدهد، همچنین ارزش پانامرا پس از سه سال بسیار بهتر از آئودی خواهد بود که همین موارد به انتخاب یک پانامرای دیزلی فوقالعاده، کمک شایانی میکند.

Porsche Panamera Diesel
جایگاه دوم آئودی A7
آئودی A7 اسپرتبک، یک خودروی اجرایی ردهبالا و بسیار جذاب بوده که هم عملی و هم شگفتانگیز است. این در حالی که کیفیت قطعات و راحتی کابین، بسیار بالا و همتراز با پورشه پانامرا میباشد. در سیستم QUATTRO هم چسبندگی بیش از حدی وجود دارد و هزینههای در حال اجرا معقول هستند. با این حال، در حالی که A7 در بزرگراه سریع و پالایش شده است، فاقد شخصیت رانندگی است که در پانامرا میتوان یافت، و درمجموع صرفهٔ اقتصادی کمتری نسبت به پانامرا دارد که این امور باعث شد در این آزمون جایگاه پایینتر را کسب میکند.

Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic

Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic