امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیر درآمد خانواده بر ساختار مغز کودکان

#1
تاثیر درآمد خانواده بر ساختار مغز کودکان 1
با افزایش سطح درآمد خانواده، ناحیه سطحی مغز که مربوط به پشتیبانی زبان، خواندن، مهارت های سه بعدی و نقش های اجرایی است وسیع تر می گردد.
شفقنا: نتایج یک پژوهش جدید که با بررسی اسکن های MRI انجام شده نشان می دهد که ساختار مغز کودکان و نوجوانان خانواده های دارای درآمد کمتر با هم سن و سالان آنها که خانواده ثروتمندتری دارند، متفاوت است.
دانشمندان در گزارشی که در مجله علمی “نیچر نوروساینس” منتشر کرده اند، وجود ارتباط مابین بزرگ شدن در یک خانواده کم درآمد و داشتن ناحیه سطحی کوچکتر در مناطق مغز که با مهارت هایی که برای موفقیت آکادمیک مرتبط است، را تایید کرده اند.
تاثیر درآمد خانواده بر ساختار مغز کودکان!
بنابر نتایج این پژوهش، این ارتباط مستقل از نژاد و قومیت کودک است. به علاوه آنها دریافته اند حتی اندک افزایش درآمد در میان خانواده های فقیر به طور نسبی موجب افزایش ناحیه سطحی مغز و بنابراین پتانسیل یادگیری می گردد.
در این پژوهش ۱۱۰۰ کودک و نوجوان ۳ تا ۲۰ ساله مورد بررسی قرار گرفتند. این پژوهشگران دریافتند که با افزایش سطح درآمد خانواده، ناحیه سطحی مغز که مربوط به پشتیبانی زبان، خواندن، مهارت های سه بعدی و نقش های اجرایی است وسیع تر می گردد. اینها فرآیندهای ذهنی هستند که تمرکز، یادآوری و عملکرد چند وظیفه ای را موجب می شوند.
به علاوه این پژوهش نشان می دهد که میزان تحصیلات پدر و مادر بر کلیت ناحیه سطحی مغز کودک تاثیرگذار است به طوریکه هر چه میزان تحصیلات والدین بیشتر باشد، ناحیه سطحی مغز کودک در طی رشد او بزرگتر می شود.
الیزابت سوئل، نویسنده اصلی این مقاله و متخصص بیمارستان اطفال لس آنجلس گفته است: «ما واقعا نمی دانیم پول چگونه موجب تفاوت در اندازه مغز می شود اما گمان می کنیم که این اتفاق به دلیل تمامی منابعی باشد که در دسترس مردم دارای درآمد بالاتر همچون تغذیه خوب، بهداشت و سلامت، مدرسه بهتر و غیره قرار دارد.»
البته در این پژوهش تاکید شده است که وضعیت اجتماعی اقتصادی یک کودک ضرورتا رشد مغزی و شناختی کودک در همه موارد را دیکته نمی کند. به علاوه درآمد خانواده دلیلی بر تفاوت های مغزی نیست. این پژوهشگران قویا بر این باورند که وجود تفاوت های مغزی نشاندهنده وجود تفاوت های تجربی است.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بازاریابی دیجیتال و تاثیر ان در اقتصاد کسب و کارها
  تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تاثیر اقتصادی فروش
  توسعه کارآفرینی توسط خانواده
  مدیریت اقتصادی یک خانواده
  مدیریت اقتصاد در خانواده
  رشد جمعیت بر افزایش رونق اقتصادی تاثیر مستقیم دارد
  نکاتی برای دوام اقتصاد خانواده
  مبنای قرارگرفتن درآمد 2.5 میلیونی برای حذف یارانه خانوارها چیست؟
  در صورت اعمال سیاست بودجه متوازن میزان بودجه دولت وسطح درآمد ملی چه تغییری خواهند کرد
  یارانه اقشار کم درآمد و متوسط 90 هزارتومان می شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان