امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه نماز گناهان را محو می كند

#1
نماز انسان را در عالمي از معنويت و روحانيت فرو مي برد و این عمل عبادی پيوندهاي ايماني فرد را با خدا چنان محكم مي سازد كه آلودگي ها و آثار گناه را از دل و جان او شست و شو مي دهد.

چگونه نماز گناهان را محو می كند 1
 
خداوند متعال در آیه ۱۱۴ سوره هود مي فرمايد: نماز بگذار در آغاز و انجام روز و ساعاتي از شب، زيرا نيكي ها، بدي ها را از ميان مي برند، اين تذكري است براي آنها كه اهل تذكرند". نمازها حسناتي است كه در دل هاي مومنين وارد شده و آثار معصيت و تيرگي هايي كه دلهايشان را از ناحيه سيئات كسب كرده از بين مي برد. اين يك اميد و امتيازي است كه خداوند به بندگان خود اهدا نموده است.

آيه ۱۱۴ سوره هود نشان دهنده اهميت و تاثير و قدرت نماز است و اين يك فضل و لطف الهي است در حق بندگانش است. او دوست ندارد بندگانش آلوده به گناه شوند و اگر هم گناه كردند، براي محو آن گناه، دستور داده نماز بخوانند، اين به اين معني نيست كه ما گناه كنيم، بعد نماز بخوانيم تا آن گناه از بين برود، اين يك فرصت و امتياز و فضلي براي بندگان است كه سهوا گناه نموده و اصرار بر گناه نداشتند، ولي نمازگزاران واقعي نه تنها گناه مي كنند، بلكه از گناه متنفرند و نماز را هم به قصد محو گناه نمي خوانند بلكه عاشق نماز هستند و نماز را دوست دارند و آن را محبوب خود مي دانند.

امام حسين(ع)شب عاشورا فرمود: من نماز را براي رضاي خدا دوست دارم. رسول خدا(ص)مي فرمايد: نمازهاي پنجگانه براي امت من همچون نهر آب جاري است كه بر در خانه يكي از شما باشد آيا گمان مي كنيد اگر كثافتي در تن او باشد و سپس پنج بار در روز در آن نهر شست و شو كند، آيا چيزي از آن بر جسد او خواهد ماند؟ مسلما نه، همچنين است به خدا سوگند نمازهاي پنجگانه براي امت من

ترديدی نيست كه هر گاه نماز با شرايطش انجام شود، انسان را در عالمي از معنويت و روحانيت فرو مي برد. نماز پيوندهاي ايماني فرد را با خدا چنان محكم مي سازد كه آلودگي ها و آثار گناه را ازدل و جان او شست و شو مي دهد. نماز انسان را در برابر گناه بيمه مي كند و نيز نماز زنگار گناه را از آينه دل مي زدايد.

پيامبر اسلام (ص) می فرماید: يا علي! به حق آن خدايي كه مرا به نبوت مبعوث داشته، هر كدام از شما براي وضو نماز برخيزيد، گناهانش فرو ريزد و چون به درگاه خدا رود و با دل به خدا متوجه گردد و نماز به پا دارد چيزي از گناهان وي بر جاي نماند و پس از نماز مانند روزي گردد كه از مادر متولد شده و اگر دوباره ميان دو نماز گناهي از وي سر زند، همچنان با نماز دوم گناهانش بريزد و به همين ترتيب تا نماز پنجم.

كسي كه نمازش را با حضور قلب به جاي مي آورد، گناهانش پاك و آمرزيده مي شود. امام صادق (ع)مي فرمايد: هر كه آگاهانه و با توجه به مفاهيم، دو ركعت نماز بخواند، در حالي نمازش را به پايان مي برد كه ميان او و خدايش هيچ گناهي نمانده است.

رسول خدا (ص) مي فرمايد: اعمالتان شما را به دوزخ رهنمون مي سازد و گويي آتش شما را در برگرفته است. وقتي نماز صبح را به جاي آوريد، بدين گونه گناهان شما پاك مي گردد، پس گناهان باز شما را به دوزخ مي راند تا آنكه نمازظهر را به جاي آوريد، و بدين ترتيب گناهانتان را پاك كنيد. باز گناهان شما را مستوجب آتش مي كند، تا آنكه نماز عصر را به جاي آوريد و گناهان را بدين صورت پاك كنيد باز مرتكب گناه شديد. بدين ترتيب نماز مغرب، گناهان عصر را مي زدايد. و نماز عشا گناهان پيش از خود را پاك مي كند.سپس به خواب مي رويد و تا آنگاه كه از خواب برخيزيد،بر شماگناهي نوشته نخواهد شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زنان آخرالزمانی چگونه اند
Rainbow حرکت بدن انسان هنگام نماز........فوق العاده حجیب و دیدنی.......
  چگونه یک جن احضار کنیم
  چرا نماز و روزه در سن ۹ سالگی بر دختران واجب می شود اما بر پسران در ۱۵ سالگی؟
  حکم روزه بچه ای که درماه رمضان بالغ شده است چگونه است؟
  چگونه می توانیم با امام زمان (عج) ارتباط داشته باشیم؟
  آیا واقعا برخی از اعمال تمام گناهان را پاک میکند؟
  چگونه در نماز حضور قلب داشته باشیم؟
  چگونه می توان فهمید که امام زمان (عج) از ما راضی هستند یا خیر؟
  چگونه میتوان بصیرت پیدا کرد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان