امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اپل ثابت کرده که اندروید، ویندوز جدید است!

#1
اپل ثابت کرده که اندروید، ویندوز جدید است! 1
زمانی که اپل برایتان برنامه تولید می‌کند؛ تازه می‌فهمید که چقدر بزرگ هستید. «اپل» همیشه به خود افتخار کرده که متفاوت‌تر از سایرین فکر و عمل می‌کند. رقبا خود مانند «گوگل» و «مایکروسافت» را با اکراه می‌پذیرد و معمولا آن‌ها را در قالبی نشان می‌دهد که متوجه شوید پلتفرم‌های «مک» و «iOS» خود اپل چقدر زیباتر و موفق‌تر هستند. این غرور اما خدشه‌دار خواهد شد، زیرا اپل دیروز اعلام کرد که ابتکار جدید خود، «Apple Music» را بر روی ویندوز و اندروید نیز قابل دسترس خواهد کرد.
تا زمان این اعلام، تنها وجهه حضور اپل در «Play Store» گوگل نتیجه خرید ۳ میلیارد دلاری این شرکت یعنی «Beats Electronics» بود؛ که اَپ «Beats Music» را قبل از آن برای اندروید منتشر کرده بود. با معرفی سرویس جاه‌طلب و اشتراکی موزیک جدید خود، حالا اپل یک دولوپر اندروید تمام‌عیار است. تنها زمانی که قبل از این، اپل تلاشی مانند این کرده بود برمی‌گردد به وقتی که «iTunes» و «Safari» را به ویندوز آورد. بجز «iTunes»، «QuickTime» و «iCloud Drive» بر روی سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت، تمامی نرم‌افزارهای دیگر اپل تنها بر روی تجهیزات اپل قابل دسترسی بودند.
گسترش بی حد و حصر اندروید اما حالا توسط اپل دوباره تایید شده است. دقیقا مانند ویندوز روی دسکتاپ، اندروید در حوزه موبایل به حدی حکمرانی کرده که چشم‌پوشی از خود را غیرممکن می‌کند. هرچقدر که اپل سعی کند نرم‌افزارها و سرویس‌های خود را تنها به دیوایس‌های خود محدود کند؛ حالا عملا قبول می‌کند که باید توپ را هم کمی در زمین گوگل به گردش در آورد. رقابت در زمینه پخش موسیقی برای این شرکت بیشتر از آن است که فرصت موفقیت خود را تنها به آی‌فون، آی‌پد و مک محدود کند. Apple Music حالا روی ویندوز در دسترس است؛ زیرا که مجبور است اینگونه باشد و حالا همین مسئله برای اندروید هم صادق است.
این نیاز اساسا سیگنالی برای یک تغییر بزرگ در روش‌های اپل در بازار نیست. زمانی که iTunes در سال ۲۰۰۳ برای ویندوز در دسترس بود؛ شاید به عنوان یک نشانه از ظهور اپلی فراگیرتر تفسیر شد. اما حالا بیش از یک دهه بعد، آن نرم‌افزار تبدیل به یک نمونه مجرد شده است. دقیقا همین مسئله ممکن است درباره Apple Music نیز صادق باشد، این محصول بر روی اندروید قابل دسترس خواهد بود زیرا مجبور است با امثال «Spotify» رقابت کند. اما احتمالش کم است که با نرم‌افزارهای جدید دیگر از طرف اپل همراه شود؛ به عنوان مثال اَپ خوش‌چهره‌ Apple News.
مهم‌ترین وجه اشتراک بین iTunes روی ویندوز و Apple Music روی اندروید این است که هردو این محصولات مستقیما درآمد کسب می‌کنند. اپل تنها زمانی پیشنهادهای موجود را به کاربران ویندوز و اندروید افزایش می‌دهد که بتواند از آن مستقیما کسب درآمد کند. چه در صورت فروش موزیک در iTunes چه با فروش اشتراک برای موزیک در Apple Music. بجز آن، تنها حالتی که اپل یک اَپ اندروید تولید خواهد کرد این است که عملا به شما کمک کند به iOS نقل مکان کنید. که همین کلمه (Move to iOS) عنوان اپ جدیدی است که به کاربران تلفن‌های هوشمند کمک می‌کند از اندروید به آی‌فون نقل مکان کنند.
فراتر از موضوعات محدود مورد علاقه اپل، موجودیت بین-پلتفرمی در Apple Music یک رسم مبارک برای صنعت تکنولوژی خواهد بود. زمانی ما در جهانی زندگی می‌کردیم که «BBM» تنها مخصوص «بلک‌بری» بود، «آفیس» مایکروسافت تنها روی ویندوز کار می‌کرد و بازی‌های «نینتندو» تنها روی کنسول‌های نینتندو اجرا می‌شدند. اما امروز و آینده به نظر از لحاظ اجراپذیر بودن اپ‌ها روی دیوایس‌های متفاوت آوانگاردتر است. این مفهوم اصلیِ جمله جدید مایکروسافت «اول کلود و موبایل» است. که همچنین همان استراتژی‌ است که گوگل برای مدت مدیدی پیگیری می‌کرده و حالا اپل هم، با در دست داشتن هدیه موسیقی، به آن‌ها اضافه شده است.
چه این پروژه موفق شود یا شکست بخورد، Apple Music تا الان در غلبه بر موبایل‌های اندرویدی موفق بوده است. چیزی که می‌توانست وجه تفاوت باشد حالا تبدیل به یک سرویس گسترده‌تر با پذیرفتن اسمارت‌فون‌های پلتفرم گوگل شده است. حالا حتی اپل نیز نمی‌تواند وسوسه مخاطبان گسترده اندروید را رد کند. اما نفع‌ برنده نهایی این داینامیک رقابتی، کاربران هستند، که دنیای بزرگتری از سرویس‌ها را برای انتخاب دارند و حالا برای جابجا شدن بین آن‌ها نیز احتمالا کار راحت‌تری خواهند داشت.
اپل ثابت کرده که اندروید، ویندوز جدید است! 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مبارزه با انواع بدافزار از طریق هوش مصنوعی نقشه جدید مایکروسافت برای ویندوز
  ویندوز 10 اس بر خلاف ادعای مایکروسافت در برابر باج افزارها نفوذپذیر است
  حداقل سخت افزارهای مورد نیاز برای نصب ویندوز 8
  حل مشکل از کار افتادن ناگهانی درگاه USB در محیط ویندوز
  پتنتی که پیش از این اپل آن را در ماه آوریل به عنوان یک دروغ سیزده منتشر کرده بود روز
  ویندوز، متهم اصلی آلودگی شبکه های موبایل
  به کدام نسخه از ویندوز 10 نیاز دارم؟
  ترفندهای افزایش سرعت استارتاپ ویندوز 10
  گوگل مراسم رونمایی از اندروید ۶ را برگزار می‌کند
  ترفند ویندوز 10: رفع مشکل استفاده شدید از CPU

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان