امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی هوشمند ال جی LG G4

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی گوشی هوشمند ال جی LG G4 1


نقد و بررسی گوشی هوشمند LG G4 پرچمدار جدید ال جی
همانگونه که می‌دانید کمپانی کره‌ای ال جی چندی پیش به طور رسمی از پرچمدار جدید خود یعنی گوشی هوشمند LG G4 رونمایی کرد. پرچمداری که پس از رونمایی حرف و حدیث‌های بسیاری را در پی داشت. بسیاری از کارشناسان انتقادهای گسترده‌ای را چه در جنبه‌های ظاهری و چه در جنبه‌های عملکردی به آن وارد کرده‌اند و برخی دیگر گوشی LG G4 را نسخه‌ای به مراتب بی‌کیفیت‌تر از گوشی هوشمند LG G3 می‌دانند؛ اما به واقع پرچمدار جدید شرکت ال جی از نظر ظاهری، طراحی و جنبه‌های عملکردی چگونه است؟ ما در این مقاله قصد نقد و بررسی دقیق این گوشی هوشمند را خواهیم داشت؛ بنابراین با مجله‌ی بیست ستون همراه باشید.
 
مشخصات کلی
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 5.5 اینچی نوع IPS LCD
  • وضوح تصویر صفحه نمایش: 2560*1440 پیکسل یا QHD، تراکم 538 پیکسل در هر اینچ
  • سیستم روی یک چیپ (SoC): تراشه‌ی 64 بیتی اسنپدراگون 808 کوالکام
  • مشخصات پردازنده: شش هسته‌ای و متشکل از دو هسته‌ی Cortex A57 و چهار هسته‌ی Cortex A53
  • پردازنده‌ی گرافیکی: Adreno 418
  • رم: 3 گیگابایت
  • حافظه‌ی داخلی: 32 گیگابایت، قابل ارتقاء از طریق اتصال حافظه‌ی جانبی
  • دوربین اصلی: سنسور 16 مگا پیکسلی
  • دوربین جلو (سلفی): 8 مگا پیکسلی
  • سیستم عامل: اندروید 5.1 آب‌نبات‌چوبی همراه با رابط کاربری LG UX 4.0
  • باتری: 3000 میلی‌آمپر ساعتی
  • ابعاد: 9.8*76.1*148.9 میلیمتر
  • وزن: 155 گرم
 
طراحی و ظاهر
بدنه‌ و قاب اصلی گوشی هوشمند LG G4 از مواد پلاستیکی ساخته شده و کمپانی ال جی به منظور ایجاد یک وجه تمایز در طراحی پرچمدار جدید خود نسبت به سایر پرچمداران و همچنین گوشی هوشمند LG G3 نسخه‌ی اصلی پرچمدار 2015 خویش را به همراه پوشش پنل پشتی تمام چرم ارائه کرده است؛ بنابراین گوشی LG G4 می‌تواند در دو نسخه توسط شما خریداری شود. نسخه‌ی اصلی که از قابی فلزی و پنلی چرمی بهره‌مند بوده و نسخه‌ی فرعی که دقیقا مشابه با گوشی LG G3 از بدنه‌ای تمام پلاستیکی بهره‌مند خواهد بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی گوشی هوشمند ال جی LG G4 1
نسخه‌ی بهره‌مند از پنل چرمی گوشی هوشمند LG G4 به واقع ظاهری متمایز و منحصربه‌فرد را به همراه خواهد داشت، اما طبیعی است که استفاده از پنلی چرمی در یک گوشی هوشمند هنوز در میان کاربران امری جا افتاده به شمار نمی‌رود و از این‌رو عده‌ی کثیری از کاربران علاقه‌ی چندان به خرید این نسخه و طراحی منحصربه‌فرد ال جی ندارد.
یکی دیگر از مسائلی که در رابطه با گوشی هوشمند LG G4 باید بدان توجه داشته باشیم مربوط به ابعاد و سایز در نظر گرفته شده برای آن است. امروزه تمامی کمپانی‌های تولید کننده‌ی دستگاه‌های هوشمند به این نتیجه رسیده‌اند که اغلب کاربران به دنبال محصولاتی هستند که صفحه نمایش بزرگ را در بدنه‌ای فشرده، کوچک و ظریف به همراه داشته باشد؛ اما متاسفانه ال جی در طراحی پرچمدار جدید خود این موضوع را به کلی نادیده گرفته است. گوشی LG G4 طولی برابر با 148.9 میلیمتر، عرضی معادل با 76.1 میلیمتر و ضخامتی در حدود 9.8 میلیمتر را به همراه دارد، این موضوع در حالی است که پرچمدار پیشین ال جی (گوشی LG G3) درعین‌حال که از صفحه نمایشی 5.5 اینچی و مشابه بهره‌مند بود ابعاد و طراحی فشرده‌تر و بسیار باریک‌تری را به همراه داشت. در واقع طول، عرض و ضخامت گوشی LG G3 برابر با 146.3 میلیمتر، 74.6 میلیمتر و 8.9 میلیمتر است؛ بنابراین علیرغم استفاده از صفحه نمایشی مشابه در گوشی LG G4 طراحی بدنه‌ی آن نسبت به پرچمدار پیشین ال جی چندان مناسب انجام نشده و انتقادهای متعددی در این زمینه به این محصول وارد می‌شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی گوشی هوشمند ال جی LG G4 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی گوشی هوشمند ال جی LG G4 1
با توجه به ابعاد بزرگ‌تر گوشی هوشمند G4 کمپانی ال جی نسبت به گوشی G3 جای تعجبی وجود ندارد که ون نهایی آن نیز نسبت به این محصول بیشتر باشد. پرچمدار جدید ال جی وزنی برابر با 155 گرم را به خود اختصاص داده و از این نظر تقریبا یک گوشی هوشمند سنگین به شمار می‌رود. از دیگر نکات قابل توجه و منفی طراحی این محصول در مقایسه با گوشی LG G3 می‌توان به مواردی همچون عدم استفاده از پوشش ضد چربی و همچنین "نسبت نمایشگر به بدنه‌ی " کمتر اشاره داشت. پرچمدار جدید ال جی همچنین از قابلیت‌های برتری و پرطرفداری همچون سنسور تشخیص اثر انگشت کاربر، استاندارد ضد آب و شارژ بی‌سیم نیز بهره‌مند نیست.
 
صفحه نمایش
پرچمدار جدید ال جی مانند نسخه‌ی پیشین آن از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر QHD یا 2560*1440 پیکسلی بهره‌مند است که تراکمی برابر با 538 پیکسل در هر اینچ را شامل می‌شود. هنگامی که ال جی سال گذشته گوشی هوشمند LG G3 را رونمایی کرد با تجهیز آن به صفحه نمایشی QHD منجر به شگفت زده شدن همه‌ی افراد و جلب توجه کاربران شد. این موضوع در آن زمان یک مزیت و وجه تمایز عمده برای گوشی LG G3 به شمار می‌رفت؛ اما هم‌اکنون که در سال 2015 به سر می‌بریم استفاده از نمایشگرهای با وضوح تصویر QHD در گوشی‌های هوشمند پرچمدار تقریبا امری جا افتاده به شمار می‌رفت.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی گوشی هوشمند ال جی LG G4 1
اما صفحه نمایش QHD به کار گرفته شده در گوشی LG G4 تکنولوژی IPS Quantom را به همراه دارد که بنا به ادعای ال جی این تکنولوژی و ساختار مربوط به آن منجر می‌شود که میزان توزیع رنگ نمایشگر تا 20 درصد، میزان روشنایی ماکسیمم خروجی نمایشگر تا 25 درصد و ضریب کنتراست آن تا سقف 50 درصد بهتر از صفحه نمایش QHD پیشین به کار گرفته شده در گوشی LG G3 گردند. در طول رونمایی از گوشی هوشمند G4 کمپانی ال جی تاکید بسیار زیادی بر روی قابلیت‌ها و بهبود عملکردهای ایجاد شده در صفحه نمایش بهره‌مند از تکنولوژی IPS Quantom گوشی هوشمند G4 داشت، با این وجود هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که صفحه نمایش QHD به کار گرفته شده در پرچمدار پیشین ال جی مشکلاتی را به همراه داشته که مستلزم رفع کردن خواهند بود.
اما بررسی‌های انجام شده از سوی منبع Phonearena.com تا حد زیادی ادعاهای کمپانی ال جی را رد می‌کند. ال جی مدعی شده بود که صفحه نمایش پرچمدار جدیدش از نظر ماکسیمم روشنایی تا 25 درصد بهتر از نمایشگر گوشی G3 عمل خواهد کرد و به حداقل میزان 500 نیت دست پیدا می‌کند. طبق بررسی‌های انجام شده نمایشگر گوشی LG G4 تنها قادر بود که به ماکسیمم روشنایی برابر با 454 نیت دست پیدا کند که این عدد نه تنها از عملکرد صفحه نمایش گوشی G3 بهتر نیست بلکه به اندازه‌ی ناچیزی از آن ضعیف‌تر هم خواهد بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی گوشی هوشمند ال جی LG G4 1
در واقع طبق اطلاعات به دست آمده از بررسی‌های سایت Phonearena، صفحه نمایش بهره‌مند از تکنولوژی IPS Quantom به کار گرفته شده در گوشی هوشمند LG G4 تنها از نظر ضریب کنتراست نسبت به نمایشگر گوشی LG G3 برتری داشته است. با این وجود اگر نظر مسئله‌ی ماکسیمم روشنایی صفحه نمایش چشم‌پوشی کنیم، عملکرد نمایشگر گوشی LG G4 در زمینه‌ی تکثیر رنگ و نمایش تصاویر زنده فوق‌العاده است. به طور کلی شاید نمایشگر پرچمدار جدید ال جی از نظر روشنایی قابل رقابت با صفحه‌ نمایش‌های به کار گرفته شده در محصولاتی همچون گوشی گلکسی S6 سامسونگ نباشد، اما از نظر تکثیر رنگ و ضریب کنتراست عملکردی قابل قبول را به همراه دارد.
 
سیستم روی یک چیپ (SoC) و عملکرد پردازشی
کمپانی ال جی پیش از این گوشی هوشمند G Flex 2 خود را به جدیدترین و قدرتمندترین تراشه‌ی سیستمی کنونی کوالکام یعنی سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 810 مجهز ساخت. همچنین قرار بود که پرچمدار 2015 این شرکت هم باز تراشه‌ی اسنپدراگون 810 بهره‌مند گردد؛ اما پس از رونمایی ال جی از گوشی LG G4 مشخص شد که برنامه‌ریزی‌های این شرکت دستخوش تغییراتی شده و نهایتا بنا به دلایل نامشخصی پرچمدار جدید ال جی به سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 808 مجهز شده است. تراشه‌ی سیستمی که برخلاف اسنپدراگون 810 پردازنده‌ی سیستمی شش هسته‌ای و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی نسبتا قدیمی‌تری را به همراه دارد.
همانگونه که می‌دانید سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 810 از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و متشکل از چهار هسته‌ی Cortex A57 و چهار هسته‌ی Cortex A53 بهره‌مند بوده و پردازنده‌ی گرافیکی فوق‌العاده قدرتمند Adreno 430 را نیز به همراه دارد؛ اما سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 808 از پردازنده‌ای شش هسته‌ای و مبتنی بر دو هسته‌ی Cortex A57 و چهار هسته‌ی Cortex A53 بهره‌مند است و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی به نسبت ضعیف‌تر Adreno 418 را نیز به همراه دارد؛ بنابراین جای تعجبی نیست که از نظر قابلیت پردازش سیستمی گوشی LG G4 نسبت به سایر پرچمداران موجود در بازار ضعیف‌تر بوده و از نظر پردازش گرافیکی نیز ضعف چشمگیری را نسبت به سایر محصولات و به ویژگی محصولات بهره‌مند از تراشه‌ی اسنپدراگون 810 داشته باشد. در بخش زیر اطلاعات مربوط به برخی از بنچمارک‌های مقایسه‌ای گوشی LG G4 را در کنار نتایج به دست آمده از سایر پرچمداران کمپانی‌های گوناگون مشاهده می‌کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی گوشی هوشمند ال جی LG G4 1
رم به کار گرفته شده در گوشی LG G4 هم رمی 3 گیگابایتی است که به راحتی قابلیت‌های "مولتی تسکینگ " یا "چند کاره " را مدیریت می‌نماید. البته متاسفانه این رم از نوع LPDRR3 بوده و قابلیت‌های آن نسبت به جدیدترین نسخه‌ی رم‌های موبایلی یعنی LPDDR4 محدودتر است. همچنین LG G4 از حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی بهره‌مند بوده که از طریق اتصال رم جانبی تا سقف 2048 گیگابایت قابل ارتقاء می‌باشد.
 
دوربین
گوشی هوشمند LG G4 از سنسور دوربینی اصلی 16 مگا پیکسلی با لنز F1.8 بهره‌مند است که قابلیت OIS 2 یا "نسخه‌ی دوم لرزشگیر اپتیکال تصویر " را به همراه دارد. مجموعه‌ی دوربین اصلی این گوشی هوشمند قابلیت‌های فوق‌العاده متنوع و گسترده‌ای را به همراه دارد، آما جالب توجه‌ترین قابلیت جدیدی که در دوربین اصلی گوشی هوشمند LG G4 لحاظ شده مربوط به سنسور طیف نگ جدید به کار گرفته شده در آن است. این سنسور که دقیقا در بخش زیرین نور فلش LED گوشی LG G4 تعبیه شده به طور خودکار نور محیطی را اندازه‌گیری کرده و عملیات عکس‌برداری و ضبط نور محیطی را به شیوه‌ای فوق‌العاده دقیق و برنامه‌ریزی شده مدیریت می‌کند. از قابلیت‌های دوربین قدرتمند گوشی LG G4 می‌توان به موارد همچون OIS 2، فوکوس لمسی، فوکوس خودکار، عکس‌برداری پانوراما، تشخیص خودکار چهره، تشخیص خودکار لبخند، تصویربرداری HDR، قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر 4K و ... اشاره داشت.
به طور کلی تصاویری که توسط سنسور دوربین اصلی گوشی هوشمند LG G4 ضبط می‌شوند از نظر تفکیک‌پذیری، وسعت رنگ، دقت نوردهی و ... فوق‌العاده عالی بوده و عملکرد دوربین اصلی این محصول به عنوان یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. در بخش زیر دو نمونه از تصاویر ضبط شده توسط سنسور دوبین اصلی و 16 مگا پیکسلی گوشی هوشمند G4 کمپانی ال جی را در رزولوشن محدود و کاهش یافته مشاهده می‌کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی گوشی هوشمند ال جی LG G4 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی گوشی هوشمند ال جی LG G4 1
سنسور دوربین سلفی به کار گرفته شده در پرچمدار جدید ال جی هم به نوبه‌ی خود انتخابی فوق‌العاده مناسب به شمار می‌رود. دوبین سلفی گوشی LG G4 سنسوری 8 مگا پیکسلی را به همراه دارد که از نور فلش جداگانه و مستقلی نیز بهره‌مند می‌باشد. عملکرد این سنسور دوربین سلفی هم در نوع خود از نقاط مثبت طراحی گوشی LG G4 به شمار می‌رود.
 
باتری
با رونمایی از پرچمدار جدید شرکت ال جی مشخص شد که باتری آن ظرفیتی مشابه نسبت به باتری استفاده شده در گوشی LG G3 را به همراه دارد. باتری پرچمدار جدید ال جی ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت را شامل شده و از نوع جداشدنی در نظر گرفته شده است. مطمئنا همگی ما تمایل داشتیم که باتری گوشی G4 ال جی نسبت به نسخه‌ی پیشین آن عملکردی رضایت‌بخش‌تر را به همراه داشته باشد، اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عملکرد این باتری تقریبا مشابه با عملکرد باتری گوشی LG G3 بوده و می‌توان آن را در حد و اندازه‌های یک منبع تغذیه‌ی معمولی و نسبتا مناسب در نظر گرفت.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی گوشی هوشمند ال جی LG G4 1
همانگونه که در تصور فوق مشاهده می‌کنید باتری گوشی هوشمند LG G4 در بررسی‌های مشابه انجام شده چیزی در حدود 6 ساعت و 6 دقیقه دوام را به همراه داشته که این زمان 8 دقیقه کمتر از رکورد ثبت شده توسط گوشی G3 ال جی محسوب می‌شود. همچنین در بررسی‌های شارژ مجدد باتری این گوشی هم مشخص شده که زمان مورد نیاز به منظور شارژ مجدد باتری گوشی LG G4 از زمان مورد نیاز به منظور شارژ باتری گوشی LG G3 اندکی بیشتر است. به طور کلی بسیاری از کارشناسان و منتقدین استفاده از باتری این چنینی را در گوشی LG G4 چندان مناسب ندانسته و عدم پشتیبانی این گوشی از قابلیت‌های شارژ سریع و شارژ بی‌سیم را هم از دیگر نقاط ضعف طراحی آن به شمار می‌برند.
 
نتیجه‌گیری
همانطور که مشاهده کردید گوشی هوشمند LG G4 به عنوان پرچمدار سال 2015 شرکت کره‌ای ال جی یک محصول بی عیب و نقص به شمار نمی‌رود. مطمئنا بسیاری از جنبه‌های طراحی و عملکردی این محصول می‌توانست بهتر از این هم باشند، اما متاسفانه به نظر می‌رسد که ال جی با بی توجهی از این موضوعات چشم‌پوشی کرده است. هم‌اکنون از نظر بسیاری از کارشناسان پرچمدار پیشین ال جی یعنی گوشی LG G3 از نظر عملکرد و طراحی بسیار غنی‌تر از LG G4 بوده و به واقع در زمان خود فوق‌العاده سرتر از این محصول محسوب می‌شد. در هر حال چه از گوشی G4 ال جی خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید، می‌بایست یک سال تمام تا رونمایی از پرچمدار جدیدتر این کمپانی صبوری کرده و گوشی هوشمند G4 را به عنوان پرچمدار و برترین گوشی این کمپانی بشناسیم. در ادامه به ذکر نقاط قوت و نقاط ضعف طراحی این محصول در دسته‌بندی متمایزی خواهیم پرداخت.
نقاط قوت:
  • ظاهر منحصربه‌فرد نسخه‌ی بهره‌مند از پنل چرمی
  • صفحه نمایش بزرگ QHD با ضریب کنتراست مناسب و تراکم پیکسلی عالی
  • حافظه‌ی داخلی قابل ارتقاء
  • رم 3 گیگابایتی (البته از نوع LPDDR3)
  • سنسور دوربین اصلی و سلفی قدرتمند
  • باتری جداشدنی
نقاط ضعف:
  • طراحی نه چندان ظریف ابعادی و وزن نسبتا زیاد گوشی
  • قاب و بدنه‌ی پلاستیکی که به ویژه در نسخه‌ی غیر چرمی آن موضوعی محسوس به شمار می‌رود
  • عملکرد نه چندان مناسب صفحه نمایش از نظر ماکسیمم روشنایی
  • تراشه‌ی سیستمی نه چندان قدرتمند در مقایسه با سایر پرچمداران
  • باتری نه چندان عالی با ظرفیت مشابه نسبت به نسخه‌ی پیشین (LG G3)
  • عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ سریع
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان