امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حمایت از موجودات ماقبل تاریخ

#1
سارکوسوکوس (کروکودیل)

حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
شهرت کورکودیل ها چندان جالب توجه نیست. اما اگر آن ها سه برابر اندازه فعلی شان بودند چه فکری درباره‌شان می‌کردید؟ سارکوسوکوس به معنای امپراتور است. آنها بزرگ‌ترین نوع کروکودیلی هستند که تا به حال شناخته شده است. این موجودات در طول دوران حیات‌شان حدودا ۱۲.۲ متر طول و ده تن وزن داشتند که ده برابر طول و وزن کورکودیل های امروزی است. آن ها 112 میلیون سال قبل و در طول دوران کرتاسه در منطقه ای زندگی می کردند که امروز ما آن را به نام آفریقا می شناسیم.
شان تانگوسوروس
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
این جانور جزو دایناسورهایی است که ما آن را با نام دایناسور منقار اردکی می شناسیم. آنها هفتاد میلیون سال قبل روی کره زمین زندگی می‌کردند. اولین بار بقایای این موجودات در منطقه ژائو کشف شد (این دایناسورها در منطقه‌ای که اکنون آسیا نام دارد زندگی می کردند). بزرگ‌ترین گونه آنها طولی به اندازه 15.2 متر و وزنی معادل 23 تن داشته است. این مخلوقات حدود 1500 دندان داشتند. اما نترسید! چرا که این جانوران گیاه خوار بودند و از این همه دندان تنها برای خوردن علف ها و گیاهان استفاده می کردند.
موساسورس
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
موساسورس‌ها موجودات جالب توجهی هستند. چرا که از اولین مارمولک‌ها محسوب شده و روی زمین زندگی می کردند ولی بعدا به شکل موساسورس تکامل یافتند. انواع بزرگ‌ترشان از طولی برابر با 18.3 متر و وزنی معادل 20 تن برخوردار بودند (به اندازه دو تا سه فیل آفریقایی؟!) این مخلوقات 65 میلیون سال قبل روی این کره خاکی زندگی کرده و پادشاهان بلامنازع دریاها محسوب می شدند.
تایتان بوآ (مارهای غول پیکر)
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
مارهایی که با این عنوان به آن ها اشاره می شود بزرگ ترین مارهایی هستند که تا به حال وجود داشته اند. این مارها از طولی به اندازه 15.2 متر و وزنی به میزان 1135 کیلو برخوردار بودند. این میزان ده برابر اندازه های بزرگ‌ترین مار امروزی یعنی آناکوندا می باشد. همچنین آنها پهنایی به اندازه یک فوت داشته‌اند (به اندازه یک تایر کامیون). این هیولاها 60 میلیون سال قبل زندگی کرده و در آب های تاریک سکنی گزیده بودند. جایی که به سادگی شکارهای از همه جا بی خبرشان را به دام می انداختند.
مایوسوروس (خزنده مائوی)
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
به نظر می رسد که این جانور از بزرگ ترین گونه های پلسیوسور باشد (خزنده آبزی که در دوره مزوزوئیک زندگی می کرده است). این خزنده 20 متر طول داشته و وزن آن 8 تن بوده است. ظاهرا این جانور 65 میلیون سال قبل و در منطقه ای که امروزه با نام نیوزلند شناخته می شود، می زیسته. آن ها شکارچیانی بودند که از ماهی ها و دیگر موجودات آبزی تغذیه می کردند.
اسپینوسوروس
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
بیشتر به عنوان مارمولک تیغ دار شناخته می شده است. اندازه این جانور دوبرابر اندازه بزرگ ترین شکارچیان خشکی زی بوده . ارنست استومر نخستین کسی بود که در سال 1915 سنگواره این جانور را پیدا کرد. طول این جانور 60 پا، ارتفاع آن 6 متر و وزن آن 9 تن بوده است. این جانور 12 میلیون سال قبل می زیسته و از ماهی هایی به اندازه یک انسان تغذیه می کرده است. پره هایی به طول دو متر روی پشت این جانور قرار داشته که برای جلب کردن ماده ها و نیز برای گرم کردن جانور با کمک نور خورشید به کار می رفته است.
لید سیچیتیس (ماهی)
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
به عنوان بزرگ‌ترین ماهی که تا کنون وجود داشته به شهرت رسیده است. اولین بار توسط آرتور اسمیت وود در سال 1889 کشف شد. طولی برابر با 16.5 متر و وزنی معادل50 تن داشته است. این طور که به نظر می رسد این جانور در دوران ژوراسیک زندگی می کرده، وقتی که خزندگان غول پیکر اربابان زمین بوده اند و شکارچیان آب زی دریاها را تحت سیطره داشته اند. همچنین دم قدرتمند این ماهی اجازه حرکتی نرم و در عین حال سریع را به این جانور می داده است.
شانی سوروس (مارمولک)
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
این جانور به عنوان مارمولک کوه های سوشونه نیز معروف است. اولین بار این موجود در 1976 کشف شد و عنوان بزرگ ترین مارمولک دریایی کشف شده را به خود اختصاص داد. این مارمولک مدت ها پیش از آن که اغلب دایناسورها شروع به تکامل و گسترش کنند به وجود آمده و در واقع می توان گفت که شاهنشاه خشکی ها و دریاها بوده است. طول این جانور را 21.3 متر و وزن آن را 40 تن گزارش کرده‌اند. تنها جمجمه این حیوان 3 متر طول داشته است.
آرگنتینوسوروس
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
این دایناسور توسط آدولفو کوریا و در سال 1993 کشف شد و آن گونه که از شواهد بر می آید صد میلیون سال قبل روی کره زمین گام نهاده است. 21.3 متر بلندی داشته و می توانسته به ارتفاعی به اندازه 124 پا دست یابد. این ارتفاع معادل یک ساختمان هفت طبقه است. وزن این جانور صد تن بوده است. این موجودات گیاه‌خوار بوده اند. اما برای خرد نمودن و آسیاب کردن فیبرهای سخت تر، سنگ های بزرگی را نیز می بلعیدند.
وال آبی
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
نام علمی این جانور بالنوپترا موسکولوس است. وال آبی بزرگ ترین جانوری است که روی کره زمین زندگی کرده و می کند. اولین بار توسط کارل لینائوس در سال 1758 کشف گردید. وال آبی با بلندایی به اندازه 33.5 متر و 190 تن وزن این عنوان را کسب نموده است. نکته جالب توجه در مورد این جانور اندازه قلب آن است که برابر با 4 لاستیک خودرو می باشد و رگ های خونی با وسعتی معادل 4 انسان بالغ را داراست. آن ها عموما روزی 40 میلیون کریل (نوعی میگوی کوچک که از فیتو پلانکتون ها تغذیه کرده و در پائین ترین بخش های هرم غذایی قرار دارد) می خورند و معادل 31 مایل بر ساعت سرعت دارند. کارشناسان معتقدند اگر بشر دست از قتل عام این موجودات بردارد این مخلوقات می توانند تا 80 سال عمر کنند.
حال تصور کنید اگر روزی ایده پارک ژوراسیک به واقعیت تبدیل شود چه در انتظار ماست؟ بشر امروز باید بسیار شکرگزار باشد که با چنین هیولاهایی همسایه نیست. هرچند هنوز در اعماق اقیانوس ها نقاط ناشناخته و مرموزی وجود دارند که بستر مناسبی برای شکارچیان غول پیکر آبزی فراهم می نمایند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar ، Venus.M ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، IM JUST TIRED ، بووووق ، ☮ VENOM VΛDΞR ☮ ، 021nima021 ، mobin@ ، 4amir4
آگهی
#2
تیرانوسور رکس ( Tyrannosaurus rex ) به خاطر بزرگی جثه، طبیعت وحشی و البته حضور منظمش در رسانه ها، احتمالاً شناخته شده ترین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دایناسورها است. البته کشف تعدادی از فسیل های این جانور که به خوبی حفظ شده اند هم در شهرت تی رکس مؤثر بوده اند چراکه به دیرینه شناسان سراسر جهان کمک کرده اند درباره جزییات زندگی این جانور مطالعه کنند.
- به طور کلی زاروس ( saurus ) واژه ای یونانی است و «مارمولک مستبد» معنی می دهد. رکس هم واژه ای لاتین به معنی شاه است.
-تیرانوسور رکس اغلب به طور اختصار تی رکس نامیده می شود.
-تیرانوسور رکس در منطقه ای از کره زمین که حالا بخش غربی آمریکای شمالی را تشکیل می دهد زندگی می کرده است.
-تیرانوسور رکس بر روی دو پا راه می رفته، تعادل سر عظیمش را به کمک یک دم بزرگ و سنگین حفظ می کرده. دمی که گاهی اوقات دارای بیش از 40 مهره بوده است.
-طول بدن تیرانوسور رکس به 13 متر می رسیده. طول لگن آن 4 متر بوده و وزن آن می توانسته به 7 تن برسد.
-طول جمجمه یک تیرانوسور رکس به تنهایی به 1.5 متر می رسیده.
-بزرگ ترین دندانی که تاکنون از یک دایناسور گوشتخوار به دست آمده مربوط به تی رکس است. تخمین زده می شود که دندان های تی رکس حدود 30 سانتی متر طول داشته که البته این عدد ریشه دندان ها را هم شامل می شده.
-بعد از این که تیرانوسور رکس تقریباً به سن 14 سالگی می رسیده ابعاد بدنش به سرعت رشد می کرده به طوری که بین یک تا 4 سال بعد وزن تی رکس به حدود 600 کیلوگرم بالغ می شده.
-تیرانوسور رکس دست های کوچکی داشته که بسیار قدرتمند بوده اند. دستان این دایناسور دو انگشت چنگال دار داشته اند.
-تیرانوسور رکس در اواخر دوره کرتاسه یعنی در حدود 66 میلیون سال پیش زندگی می کرده.
-به خاطر نبود شواهد محکم، برای دانشمندان دشوار است که در زمینه سرعت دویدن تیرانوسور رکس تحقیق کنند اما تخمین ها از 17 کیلومتر در ساعت ( 11 مایل در ساعت ) تا 70 کیلومتر در ساعت ( 43 مایل در ساعت ) را در بر می گیرد. میانگین برآوردها سرعت حداکثر حدود 40 کیلومتر در ساعت ( 25 مایل در ساعت ) است.
-بحث های جدی ای در این زمینه که آیا تیرانوسور رکس شکارچی بوده یا لاشخور بوده وجود دارد. تی رکس دستان کوچکی داشته که برایش کار گرفتن طعمه را سخت می کرده بنابراین احتمال داده می شود که این جانور لاشخور بوده است. اما از سوی دیگر شواهد به نفع شکارچی بودن تی رکس است. این شواهد شامل چشم هایی است که تمرکز دقیق روبه جلو داشته اند که این امر درک عمقی و بهتری به آنها می داده و کار شکار را آسان تر می کرده.
-در سال 1997 موزه تاریخ طبیعی شیکاگو اسکلت یک تی رکس را خریداری کرد که 85٪ اسکلت یک تی رکس کامل را تشکیل می داد ( این فسیل به خاطر کسی که آن را پیدا کرد «سو» نامگذاری شد. ) این موزه برای خریداری این اسکلت 7.6 میلیون دلار آمریکا پرداخت کرد که بیشترین مبلغی است که تاکنون برای خرید یک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اسکلت دایناسور پرداخت شده.
تیرانوسور رکس نزد تولید کنندگان اسباب بازی محبوب است.
منبعhttp://www.sciencekids.co.nz/biology.html :
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، ☮ VENOM VΛDΞR ☮
#3
ديرين شناسان در تازه‌ترين اكتشاف علمي خود دريافته‌اند كه برخلاف آنچه در گذشته تصور مي‌كرده‌اند بزرگترين دايناسور گوشتخوار، نه دايناسور موسوم به تي ركس بوده، و نه دايناسورهاي گوشتخوار ديگري كه تا حدودي از تي ركس بزرگتر يا كوچكتر بوده‌اند.
 
بر اساس اين كشف جد اعلاي همه اين دايناسورهاي گوشتخوار، دايناسور عظيم الجثه‌اي بوده كه ابعاد بدنش به مراتب بزرگتر از تي ركس و ديگر دايناسورهاي گوشتخوار بوده است.
 
دايناسور تازه كشف شده كه آرواره‌اي دراز و پشتي قوز كرده دارد اسپينوسوروس ‪ Spinosaurusنامگذاري شده‌است.
 
بررسي فسيلهاي مربوط به اين دايناسور نشان مي‌دهد طول بدن اين جانور به ‪ ۱۷متر بالغ مي‌شده و دستهاي آن به مراتب قدرتمندتر و بلندتر از دستهاي اخلافش نظير تي ركس بوده است.
 
تا ده سال پيش ديرين شناسان بر اين باور بودند كه تي ركس بزرگترين دايناسور گوشتخوار بوده‌است.از ميان ‪ ۳۰نمونه فسيل اين دايناسور كه تاكنون كشف شده بزرگترين آن كه در موزه تاريخ طبيعي شيكاگو نگاهداري مي‌شود ‪۱۲/۸ متر طول دارد و محاسبات نشان مي‌دهد كه وزن بدن آن به ‪ ۶/۴تن مي‌رسد. اين دايناسور در حدود ‪ ۶۷ميليون سال قبل مي‌زيسته.
 
چند سال قبل ديرين شناسان به نمونه‌اي از يك دايناسور گوشتخوار برخورد كردند كه از تي‌ركس‌ها بزرگتر بودند. براي اين دايناسورها نام
“جيگانتوسوروس” انتخاب شد و بازسازي فسيلهاي برجاي مانده از اين نوع جديد نشان داد كه طول قامت آنها به ‪ ۱۳/۷متر بالغ مي‌شده است.
 
اين نوع دايناسورها ‪ ۱۰۰ميليون سال قبل در آمريكاي جنوبي زندگي مي‌كردند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، Interstellar
#4
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران ، در میان گونه های آبزی حیوانات، دسته هایی بوده اند که از جمله حیوانات خطرناک و ترسناک شناخته می شوند. در این مطلب سعی داریم تا شما را با تعدادی از این موجودات ترسناک ماقبل تاریخ آشنا کنیم.

حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1

*Liopleurodon

در آکواریوم ماقبل تاریخ موجودات ترسناک کم نبودند. یکی از این موجودات "Liopleurodon" نام دارد. در مورد گونه اصلی و طول این موجود هنوز هم میان محققان اختلافاتی  وجود دارد. به نظر می رسد این ماهی بین 6 تا 10 متر طول داشته و البته بیشتر سر آن از دندان های تیز تشکیل شده بوده است.

دانشمندان با ساختن مدل هایی از این ماهی دریافتند که سرعت خیلی زیادی نداشته است و نحوه حمله کردن آن را نیز می‌توان به کروکدیل‌ها نسبت داد. چرا که به کمک حمله های رعدآسا شکار را از پای در می‌آوردند.


حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1

*Mauisaurus

این موجود برای اولین بار در اعماق دریای نیوزیلند یافت شد و فیزیک خاص او توجه بسیاری از دانشمندان به آن جلب کرد. Mauisaurus گردنی به طول 14 متر داشته و این در حالی است که کل بدن او تنها 20 متر بوده است. با این گردن این موجود در میان حیوانات با گردن دراز اول می‌شود.


حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1


*Dunkleosteus

یکی از ترسناکترین موجودات دریا Dunkleosteus است به گونه ای که شاید دایناسورها نیز در آن زمان از او می ترسیدند. این موجود که نزدیک به 10 متر طول داشته است به جای دندان استخوان های بسیار تیزی در دهان داشته است.  دانشمندان محاسبه کرده اند که فشاری که آرواره های Dunkleosteus می توانسته است وارد کند هم سطح با خطرناکترین دایناسورها است. نکته جالب دیگر در مورد آرواره های این حیوان سرعت باز و بسته شدن آن است. این موجود می توانسته است در یک پانزدهم ثانیه دهانش را باز و بسته کند.


حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1

*Kronosaurus

موجود ترسناک بعدی یک دایناسور با فیزیکی بسیار عجیب است. این دایناسور که شباهت زیادی با ماهی ها ندارد از جمله کوتاه گردن ها به شمار می رود. طول کل بدن این موجود نزدیک به 15 متر بوده است اما دندان های ترسناک آن نزدیک به 28 سانتی متر طول داشته است.

تحقیقات نشان می دهد که این موجود در مناطق استرالیا زندگی می کرده و می توانسته یک انسان را به طور کامل ببلعد. سر این موجود به تنهایی نزدیک به 3 متر طول داشته است.


حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1

*Helicoprion

یکی از گونه های اولیه کوسه ها موجوداتی با آرواره های بسیار عجیب بودند. ارواره پایینی این کوسه از تعداد بیشماری دندان تشکیل شده و هر طعمه ای را می توانست در یک لحظه از بین ببرد.

محققان فکر می کنند که این موجود از انقراض بزرگ جان سالم بدر برده است و شاید همچنان در اعماق اقیانوس ها حکمرانی می کند.


حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1

*Livyatan melvillei

نهنگ ها و وال ها، هنوز در اقیانوس ها دیده می شوند اما پدر بزرگ آن ها در سال های بسیار دور منقرض شده است. این موجود به قدری بزرگ بوده است که می توانسته یک وال بالغ را به راحتی ببلعد. همچنین دندان های 35 سانتی متری آن را هیچ موجود دیگری در دنیا ندارد. سر این موجود 4 متر طول داشته است و فیزیک کلی آن مشابه وال های امروزی بوده است./ف پ
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، Interstellar
#5
   اسپینوسوروس Spinosaurus بزرگترین دایناسور گوشتخوار بوده‌است. حتی بزرگتر از تیرانوسوروس‌رکس (تی.رکس) Tyrannosaurus Rex. اسپینوسورس در دوران کرتاسه، در حدود ۹3 تا ۹5 میلیون سال پیش زندگی می‌کرده ‌است.
 
   آرواره و جمجمه آن  نشان می‌دهد که اسپینوسوروس یکی از بزرگتریتن و درازترین جمجمه‌ها را در دایناسورهای گوشتخوار داشته است. یک تاج کوچک هم در بالای هرچشم آن وجود دارد.
 
   بقایای اسپینوسوروس اولین بار در دره بهاریه در مصر در سال ۱۹۱۲ میلادی یافت شده‌است.
 
اسپینوسوروس
از ویکی‌پدیا ، دانشنامه آزاد.
 
زیرراسته: Theropoda
خانواده: Spinosauridae
سررده: Spinosaurus
 
   اسپینوسوروس Spinosaurus بزرگترین دایناسور گوشتخوار بوده‌است. حتی بزرگتر از تیرانوسوروس‌رکس (تی.رکس) Tyrannosaurus Rex و گیگانوتوسوروس Giganotosaurus. به طوری که طول آن به ۱۶ تا ۱۸ متر و بلندی آن به ۶ متر می‌رسیده ‌است، وزن آن نیز ۹ تن بوده ‌است. تی.رکس 14 متر طول و گیگانوتوسوروس 12 متر دراز داشته است.
   واژه اسپینوسورس از دو کلمه اسپاین (spine) به معنای ستون‌فقرات و سوروس (saurus) به معنای مارمولک تشکیل شده‌است. ستون‌فقرات در اسپینوسوروس به طرف بیرون گسترش یافته‌اند و ساختاری بادبانی شکل بوجود آورده‌اند. طول این زائده‌ها به دو متر می‌رسیده‌ است.
 
   اسپینوسوروس در جائی که امروزه آمریکای شمالی نامیده می‌شود، زندگی می‌کرده‌است. اسپینوسورس در دوران کرتاسه، در حدود ۹3 تا ۹5 میلیون سال پیش زندگی می‌کرده ‌است.
 
   اگر چه اسپینوسورس به دلیل اندازه آن و داشتن ساختار بادبانی شکل در بالای ستون مهره ها وجمجمه دراز دایناسوری شناخته شده است ولی بیشتر به خاطر تخریب بقایای آن، بجز دندان‌ها و بخش‌های جمجمه آن شناخته می‌شود. بعلاوه فقط جمجمه و ستون فقرات آن تشریح شده‌اند و اثری از استخوان‌های دست یا پای آن پیدا نشده‌است. آرواره و جمجمه آن که در سال ۲۰۰۶ منتشر شده ‌است نشان می‌دهد که اسپینوسوروس یکی از بزرگتریتن و درازترین جمجمه‌ها را در دایناسورهای گوشتخوار داشته است. طول این جمجمه در حدود ۱۷۵ سانتی متر می‌باشد و این جمجمه به پوزه‌ای باریک ختم می‌شود. یک تاج کوچک هم در بالای هرچشم آن وجود دارد.
 
   بقایای اسپینوسوروس اولین بار در دره بهاریه در مصر در سال ۱۹۱۲ میلادی یافت شده‌است. و بوسیله دیرینه‌شناس آلمانی Ernst Stromer در سال ۱۹۱۵ اسپینوسوروس نامگذاری شده‌است. بعضی از فسیل‌های آن در حین انتقال به موزه داچز مونیخ آلمان تخریب شدند، باقیمانده‌ی استخوان‌ها نیز در سال ۱۹۴۴ در بمباران متفقین به طور کلی نابود شدند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar
#6
 از بلندترین دایناسورهای گوشتخوار که تاکنون کشف شده است.
دایناسور عظیم الجثه ای به طول 46-44 فوت است كه حدود 8تن وزن و 12فوت(ازرانها) ارتفاع داشت.
اين دايناسور، روي دو پا راه مي رفت، مغزي به اندازه يك موز داشت
و در جمجمه ای به طول 6فوت ، آرواره هایی بزرگ و دندانهای بلند به طول 8 اینچ داشت.
گیگانتوزاروس، تروپودی از کرتاسه میانی بود که حدود 95-100 میلیون سال قبل، تا انتهای دوران مزوزوییک، عصر دایناسورها، می زیست.
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar
آگهی
#7
استجیمولوچ
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
نام این دایناسور بسیار سخت است ولی می توان آن را به صورت “هیولای شاخدار از جهنم” معنی کرد.
این نام به خاطر سر عجیب دایناسور به آن داده شده است. این موجود یکی از استخوانی ترین حیوانات ماقبل تاریخ است
و جمجه مارمولک مانندی داشته است. این دایناسور گوشت خوار بوده است و از جمله مواردی است که اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد.
تانیستروفئوس
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
شاید این موجود کمتر در دسته دایناسورها قرار بگیرد اما عملا یک موجود ماقبل تاریخ به حساب می آید.
تانیستروفئوس، دایناسوری است که گردن بسیار درازی داشت به طوری که طول گردن او ۲ برابر مابقی بدنش است.
این گردن دراز به او کمک می کرد تا غذا خورده و از خودش دفاع کند.
دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این دایناسور بیشتر در کنار رودخانه ها زندگی می کرده و به از گردن بلندش به عنوان قلاب ماهی گیری کمک می گرفته است.
هالوسیگنیا
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
این حیوان برای اولین بار در منطقه بریتیش کلمبیا در کانادا پیدا شد و البته به تازگی نمونه هایی از آن در چین نیز یافت شده است
که نشان از گستردگی این گونه می دهد. از آنجایی که فسیل های این حیوان کمی ناقص هستند
باستان شناسان در مورد آن حدس های متفاوتی می زنند که قوی ترین این حدس ها می گوید این موجود بیشتر شبیه به کرم های امروزی بوده است
و بدنش با تیغ های سمی پوشیده شده بوده تا بتواند از خودش محافظت کند.
این موجودات نهایتا می توانستند به طول ۳ سانتی متر برسند و زندگی انچنان سختی نداشته اند.
جائوکلوپتروس
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
این حیوان برای اولین بار در یکی از شهرهای آلمان پیدا شد و به عنوان بزرگترین بندپایایی شناخته می شود که تا به حال کشف شده است.
این بندپا می توانست تا ۲۴۰ سانتی متری رشد کند که این عدد از قد یک انسان معمولی بسیار بالاتر است.
این موجود به عنوان پدربزرگ عقرب های کشنده شناخته می شود زیرا شباهت های بسیاری به آن ها داشته است.
البته رازهای این عقرب همچنان سر به مهر باقی مانده است و دانشمندان به دنبال کشف فسیل های دیگری از آن هستند.
دیمورفودون
 
 
 
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
یکی از پرنده های عجیبی که در دوره دایناسورها زندگی می کرده است و برای اولین بار سال ۱۸۲۸ پیدا شد به نام “دیمورفودون” شناخته می شود.
این پرنده به نظر می رسد بدنی رنگارنگ با چهره ای بسیار عجیب وخشن داشته است و تحقیقات نشان میدهد
که از همراه با گوشت خواران بزرگ زندگی می کرده است. نکته جالب در مورد این پرنده این است که او دارای دو ردیف دندان متفاوت بوده است
که هر کدام می تواسنتد کارهای مختلفی انجام دهند. یکی از ردیف های دندان او برای شکار بوده
و به راحتی شکار را پاره می کرده است و ردیف دیگر دندان ها برای جویدن و خوردن استفاده می شده است.
فسیل ها نشان می دهد که بال های این پرنده هنگام باز شدن یک متر و نیم عرض داشته اند.
کوتزالکوتلوس
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
یکی از بزرگترین دایناسورهایی که در دوران باستان زندگی می کرده است با نام ” کوتزالکوتلوس” شناخته می شود.
فسیل های این دایناسور در سال ۱۹۷۱ و  در تگزاس پیدا شد. فسیل های آن به گونه ای بوده است که به نظر می رسد
این دایناسور از اجداد زرافه های امروزی بوده اند ولی این دایناسور بال داشته و قد آن ها نزدیک به ۹ متر بوده است.
به نظر می رسد این دایناسور گیاه خوار بوده و از درختان بلند تغذیه می کرده است.
هلیکوپریون
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
این حیوان آبزی که به عنوان یکی از اجداد اصلی کوسه ها شناخته می شود در دوره اول زندگی دایناسورها زندگی می کرده است
و با خوش شانسی توانسته از انقراض دسته جمعی آن ها نیز جان سالم به در ببرد
ولی بعدها به مرور و با ورود شکارچیان جدید به دریاها نسل آن ها نیز منقرض شد. فسیل های بدست آمده نشان می دهد
که این ماهی نزدیک به ۳ متر طول داشته است و دندان های آن نیز به مانند اره برقی های امروزی بوده است.
فک پایین این ماه بسیار بلندتر از فک بالایی بوده و به همین علت به صورت دایره ای زیر سرش قرار میگرفت. بر روی این فک بیش از ۱۰۰ دندان وجود داشته است.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar
#8
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رامفورنیکوس
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
فاصله بال ها: 1.75 متر
غذا: گوشت (ماهی)
محل زندگی: آمریکای شمالی
دوره: ژوراسیک
رامفورينكوس
پوزه منقاري
 آناتومي:
رامفورينكوس، نوعی پتروزار و خزنده پرنده منقرض شده ای بود. طول بالهای این جانوربیش از 75/5 فوت(75/1متر) بود. در انتهای دم بلند، باریک و نوک تیز این جانور، زایده  پوستی الماس شکلی وجود داشت. این گوشتخوار، آرواره هایی بلند و باریک و دندانهایی تیز داشت که به سمت خارج نوک تیز می شدند. رامفورينكوس، پاهای کوچکی داشت.
 
زمان زیست:
رامفورينكوس، در دوره ژوراسیک پسین، حدود 150میلیون سال قبل می زیست. در این زمان دایناسورهای بسیاری وجود داشتند که شامل ساروپودهای بزرگی مانند آپاتوزاروس و براکیوزاروس بودند.
 تغذیه:
رامفورينكوس،گوشتخوار بود و احتمالا ماهی می خورده است.
 تحرک:
رامفورينكوس، با استفاده از بالهای بزرگ و سبکش به خوبی پرواز می کرد. دم بلند این جانور با زایده پوستی الماس شکلی که در انتهایش قرار داشت، به ایجاد تعادل به هنگام پرواز کمک می کرد. پاهای کوچک رامفورينكوس، این جانور را دونده ای ضعیف ساخته بود.
 طبقه بندی:
رامفورينكوس،نوعی پتروزار بود، خزنده پرنده ای که بسیار شبیه و نزدیک به دایناسورها بود. در تعریف، همه دایناسورها خزندگان دیاپسید با وضعیت ایستایی راست و ایستاده هستند. احتمالا وضعیت ایستایی پتروزارها نیمه راست بوده است و دایناسور نبوده اند. تعداد کمی از دیرینه شناسان معتقدند که وضعیت ایستایی پتروزارها راست بوده است و بنابراین باید پتروزارها را جزء دایناسورها قرار داد(از تروپودها مشتق شده اند). به هر حال، مطمئنا دایناسورها و پتروزارها بسیار به هم نزدیک هستند.
 رامفورينكوس متعلق است به:
·        مهره داران
·        تتراپودا
·   دیاپسیدها - اين جانوران شامل تمامي خزندگان(به استثنای لاک پشتها) و پرندگان هستند. از ویژگیهای آنها داشتن دو سوراخ در بخش عقبی و بالایی جمجمه و دو سوراخ در پشت چشمهاست.
·        آرکوزارها- این گروه شامل دایناسورها، تمساحها، پتروزارها، پرندگان و غیره است.
·   پتروزارها- خزندگان پرنده كه شامل ديمورفودونتيدها، آنوروگناتيدها، اسكافوگناتيدها، رامفورينكيدها، پروتوتروداكتيلوييدها، تروداكتيلوييدها، زونگاريپتريدها و غيره مي باشند.
·   رامفورينكوييدها(منقار دماغي ها)- پتروزارهای اولیه که در دوره تریاس ظهور كردند و در انتهای ژوراسیک از بين رفتند و در آرواره های نوک تیز خود دندانهایی برآمده، دمی بلند، گردنی کوتاه و بالهایی بلند و باریک داشتند. آنها نخستین مهره داران پرنده بودندو احتمالا برای پرواز بالهایشان را به هم می زدند. رامفورينكوييدها شامل اودیپموفودون، کامپلوگناتوییدس، رامفورینکوس و دریگناتوس می باشند.
نقل قول:
    جنس زامفورینکوس
    گونه های آن عبارتند از:
نقل قول:
      ٠رامفورينكوس جمینگی، گونه دارای تیزترین پوزه
      ٠رامفورينكوس لانگیسپس، بزرگترین گونه
     ٠رامفورينكوس اینترمدیوس(احتمالا رامفورينكوس  لانگیسپس نابالغ)و غیره.
کشف فسیلها:
فسیلهای رامفورينكوس، در سولنهوفن آلمان و تانزانیا کشف شده اند. رامفورينكوس، در سال 1847، توسط میر نامگذاری شد.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar
#9
ترانودون
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
فاصله بال ها: 8 متر
غذا: همه چیزخوار
محل زندگی: استرالیا-آمریکای شمالی-آسیا
دوره: کرتاسه

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باسیلوساروس
 
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
طول: 12 متر
ارتفاع: 1.5 متر
ورن: 10تن (10000کیلوگرم)
محل زندگی: اقیانوس اطلس
غدا: همه چیزخوار
دوره: سنوزوئیک
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar
#10
چاقودندان یا اسمایلودون یا به غلط ببر دندان شمشیری یک سرده منقرض شده از گربه سانان "machairodant" می‌باشد. اسمایلدان احتمالا شناخته شده ترین ببر دندان خنجری است که در شمال آمریکا در دورهٔ پلایستسیس(۲٫۵ میلیون سال پیش - ۱۰٬۰۰۰ سال پیش) زندگی میکرده است. یکی از بزرگترین کالکشن‌های فسیل این جانور از گودالهای قیر "La Brea" بدست آمده است.۳ گونه از این سرده شناخنه شده است؛ آنها در اندازه و اندام تفاوت دارند.
با وجود این، اسمایلدان ساختاری بااستحکامتر از گربه‌های امروزی داشت، مخصوصا با دستهای جلویی به خوبی تکامل یافته و دندان‌های نیش بلند بالایی خارق العاده. فک این جانور از گربه‌های امروزی قابلیت بازشدگی بیشتری داشت و دندان‌های نیش بالایی باریک و شکننده بودند، طراحی شده و سازگار برای کشتن دقیق. این ویژگیها اسمایلدان را به یک شکارچی خاص در شکار گیاه خواران بزرگ مانند بایسن و شتر تبدیل کرد.
اسمایلدان احتمالا در محیطهای بسته مانند بوته و جنگلها که پوشش لازم برای کمین و غافلگیرکردن برای شکار ایجاد می‌کرد، زندگی می‌کرد. وابستگی این جانور به حیوانات بزرگ ممکن است دلیل انقراض این جانور باشد. دانشمندان درمورد اینکه آیا اسمایلدان یک حیوان اجتماعی بوده یا نه بحث و گفتگو می‌کنند. شباهت واکنشهای شکارچی به درخواست کمک و رواج صدمات التیام یافته می‌گوید که این جانوری اجتماعی بوده درحالی که که مغز کوچک و محیط زندگی دارای پوشش گیاهی می‌گوید که جانوری تنهاومنزوی بوده است. چندین فسیل نشانه‌هایی از آنکیلوزینگ اسپاندیلیتیس، شوک روحی، آرتریتیس را نشان می‌دهند. اسمایلدان ۱۰٬۰۰۰ سال پیش منقرض شد.
ریشه‌شناسی
نام رایج دندان شمشیری، اشاره به طول بلند دندان نیش فک بالا دارد. با وجود اینکه نام رایجتر، ببر دندان شمشیری است، اما اسمیلودون یک ببر نبوده‌است و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ببر متعلق به زیرتیره Pantherinae است اما اسمیلودون به زیرتیره Machairodontinae تعلق دارد. نام اسلیمودون از کلمه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یونانی σμίλη, smilē, دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چاقو همرا با (ὀδoύς (hodoús, دندان و یا ترکیب دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اضافه ὀδoύς, ὀδόντος, odóntos. می‌آید.
رده‌بندی و گونه‌ها
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
شبیه‌سازی اسمیلودون فیتالایس
سرده چاقودندان در سال ۱۸۴۱ توسط دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طبیعت‌شناس و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیرین‌شناس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانمارکی ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیتر ویلهلم لوند شناخته شد. او دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سنگواره اسمیلودون پاپیولیتور (Smilodon populator) را در غارهایی در نزدیکی شهر کوچک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لاگوا سانتا در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایالت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
میناس گرایس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برزیل ، پیدا کرد.
در گذشته یک گونه از چاقودندان شناخته شده بود، اما امروزه تعداد گونه‌های شناخته شده را سه گونه می‌دانند:[sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[۲] [/sup]
  • اسمیلودون گراسیلیس، Smilodon gracilis از ۲٬۵ میلیون تا ۵۰۰٬۰۰۰ سال پیش: کوچکترین و ابتدایی‌ترین گونه (حدود ۵۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم (۱۲۰ تا ۲۲۰ پوند))[sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    [۳] [/sup] که جانشین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    مگانتران در آمریکای شمالی بود و احتمال می‌رود از آن تکامل یافته باشد. گونه‌های دیگر اسمیلودون احتمالاً از اسمیلودون گراسیلیس مشتق شده‌اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 1
شبیه‌سازی اسمیلودون پاپیولیتور
  • اسمیلودون فیتالایس، Smilodon fatalis از ۱٬۶ میلیون تا ۱۰٬۰۰۰ سال پیش: در آمریکای شمالی جایگزین اسمیلودون گراسیلیس شد و در آمریکای جنوب شرقی به عنوان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    تبادل بزرگ آمریکا هجوم برد. اندازه آن بین اسمیلودون گراسیلیس و اسمیلودون پاپیولیتور بود، و می‌توان اندازه آن را با تنها گربه باقی‌مانده، یعنی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    ببر سیبری یکسان دانست. عرض شانه‌های این گونه در حدود ۱ متر بود و وزن آن را از ۱۶۰ تا ۲۸۰ کیلوگرم (۳۵۰ تا ۶۲۰ پوند) تخمین زده‌اند.[sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    [۳] [/sup] در برخی موارد دو گونه دیگر به رسمیت شناخته می‌شود که شامل گونه‌های اسمیلودون کالیفورنیکوس Smilodon californicus و اسمیلودون فلوریدانوس Smilodon floridanus است، اما اغلب تصمیم برآن شده است که این دو گونه، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    زیرگونه‌های اسمیلودون فیتالایس در نظر گرفته شوند.
  • اسمیلودون پاپیولیتور، Smilodon populator یا اسمیلودون ویرانگر، از ۱ میلیون تا ۱۰۰٬۰۰۰ سال پیش: در بخش شرقی شمال آمریکا بود و بزرگترین گونه در بین تمام ماکایرودونت‌ها machairodonts به حساب می‌آید. جثه آن از خویشاوندان خود، اس. فیتالایس و اس. پاپیولیتور بزرگتر بود و قفسه سینه و پاهای سترگی داشت همچنین به عنوان بزرگترین نوع گربه دندان شمشیری به حساب می‌آید. اندازه بلندی آن در حدود ۱،۴ متر با عرض شانه‌های ۲،۶ متر بود و دمی به طول ۳۰ سانتی‌متر داشت. تخمین زده می‌شود که وزن آن بین ۳۶۰ تا ۴۷۰ کیلوگرم بوده‌است و جزء بزرگترین گربه‌سانان به حساب می‌آید.[sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    [۳] [/sup][sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    [۴] [/sup]
کالبدشناسی
گونه‌های چاقودندان به عنوان بزرگ‌ترین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گربه‌سان‌های تاریخ شناخته می‌شوند، همچنین سنگین‌ترین نمونه از میان انبوه گربه‌سانان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گوشتخواری که از اس. پاپیولیتور مشتق شده‌اند، می‌توانند وزنی بیش از ۵۰۰ کیلوگرم داشته‌باشند.[sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[۳] [/sup]
انقراض
چاقودندان در پایان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پلیستوسن ، حدود ۱۰،۰۰۰ سال پیش از میلاد که شاهد انقراض بسیاری از دیگر پستانداران گیاه‌خوار و گوشتخوار بزرگ بود، منقرض شد.
انسان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیشاتاریخ ، که خود را در همان زمان به شمال آمریکا رسانید و به شکار بسیاری از گونه‌هایی ناپدید شده می‌پرداخت، اغلب به عنوان مسئول این موج انقراض شناخته می‌شود. برخی دیگر پیشنهاد کرده‌اند که در پایان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عصر یخبندان این انقراض رخ داده‌است.

پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گودال ماریانا (زیستگاه ترسناکترین موجودات ناشناخته)
  100 نفر اول تاثیرگذارترین افراد در تاریخ بشریت
  نگاهی به عجیب ترین هواپیماهای به پرواز در آمده در طول تاریخ
  قدیمی‌ترین موجودات زنده جهان رونمایی شدند
  چرا زنان از موجودات موذی می‌ترسند؟
  یک ترفند جالب برای اینکه بدانیم فلان تاریخ سال چند شنبه است ؟
  ♦ده آزمایش برتر جهان ( زیباترین آزمایش های فیزیک در تاریخ )♦
  اولین عروسی تاریخ کی و چگونه؟
  چه حقی قابل حمایت است؟
  چطور از مالکیت فکری حمایت می شود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان