امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مرگ 2 کودک در شیرخوارگاهی در تهران

#1
مرگ 2 کودک در شیرخوارگاهی در تهران 1
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شیوع بیماری عفونی در شیرخوارگاه شبیر گفت: بر اثر این بیماری از جمع کودکان در این مرکز، دو نفر فوت و مابقی به مرکزی در استان قزوین منتقل شدند.
در حالی که حبیب‌ا... مسعودی‌فرید روز گذشته این خبر را اعلام کرد، باید گفت این نخستین‌بار نیست که در مراکز نگهداری بهزیستی، کودکان دچار حوادث ناگوار شده یا فوت می‌کنند.
 
سال گذشته در مرکز نگهداری معلولان نارمک 15 کودک فوت کردند که از این تعداد سه کودک در مرکز نارمک و 12کودک در بیمارستان جان خود را از دست دادند. امسال هم در اثر سهل‌انگاری یک مربی در مرکزی در تهران یک دختر عقب‌افتاده ذهنی از طبقه پنجم به پایین پرتاب شده و فوت کرد. مسعودی فرید،  با اشاره به شیوع بیماری عفونی در شیرخوارگاه شبیر در جنوب تهران اظهار داشت: اواسط هفته گذشته این موضوع به سازمان بهزیستی کشور اطلاع داده و به سرعت اقدامات لازم برای کنترل بیماری در این مرکز آغاز شد.او تصریح کرد: به‌دلیل بیماری عفونت ریوی و تنفسی، 15 نفر از کودکان و شیرخواران در شیرخوارگاه شبیر در بیمارستان‌های بهرامی، حضرت علی‌اصغر و همچنین مرکز طبی کودکان بستری شدند.
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فوت دو کودک در بیمارستان بیان داشت: یکی از این بچه‌ها نارس بود و دیگری هم به دلیل داشتن بیماری قلبی و در واقع مشکلات تنفسی در بیمارستان فوت کردند. فرید با اشاره به فوت دو کودک (دو و چهار ماهه) در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران گفت: پس از شیوع بیماری در مرکز شبیر، اقدامات لازم با همکاری تیم تخصصی بیمارستان امام و مرکز طبی کودکان و استفاده از پزشکان فوق‌تخصص برای تصمیمات جدید در مرکز شبیر جهت جلوگیری از گسترش بیماری و کاهش خطر انجام گرفت.
 
فارس نوشت؛ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به همین جهت بچه‌های دو تا پنج سال که علائم بیماری و مشکلی نداشتند با همکاری که با استان قزوین صورت گرفت به مرکزی در این استان منتقل شدند که البته این کار با موافقت قوه قضائیه صورت گرفت ضمن اینکه مربیان این کودکان نیز به مرکز قزوین انتقال داده شدند. وی با اشاره به اینکه این کودکان به مدت یک الی دو ماه در مرکز قزوین نگهداری و مجدداً به مرکز شبیر برخواهند گشت، افزود: علت انتخاب استان قزوین این بود که ما در تهران جا نداشتیم و نمی‌توانستیم مرکزی مستقل برای نگهداری این کودکان انتخاب کنیم.
 
فرید تصریح کرد: درحال حاضر 37کودک به مرکز نگهداری در استان قزوین منتقل شده‌اند و هم اکنون نیز تیم پزشکی به این مرکز استقرار پیدا کرده است. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت کودکان مبتلا شده به بیماری عفونی در بیمارستان بیان داشت: از 15 نفری که در بیمارستان‌های شهر تهران بستری شده بودند 6 کودک در بیمارستان هم‌اکنون بستری هستند که به تدریج این بچه‌ها نیز ترخیص خواهند شد.
 
وی در ادامه با تقدیر از همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی قزوین و همچنین بیمارستان طبی کودکان، بیمارستان بهرامی و بیمارستان علی‌اصغر و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: یکی از دلایل عمده عفونت این بچه‌ها این است که این کودکان از جاهای مختلف به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند که ممکن است قبل از انتقال آنها دارای بیماری و مشکلی باشند که البته در این زمینه نیز معاینات لازم توسط پزشکان انجام می‌شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، saba 3 ، کسی پشت سرم اب نریخت
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پیج بچه پولدارا های تهران در اینستاگرام چه خبره ؟+ عکس ها
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
  آموزش رقص و حرکات موزون در شمال شهر تهران +عکس
  دعا کنید در تهران زلزله نیاید/ برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم
  فرود پلیکان غول پیکر در منزل مسکونی در تهران
Heart وقتی فیلم انفجار «فیلادلیفا» با شرق تهران جابجا می شود
Heart اولین سفرم به تهران و ریاض خواهد بود
Heart بازگشایی مهدهای کودک اجباری است؟
  کاهش فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در تهران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان