امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

E3 2015: بررسی و تحلیل کنفرانس شرکت Bethesda

#1
کنفرانس مطبوعاتی Bethesda در E3 2015 از این حیث برای هواداران اهمیت بالایی داشت که بزرگترین سورپرایز این چند سال اخیر را در خودش نهاده بود. سورپرایزی که بدون شک هر نیم نسل یک بار اتفاق می افتد و سرشار از المان ها و نوآوری های بی نظیر است و در بین این ها ما را به یاد خاطرات گذشته نیز میبرد. ip بزرگی که نهال آن توسط تاد هاوارد(Todd howard) پدر سبک RPG کاشته شده و حالا تبدیل به درخت بزرگی به نام Fallout گشته تا اینکه بزرگترین جامعه بازی های کامپیوتری امسال چشمش به عظیم ترین کنفرانس سرگرمی و فناوری یعنی E3 سال 2015 برای نمایش جزییات نسخه جدید این RPG تاریخ ساز باشد. بدون شک یکی از مورد انتظارترین و پرطرفدارترین کنفرانس مطبوعاتی میان بقیه ناشرین را باید به کمپانی BETHESDA اختصاص داد. کمپانی ای که بزرگترین و خلاق ترین تکنسین و طراح های هنری را در خود جای داده و همواره با معرفی و عرضه بزرگترین IP های تاریخ خود را در دل هواداران بازی های کامپیوتری جای داده و تبدیل به یکی از غول های بازیسازی شود.


اما طبق سنت هرساله در مراسم E3 بزرگترین ناشرین و کمپانی های بزرگ حق TP و همچنین بزرگترین کمپانی های تکنولوژی در زمینه فن آوری و عرضه بازی یعنی مایکروسافت و سونی همراه با لایسنس انحصار عناوین مختلف گرد هم آمده تا باز هم با نمایش های خود در کنفرانس های خود علاوه بر تبلیغات گسترده ما را با بازی های جدید خود آشنا کرده و به معرفی و نمایش آن ها درآورند. در این میان نیز BETHESDA را میتوان جزو آن کمپانی هایی دانست که قطعا نسبت به نمایش های سال گذشته قدمی چند پله ای را به بالا برداشته اند و سورپرایز های بزرگی را در چنته دارد. عناوین بزرگی به مانند نسخه جدید DOOM,رونمایی از نسخه دوم بهترین Goty سبک ماجراجویی سال 2012, و یا حتی فرانچایز خلاقانه استودیوی Battlecry با همین نام در سبک H&S می توان این همایش 90 دقیقه ای را به یکی از جذاب ترین و پربیننده ترین کنفرانس های 2015 در E3 تبدیل کرد. با ما همراه باشید تا به بررسی این کنفرانس بزرگ بپردازیم.
E3 2015: بررسی و تحلیل کنفرانس شرکت Bethesda 1
"نمایش جدید Doom با موتور Id Engine 6.0 "
شاید یکی از دلایلی که پیت هاینز (Pete Hines) بزرگترین مدیر اجرایی Bethesda  اولین نمایش را به DOOM اختصاص داد این بود که اولا باید بدون شک آن را قدیمی ترین فرانچایز Bethesda با قدمتی22 ساله بنامیم و ثانیا طرفداران بزرگترین سبک شوتر اول شخص ترسناک که مدت ها عناوینی مانند FEAR خودشان را جای این سبک جای زدند حقشان بود که از رونمایی نسخه جدیدش با نمایش خارق العاده در مراسم E3 باخبر شوند.بدون شک DOOM از عناوین مورد انتظار در سبک action/fps Horror به شمار میرود.
قبل از نمایش doom آقای مارتی استراتون(Marty Stratton) تهیه کننده اجرایی نوآوری اید یا id Software از قابلیت های موتور جدید id به مانند سرعت بهتر,خلق محیط های دیوانه کننده و قدرت خارق العاده در بخش تکنیکی اش برای ساخت DOOM در استودیوشان اشاره داشت. نمایش Doom با فضایی دیوانه وار و با سکوتی از جو بینظیر و خاطره انگیز به همانند نسخه های قبل در یک کارخانه آزمایش آغاز شده. بدون شک باید گفت doom بخش گسترده ای از نمایش را به خود اختصاص داده بود. صداهای دیوانه وار و گوش خراش از موسیقی های اعصاب خورد کن و زوزه و نعره دشمنان ترسناک و متفاوت همچنان ادامه دارد. باید گفت doom بیشتر از همه فرانچایز ها به المان های گذشته اش وفادار بود.
المان هایی به مانند سرعت گیم پلی,دشمنان متفاوت و سخت ,ومهمتر از همه نبودن زوم در Ironsight اسلحه آن را به یاد عناوین گذشته اش می اندازد.وجود سلاح های متفاوت یکی از نقات قوت بازی تلقی میگردد. همچنین اینکه خون در سرتا سر گیم پلی حرف اول را میزند و کماکان حس یک اکشن شوتر ناب به بازیکن وارد میشود. قطعا با دیدن این نمایش به یاد خاطراتی که در گذشته از این بازی داشتید خواهید افتاد. البته گرافیک بازی با اینکه پیشرفت بزرگی داشت اما باید خاطر نشان کرد که هنوز از لحاظ تکنیکی id tech نتوانسته با نسخه ششم موتورش بهترین پردازش را در نورپردازی واقعی و یا انفجار ها روی خواسته های Doom پیاده کند و هنوز جای کار دارد. از مهمترین بخش گیم پلی در این نمایش رونمایی از قسمت های مالتی پلیر و بخش co-op بود. جذاب ترین نوآوری ای که در بخش های مالتی پلیر رونمایی شد ماد SNAPMAP بازی بود. المانی که به بازیباز این سیستم را میتواند ارائه دهد که تجربه ساخت محیط ها,مپ ها,جزییات مپ ها و دشمنان و آیتم های آن ها را خودتان طراحی کنید. سیستم بزرگی که شاید بعد ها تبدیل به نوآوری خاصی در بین مالتی پلیر های عناوین مختلف شود. پس از نمایش دوم این بازی در بخش تک نفره , نمایش این عنوان اعتیاد آور با توضیحات تکمیلی آقای استراتون برای عرضه بر روی کنسول های نسل هشتم و PC به پایان رسید.

E3 2015: بررسی و تحلیل کنفرانس شرکت Bethesda 1
"توضیحات در مورد شبکه Bethesda "
در حاشیه نمایش پس از doom آقای هاینز توضیحات کاملی را از شبکه اختصاصی Bethesda.net ارائه داد. شبکه ای سراسری و قدرتمند جهت ارائه اشتراک رسانی و تقسیم ایده ها میان هواداران جهت ساخت ماد ها و نوآوری هایی جهت ساخت بازی. در میان توضیحات آقای هاینز فاکتور ارائه المان های جدید و طراحی آن ها توسط هواداران و ساخت آن توسط تیم های سازنده bethesda را توضیح داد و اینکه یکی از مزیت های این سامانه بزرگ ساخت ماد snapmap بود و دوم بوجود آمدن استودیوی Battlecry STD از همین سایت بوده است.
E3 2015: بررسی و تحلیل کنفرانس شرکت Bethesda 1

"رونمایی از گیم پلی عنوان Battlecry توسط طراح بازی"
پس از توضیحات آقای هاینز در رابطه با ساخت استودیوی کوچک Battlcry بخش کوتاه از توضیحات طراح بازی با همین نام یعنی آقای لوکاس دیویس (Lucas Davis) به نمایش در آمد. عنوان battlcry یک بازی در سبک اکشن سوم شخص H&S با محتوای آنلاین گروهی میباشد که در ماه گذشته توسط استودیوی نیوزلندی Battlecry std معرفی شد. پس از معرفی این عنوان در این کنفرانس بخش های کوتاه و متنوعی از گیم پلی BC به نمایش قرار گرفت. عنوانی که بیش از همه ما را به یاد طراحی هنری و محیط های متفاوت ترین شوتر 2k یعنی Borderlands می اندازد. سیستم مبارزه,شخصیت های متنوع در بازی,گرافیک هنری و مبارزات و طیف های گسترده آن از جذابیت های نمایش کوتاه از این بازی بود. ودر پایان نمایش از جزییات نسخه بتای بازی و زمان عرضه آن نیز رونمایی شد.

E3 2015: بررسی و تحلیل کنفرانس شرکت Bethesda 1
"معرفی Dishonored 2 و رونمایی از DishonoredBig Grinefinitive Edition"
پس از مدت ها انتظار و استقبال بی نظیر از بهترین عنوان ماجراجویی سندباکس سال 2012 و ip هیجان انگیز استودیوی Arkane پس از شایعات زیاد مبنی بر قسمت بعدی اش, بالاخره در این کنفرانس از نسخه دوم Dishonored با یک نمایش سینمایی رونمایی شد. آقایان رافائل کولانتونیو (طراح بازی) و هاروی اسمیت(تهیه کننده و کارگردان سازنده) پس از ورود به جایگاه توضیحات کوتاهی از ادامه سبک اکشن مخفی کاری در محیط سندباکس را ارائه کرده و پس از مکث کوتاهی بدون وقفه نمایش سینمایی به جریان افتاد. بخش های جالبی از این تریلر به نمایش در آمد و میتوان انتظار داشت که همانند نسخه گذشته محیط های بازی باز هم درگیر فضایی طاغوت گونه با جنایات دوره سلطنتی و هنری عصر ویکتوریا همراه با فضاهای جنون آمیز و محیط هایی که توسط طاعون بر گرفته شده اند را نظاره گر باشیم. از مهمترین بخش این نمایش متوان حدس زد که یکی از شخصیت های کنترل کننده بازی یک موئنث میباشد. به نظر میرسد هنوز میتوان در بخش داستانی امیدوار بود که بازیباز به صورت مخفیانه وارد دالان های اسرار آمیزی شود که بخش گسترده داستان را تشکیل خواهد داد.
به راستی که موسیقی چشم نواز این تریلر یکی از جذاب ترین بخش بازی بود که با نواختن آن در سبک ویولون عصر انقلاب صنعتی ما را وارد دنیای بی نظیر اتمسفر بازی میکند. در توضیحات تکمیلی بازی آقای اسمیت به بخش داستانی بازی نیز اشاراتی داشت. قرار است بازیباز کنترل دو شخصیت مرد و زن را بر عهده بگیرد که corvo شخصیت دوست داشتنی نسخه گذشته به همراه شخصیت زن emily جزو این شخصیت ها هستند. در نمایش این بازی شاهد این بودیم که emily قابلیت های عجیب را به مانند کوروو آتانو در نسخه قبل داراست و بخش جالب اینجاست که هر دوی این شخصیت ها علاوه بر قابلیت های مختلف دارای بخش داستانی و کمپین متفاوت نسبت به هم هستند. dishonored 2 برای کنسول های نسل هشتم و pc نیز به تایید رسد. و در آخر این بخش نسخه Definitive Edition توسط آقای کولانتونیو برای کنسول های نسل هشتم رونمایی شد که نسخه ارتقا یافته Dishonored 1 را در خود قرار داده است.
E3 2015: بررسی و تحلیل کنفرانس شرکت Bethesda 1
"نمایشی متفاوت از Elder Scroll Online و The Elder Scroll Legends"
پس از توضیحات مت فیرور کارگردان نسخه آنلاین TES نمایش هایی از بخش آنلاین این بازی افسانه ای در سبک آر پی جی مشاهده شد که ما را با محیط های هنری بی نظیری آشنا میکند. شهر های IMPERIAL و ORSINIUM جایی است که بازیکنان آنلاین قرار است در آن به مبارزه با دشمنانشان و کاوش و ماجراجویی بپردازند. در آخر نمایش کوتاه TES Online شاهد رونمایی از The Elder Scroll Lgends توسط آقای هاینز بودیم. محتوا و بازی ریپک آرکیدی در سبک استراتژیک که به صورت کارتی میباشد و تمامی محتواهای Skyrim و TES online را در خود گنجانده. اطلاعات بیشتری به ثبت نرسید اما اسنیک پیکی سینمایی از آن به نمایش در آمد. Tes online به صورت مجانی در سال جاری برای pc و آی پد عرضه میشود.
E3 2015: بررسی و تحلیل کنفرانس شرکت Bethesda 1
"نمایش تاثیرگذار و مورد انتظار FallOut 4 "
بالاخره نوبت به بزرگترین بازی bethesda و بدون شک مورد انتظار ترین بازی تاریخ E3 در آوردگاه امسال رسید. مقصدی که متقابلا ما را به رویدادی بزرگ در سبک خاص آقای خاص RPG میرساند و قرار است تمامی المان ها و ماد های یک بازی در سبک های مختلف عناوین بزرگ در یک مسیر استخراج شوند. بله این عنوان FALLOUT میباشد. IP ای که برای هر سه قسمت گذشته بهترین بازی سال شده و پشت این عناوین مهندسی قدرتمند قرار گرفته که با طراحی و خلق مستقیم عناوینی به مانند TES Skyrim-Oblivion و سری Fallout همیشه بهترین سازنده و طراح لقب گرفته و عناوینش همیشه بهترین بازی سال را یدک کشیده اند و نام او نیز Todd Howard میباشد کسی که در 21 سال پیش انقلابی بزرگ را برای نمایش سبک RPG خلق کرد.اما با شروع نمایش نسخه جدید Fallout تاد هاوارد تاکید کرد که ساخت Fallout 4 دقیقا پس از عرضه Fallout 3 آغاز شده بود یعنی دقیقا در سال 2009 که وقعا هیجان انگیز بوده. نکته جذاب و زیرکانه اینجا بود که هاوراد با زیرکی و طعنه ادامه داد که ما در بین ساخت پروژه عظیم Fallout بازی ای ساختیم که Skyrim نام گرفت.
در حالی که Skyrim نیز جزو بزرگان بازی های کامپیوتری است و این جملات به با عظمت بودن Fallout 4 تاکید دارد. با شروع نمایش بازی اولین نکته ای که به آن میرسید وجود کارتریج های خاطره انگیز از Vcay های نسخه های گذشته است و وارد قهقهرای کاملی از آن ها میشود که تبدیل به کارتریج جدیدی برای Fallout شده و اوج خلاقیت را نمایش میدهد. تاد هاورد افزود که این دقیقا همان اطلاعاتیست که سال ها در نسخه های قبل بود که حال به نسخه جدید چیره میشود. پس از آغاز نمایش اصلی, شخصیت اصلی را میبینیم که همراه با شخصیت مونث قابل بازی که از لحاظ داستانی زن و شوهر میباشند در کنار آینه توسط بازیباز طراحی میشوند. تمامی جزییات محیط در یک اتمسفر آرام دنبال میشود. جزییات بازی بسیار بالاست. به طوری که برای توضیحات آن ه نیاز به یک مقاله مجزا علاوه بر پیش نمایش خواهد بود. همه چی آرومه...! تا جایی که انفجار هسته ای در حال اعلام خطر میشود و باز هم همانند همه عناوین شاهکار هاوارد همه چیز در اوج آرامی تبدیل به کابوسی بی انتها میشود. انفجار هسته ای رخ میدهد اما نمایش به پایان میرسد.
E3 2015: بررسی و تحلیل کنفرانس شرکت Bethesda 1
هاوارد از جزییات دیگر داستان سر باز زد اما تایید کرد شخصیت های اصلی زنده میمانند و به Lower Vault میرسند. سورپرایز هاوارد تازه شروع شد و با نمایشی عظیم از گیم پلی بی نقصش آغاز شد. نمایش اصلی 2000 سال پس از اتفاقات تریلر نخست روی میدهد. جایی که شخصیت اصلی به عنوان یکی از بازماندگان اصلی Vault به شهر ویران شده خاطره انگیز میرود. گرافیک بازی با جزییات وحشتناک و بی نظیر از شهر Boston دنبال شد در یک جمله شاهکار است و قدم گذاشتن در این شهر باعث افتخار است. تاد هاوارد به صورت مفید و مختصر جمله جالبی گفت: در این مکان کاراکتر خود را به هر شکل ساخته, در هر جای شهر میتوانید قدم بگذارید و هرکاری که دلتان میخواهد میتوانید انجام دهید. سیستم راه رفتن بهتر از عناوین قبل به چشم می آید و حالت اول و سوم شخص پا برجاست. دقیقا میتوان المان های بی سابقه و بینظیر گذشته را در این نمایش کاوش کرد. تاد هاوارد درباره سیستم راه رفتن و دویدن جزییات رندرینگ و پردازش سیستم RV را پرده برداری کرد که در سری فال اوت جدید به نظر رسید.با جلو رفتن نمایش حس بیننده به طوری میشود که واقعا دوست داشت از الان در این محیط ها به گشت و گذار میپرداخت. وجود lev checkpoint ها هنوز باعث رونق بخشیدن به سیستم آپگرید بخشیدن Cowdsworth هستند که جای بسی خوشنودی است.
کم کم با جلو رفتن نمایش از جزییات بی نظیر سگ معروف شخصیت بازی نیز رونمایی میشود تا بتوان یک Fallout بی نقص و خوش رنگ و لعاب را تجربه کرد. در واقع باید گفت همه چیز کامل است. وجود مایکروچیپ گجت مانندی که به دست شخصیت اصلی نصب شده است از نکاتی بود که هاوارد بیشتر راجع به آن توضیح داد. این مایکروچیپ در واقع ساخته شده از تراشه های قرن گذشته است که تاد هاوارد از روی آن الهام گرفته و حالا میتوانید به وسیله آن نقشه شهر را دنبال کنید که شامل gps,ماموریت های فرعی و اصلی بازی هستند. از جمله امکانات این دستگاه میتوان به گجت ارتقا قابلیت های شخصیت اصلی اشاره داشت. همینطور اینکه شما در بخش تجهیزات یا inventory این دستگاه قابلیت شناسایی و ارتقا اسلحه را نیز دارا میباشید و صد البته قابلیت های بهتر. یکی از جالب ترین فاکتور هایی که تاد هاوارد آن را معرفی کرد بخش Falout Shelter بود که قرار است به صورت یک بازی تجربه جدید را به صورت انحصاری در اختیار سیستم عامل ios قرار دهد و تبدیل به یک بازی همراه ارزشمند شود. Fallout Shelter عنوانی با محتوای دو بعدی به سبک و طراز BN که بازیباز را با چالش های جالبی در سبک عناوین دوبعدی سیستم عامل های iOS روبرو میکند که در واقع این نسخه هم دنیای دیگری را در خود جای داده. 
E3 2015: بررسی و تحلیل کنفرانس شرکت Bethesda 1
سورپرایز جالب آنجا بود که هاوارد این نسخه را به صورت دلتا و بتا در همان شب مراسم برای سیستم عامل iOS عرضه کرد. اما در صحبت های آخر تاد هاوارد باید به نمایش های جالب توجه از ساخت سلاح,تعمیر خانه و سلاح ها و همچنین جزییات لباس های شخصیت اصلی پرداخت. در این نمایش به وضوح میتوان دید که ماد WORKSHOP میتواند به خانه سازی های دیوانه وار و طراحی ساختمان های محل های ارتقا داده شده توسط شما منجر شود. سیستم داینمیک و خاص بروز رسانی جزییات ساختمان ها و طراحی آن ها باعث شد دنیایی بی نظیر به تصویر کشیده شود به طوری که حتی میتوانید جزییات خانه کوچک سگ خود را هم طراحی کنید.....خارق العادست! در همین بخش Workshop قادر خواهید بود سلاح های خود را خودتان طراحی و بسازید اما با جزییات بی نظیر تر. همچنین علاوه بر مایکروچیپ قادر به آپگرید در همین بخش Workshop برای سلاح های خود خواهید بود.
در نمایش آخر هاوارد این توضیح را اضافه کرد که مهم نیست به چه سبکی بازی را پیش ببرید مهم این است که قرار است بهترین تجربه را در سبک خود نظاره کنید و در نمایش آخر قسمت های بی نظیری از دشمنان متفاوت و سبک های مختلف نابود کردنشان با سلاح های بی انتهای کلاسیک این بازی به همراه قابلیت های مختلف سگ بازی و همچنن نبردهایی که شخصیت اصلی آن ها را در زمین و هوا به انجام میرساند قرار گرفت که نفس را در سینه حبس کرد. در آخر این نمایش هم تاد هاوارد با نمایش 111 و ترکیب آن با 11-10-15 تاریخ عرضه را در پاییز 2015 اعلام کرد و سورپرایز خودش را تکمیل کرد و با کوله بازی از نمایش در تجربه دنیایی از المان و فاکتور در افق محو شد تا مورد انتظارترین عنوان سال در پاییز 2015 عرضه شود و مهمتر از آن یک rpg باشد.این را هم خودم اضافه کنم که در واقع باید گفت تمام عملیات ساخت, طراحی و نمایش های بازی از حدود 2 یا 3 سال پیش برای امشب از قبل توسط تاد هاوارد طراحی شده بود تا هواداران را بیش از پیش نسبت به جایگاه حال حاضرش او را دوست داشته باشند. به شخصه خودم بیش از همه انتظار این غول آخر را میکشم.
E3 2015: بررسی و تحلیل کنفرانس شرکت Bethesda 1

منبع : پردیس گیم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان