امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارزیابی شخصیت دختر با جهیزیه!

#1
نکته جالب، خرید لوازم غیر معمول در جهیزیه است که به تازگی در میان برخی خانواده‌های مرفه رایج شده؛ لوازمی مثل پیانو و میز بیلیارد که جهیزیه عروس را کامل‌تر از کامل می‌کند!


ارزیابی شخصیت دختر با جهیزیه! 1
از روزی که پای سفره عقد نشسته، مدام دلهره دارد که نکند نتواند جهیزیه کاملی با خودش به خانه بخت ببرد. از همان روز نخست ازدواجش تمام وسایل مورد نیاز یک زندگی و حتی بیشتر را در چند برگه کاغذ فهرست کرده است؛ از گوشت کوب برقی گرفته تا میوه خشک کن، قهوه جوش، سرخ کن، چاقوی برقی و تخم مرغ آب پز کن را نوشته است تا آن ها را هر چند ممکن است حتی یک بار هم در زندگی اش استفاده نکند، تهیه کند.
هر روز بازارها و مغازه های لوازم خانگی شهر را زیر و رو می کند تا به روزترین لوازم خانگی را با هزینه گزافی بخرد. البته این حکایت، قصه زندگی بسیاری از زوج های جوانی شده است که این روزها تمام فکر و ذکرشان تهیه بهترین لوازم خانگی و وسایل برای جهیزیه کامل زندگی مشترک است. آن ها چه بسا دوره عقدشان را فقط به دلیل تهیه لوازم لوکس و تجملاتی زندگی، طولانی می کنند.
فخرفروشی و تجمل گرایی رواج پیدا کرده است
در گذشته جهیزیه ای که به دختران داده می شد، اندک بود و شامل یک سری اقلام ضروری می شد اما با این وجود زوج های آن زمان، بیشتر از زوج های کنونی که به طور تقریبی تمام وسایل زندگیشان تکمیل است، احساس خوشبختی می کردند.داشتن وسایل پرزرق و برق و گران قیمت مایه خوشبختی و آسایش افراد نیست، بلکه داشتن تفاهم و احساس لذت از کنار هم بودن، برای انسان آرامش خاطر را فراهم می کند.
خرید جهیزیه یک بحث است و تزئین اش، بحثی دیگر. تعجب نکنید! تزئین جهیزیه هم از آن کارهایی است که گرچه از گذشته به شکلی معمول و در حد بستن روبان‌های رنگی به برخی لوازم عروس، مرسوم بوده اما حالا شکلی کاملاً تخصصی پیدا کرده، تا جایی که در سایت‌های مختلف می‌توان تصاویر مربوط به تزئینات جهیزیه را دید
در بیشتر شهرها مرسوم است که جهیزیه توسط دختر تهیه می شود اما در بجنورد تا چند سال گذشته رسم بر این بود که تمام جهیزیه را پسر تهیه کند.وی اضافه می کند: در حال حاضر روز به روز برخی از خانواده ها برای چشم و هم چشمی، رقابت های کاذب، فخرفروشی و خودنمایی قصد تهیه جهیزیه آن چنانی را برای فرزندان خود دارند. تهیه کالاهای غیرضروری که امروزه در جهیزیه بسیاری از جوانان دیده می شود باعث افزایش مصرف گرایی و تجمل گرایی شده است تا جایی که خانواده ها و زوجین بر سر مارک کالای جهیزیه با یکدیگر مشاجره می کنند. متاسفانه در حال حاضر برخی خانواده های دارای فرزند پسر چشمشان به دنبال اموال خانواده دختر است و به نجابت، تحصیلات و ایمان آن ها کمتر اهمیت می دهند در حالی که تهیه وسایل زندگی بر عهده مرد است و زن و خانواده اش در این مورد وظیفه ای برعهده ندارند. در دستورات الهی، سنت حسنه ازدواج بسیار ساده و آسان عنوان شده است و متاسفانه رواج آداب و رسوم اشتباه کنونی که روز به روز نیز جنبه های منفی آن بیشتر نمود می یابد، باعث شده است تا بسیاری از جوانان تن به ازدواج ندهند.
شما جهیزیه بخرید، ما تزئین می‌کنیم!
خرید جهیزیه یک بحث است و تزئین اش، بحثی دیگر. تعجب نکنید! تزئین جهیزیه هم از آن کارهایی است که گرچه از گذشته به شکلی معمول و در حد بستن روبان‌های رنگی به برخی لوازم عروس، مرسوم بوده اما حالا شکلی کاملاً تخصصی پیدا کرده، تا جایی که در سایت‌های مختلف می‌توان تصاویر مربوط به تزئینات جهیزیه را دید که شامل تمام قسمت‌های خانه حتی سرویس بهداشتی می‌شود! مبتکران این ایده خلاقانه، پا را از این نیز فراتر گذاشته‌اند و در قالب موسسات خدمات ازدواج به ارائه چنین خدماتی اقدام می‌کنند. به هرحال وقتی تقاضا وجود دارد، پای عرضه هم به میدان باز می‌شود و در شرایطی که چشم و همچشمی ها، گاه اولویت اول برخی خانواده‌ها می‌شود، چه کاری بهتر از هرچه بیشتر توی چشم آوردن جهیزیه تمام و کمال عروس!
پیدا کردن این موسسات، کار چندان سختی نیست. آگهی‌ها در صفحات وب درج شده‌اند. بعضی از موسسات سایت هم دارند که در آن به معرفی انواع خدماتی که ارائه می‌دهند، پرداخته‌اند و عکس‌های نمونه کار را هم ضمیمه اش کرده‌اند تا دیگر هیچ جای ابهامی برای مشتری باقی نماند. با یکی از شماره‌ها تماس می‌گیرم. مربوط به یکی از همان موسسات دارای سایت. مردی که آن سوی خط است، با خوشرویی جواب می‌دهد. قبل از اینکه پاسخ سوال را بدهد هم، دعای خیر می‌کند برای زوج خوشبخت که حالا لابد دغدغه تزئین جهیزیه را دارند در روزهای اندک باقی مانده تا عروسی. به گفته او، خدمات، هم به صورت پکیج ارائه می‌شود و هم به شکل تکی. وقتی متوجه می‌شود که فقط برای تزئین جهیزیه تماس گرفته ام، شروع می‌کند به توضیح دادن:« نرخ تزئین جهیزیه بسته به متراژ خانه و مقدار وسایل، فرق می‌کند. مثلاً ممکن است در یک خانه 60، 70 متری آنقدر وسیله وجود داشته باشد که بیشتر از تزئین یک آپارتمان 100 متری زمان ببرد. نوع خدماتی هم که مشتری خواهان آن است، در قیمت تأثیر دارد. به عنوان مثال بعضی‌ها دوست دارند طرح خاکی تزئین کنند و بعضی‌ها طرح سنتی.» «طرح خاکی؟!» از ابراز تعجبم جا نمی‌خورد و با همان لحن می‌گوید: «بله، در تزئین طرح خاکی وسایل را با ماده‌ای شبیه خاک می‌پوشانیم و قسمت هایی از آن را پاک می‌کنیم. کار جالبی می‌شود. البته زحمت تمیز کردن بعدش به دوش عروس خانم و خانواده اش می‌افتد. کار سختی هم نیست. به این طرح، کویری هم می‌گویند. البته بیشتر مشتری‌ها طرح‌های سنتی و فانتزی را ترجیح می‌دهند.»
داشتن وسایل پرزرق و برق و گران قیمت مایه خوشبختی و آسایش افراد نیست، بلکه داشتن تفاهم و احساس لذت از کنار هم بودن، برای انسان آرامش خاطر را فراهم می کند
قیمت‌ها به گفته او، از 800 هزار تومان شروع می‌شود و تا 4 میلیون تومان هم ممکن است برسد. البته توجه داشته باشید که این مبلغ تنها برای تزئین جهیزیه دریافت می‌شود که ممکن است از دو ساعت تا یک روز تمام، وقت ببرد.
متاسفانه معضل جامعه امروزی این است که تا زمانی که همه وسایل زندگی فراهم نشود، دختران به خانه بخت نمی روند. عده ای از افراد که از توان مالی برخوردار هستند می توانند چنین جهیزیه هایی را تهیه کنند اما عده دیگری که استطاعت مالی ندارند نیز برای حفظ آبرو سعی در فراهم کردن همه وسایل زندگی دارند.
برای این منظور عده ای ممکن است به دلیل نداشتن شغل یا پشتوانه مالی برای فراهم کردن هزینه خرید وسایل و امکانات دست به اعمال خلاف بزنند و یا این هزینه را ناچار شوند وام یا قرض بگیرند. مشکل از جایی آغاز می شود که یکی از زوجین پس از خرید وسایل زندگی، هنگام بازپس دهی وام یا قرض به دلیل نداشتن توان مالی دچار مشکل و گاهی اختلاف و مشاجره با همسر خود شود.
باتوجه به چشم و هم چشمی هایی که در حال حاضر عده ای دچار آن شده اند، بعضی از دخترها هنگام نداشتن توان مالی از سوی خانواده خود یا همسر برای تکمیل شدن جهیزیه، حاضر هستند چندین سال دوره نامزدی را طولانی کنند که این امر عواقب منفی زیادی را در پی دارد و باعث بروز بسیاری از مشکلات می شود. آن چه مسلم است و در اسلام نیز تاکید شده، این است که مهریه ها پایین گرفته شود و جهیزیه ها سنگین تعیین نشود. باید سنت های صحیح گذشتگان برای برپایی مراسم عروسی احیا شود و هر قدر افراد به تجملات روی بیاورند معضلات اجتماعی بیشتر می شود.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط کسی پشت سرم اب نریخت
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Wink نمیتونم جهیزیه بخرم...
  خانواده ی شما ، معرف شخصیت شماست !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان