امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایا می دانید با تغذیه درست می توان از عوارض واریس پیشگیری کرد؟ ..

#1
ایا می دانید با تغذیه درست می توان از عوارض واریس پیشگیری کرد؟ .. 1

اساسی ترین بخش در تغذیه بیماران مبتلا به واریس،استفاده زیاد از سبزیجات تازه است.اگر تغذیه درستی داشته باشیم و موارد زیر را هم در نظر بگیریم از عارضه ه ای واریش تا حدی پیشگیری می شود:
تغذیه مناسب و رعایت توصیه های زیر در بهبود علائم و جلوگیری از عوارض واریس موثر است:
اول: مصرف آب به حد کافی
برخلاف تصورات غلط، مصرف آب کافی در افراد دچار واریس پا، موضوعی حیاتی است. پیشنهاد می‌شود این افراد روزانه حداقل چند لیوان (حدود 6 لیوان) آب میل کنند. در افرادی که کارکرد کلیه آنها طبیعی نیست مصرف آب با احتیاط و با نظر پزشک معالج باشد .
دوم: صبحانه‌هایی از جنس سبوس‌
غلات سبوسدار و نان‌هایی که آرد آنها سرشار از سبوس هستند، باید حتما در برنامه غذایی افراد گنجانده شود. بخصوص صبحانه این افراد باید از این مواد مغذی سرشار باشد. از این رو نان‌هایی همچون نان سنگک و بربری و کلیه پاستاها را صبح‌ها برای صبحانه جزو رژیم اصلی غذایی خود قرار دهید

سوم: سبزیجات تازه تا سرحد توان‌
مهم‌ترین بخش اصلی در رژیم غذایی بیماران مبتلا به واریس، مصرف فراوان سبزیجات تازه است. کلم، کاهو، اسفناج و کلیه سبزی‌های تازه و حاوی برگ‌های سبز از بهترین‌ها هستند. همچنین سبزی‌های رنگین همچون هویج، گوجه‌فرنگی و انواع فلفل دلمه‌ای نیز خوراکی‌های سرشار از فیبر به شمار می‌روند که باید روزانه حداقل 3 وعده از این خوردنی‌ها در رژیم غذایی بیمار باشد.
چهارم: میوه‌های تازه همچنان جایگاه ویژه دارند
مرکبات تازه شامل پرتقال، گریپ‌فروت، لیموی تازه و توت‌فرنگی به دلیل فیبر فراوان و در کنار آن ویتامین C زیاد نقش بسیاری در استحکام دیواره وریدها و درمان واریس دارند.به عنوان مثال آب برخی میوه‌ها همچون توت‌فرنگی و شاتوت به دلیل این که حاوی ماده‌ای به نام آنتوسیانیدین هستند، نقش حفاظتی در جلوگیری از نشت مایع از بین دیواره‌های وریدهای پا به عهده دارند و با تقویت دیواره این وریدها، نقش مهمی را در کنترل بیماری این افراد به عهده دارند. به همین سبب بهتر است روزانه از این خوردنی‌ها در رژیم غذایی فرد باشد.
پنجم: میان‌وعده‌های کارساز
علاوه بر اصولی که باید در غذاهای اصلی فرد بیمار رعایت شود، میان‌وعده‌های غذایی نیز اهمیت ویژه‌ای دارند. حداقل 2‌میان‌وعده در طول روز از برگه‌های انجیر، زردآلو، زرشک، آلو و لواشک تازه می‌تواند با رفع یبوست فرد و کاهش فشار سیستم گوارش، نقش خارق‌العاده‌ای را در کنترل واریس افراد داشته باشد

ایا می دانید با تغذیه درست می توان از عوارض واریس پیشگیری کرد؟ .. 1

از چه غذاهایی باید پرهیز کرد؟
ـ کره، مارگارین، روغن‌ها، کیک، شیرینی، شکلات، ، چای و بیسکویت سرشار از چربی و کربوهیدرات بوده و تامین کننده مقدار زیادی انرژی هستند که احتمال افزایش وزن و واریس وریدی را افزایش می‌دهند.
ـ هر غذایی که به طور تجربی سبب بروز یبوست می‌شود، باید به میزان کمتر یا به طور ترکیبی همراه با غذاهای ملین مصرف شود.مهم ترین مواد غذایی ملین شامل آلو ، انجیر و زرشک است.
یکی از روش های متداول جهت پیشگیری از ایجاد واریس و گاهاً جهت بهبود و درمان موارد اولیه و خفیف بیماری استفاده از جوراب های واریس می باشد.. باید توجه داشت که جوراب های واریس انواع بسیار زیادی داشته که ضروری است نوع استاندارد ، با فشار مناسب ، سایز و طول مناسب هر فرد استفاده گردد.لذا فقط با نظر جراح عروق ویا پزشک آگاه به این مطلب جوراب تهیه شود
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  راههای پیشگیری از ابتلا به هموروئید
  عوارض عمل نکردن کیست مویی (سینوس پیلونیدال)
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  تغذیه ی مناسب بعد شکستگی استخوان
Subarrow عمل جراحی بواسیر(هموروئید)، عوارض و مراقبت های پس از آن
  درمان هموروئید خارجی ( ترومبوزه ) و پیشگیری از ابتلا به بواسیر خارجی
  تقویت چشم با تغذیه ای کاملا گیاهی
  بدانید از عوارض مرگبار نوشیدن زیاد آب !
  از عوارض نگران کننده قرص سیپروهپتادین باخبر شوید
  تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان