امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هشدار درباره افزایش اعتیاد زنان

#1
هشدار درباره افزایش اعتیاد زنان 1
آمار زنان معتاد طی‌سال‌های گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده و در این میان تبلیغات دروغین شبکه‌های ماهواره‌ای باعث افزایش آمار اعتیاد آنان شده است.
یک روانپزشک معتقد است: آمار زنان معتاد طی‌سال‌های گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده و در این میان تبلیغات دروغین شبکه‌های ماهواره‌ای باعث افزایش آمار اعتیاد آنان شده است.

به گزارش شفا آنلاین، پریناز فاتح پور افزود: زنان به دو علت در باتلاق اعتیاد سقوط می‌کنند یکی به خاطر اثبات وفاداری و علاقه به مرد مورد نظرشان که ناشی از فریب خوردن و اجبار است و یا با این باور دروغ که موادمخدر صنعتی و روانگردان اعتیاد ندارد به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند. در این میان هم بعضی از مردان برای سوءاستفاده در توزیع و فروش مواد مخدر آنها را به تار عنکبوتی خود می کشند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر کنجکاوی و خودبزرگ نمایی برای عقب نماندن از غافله دوستان از علل دیگر بروز اعتیاد در زنان است. متاسفانه مراکز ترک اعتیاد ویژه زنان  بسیار محدود است و نمی‌توان اقدامات درمانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برای آنان انجام داد.

این روانپزشک ادامه داد: با توجه به دستگاه عصبی و فیزیکی زنان، مواد مخدر صناعی و روانگردان‌ها  تا شش برابر مردان بر روی آنان اثر منفی دارد و در مدت کوتاه زنان را دچار پیری زودرس، یائسگی و مرگ ناخواسته می‌کند.

فاتح‌پور تصریح کرد: بسیاری از زنان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از عواقب اعتیاد به مصرف مواد روی می‌آورند، آنان در بار اول مصرف، احساس شادی و خوشایند کاذبی را می‌کنند و این باعث می‌شود که در روزهای دیگر مقدار بیشتری از مواد را مصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه زنان هنوز به دلیل قبح اجتماعی، اعتیادشان را مخفی می‌کنند و حتی خیلی از آنها که آمفتامین مصرف می‌کنند نمی‌دانند معتادند، گفت: زیرا آنها به صورت فردی مصرف می‌کنند و به اندازه مردان معتاد آگاهی ندارند.

فاتح پور تصریح کرد: اطلاع‌رسانی، آموزش و مهارت نه گفتن از سوی زنان و دختران، ایجاد مراکز درمان اعتیاد قدم‌های موثر در رهایی این قشر از جامعه به اعتیاد است.

وی با بیان اینکه سالانه میلیاردها تومان بودجه در پیشگیری و مقابله با اعتیاد هزینه می‌شود، گفت: اما علت کمرنگ بودن موفقیت در مبارزه با مواد مخدر، ضعف مشارکت عمومی و اجتماعی در پیشگیری و درمان است.

این روانپزشک خاطرنشان کرد: مافیای مواد مخدر تمام قدرت و امکانات خود را برای نابودی جوانان بویژه زنان متمرکز کرده و مقابله با آنها نیازمند عزم ملی و جهاد اجتماعی است. لذا برای توفیق کامل در راه مبارزه با مواد مخدر باید مردم کنار دولت قرار گیرند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star نان گران نشد! هشدار برای گران فروشان!
  حقایقی درباره یکی از نخستین دانشمندان ناشناخته زن جهان
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  درخواست وزیررفاه از دیوان محاسبات برای برقراری حق عائله‌مندی زنان مجرد
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا
Heart کاخ سفید: پزشکان هنوز تصمیمی درباره مرخص شدن ترامپ نگرفته‌اند
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان