امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5

#1
با سلام ! 


تو این تاپیک تمامِ اخباره مربوط به مذاکرات هسته ای رو قرار بدین ..

قوانین :
لطفا اسپم ندین ..
از گذاشتن اخباره تکراری خودداری کنید ..

با تشکر ! (:
__________________



آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 1
دور جدید مذاکرات هسته ای در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) فردا سه شنبه در هتل کوبورگ وین از سر گرفته می شود.
سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه و عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای کشورمان فردا سه شنبه در صدر هیاتی وارد وین خواهد شد.

قرار است مذاکرات هسته ای از فردا با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیران امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین آغاز شود.

همچنین نشست در سطح کارشناسان نیز همزمان در وین آغاز خواهد شد.

روز جمعه معاونان و  مدیران سیاسی وزرای خارجه کشورهای1 + 5 به این مذاکرات می پیوندند .

دور قبلی مذاکرات هسته ای در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده «ان.پی.تی» در  نیویورک بمدت 9روز در سطح معاونین و 11 روز در سطح کارشناسان  برگزار شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr.Robot ، miss matik✌ ، an idiot ، مـآسیـس ، || Mιѕѕ α.η.т || ، Brooklyn Baby ، _єяяσя_ ، CTG ، ❤χSнιк♛gιяℓχ❤ ، Δ.н.ο.υ.я.Δ ، MAHSA79 ، __~B.L~__ ، SABER ، ᵖᵃʳᶰᶤᵃᶰ ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، ♥†♪♪❀✘✘✘~♛♛♛♛vip♛♛♛♛~✘✘✘❀♪♪†♥ ، Hadis Messi ، [χσℓσνєѕтєя] ، ستایش*** ، rahil12 ، Mαяѕє ، # αпGεʟ
آگهی
#2
با هماهنگی قبل موضوع مهم شد !
پاسخ
 سپاس شده توسط Titiw ، an idiot ، مـآسیـس ، || Mιѕѕ α.η.т || ، Brooklyn Baby ، ℱΔℛNOOSℋ ℬOZORG ، ❤χSнιк♛gιяℓχ❤ ، MAHSA79 ، __~B.L~__ ، ♥†♪♪❀✘✘✘~♛♛♛♛vip♛♛♛♛~✘✘✘❀♪♪†♥
#3
جعل امضا برای توقف مذاکرات هسته ای


نماینده سقز و بانه امضایش پای طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته ای را « جعلی» خواند و گفت طراح این طرح با جملاتی متفاوت با متن آن از نمایندگان امضا گرفته است.

به گزارش روز نو، محسن بیگلری اظهار داشت: ما به هیچ عنوان این طرح را امضا نکرده ایم.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که کریمی قدوسی برای گرفتن امضا پیش ما آمد فقط جمله انتهایی برگه ای که در بالای آن هم اکنون به عنوان سه فوریتی نوشته شده است را نشان داد و گفت می خواهیم نامه ای به رییس جمهوری بنویسیم تا شان خود را در مذاکرات هسته ای حفظ کنیم.

بیگلری اظهارداشت: این متن و امضا های پیوست آن کذب محض است . اکثر نمایندگان امضای خود پای این طرح را تکذیب می کنند و نسبت به آن معترض هستند.

طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته ای با 80 امضا صبح سه شنبه تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد.

در ماده واحده این طرح سه فوریتی آمده است: دولت و مسئولین سیاست خارجی و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای موظفند هرگونه ارتباط و مذاکره با آمریکایی ها در موضوع هسته ای را تا زمانی که دولت آمریکا رسما و علنا تهدید ملت قهرمان ایران را کنار نگذارد ، قطع کرده و مذاکرات را با بقیه گروه 1+5 بدون حضور آمریکایی ها ادامه دهند.

شکایت از کریمی قدوسی به اداره قوانین مجلس ارجاع شد


در همین حال یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از اقدام نماینده مردم مشهد در امضا گرفتن از نمایندگان، گفت: ایشان طرح دو فوریتی درباره مذاکرات هسته‌ای را برای امضا پیش ما آوردند اما بعد متوجه شدیم این طرح سه فوریتی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی با اعلام مخالفت با طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات گفت: امروز در جلسه علنی متوجه شدیم طرحی که امضا کرده‌ایم سه فوریتی بوده و این در حالی است که هم اکنون با طرح سه فوریتی مخالفیم، اما متاسفانه برخی نمایندگان از جمله آقای کریمی قدوسی به اسم ما طرح سه فوریتی را امضا گرفته‌اند.

نماینده مردم محلات با اعلام مخالفت‌اش با این اقدام نماینده مردم مشهد گفت: بنده به همراه آقایان مطهری، محمد تقی توکلی، نقوی حسینی و حتی اسماعیل کوثری با طرح سه فوریتی مخالفیم و در اعتراض به این اقدام آقای کریمی قدوسی حتی امضایمان از طرح دو فوریتی را هم پس گرفته ایم.

همچنین محمدحسین فرهنگی با تائید این مسئله گفت: تعدادی از نمایندگان امروز به هیأت رئیسه مراجعه کرده و تذکر کتبی خود را نسبت به این اقدام نماینده مردم مشهد اعلام کردند و نسبت به آن شکایت داشتند. ما نیز برای بررسی بیشتر موضوع این شکایت را به اداره قوانین مجلس ارجاع دادیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط Titiw ، مـآسیـس ، || Mιѕѕ α.η.т || ، Brooklyn Baby ، _єяяσя_ ، ❤χSнιк♛gιяℓχ❤ ، Mr.Robot ، __~B.L~__ ، ♥†♪♪❀✘✘✘~♛♛♛♛vip♛♛♛♛~✘✘✘❀♪♪†♥
#4
ازظرفیت رسانه ای کشور در انعکاس مذاکرات هسته ای بیشتراستفاده شود
تهران- ایرنا- مدیرمسئول روزنامه اعتماد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته موضوع پروند هسته ای را رفع کند و به نتیجه برساند، گفت: در این موضوع مهم بایدازظرفیت رسانه ای کشور در انعکاس مذاکرات هسته ای بیشتراستفاده شود.


آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 1


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، الیاس حضرتی عصر سه شنبه در نشست تخصصی بررسی و نقد دیپلماسی رسانه ای ایران در مذاکرات هسته ای 1+5 که با حضور کارشناسان برگزار شد گفت: باید توجه کنیم که وضعیت سیاست خارجی ما و اقدامات و نتایج آن چگونه بوده و چرا این دولت وارث اقدامات گذشته است.


وی گفت: به شکرانه فضای باز ایجاد شده، وزارت خارجه باید کمیته رسانه ای خوبی داشته باشد و از ظرفیت رسانه ها استفاده کند.
این فعال رسانه ای گفت: امروز باید از تیم مذاکره کننده هسته ای و رهبر معظم انقلاب و سیاست نرمش قهرمانانه تشکر و قدردانی کرد.
به گفته حضرتی امروز نظام تصمیم به مذاکره گرفته است که پرونده هسته ای را حل کند این را بارها رهبر معظم انقلاب اعلام کردند و رئیس جمهور و تیم هسته ای نیز در راستای همین سیاست اقدامات خود را شروع کردنداز این رو سرخود نمی توانند مواردی را به تصویب برسانند. آیا می توان قراردادی را بدون تأیید مقامات کشور تصور کرد؟
مدیرمسئول روزنامه اعتماد افزود: اصلی ترین هدف این است که سازمان تحریم ها را بشکنیم چنانچه اوباما نیز بارها در کنگره اعلام کرده است که اگر ما تحریم ها را نشکنیم هم پیمانان ما این کار را خواهند کرد و ما تنها خواهیم ماند.
وی اظهار داشت: انصاف نیست که ما بدترین تهمت ها را به تیم هسته ای بزنیم چرا که خط قرمزها و دستورالعمل تیم هسته ای مشخص است. انتظار این است که عزیزان ما از ظرفیت رسانه ای کشور برای دادن اطلاعات استفاده کنند.
در ادامه این نشست خبرنگار صدا و سیما نیز گفت: در این نشست نظرات شخصی خود را می گویم که به مواضع صدا و سیما ربطی ندارد.
محمد قرقی افزود: از زمانی که قطعنامه شورای امنیت در مورد موضوع هسته ای صادر می شد من به دلیل حضور در آنجا و درک فضای رسانه ای در جریان ریز مطالب بودم و در نشست های خبری به همراه چند خبرنگار دیگر تلاش می کردیم که جریان تبلیغاتی آنها را خنثی کنیم.
این فعال رسانه ای گفت: براین باورم ضعف دیپلماسی رسانه ای تنها به رسانه ها مربوط نمی شود چرا که یک مدیریت واحد برای دیپلماسی رسانه ای در کشور وجود ندارد که بتواند فرآیند مذاکرات هسته ای را به خوبی جا بیاندازد.
قرقی گفت: طرف غربی بسیار قوی تر در انتقال مطالب عمل می کرد و سفرای کشورهای دیگر بلافاصله در جلسات در حد چند جمله کوتاه اخبار را به خبرنگاران خود می دادند اما در مورد ما این وضعیت وجود نداشت.
نشست تخصصی بررسی و نقد دیپلماسی رسانه ای ایران در مذاکرات 1+5 عصر سه شنبه با حضور محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و شماری از کارشناسان برگزارشد
________________________________________________________________________________​_
نشست نقد و بررسی دیپلماسی رسانه ای ایران در مذاکرات 1+5
ایرنا-تهران- نشست نقد و بررسی دیپلماسی رسانه ای ایران در مذاکرات 1+5 روز سه شنبه در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار شد.در این نشست پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری،محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، جبرئیلی معاون خبرگزاری فارس، الیاس حضرتی مدیر مسوول روزنامه اعتماد، رها خرازی و فواد ایزدی کارشناس مسایل سیاسی وخبرنگاران و نمایندگان رسانه های داخلی کشور حضور داشتند.*7

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://img7.irna.ir/1394/13940222/2853248/2853248-4314356.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://img7.irna.ir/1394/13940222/2853248/2853248-4314360.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://img7.irna.ir/1394/13940222/2853248/2853248-4314361.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://img7.irna.ir/1394/13940222/2853248/2853248-4314363.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://img7.irna.ir/1394/13940222/2853248/2853248-4314367.jpg
پاسخ
 سپاس شده توسط ❤χSнιк♛gιяℓχ❤ ، Mr.Robot ، Δ.н.ο.υ.я.Δ ، an idiot ، __~B.L~__ ، ♥†♪♪❀✘✘✘~♛♛♛♛vip♛♛♛♛~✘✘✘❀♪♪†♥ ، Hadis Messi
#5
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 1
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم اختلافاتی که در خصوص متن وجود دارد و داخل پرانتز قرار دارد را هر چه کمتر کنیم و زودتر به یک متن واحد برسیم.
دومین دور رایزنی‌های عراقچی، روانچی و اشمیت درباره ادامه نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در شهر وین آغاز شد.
به گزارش فارس، دومین دور رایزنی سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی قبل در هتل پله کوبورگ شهر وین آغاز شد.
دو طرف پیش از این نیز به مدت یک ساعت (31 تا 14 به وقت تهران) در این محل درباره نحوه ادامه کار برنامه‌ریزی و گفت‌وگو کردند.
نشست کارشناسان 2 طرف نیز ساعت 11:45 به وقت محلی در هتل پله کوبورگ شهر وین آغاز شد.
دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از امروز در وین آغاز و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. روز پنجشنبه رایزنی‌های ایران و آمریکا برگزار و روز جمعه نیز سایر اعضای 1+5 در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی به مذاکرات خواهند پیوست.
عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در بدو ورود به وین درباره نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و در پاسخ به این سؤال که چند درصد از کار انجام شده؟ گفت: خیلی نمی‌توان درصدی اعلام کرد، به هرحال ما اکنون متنی داریم که بخش نسبتا قابل توجهی از آن حتی درباره همه عباراتش توافق شده، ولی یک بخش از آن هنوز مورد اختلاف‌نظر است.
وی ادامه داد: در برخی از پارگراف‌ها یک عبارت مورد اختلاف است و در برخی از پارگراف‌ها یک جمله و بعضی از جاها کل عبارت مورد اختلاف است، ولی یک بخش قابل توجهی الان به اتمام رسیده است.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم اختلافاتی که در خصوص متن وجود دارد و داخل پرانتز قرار دارد را هر چه کمتر کنیم و زودتر به یک متن واحد برسیم.
عراقچی ادامه داد: امیدواریم زودتر از دهم تیر ماه بتوانیم جمع بندی نهایی داشته باشیم.
وی افزود: عوامل مختلفی در داخل اتاق مذاکرات و خارج از آن هست که می‌تواند مانع شود، ما با همه این عوامل همزمان در حال مقابله هستیم و مذاکرات را پیگیری می‌کنیم. بسیار امیدوار هستیم حتی قبل از موعد مقرر هم به توافق برسیم.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه آفریقای جنوبی درباره مصوبه اخیر سنای آمریکا درباره توافق جامع هسته‌ای عنوان کرد: احساس می‌کنم تعدادی از جناح‌های سیاسی در داخل و بیرون از آمریکا، خواهان حل موضوع هسته‌ای نیستند و به دنبال ایجاد مانع می‌باشند، اما جمهوری اسلامی با جدیت مذاکرات را دنبال می‌کند و اگر دولت آمریکا بخواهد با رعایت احترام به مردم و دولت جمهوری‌اسلامی، مذاکرات را ادامه دهد و به نتیجه برساند، وظیفه هماهنگی با کنگره و رفع مشکلات داخلی بر عهده دولت آمریکاست.
وی خاطرنشان کرد: ما در امور داخلی دولت آمریکا وارد نمی‌شویم. آنچه اهمیت دارد که مجدداً تأکید شود این است که ما دولت آمریکا را مسئول اجرای تعهداتی می‌دانیم که این تعهدات را در صورتی که توافق به نتیجه برسد، برعهده خواهد گرفت.
پاسخ
 سپاس شده توسط ❤χSнιк♛gιяℓχ❤ ، Mr.Robot ، an idiot ، __~B.L~__ ، ♥†♪♪❀✘✘✘~♛♛♛♛vip♛♛♛♛~✘✘✘❀♪♪†♥
#6
اسرائیل: مهمترین تهدید امنیتی جهان احیا امپراتوری ایران است!



رئیس دولت رژیم صهیونیستی سیاست های منطقه ای ایران و دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای را مهمترین تهدید خاورمیانه و جهان توصیف و اظهار امیدواری کرد ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای ترجیحاً از راه دیپلماتیک محقق شود.
رئیس دولت رژیم صهیونیستی سیاست های منطقه ای ایران و دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای را مهمترین تهدید خاورمیانه و جهان توصیف کرد.
به گزارش «تیک»، بنیامین نتانیاهو در دیدار با وزیر دفاع آلمان گفت:«چالش های پیش روی ما مدام تغییر می کند. با دو همسایه عرب خود صلح کردیم، اما نیروهای جدیدی در منطقه وجود دارد. آنها نه تنها ما بلکه همسایگان عربی که با آنها صلح کرده ایم تهدید می کنند.»
نتانیاهو افزود:«این مساله به ما فرصت می دهد با سایر کشورهای عرب متحد شویم، اما همزمان با تهدید عظیمی روبرو هستیم که از اسلام گرایی ستیزه جویانه نشات می گیرد؛ اسلام سنی در قالب داعش، القائده و النصره. اما تهدید بزرگتری که شاهدیم و گمان می کنم همسایگان ما نیز آن را می بینند، تهدیدی است که از جاه طلبی های امپراتور مابانه ایران سرچشمه می گیرد. آنها همان طور که می دانید به دنبال ایجاد توان توسعه تسلیحات هسته ای هستند. آنها درگیر عملیات فتح و براندازی در خاورمیانه هستند. الان در یمن، اطراف مرزهای اسرائیل در لبنان، نه چندان دورتر از مرز ما در جولان و غزه مشغول هستند.»
رئیس دولت رژیم صهیونیستی در ادامه گفت:«از نگاه ما مهمترین تهدید امنیتی خاورمیانه، اسرائیل و دنیا، تلاش ایران برای احیا امپراتوری در کنار تلاش آنها برای دستیابی به تسلیحات هسته ای است. امیدواریم از این مساله، ترجیحاً به روش های دیپلماتیک، پیشگیری شود. از نظر ما توافقی بهتر از آنچه در لوزان ارائه شد نیاز است و گمان می کنم این مساله برای آینده و امنیت مشترک ما بسیار اهمیت دارد.»
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr.Robot ، an idiot ، __~B.L~__ ، ♥†♪♪❀✘✘✘~♛♛♛♛vip♛♛♛♛~✘✘✘❀♪♪†♥
آگهی
#7
دومین روز مذاکرات هسته ای در وین

آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 1

دومین روز نشست سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه ایران با هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز در هتل کوبورگ وین آغاز شد.


به گزارش جام نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این دور جدید مذاکرات هسته ای در راستای نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) در سطح معاونان و کارشناسان برگزار می شود.
 
عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران که روز سه شنبه در صدر هیاتی وارد وین شده است، گفت که خانم هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از دیگر کشورها در این نشست حضور دارد.
 
وی افزود: روز جمعه معاونین وزیران خارجه بقیه کشورها هم به این مذاکرات ملحق خواهند شد و پس از آن یک جلسه جمعی خواهیم داشت.
 
عراقچی گفت: روز پنجشنبه هم ملاقات دو جانبه ای با امریکایی ها خواهیم داشت و یک قرار ملاقات هم با هیئت چینی در همان روز خواهیم داشت.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط Titiw ، __~B.L~__ ، ♥†♪♪❀✘✘✘~♛♛♛♛vip♛♛♛♛~✘✘✘❀♪♪†♥
#8
شاه بحرین شرکت در جشنواره اسب ها را به نشست با اوباما ترجیح داد




حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین که از چهره های غایب در نشست کمپ دیوید با رییس جمهوری آمریکاست، ترجیح داده به جای این نشست به انگلیس برود تا ضمن بررسی روابط دوجانبه به همراه ملکه الیزابت در جشنواره ای برای اسبها شرکت کند.






به گزارش جماران به نقل از ایرنا، گفته می شود، وی نیز مانند شاه عربستان ظاهرا در اعتراض به توافق هسته ای ایران و امریکا ترجیح داده است در کمپ دیوید حاضر نشود و ولیعهد خود را به این نشست اعزام کند. 

به گزارش رویترز، دربار بحرین اعلام کرد، حمد بن عیسی روز پنجشنبه به دعوت ملکه الیزابت برای شرکت در جشنواره سالانه اسب های سلطنتی در وندسور ، راهی انگلیس می شود .

براساس این بیانیه، ملکه انگلیس و حمد بن عیسی آل خلیفه ضمن بررسی روابط دو جانبه، زمینه های مشترک همکاری ها را نیز به بحث و بررسی می گذارند.

مسوول امور رسانه ای جشنواره اسبهای سلطنتی در ویندسور به رویترز گفت، شاه بحرین در این جشنواره حضور خواهد یافت.

درهمین حال خبرگزاری بحرین به نقل از شیخ خالد بن حمد آل خلیفه وزیر خارجه این کشور اعلام کرد، اعزام ولیعهد به نشست کمپ دیوید به سبب سفر از قبل برنامه ریزی شده شاه بحرین برای سفر به انگلیس بوده است.

نشست کمپ دیوید از روز چهارشنبه با دیدار خصوصی ولیعهد و جانشین ولیعهد عربستان با اوباما در کاخ سفید آغاز شد. این نشست روز پنجشنبه در کمپ دیوید با گفت وگو در مورد محورهای از پیش تعیین شده ادامه می یابد.

قطر و امارات عربی متحده تنها کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس هستند که در سطح سران خود در نشست کمپ دیوید شرکت دارند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Titiw ، __~B.L~__ ، ♥†♪♪❀✘✘✘~♛♛♛♛vip♛♛♛♛~✘✘✘❀♪♪†♥
#9
خوش‌بینی جان کری به نتیجه مذاکرات هسته ای
وزير خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در ترکیه و در حاشيۀ نشست وزیران خارجه کشورهای عضو پيمان آتلانتيک شمالی، ناتو، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات اتمی جاری با ايران به نتيجه موفقيت آميزی برسد.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، جان کری که پس از یک روز گفتگوی فشرده با مقامات ارشد روسیه در شهر سوچی، برای شرکت در نشست ناتو به آنتالیا در جنوب ترکیه رفته است، پس از پایان این نشست به خبرنگاران گفت در جلسه امروز به برنامه هسته‌ای ايران و لزوم تفاهم در ميان اعضای گروه ۱+۵ نيز پرداخته شد.
 
به گزارش صدای آمریکا، جان کری افزود: «هم مذاکرات و هم لزوم يکپارچگی در گروه ۱+۵ در اين شش هفتۀ باقيمانده، با چشم انداز رسيدن به يک توافق خوب که تا حال راجع به آن صحبت کرديم، توافقی که هم امکان دسترسی کافی (به تاسیسات هسته ای ایران) را در اختيار ما بگذارد و هم بتواند چهار مسيری که در نهايت ممکن است به ساخت سلاح اتمی منتهی شود را ببندد.»
 
وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما خيلی اميدوار هستيم که مذاکرات نتيجه موفقيت آميزی داشته باشد و تحول خوبی در منطقه ايجاد کند.»
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://media.jamnews.ir/medium1/1394/02/24/IMG12494710.jpg
پاسخ
 سپاس شده توسط an idiot ، Mr.Robot ، __~B.L~__ ، ♥†♪♪❀✘✘✘~♛♛♛♛vip♛♛♛♛~✘✘✘❀♪♪†♥
#10
نيويورک تايمز: تاکيد دولتهاي عرب بر رقابت با توانايي هاي هسته اي ايران

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/02/24 



نیویورک تایمز نوشت:برای اوباما فائق آمدن بر سوء ظنهای عمیق سعودیها و دیگر رهبران عرب درباره توافق ایران دشوار خواهد بود.
روزنامه نیویورک تایمز در اینترنت امروز در گزارشی به قلم دیوید سانجر در واشنگتن نوشت: وقتی که باراک اوباما رئیس جمهور (آمریکا) دفاع از تلاش برای توافق هسته ای با ایران را با هدف به تاخیر انداختن دستیابی آن به سلاح هسته ای آغاز کرد، اولین استدلال وی این بود که یک ایران مجهز به سلاح هسته ای منجر به اشاعه (هسته ای) عنان گسیخته در کشورهای عربی خواهد شد. وی در سال دو هزار و دوازده گفت: تقریبا بطور قطع دیگر بازیگران در منطقه احساس خواهند کرد دستیابی به تسلیحات هسته ای برای شان یک ضرورت است.
اکنون وی در حالیکه رهبران عرب را برای مراسم شام چهارشنبه در کاخ سفید و تدارک اجلاس روز پنجشنبه در کمپ دیوید گرد هم آورد، با یک نتیجه نابهنجار مواجه شد. عربستان سعودی و بسیاری دولتهای کوچکتر عرب اکنون تاکید دارند با هر میزان توانایی غنی سازی که اجازه حفظ آن به ایران داده شود، رقابت می کنند.
روز دوشنبه یکی از رهبران عرب که برای ملاقات با اوباما آماده می شد،‌ در مصاحبه ای گفت: در حالیکه به ایران اجازه داده می شود بخش زیادی از توانایی اش را حفظ کند و به تحقیقاتش ادامه دهد، نمی توانیم بی تفاوت بمانیم. این مقام عرب خواست تا زمانی که این مسئله را مستقیما با اوباما در میان نگذاشته است، نامش فاش نشود. شاهزاده ترکی بن فیصل رئیس اطلاعات هفتاد ساله سابق سعودی نیز بر این مسئله تاکید داشته است.
وی اخیرا در کنفرانسی در سئول پایتخت کره جنوبی گفت: هر چه ایرانیان داشته باشند ما هم خواهیم داشت.
برای رئیس جمهوری که با وعده اقدام در جهت برچیدن تسلیحات هسته ای به قدرت رسید، توافق با ایران یک معضل جدید بوده است. در صورت انعقاد موفقیت آمیز این توافق در ماه آینده- هنوز به هیچ وجه تضمین شده نیست- اوباما می تواند ادعا کند تهدید موثق ایران به دستیابی به سلاح هسته ای را به مدت یک دهه یا بیشتر به تاخیر انداخته است.
با ادامه کار پنج هزار دستگاه سانتریفیوژ و یک برنامه رو به گسترش تحقیق و توسعه - همان مشخصه های توافق پیشنهادی که اسرائیل و دولتهای عرب به شدت با آن مخالفند- اوباما در اصل حق ایران را برای ادامه غنی سازی اورانیوم- که یکی از دو مسیر منتهی به سلاح هسته ای است- به رسمیت می شناسد. استدلال رهبران دولتهای عرب سنی این است که اگر تهران به این روند ادامه دهد، مخالفت واشنگتن با دنبال کردن همان مسیر توسط آنها، با اینکه توانایی های تکنولوژیکی آنها سالها عقب تر از ایران است، بی اساس خواهد بود.
گری سیمور مشاور هسته ای ارشد اوباما در دور اول و مدیر اجرایی کنونی مرکز بلفر برای علوم و امور بین الملل در هاروارد می گوید: با توافق یا بدون توافق، تلاشهایی در جهت اشاعه هسته ای در خاورمیانه جریان خواهد داشت، مسئله به توانایی های لازم مربوط می شود...سعودیها بدون کمک خارجی چطور قادر به چنین کاری خواهند بود؟
درواقع دولتهای عرب ممکن است دریابند که این مسئله به این سادگی که بنظر می رسد، نیست. اعضای گروه تامین کنندگان هسته ای ( تشکلی از کشورهایی که اجزاء اصلی انرژی هسته ای و بلکه پروژه های تسلیحاتی را می سازند)، فهرستی طولانی از اجزایی دارند که به خاورمیانه ارسال نخواهند کرد. برای سعودیها و دیگر دولتهای عرب فقط کره شمالی و پاکستان، دو کشوری که ظاهرا بر غنی سازی هسته ای مسلط هستند، به عنوان منابع احتمالی باقی می مانند.
جای تردید دارد متحدان آمریکا که این هفته مهمان اوباما هستند، به کره شمال روی آورند گرچه این کشور اجزاء یک راکتور هسته ای سوریه را که اسرائیل در سال دو هزار و هفت آن را نابود کرد، تامین کرده بود. پاکستان موضوع دیگری است. سعودیها طبیعتا نسبت به این فناوری ادعایی هر چند اذعان نشده دارند. آنها تامین کننده هزینه بخش زیادی از کارهای عبدالقدیر خان دانشمند هسته ای پاکستان بودند که تجهیزات هسته ای اش سر از کشورهای خارج در آورد. در سطح وسیعی تصور بر این است که پاکستان، اگر چنین سلاحی به عربستان سعودی ندهد، این فناوری را در اختیار آن قرار خواهد داد.
آن رهبر عرب در مصاحبه روز دوشنبه گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که همگی نماینده ای در اجلاس کمپ دیوید خواهند داشت، درباره یک برنامه جمعی برای خودشان گفتگوهایی داشتند- که، مانند ایران، آن را یک تلاش صلح آمیز برای تولید انرژی هسته ای می نامند. امارات عربی چند سال قبل قراردادی با آمریکا برای ساخت نیروگاههای هسته ای امضا کرد اما طبق آن طرح نمی تواند خودش به غنی سازی اورانیوم بپردازد.
طی دهه گذشته، دولت سعودی بودجه ای را صرف طرح های تحقیقات هسته ای کرده است اما هیچ مدرکی دال بر تلاش آن برای ساخت یا خرید تاسیساتی از نوعی که ایران برای تسلط بر چرخه سوخت، تولید مستقل اجزاء یک سلاح (هسته ای)، تدارک دیده است، وجود ندارد.
با اینحال برای سعودیها موضوع تسلیحات هسته ای چیزی بیش از یک اندیشه گذرا است. آنها در دهه هزار و نهصد و هشتاد یک نوع موشک چینی موسوم به دی اف - سه خریداری کردند که عملا فقط برای پرتاب سلاح هسته ای قابل استفاده است چون این موشکها بسیار بزرگند و برای اهداف دیگر دقت لازم را ندارند. مقامات آمریکایی و در صدر آنها رابرت گیتس مدیر وقت سیا به این مسئله اعتراض کردند. هیچ مدرکی وجود ندارد که سعودیها به کلاهکهای قابل نصب بر این موشکها دست یافته باشند.
اوباما روز چهارشنبه با شاهزاده های سعودی- محمد بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد- در دفترش در کاخ سفید ملاقات کرد. شاهزاده های سعودی به احتمال زیاد در صحبت مستقیم با رئیس جمهور انتقادهایشان را تعدیل خواهند کرد. انتظار می رود اوباما به آنها و دیگر دولتهای عرب برخی تضمین های امنیتی بدهد، گرچه نه از نوع تضمین های صریح و الزام آوری که پشتیبان متحدان آمریکا در پیمانها است، از ناتو گرفته تا ژاپن و کره شمالی.
اما برای اوباما فائق آمدن بر سوء ظنهای عمیق سعودیها و دیگر رهبران عرب درباره توافق ایران دشوار خواهد بود.
برخی از آنها گفته اند اشکال اصلی توافقنامه های موقت، طبق اصطلاح کاخ سفید و جان کری وزیر خارجه، این است که هیچ تضمینی بر یک مبنای دائم وجود ندارد.

پاسخ
 سپاس شده توسط Titiw ، __~B.L~__ ، ♥†♪♪❀✘✘✘~♛♛♛♛vip♛♛♛♛~✘✘✘❀♪♪†♥


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آخرین اخبار کورونا
  امشب طلوع آخرین ابرماه سال را ببینید !
Heart آخرین وضعیت وام از صندوق بین المللی پول
Heart آخرین جزئیات از حمله هکر‌ها به سامانه مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی
  آخرین جلسه محاکمه فریبا عادلخواه برگزار شد
  آخرین آمار کرونا در ایران
  ویروس کرونا: آخرین اخبار، علائم و درمان ویروس جدید کرونا در چین و ایران
Shocked بلایی که پسر جوان سر بی ام و آخرین مدل آورد! + تصاویر
  ترامپ: از برجام خارج شدیم/ تحریمهای هسته ای باز می‌گردد
  آخرین فیش حقوقی احمد متوسلیان + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان