امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انرژی گرفتن به چه قیمت؟

#1
انرژی گرفتن به چه قیمت؟

نوشابه‌های انرژی زا از جمله محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها بین افراد مختلف جامعه به خصوص جوانان و ورزشکاران است، چرا که این افراد تصور می‌کنند تحرکشان بیشتر از سایرین است و می‌توانند با خوردن این نوع نوشابه ها نیاز خود را بر طرف کنند اما غافل از اینکه تنها به یک عادت بد خو گرفته‌‌اند که این عادت کم‌کم ایجاد شده است.
انرژی گرفتن به چه قیمت؟ 1به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  پیام فرح بخش متخصص تغذیه در خصوص دو ماده ی خطر زا در نوشابه‌های انرژی زا می‌گوید: این نوشابه‌ها به دلیل ترکیبات آب گازدار خود بسیار مضرر هستند،‌زیرا از طرفی فسفریک اسید با از بین بردن روی موجود روی استخوان ها منجر به پوکی استخوان می‌شود. 

به گفته متخصص تغذیه از دیگر اثرات سوء این نوع نوشابه‌ها که در دراز مدت خود را نمایان می‌کنند عبارت است از: تپش قلب، بی‌قراری، بی‌خوابی، افزایش اضطراب، احساس ضعف و خستگی از آنجا که همواره اغلب پزشکان افراد را به معاینات منظم ترغیب می‌کنند، بهتر است افراد با انجام آزمایشات دوره‌ای و استفاده از ویتامین‌ها به رفع ضعف، بی‌حالی، کمبودآهن یا املاح معدنی بدن خود بپردازند. 

در همین راستا محمود اسحاکق حسینی متخصص تغذیه در مورد آسیب‌های گوارشی ناشی از مصرف نوشابه‌های انرژی معتقد است شکر موجود در این نوشیدنی‌ها سبب رفلکس معده و تشدید این معضل برای افراد مبتلا می‌‌شود. همچنین این نوشابه‌ها در کبد به چربی تبدیل می‌‌شوند و رسوب می‌کنند. نوشابه‌های انرژی‌زا به دلیل مضرات زیاد در برنامه سالم غذایی قرار نمی گیرند. 

به طور کلی رنگدانه‌های موجود در نوشابه‌ها می‌توانند به مرور سبب تغییر رنگ دندان‌ها شوند. 

به گفته‌ی اکبر فاضل متخصص دندان پزشک از دیگر آسیب هایی که نوشابه‌های انرژی‌زا به بدن وارد می‌کنند از بین رفتن یون‌های کلسیم روی دندان ها، آسیب رساندن به مینای دندان می‌باشد. 
علاوه بر این نوشیدن این نوع نوشابه ها می‌تواند باعث بسته شدن دندان  شود. 

وی گفت: می‌توان با ترویج دوباره عادت‌های غذایی فرهنگ کشورمان به حذف این مواد غذایی مضر و جایگزینی مواد غذایی سالم اقدام کنیم. 

پاسخ
 سپاس شده توسط *yoksel*
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان