امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۱۵ روش برای استفاده بهینه از تبلت و گوشی قدیمی‌تان

#1
اگر تبلت یا گوشی اندرویدی دارید که داخل کمد قرار داده‌اید و از آن استفاده نمی‌کنید شاید بهتر است بدانید که آن دستگاه قدیمی می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در ادامه به ۱۵ مورد از این کاربردها اشاره خواهیم کرد.


با گذر زمان و پیشرفت دستگاه‌های اندرویدی، ما نیز گوشی‌ها و تبلت‌های جدیدی خریداری کرده و معمولا استفاده‌ی خاصی از گجت‌های قبلی خود نمی‌کنیم. اما می‌توان از این دستگاه‌های قدیمی استفاده‌ی فراوانی برد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۵ کاربرد این دستگاه‌ها را بهتر بشناسید.

۱. آن را به کنترل کننده‌ی لوازم الکتریکی خانه تبدیل کنید

حتی قدیمی‌ترین دستگاه‌های اندرویدی نیز می‌توانند به عنوان یک کنترل کننده‌ی مدرن برای استفاده‌های مدیا ، عمل کنند. روش‌های زیادی برای عملی کردن آن وجود دارد.

گوشی یا تبلت قدیمی خود را به یک دستگاه کرو‌مست گوگل متصل کنید. حال می‌توانید به صورت بی‌سیم ویدئوها را از یوتیوب در تلویزیون خود پخش کنید و یا از پخش موسیقی بر روی تلویزیون خود لذت ببرید.

همچنین می‌توانید دستگاه خود را به صورت مستقیم به سیستم صوتی یا تلویزیون خود متصل کرده و از کنترل آن لذت ببرید.

اگر گجت قدیمی شما فرستنده‌ی مادون قرمز دارد می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن پیش‌فرض نصب شده در آن یا نصب نرم‌افزارهای دیگر، دستگاه قدیمی خود را به یک کنترل برای لوازم الکترونیکی خانگی تبدیل کند.

اگر گجت شما فرستنده‌ی مادون قرمز ندارد می‌توانید با جستجو در پلی استور گوگل، نرم‌افزارهای مخصوص لوازم الکتریکی خود با برند مشخص را بیابد. سازندگانی مانند ال‌جی، پاناسونیک، سونی و بسیاری برندهای دیگر نرم‌افزارهای خاص خود را در پلی استور دارند.

۲. از آن به عنوان یک فریم دیجیتالی برای عکس‌های خود استفاده کنید

از تبلت یا گوشی قدیمی خود با استفاده از نرم‌افزار Dayframe به عنوان فریمی برای عکس‌های دیجیتالی خود استفاده کنید. این نرم‌افزار با اتصال به اکانت‌های شما در اینستاگرام، فلیکر، گوگل پلاس و بسیاری دیگر از سرویس‌ها، می‌تواند عکس‌های موجود در آن‌ها را به نمایش بگذارد.

۳. از آن به عنوان پنجره‌ای زنده رو به دنیا استفاده کنید

اگر منظره‌ی زیبایی از میز کار خود در خانه ندارید، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن EarthCam Webcams app این منظره را به صورت مصنوعی ایجاد کنید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید منظره‌های متنوعی از سراسر دنیا را بارگذاری کرده و به تماشای آن‌ها بنشینید.

۴. از آن به عنوان ابزاری برای سرگرمی کودکان خود استفاده کنید

شاید تبلت قدیمی شما به نظر دستگاهی کسل کننده و از کار افتاده باشد اما این تبلت از کارافتاده همچنان نیز می‌تواند یک دستگاه آموزشی مناسب برای کودکان شما باشد.

در تبلت با سیستم عامل اندروید ۴.۳ یا بالاتر می‌توانید از منوی تنظیمات و قسمت کاربران پروفایل‌های محدود شده‌ای را به دستگاه خود اضافه کنید. شما می‌توانید این کاربر جدید را محدود کنید تا به نرم‌افزارهای خاصی دسترسی داشته باشد.

همچنین با استفاده از اپلیکیشن Zoodles Kid Mode در دستگاه‌هایی با سیستم عامل نسخه‌های پایین‌تر اندروید نیز می‌توانید از ویژگی‌های مشابه لذت ببرید. همچنین این نرم‌افزار ویژگی‌های اضافی و بازی‌هایی مخصوص کودکان نیز دارد.

۵. از آن به عنوان یک دوربین امنیتی استفاده کنید

با استفاده از دوربین گجت قدیمی می‌توانید خانه، محل کار و یا کودک خردسال خود را تحت نظر بگیرید. فقط کافی است اپلیکیشن IP Webcam را دانلود و نصب کنید. پس از اجرای نرم‌افزار و انجام تنظیمات مربوطه می‌توانید تصاویر گرفته شده از دوربین را بوسیله‌ی اینترنت منتشر کنید و در هر مکانی با استفاده از یک مرورگر به مشاهده‌ی آن بپردازید.

۶. از آن‌ها به عنوان دستگاه تست استفاده کنید

معمولا با روت کردن دستگاه اندرویدی خود می‌توانید ویژگی‌ها و حتی رابط کاربری جدیدی به آن اضافه کنید. برای روت کردن راهنماهای متفاوتی در اینترنت موجود هستند اما انجام هر یک از آن‌ها می‌تواند برای گجت شما خطرناک باشد و به آن صدمه بزند. با استفاده از دستگاه قدیمی خود می‌توانید این روش‌ها را آزمایش کرده و به پیچ و خم آن‌ها آشنایی پیدا کنید.


۷. به انجام تحقیقات علمی کمک کنید

شاید باور آن مشکل باشد که دستگاه نسبتا ضعیف شما بتواند به تحقیقات علمی کمکی بکند. با استفاده از نرم‌افزار BOINC دانشگاه برکلی می‌توانید زمینه‌ی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و در زمانی که خودتان مشخص می‌کنید، به دانشمندان اجازه دهید تا از قدرت پردازشی دستگاه شما استفاده کنند.


۸. آن را به یک گجت بازی تبدیل کنید

دستگاه قدیمی شما می‌تواند به عنوان یک دستگاه بازی و بخصوص به عنوان یک شبیه‌ساز بازی‌های کنسول‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. با نرم‌افزارها و تجهیزات اضافی می‌توانید این تجربه را لذت‌بخش‌تر نیز بکنید.

۹. از آن به عنوان یک e-reader استفاده کنید


می‌توانید تبلت یا گوشی قدیمی خود را به یک کتابخانه الکترونیکی تبدیل کنید و در محیطی آرام و دلپذیر مشغول خواندن کتاب مورد علاقه‌ی خود به صورت الکترونیکی شوید.

۱۰. از آن به عنوان یک MP3 Player مخصوص خودروی خود استفاده کنید

اگر دستگاهی قدیمی دارید نیازی نیست که همواره برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌ی خود به گوشی جدیدتان مراجعه کنید. از دستگاه قدیمی خود که همواره در خودروی شما در دسترس است برای این منظور می‌توانید بهره ببرید. این گجت خود را با استفاده از کابل‌های لازم و یا بدون سیم به دستگاه پخش موسیقی خودروی خود وصل کنید و از آن لذت ببرید.

۱۱. می‌توانید از آن به عنوان یک ساعت رومیزی استفاده کنید

با استفاده از یک داک ارزان قیمت و نرم‌افزارهای متعدد موجود می‌توانید گجت قدیمی خود را به یک ساعت دیجیتالی رومیزی تبدیل کنید. حتی می‌توانید دستگاه خود را به بلندگوها وصل کنید تا در هنگام زنگ هشدار به راحتی از خواب بیدار شده و قرار مهم خود را از دست ندهید.

۱۲. از آن به عنوان یک تقویم استفاده کنید

با استفاده از یک داک دستگاه شما می‌تواند به یک تقویم رومیزی تبدیل شود. نرم‌افزار پیش‌فرض گوگل تقویم خوبی است اما با استفاده از اپلیکیشن‌های دیگری مانند Cal app by Any.do می‌توانید تقویم‌ها با طراحی‌های مختلفی را داشته باشید.

۱۳. به عنوان یک ترک‌پد برای رایانه‌ی خود می‌توانید از آن استفاده کنید

با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند Gmote و نصب نرم‌افزار مربوطه در رایانه‌ی خود، می‌توانید گجت خود را به یک ترک‌پد تبدیل کنید و تمام وظایف از جمله کلیک و یا حرکت بر روی محتوای مختلف را در گجت خود داشته باشید.

۱۴. برای مواقع اضطراری آن را به همرا داشته باشید

هر گوشی تلفن همراهی می‌تواند تماس‌های اورژانسی برقرار کند حتی اگر سیم کارتی در آن نباشد. حوادث بی خبر سراغ ما می‌آیند و اگر گوشی در دسترس نداشته باشیم تلفن قدیمی ما به کمک ما می‌آید و می‌توانیم با استفاده از آن تماس اضطراری خود را برقرار کنیم.

۱۵. آن را بفروشید

شاید ساده‌ترین کار، فروش این دستگاه قدیمی باشد اما باید توجه کرد که به عنوان یک دستگاه قدیمی و کارکرده ممکن است مجبور به فروش دستگاه خود به قیمتی بسیار پایین شوید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان