امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ناسا برای مقابله با سیارک‌ها بمب اتمی می سازد

#1
ناسا برای مقابله با سیارک‌ها بمب اتمی می سازد

سازمان فضایی ناسا برای مقابله با سیارک هایی که خطرفرود آنها به زمین وجود دارد، ساخت بمب اتمی را در دستور کار خود قرار داده است.
ناسا برای مقابله با سیارک‌ها بمب اتمی می سازد 1به گزارش خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، سازمان فضایی ناسا به تازگی اعلام کرده است، در همکاری مشترک با National Nuclearsecurity Administration قصد دارد که بمبی اتمی برای نجات کره زمین در مقابل هجوم سیارک ها به سطح کره زمین طراحی کند.

گفتنی است، این سلاح هسته ای بویژه می تواند برای منفجر کردن سیارک هایی که در ابعاد متوسط هستند و یا دنباله دارهایی با ابعاد 164 و492 فوتی مورد استفاده قرار گیرند.

بررسی ها نشان می دهند، در عین حال منتقدان این طرح اعتقاد دارند این کار باعث تولید خرده سنگ های زیاد در فضا و افزایش خطر برخورد آنها با سطح کره زمین می شود.

دانشمندان حوزه علوم فضایی اعتقاد دارند، حدود یک میلیون سیارک نزدیک جو کره زمین وجود دارد  که می توانند یک تهدید جدی برای سیاره زمین باشند و این میزان تنها بخش کوچکی از انبوه میلیون ها سیارک است که تاکنون شناسایی شده است.

سال پیش از تاریخ 15 ماه فوریه 2014 در اثر برخورد یک شی ناشناخته یک سیارک معرفی شد، به منطقه چلیابیسنگ کشور روسیه به تاسیسات زیربنایی، ساختمان ها و عده زیادی از افراد صدمه وارد شد.

بر همین اساس دانشمندان اعتقاد دارند باید یک طرح ویژه برای مهار و مبارزه با سیارک‌هایی که احتمالاً خطری جدی برای کره زمین هستند در آینده نزدیک طراحی و تدوین کرد.

عده ای دیگر از منتقدان این طرح پیشنهاد می کنند از روشی دیگر مانند انحراف مسیر سیارک از حرکت به سوی زمین به جای منفجر کردن آن استفاده شود.

یکی از شدیدترین برخورد سیارک به کره زمین در سال 1908 منطقه سیبری کشور روسیه رخ داده است که سبب نابودی میلیون ها اصله درخت شده است و قدرت آن هزاران بار از بمب اتمی  فرود آمده بر شهر هیروشیمای کشور ژاپن بیشتر بوده است.

در عین حال دانشمندان ناسا اعقتاد دارند، عناصر فلزی موجود در سیارکها می تواند استفاده کرده آنها را استخراج کرد و به همین دلیل حفظ سیارکها نیز از ارزش بالقوه ای برخوردار است.

در یک جلسه در کنفرانس Sxsw در تگزارس ایالات متحده در سال 2014، دانشمندان ناسا اعلام کرده اند که به ردیابی حدود 1400 سیارک بالقوه خطرناک پرداخته اند و اعتقاد دارند که بر اساس محاسبات آنها امکان برخورد این سیارکها به سیاره زمین با درصد بالایی وجود دارد.پایان خبر 

پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نمی‌توان جلوی فاجعۀ برخورد سیارک را گرفت!
  آینه فضانورد ناسا در فضا رها شد
  ناسا یا اسپیس‌ایکس، کدام زودتر به ماه می‌رسند؟
  سیارک جنجالی از کنار زمین بی‌خطر گذشت/ سال ۲۰۷۹ با فاصله‌ای نزدیک‌تر بازمی‌گردد
  ناسا مریخ نورد خود را ژوئیه پرتاب می‌کند .
  تصویر ناسا از مادر «هابل»
  ناسا: «زهره» نمی‌تواند میزبان حیات باشد
  تصویر عجیب ناسا از «خورشید»
  عبور یک سیارک از بیخ گوش یک ماهواره
  احداث نیروگاه اتمی در کره ماه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان