امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لطفاً بازی های ویدئویی را پیش خرید نکنید!

#1
به نظر می رسد که جدیداً هر طرف که نگاه می کنیم برخی از بازی ها مشکل دارند. زمان و پول شما ارزش بیشتری دارد. پس بازی های ویدئویی را پیش خرید نکنید. لطفاً این متن را نیز تا انتها بخوانید سپس نظر بدهید.

این اولین باری نیست که این حرف را می گویم و آخرین بار هم نخواهد بود. بیشتر از هر چیز دیگری – تبلیغات، بودجه و DLC ها – این فرهنگ پیش خرید کردن بازی هاست که باعث می شود عنوانی خراب یا کامل نشده از آب دربیاید که باعث می شود جدول فروش و چارت ها را به هم بریزد و به همین منوال این اوضاع وحشتناک کاربران خشمگین را به دنبال خود می کشد و آن ها را عصبانی می کند.

حدود 10-15 سال پیش دورانی بود که کلمه ی پیش خرید واقعاً معنای اصلی خود را داشت. هر بازی ویدئویی بر روی DVD / CD پخش می شد و باید آن دیسک ها آماده و ساخته می شدند و سپس به فروشگاه ها فرستاده می شدند تا فروخته شوند. برخی اوقات، به خاطر تقاضای زیاد ، فروش یک بازی مشهور به پایان می رسید و باعث می شد که مشتریان ناامید شوند ( و سود شرکت نیز کم شود.)

بعد از مدتی برخی از شرکت های بزرگ مانند GameStop و آمازون به این فکر افتادند که اگر بتوانید قبل از فرستاده شدن بازی پول آن را پرداخت کنید دیگر با مشکل کمبود دیسک مواجه نخواهیم شد. با این کار ناشران می دانستند که باید چه تعداد دیسک آماده و بسته بندی کنند و بفرستند و همچنین مشتریان نیز این اطمینان را داشتند که بازی مورد علاقه شان به اتمام نخواهد رسید و به محض اینکه بازی کامل و عرضه شود، به دستشان خواهد رسید و دیگر باعث نمی شد که قلب شان درد بگیرد!

همین حالا پیش خرید کنید!
همین حالا پیش خرید کنید!


این قرارداد خوبی بود اما فقط برای دوران کوتاهی. زمان زیادی طول نکشید تا ناشران متوجه شدند زمانی که مشتریان برای بازی ای که هنوز ساختش به پایان نرسید پول داده اند، توانسته اند به این صورت آنها را به چنگ خود در بیاورند.

معمولاً پیش خرید به این صورت است که شما ابتدا درصد کمی از قیمت نهایی محصول را پرداخت می کنید و چندی بعد درصد دیگری را پرداخت می کنید و زمانی که محصول به دست شما رسید باقی مانده پول را نیز پرداخت می کنید. شاید با خودتان فکر کنید که اگر برای مثال مقدار 10 دلار یا بیشتر را برای بازی ای که دوست دارید کنار بگذارید و برای آن پرداخت کنید، یک کپی از بازی را برای خود رزرو کرده اید. شاید هم در فکر یک کوله پشتی از Collector’s Edition باشید. ولی در نگاه ناشر شما فروش بازی را گارانتی می کنید و این مهم نیست که زمانی که بازی منتشر شد در چه حالتی باشد، کامل باشد یا نه.

این یک مشکل جدی است. زمانی بود که تبلیغات ارزش چندانی نداشت و فقط نقدها و کسانی که بازی را تجربه کرده اند نظر خود را منتشر می کردند و دیگران با توجه به نظر آنان بازی را پیش خرید می کردند و این نقدها بود که موفقیت یا عدم موفقیت یک بازی را تایید می کرد. یک تبلیغ می تواند هرچیزی به شما بگوید، ولی اگر شخصی بازی قبل از شما تجربه کرده باشد یا اینکه کسی باشد که شما به او اطمینان دارید و نظری در مورد بازی بدهد مفیدتر است و بهتر می توانید تصمیم گیری کنید.

” این بازی معرکه ست! “ چیزی است که تبلیغات به شما می گوید. “ این بازی تقریباً خوب است ولی در بعضی قسمت ها مشکل دارد و درست اجرا نمی شود! “ چیزی است که یک دوست یا نقد ممکن است به شما بگوید. یکی از این اینها مفیدتر و کارآمدتر از دیگری است.

اگر شما در کار ساخت و فروش بازی های ویدئویی باشید ، نظرات می توانند برای تجارت بد باشند. بعضی از آنها حقیقت هستند، مانند اینکه برخی از عناوین بر روی PC به درستی اجرا نمی شوند یا اینکه بعد از چند ساعت از یک بازی [بد] صفحه ی سازندگان ظاهر می شود و حال شما را می گیرد. پیش خرید کردن هر دوی این موارد را از دو طرف معادله خط زده و حذف می کند. وقتی بازی را پیش خرید کرده و تعهد می دهید، تمام چیزی که برای شما باقی می ماند این است که در فروشگاه نظر دهید و علامت بدهید که خرج کردن 40-60 دلار برای یک بازی برای شما مشکلی ندارد و شما با این قضیه کنار می آید حتی اگر بازی بعد از انتشار مشکل داشته باشد.

” این بازی معرکه ست! “ چیزی است که تبلیغات به شما می گوید. “ این بازی تقریباً خوب است ولی در بعضی قسمت ها مشکل دارد و درست اجرا نمی شود! “ چیزی است که یک دوست یا نقد ممکن است به شما بگوید. یکی از این اینها مفیدتر و کارآمدتر از دیگری است.

زمانی بود که قبل از خرید بازی می توانستید دمو و پیش نمایش بازی را دانلود کنید تا ببینید قضیه از چه قرار است ولی الان چرا دیگر دموها کم یا متوقف شده اند؟ به خاطر پیش فروش ها. می خواهید بدانید چرا ماموریت های انحصاری و آیتم های اضافی از دسترس همگان خارج است و فقط بین چند خرده فروش رقیب پخش می شود؟ به خاطر پیش فروش ها. می خواهید بدانید چرا جدیداً می توانید با پرداخت پول بیشتری برای یک بازی زودتر به بخش چند نفره دسترسی پیدا کنید و در ابتدای بازی امتیاز بیشتری دریافت کنید؟ به خاطر پیش فروش ها.

پاییز سال قبل Assassin’s Creed Unity در حالی منتشر شد که با مشکلاتی جدی بر روی PC و کنسول ها دست و پنجه نرم می کرد. حال باید یوبی سافت با چه انگیزه ای چه کاری انجام دهد تا بازی بعدی را بهتر کند درحالی که از همین حالا مردم بازی بعدی را پیش خرید کرده اند؟ بعد از اتفاقی که برای Halo : The Master Chief Collection افتاد، مایکروسافت دقیقاً باید چه انگیزه ای داشته باشد تا بازی را بهتر کند در حالی که از قبل از آن مردم Halo 5 را پیش خرید کرده اند؟ هیچ.

Warner Bros چند روز قبل Batman Arkham Knight را از استیم برداشت و فروش بازی را معلق کرد که این کار تقریباً بی سابقه است و من حدس میزنم که دلیلی برای این کار وجود دارد : قوانین جدید استرداد ( پس پرداخت ) استیم. پس از این که نسخه PC عنوان Batman Arkham Knight با صورت به زمین خورد (!) کاربران استیم سعی کردند تا برای اولین بار قوانین و حقوق خود را تغییر دهند و سعی کردند که پول خود را پس بگیرند. ناشران سال ها در حال سوء استفاده کردند از ما بوده اند و بیخیال ماجرا می شدند.

برخی اوقات قول می دهند که بروز رسانی و fix هایی منتشر کنند و برخی اوقات هم این کار را انجام می دهند؛ و برخی اوقات هم انجام نمی دهند. در حالی که نمی دانم پس از اتفاق Arkham Knight چه تعداد کاربر توانستند پول خود را از استیم پس بگیرند، وارنر در عمل تقریباً بی سابقه ی دیگری این عنوان AAA را از استیم برداشت و گفت زمانی که بازی درست شود فروش دوباره آغاز می شود.

پیش خرید نکنید!
پیش خرید نکنید!




در سال 2015 هستیم. بیشتر بازی ها به صورت دیجیتالی در دسترس هستند. اگر بخواهید به صورت فیزیکی تهیه کنید، بایستی گفت که الان عوامل بسیار زیادی هستند تا شهرت یک بازی را تامین می کنند و دیگر نباید نگران تمام شدن نسخه ی فیزیکی های بازی شوید. و حتی اگر هم نسخه فیزیکی به پایان رسید ، دنیا که به پایان نرسیده است. یک دو روزی را صرف نگاه کردن به تریلرها و نقدها کنید و ببینید گفته های دوستانتان در مورد بازی چیست و آیا این بازی همان چیزی است که شما منتظرش بودید؟

حال کمی در مورد چیزهایی که هنگام پیش خرید دریافت می کنید صحبت کنیم. وسایلی که هنگام پیش خرید نسخه Collector’s Edition دریافت می کنید برای کلکسیونرها نیست. فقط یک مشت وسایل بیخود است. بیشتر آن ها فقط چند فیگر و مجسمه ی نازل و گول زنک ، یک جعبه ی بسیار بزرگ بی مصرف و یک کتاب هنری الکی است. اگر واقعاً طرفدار ویژه ی یک بازی هستید و عاشق آن بازی هستید به جای اینکه 100-200 دلار خرج یک بسته ی الکی بکنید به جای آن بروید و کتاب اصلی هنری بازی را بخرید یا به جای آن سری به سایت Etsy بزنید و وسایلی که خود طرفداران (مثلاً اسلحه یکی از بازی ها ) را که درست کرده اند را خریداری کرده و به دیوارتان نصب کنید. و در مورد گرفتن اسلحه ها و لباس های اضافه… حال هرچه هم دنبال مثلاً یک شاتگان طلایی یا لباس خاصی باشید لطفاً بیخیال این قضیه شوید؛ آیا پولتان همین قدر ارزش دارد که صرف خرید یک اسلحه ی مثلاً طلایی بکنید؟! درست که هدیه های دیجیتالی در بازی جالب هستند و شما را جذب می کنند ولی فقط قصد ناشر این است که تا می تواند جیب شما را خالی کند.

Gold Shotgun!!!!
Gold Shotgun!!!!


البته باید گفت که در این میان استثناهایی هم وجود دارد. بعضی از عاشقان برخی سبک ها مجبورند پیش خرید کنند تا شرکت کپی های بازی را در فروشگاه پخش کند مانند XSEED چون این تنها راه است. و چون بعضی از بازی های جدید کیفیت نامعلومی دارند، چیزهایی مثل ماموریت های مقدماتی — یک بخش اولیه کمپین که کوتاه است و برای کسانی که بازی را پیش خرید می کنند در دسترس قرار می گیرد — به نظر معامله ی خوبی به نظر می رسد. ولی اجزایی مثل این فقط استثنا هستند و قانون نیستند. دوست دارید از بازی مورد علاقه تان حمایت کنید؟ خب لازم نیست مقدار زیادی پول صرف خرید و یا پیش خرید بسته های پر زرق برق کنید چرا که بعد از چند روز تمام وسایل در آن بسته برایتان تکراری و خسته کننده می شود و فقط بازی است که می تواند هنوز شما را سرگرم کند.

من نمی گویم که بیخیال بازی های ویدئویی شوید. حتی انگیزه تان را برای عناوینی که در راه هستند از دست ندهید. ما عاشق بازی ها هستیم. بازی ها عالی هستند. مردم در مورد Fallout 4 , Persona 5 , Halo 5 , Hitman , Uncharted و هر بازی دیگری هیجان زده شده اند. همه ی این ها جذاب است. من حتی نمی گویم به خاطر چند عنوان مشکل دار به ناشران پیامی بفرستیم و به آن ها بگوییم تا ما را مجبور نکنید که پیش خرید کنیم. این اتفاق هرگز نمی افتد.

ولی وقتی ماجرا به اینجا کشیده می شود، پیش خرید کردن کار بیهوده ای است. این عمل بسیار بیخودی است و این کار برای خدمت به شما نیست، بلکه برای خدمت به ناشر است. ملحق شدن و عمل کردن در این فعالیت به گسترش پیدا کردن این عمل کمک می کند. پس لطفاً این کار را انجام ندهید و مراقب پول خود باشید و در جای درست آن را مصرف کنید چون ارزش شما بیشتر از این حرف هاست.
پاسخ
 سپاس شده توسط Silver Sun ، # αпGεʟ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شایعه: بازی Resident Evil 8 سه شخصیت قابل بازی خواهد داشت
  سازندگان بازی The Division 2 فعلا برنامه‌ای برای عرضه این بازی بر روی Nintendo Switch
  جوایز پیش‌خرید بازی Resident Evil 3 به‌شکل جداگانه به فروش می‌رود
  سازندگان بازی Days Gone در حال توسعه‌ی یک بازی AAA جدید هستند
  استودیوی سازنده‌ی بازی No Man’s Sky از عرضه‌ی محتوای بلندپروازانه برای بازی در سال ۲۰
  لو رفتن کد‌های اصلی دو بازی CS:GO و TF2 باعث نگرانی بازی‌بازها شده است
  مصاحبه با سازندگان بازی Concrete Genie در مورد موجودات بازی
  بازی های رایگان PS Plus برای ژوئیه ۲۰۱۵ می تواند شامل بازی Batman باشد
  شخصیت مورد علاقه شما در بازی های ویدئویی چند سال دارد ؟
  نسخه ى Pip-Boy بازى Fallout 4 بارى دیگر براى خرید موجود است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان