امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تماشا کنید : پیام تبریک استیون هاوکینگ به تیم فضاپیمای نیوهورایزنز ناسا

#1
دانشمندان، مهندسان، و دوستداران فضا در سراسر جهان فضاپیمای نیوهورایزنز را که پس از یک سفر نه سال و نیمه در ساعت ۱۱:۴۹ به وقت گرینویچ از کنار پلوتو می گذشت دنبال کردند. یکی از این تحسین کنندگان، فیزیکدان نظریه پرداز و چهره ی نامدار جهان دانش، استیون هاوکینگ بود.پروفسور استیون هاوکینگ به همین مناسبت پیام تبریک ویدیویی خود را به دانشمندان تیم فضاپیمای نیوهورایزنز ناسا ، ارسال کرد.

هاوکینگ :

یافته های نیوهورایزنز می تواند به ما در شناخت چگونگی پیدایش سامانه ی خورشیدیمان کمک کند. ما به کاوش می پردازیم چون انسان هستیم، و می خواهیم بدانیم. من امید دارم که پلوتو در این راه به ما کمک خواهد کرد.

پژوهش های هاوکینگ در کیهان شناسی و فیزیک، آگاهی بشر از کیهان و شگفتی های درون آن، از جمله اجرام پرآوازه ای به نام سیاهچاله را گسترش داده است (بگذریم که خود او اکنون می گوید این اجرام شاید به کلی هم سیاه نباشند)*.

هاوکینگ همچنین نویسنده ی چندین کتاب پرفروش درباره ی رازهای کیهان بوده. این فیزیکدان برجسته در نوشته هایش این موضوعات بی‌اندازه دشوار را برای همگان آشنا و دسترس پذیر ساخته. به همین شیوه، نماهای نیوهورایزنز از پلوتو که روز به روز آشکار تر و واضخ تر می شدند نیز مردم جهان را به دستاوردها و چالش های سفرهای فضایی پیوند داده است.

گرچه ممکن است کارهای هاوکینگ در حوزه ی فیزیک نظری حاکم بر کل کیهان از نظر ابعاد، بسیار با کاوش یک جرم یخ زده ی کوچک در سامانه ی خورشیدی خودمان متفاوت به نظر آید، ولی هر دو ریشه در یک هدف بنیادین دارند: جستجو و کاوش.

هاوکینگ در ویدیو می گوید: «من می خواهم به گروه نیوهورایزنز و ناسا به خاطر ماموریت یک دهه ای پیشگامانه ای که برای کاوش سامانه ی پلوتو و کمربند کویپر داشتند تبریک بگویم. ۵۰ سال از زمانی که نخستین ماموریت پیروزمندانه به بهرام، مارینر ۴… عکس هایی را از سیاره ی سرخ به زمین فرستاد گذشته. اکنون با آشکار شدن رازهای پلوتوی دوردست، سامانه ی خورشیدی بیش از پیش به روی ما گشوده خواهد شد.»

استیون هاوکینگ در پایان می گوید که آنچه بشر درباره ی “پلوتوی اسرارآمیز” می آموزد را به دقت تماشا خواهد کرد. و ما تا مدت زمانی دراز به فراگیری درین بار ادامه خواهیم داد: امشب، پس از آن که نخستین عکس ها و داده های گذر به زمین برسد، روند تراگسیل ذخیره ی داده های ۱۰ ساله ی نیوهورایزنز هم آغاز می شود و تا ۱۶ ماه دیگر ادامه خواهد یافت. دانشمندان با بررسی این داده ها هر چیزی که نیوهورایزنز به هنگام رویارویی کوتاه خود با پلوتو دیده را خواهند سنجید.

منبع : space
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نظریه هاوکینگ در خصوص سیاهچاله تأیید شد
  آینه فضانورد ناسا در فضا رها شد
  ناسا یا اسپیس‌ایکس، کدام زودتر به ماه می‌رسند؟
  ناسا مریخ نورد خود را ژوئیه پرتاب می‌کند .
  تصویر ناسا از مادر «هابل»
  ناسا: «زهره» نمی‌تواند میزبان حیات باشد
  تصویر عجیب ناسا از «خورشید»
  ماهواره ناسا آب و هوای فضایی را پیش بینی می کند
  حقایقی جالب از تولد نوزاد در فضا که فکرش را هم نمی‌کنید
  طرح عجیب ناسا برای ساخت یک تلسکوپ در نیمه پنهان ماه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان