امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موج رسانه ای به کمک هشتگ، کمپین و...

#1
[rtl]موج رسانه ای به کمک هشتگ، کمپین و...[/rtl]





کاربران شبکه های اجتماعی به خوبی یاد گرفته اند که اگر بخواهند دیده شوند و در فضای مجازی جریان سازی کنند تنها کافی است کمی خلاقیت داشته باشند و  از واژه هایی مانند کمپین و هشتگ استفاده کنند.



موج رسانه ای به کمک هشتگ، کمپین و... 1



ظرفیت فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی به اندازی ای است که هر موضوعی با هر ساختاری که داشته باشد به نوعی راهی به این فضا پیدا می کند. در حال حاضر هر موضوعی برای دیده شدن چاره ای ندارد مگر ورود به شبکه های اجتماعی.
زمانی فیس بوک بزرگترین امکان برای ارتباطات مجازی بود اما در حال حاضر با وجود تکنولوژی های متعدد مانند گذشته کاربرد ندارد و بیشترین حجم از تعداد کاربران در دیگر شبکه های اجتماعی مشغول به تبادل اطلاعات هستند، اتفاقی که وجود جامعه شبکه ای را ملموس تر می کند.
مناسبت ها با هر موضوعیتی که داشته باشند، اتفاقات و اخبار سیاسی، مسایل فرهنگی و اجتماعی و ... همه به نوعی در محتوای شبکه های اجتماعی سهیم هستند. محتوایی که گاهی در غالب استیکر و تصویر دیده می شود و گاهی به شکل پیام های نوشتاری.
در یک ماه اخیر حجم بالایی از اطلاعات در این فضا تبادل شده که راه اندازی کمپین ها، استفاده از استیکرها و هشتگ ها امکان راه اندازی موج های رسانه ای را به شکل آسان تر فراهم کرده. 
مروری داریم بر موضوعاتی که در یک ماه اخیر بیشترین جریان سازی را داشتند:

موج رسانه ای به کمک هشتگ، کمپین و... 1



کمپین ها
کمپین من عاشق مبارزه با اسرائیل هستم: آذر ماه سال 93 بود که رهبری در یک سخنرانی عمومی جمله ای را عنوان کردند که خیلی زود به یک موج رسانه ای در شبکه های اجتماعی تبدیل شد: "ملت عاشق مبارزه با صهیونیست است"
این جمله در فضای مجازی به شکل های مخنتلف مطرح شد: # عاشق_مبارزه_با_اسرائیل، # مرگ_بر_اسرائیل و # مرگ_بر_رژیم_کودک_کش"؛ # عشاق_مواجهة_إسرائیل" و " #FightingTheZionists و #Down_With_Israeil "  تا هفته پیش که با نزدیک شدن به روز قدس مجدد به یکی از سوژه های اصلی شبکه های اجتماعی تبدیل شد و کاربران با تصاویر مختلف بارها این جمله را به اشتراک گذاشتند.
کمپین  قطره قطره: صحبت از بحران آب در کشور مدت هاست که عنوان می شود اما چندان به آن توجه نمی شد؛ تا اینکه به مرور  به کمک شبکه های اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و از زمانی که رامبد جوان در برنامه خندوانه صحبت از راه اندازی کمپین "قطره قطره" کرد و گفت: " ما در این کمپین متعهد می‌شویم که در شبانه روز در هر کجای ایران که هستیم فقط یک قطره در مصرف آب صرفه جویی کنیم آن وقت می‌توانیم در روز میلیون‌ها قطره آب صرفه جویی کنیم." به یک حرکت فراگیر در شبکه های اجتماعی تبدیل شد.
او در این برنامه از همه ایرانیان خواست برای عضویت در این کمپین اقدام کنند تا قدمی در راه مقابله با بحران آب برداشته شود. در حال حاضر صفحات متعددی مانند "#یک قطره آب" فعال شده که روزانه پیام ها و تصاویر زیادی را در شبکه های اجتماعی شیر می کنند و تعداد زیادی از چهره ها هم به این کمپین پیوستند.
کمپین خوبی میلیونی: دیگر موضوعی بود که از ابتدای ماه مبارک رمضان شکل گرفت. این کمپین با شعار "هر کار خوب می تواند میلیون ها حرکت خوب به وجود بیاورد" راه افتاد و در طول این مدت توانست با عنوان کارهای خوب بسیاری حتی در حد یک کار کوچک یادآوری باشد برای کارهایی که در ظاهر کوچک اما اهمیت زیادی دارند.
کمپین تقوا در دنیای مجازی: بر این اساس به تازگی کمپینی با عنوان «تقوا در دنیای مجازی» در شبکه ‌های اجتماعی به راه افتاده که به تمام کاربران شبکه‌ های اجتماعی یادآور می‌شود رفتارها و تعاملات اجتماعی بین افراد در دنیای حقیقی را نیز می‌توان در دنیای مجازی در پیش گرفت، فقط با اندکی توجه بیشتر! این کمپین که در اصل با نگاه اعتقادی شکل گرفته سعی دارد روابط فضای مجازی را در چارچوب اصول و ارزش های دنیای واقعی مورد توجه قرار دهد. 


[rtl] در یک ماه اخیر حجم بالایی از اطلاعات در این فضا تبادل شده که راه اندازی کمپین ها، استفاده از استیکر و هشتگ امکان راه اندازی موج های رسانه ای را به شکل آسان تر فراهم کرده.[/rtl]



هشتگ ها کمکی برای بهتر دیده شدن
هشتگ ها ابزاری است برای بهتر دیده شدن و معرفی موضوعاتی که در راه اندازی کمپین ها مطرح می شود. #افطاری ساده، # ماه رمضان، # شب های قدر، # بندگی، #یاد خدا، # کمک به ایتام و... از هشتگ هایی است که در طول ماه رمضان زیاد استفاده شد و حجم بالایی از پیام ها را به خود اختصاص داد.
علاوه بر این برنامه ماه عسل به دلیل حواشی زیادی که به دنبال داشت از موضوعاتی بود که پر تعداد ترین هشتگ ها را داشت و در یک تایم کوتاه صفحات بسیاری، موافق یا مخالف به راه افتاد. از جمله: # ما ماه عسل را دوست داریم و ...
# مذاکرات هسته ای از زمان شروعش همیشه در صدر اخبار بوده. در حالیکه مذاکرات با نزدیک شدن به روزهای پایانی خود بیشتر مورد توجه قرار گرفت. علاوه بر این شخص محمد جواد ظریف که از اولین مسئولین دولتی بود که از فضای شبکه های اجتماعی برای تبادل نظر و همراهی با کاربران استفاده کرد در موقعیت های مختلف پیام هایی را در توئیتر یا فیس بوک منتشر می کند که به شدت مورد توجه قرار می گیرد. 
حمایت از دکتر ظریف در صفحات زیادی وجود دارد به ویژه زمانی که این جمله را عنوان کرد: "هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن"؛ این جمله به سرعت در فضای مجازی پخش شد و به شکل های مختلف مورد تحسین قرار گرفت.

 


نقدهای جریان ساز
همانطور که در مطلب دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقدهای مجازی  اشاره کردیم فضای نقد و اظهار نظر در شبکه های اجتماعی به شدت در جریان است و تنها کافی است هر نظر و واکنشی برای دیده شدن تبدیل به یک هشتگ شود. 
با توجه به اینکه بعد از آمدن تلگرام گروه های رسانه ای به شدت فعال شدند فضای نقد و تبادل نظر در این گروه های بسیار زیاد است و می شود گفت جرقه اولیه پیام های اینچنینی در همین گروه ها زده می شود.

نقد برنامه های ماه رمضان از همان روز اول با ماه عسل شروع شد؛ پایتخت، سریال های ایام شب های قدر، مسابقه ثانیه ها و ... از برنامه هایی است که نظرات زیادی را به دنبال داشته.
در حالتی دیگر واکنش مداح ها نسبت به موضوعات مختلف معمولا خبر ساز می شود؛ نظراتی که معمولا حواشی دارد. به واسطه مراسم هایی که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود در این مدت اظهار نظرهای زیادی از طرف این قشر نسبت به موضوعات سیاسی، اتفاقات فرهنگی، سینما، تلویزیون و... وجود داشته. این اظهار نظر ها که موافقان و مخالفان زیاددی دارد در این مدت بارها از طرف کاربران مطرح و در مواقعی با تعداد بالایی از کامنت ها همراه بوده. از اظهار نظر حاج منصور ارضی در مورد سریال پایتخت گرفته تا نظر محمو دکریمی در مورد سکانسی از فیلم چ و اخیرا هم حواشی اکران فیلم رستاخیز که با وجود تازگی ،حواشی زیاد داشته و به نظر می رسد در روزهای آینده حجم بالایی از پیام ها را به خود اختصاص دهد.
علاوه بر این موارد استیکرها به ویژه در تلگرام همپای موضوعات مختلف فعال هستند و در حال حاضر هر موضوعی می تواند یک استیکر داشته باشد از جناب خان و ارسطو گرفته تا جریانات سیاسی و...
از آنجایی که هر ابزار رسانه ای ویژگی های مخصوص به خود را دارد بنابراین محتوا را هم تحت تأثیر خود قرار می دهد. با توجه به اینکه تلگرام و اینستاگرام دو برنامه ای است که در حال حاضر در کشور ما بیشترین کاربرد را دارد آنچه که اینجا ذکر شد فضایی است که به واسطه این دو برنامه ایجاد شده.

 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بی سوادی اهل رسانه یا غرض ورزی؟!
  هشتگ میزنیم #شهید
  شیطان در رسانه های غرب
  10دروغ بزرگ رسانه‌ای درباره اسرائیل غاصب
  رسانه های خارجی
  سهم مخاطب از رسانه
  بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های غربی
  اگر میتوانید متن این نامه را از طریق رسانه های مختلف به دست جوانان غربی برسانید
  سلطه رسانه بر سبک زندگی ما
  بزرگترین سانسور رسانه ای دنیا / گردهمایی بزرگ شیعیان زیر تیغ سانسور + تصاویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان