امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاکسازی خاکهای آلوده به نفت با نانومواد در گچساران

#1
سعیده تشرفی ، یکی از محققان پژوهشگاه صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حوزه خاک برای حذف آلایندگی هفت پروژه داریم، گفت: از آنجایی که فلزات سنگین در آب باقی نمی‌مانند و از فاز آب به فاز خاک مهاجرت می‌کنند به همین دلیل، تحقیقات خود را علاوه بر فاز آب، در فاز خاکی انجام  و سرنوشت  فلزات در خاک را  مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: در این تحقیقات تلاش داریم تا پایلوتی را در فاز خاک، جهت کاهش ترکیبات نفتی در خاک آلوده به فاز نفت انجام دهیم.
به گفته وی، پایلوت این مطالعات در گچساران انجام خواهد شد که طی آن صد تن خاک منطقه با نانو مواد تولید شده پاکسازی خواهند شد.
تشرفی با بیان اینکه  تیم تحقیقاتی ما در صدد است تا با استفاده از فناور یهای  نانو و بایو به حذف آلاینده های نفتی بپردازد، اظهار داشت: در این پژوهشگاه نیز در مرحله اجرای  حذف لکه های نفتی  در فاز آب هستیم تا در نهایت به منابع انتشار آلاینده ها در صنعت نفت دست یابیم.
وی بابیان اینکه  متقاضی این طرح، شرکت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و بهره بردار نهایی آن شرکت نفت و گاز گچساران  است، اظهار داشت: پایلوت طرح کاهش مواد آلی فرار در منطقه گچساران اجرایی خواهد شد.
به گزارش مهر، این تحقیقات، یک کار تیمی است و با همکاری دکتر دستغیب، مهندس فراهانی ، مهندس یادگاری و مهندس خالقی انجام می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان