امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رسانه و راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی

#1
استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه باید برای حل آسیب‌های اجتماعی هم‌اندیشی کنیم، گفت: باید با سواد رسانه ای شهروندان را برای مواجه با آسیب های اجتماعی افزایش دهیم

به گزارش جهان به نقل از سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران مهدی منتظر قائم استاد دانشگاه تهران در مراسم شبگردی اساتید دانشگاه و صاحبنظران مسایل شهری که شب گذشته برگزار شد، گفت: باید با اصول روزنامه نگاری تحقیقی مساله آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نباید مواجه ما با آسیب ها و معضلات اجتماعی احساسی و عاطفی باشد، تصریح کرد:برخورد با این مسایل باید با سیاست و اقدام همراه باشد نه تجربه حسی.
استاد دانشگاه تهران افزود: ما در عین حال باید مراقب باشیم که خلاف آزادی های مدنی افراد اقدامی انجام ندهیم.

در ادامه کاظمی دینان، رییس انجمن روابط عمومی ایران و دبیر شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی با اشاره به ضرورت آگاهی‌رسانی در خصوص آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: رسانه‌های اجتماعی خیلی می‌توانند در این میان تأثیرگذار باشند.

کاظمی دینان با بیان اینکه برای رفع معضل آسیب‌های اجتماعی ارتباطات بین فردی نقش مؤثری دارد گفت: گفتگوهای شفاهی و دهان‌به‌دهان هم به‌اندازه رسانه‌های پرقدرت می‌توانند نقش اطلاع‌رسانی داشته باشند.

وی اعتیاد و گرفتار شدن در دام مواد مخدر را به‌عنوان یکی از زخم‌های شهر تهران عنوان کرد و گفت: کارتن‌خوابی و اعتیاد معضل امروز شهر تهران است و همه سازمان‌های مسئول باید دست‌به‌دست هم بدهند تا آسیب‌های اجتماعی شهر کمرنگ شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران تاکنون تلاش‌های زیادی برای حل معض اسیب های اجتماعی انجام داده است، افزود: احداث گرمخانه‌ها و مددسراها باعث شده افراد بی‌خانمان شهر، سرپناهی داشته باشند اما ریشه‌کن شدن مشکلات عزم جدی و همکاری همه نهاد‌ها را می‌طلبد.

مراسم شبگردی شب گذشته با حضور اساتید دانشگاه ها ، صاحبنظران مسایل شهری ، هنرمندان و با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی با هدف رسیدن به راهکارهای مشترک برای حل آسیب های اجتماعی شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم هنرمندان و اساتید ضمن بازدید از مددسرای خاوران، بازدیدی نیز از آسیب های سطح شهر تهران از جمله محدوده شوش داشتند.

گفتنی است در حاشیه ی این بازدید کاظمی دینان رییس انجمن روابط عمومی ایران با اهدای لوح تقدیری از دکتر شهرام گیل آبادی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به دلیل تعامل سازنده با روابط عمومی دستگاه ها و ارگان های مختلف در راستای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی تقدیر کرد.
رسانه و راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
  تاکید روحانی بر الزام استفاده از ماسک در مرحله جدید مقابله با شیوع کرونا
  کاهش فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در تهران
  تهران در رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی پایین‌ترین استان
  زمان مهار کرونا به رفتار اجتماعی بستگی دارد
  مرحله سوم مدیریت مقابله با بیماری کووید 19، سازگاری با کرونا با رعایت کامل دستورالعمل
  فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی رعایت نشد
  ایران و اندونزی تجریبات خود در مقابله با ویروس کرونا را به اشتراک گذاشتند
  بازتاب سخنرانی روز قدس امام خامنه‌ای در رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان