امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مصاحبه با کاوه آفاق

#1
Music 
مدیرای عزیز اگه جاش اینجا نبود لطفا تغییرش بدید -_-

کاوه افاق : ایران می مانم مجوز هم میگیرم کنسرت هم می گزارم

مصاحبه ی مهمی هست لطفا کامل و دقیق  بخونید


موسیقی پارس – سارا گران نظر : کاوه آفاق را همه با گروه موسیقی The Ways می شناسند. گروهی که موج جدیدی در عرصه موسیقی داخل کشور ایجاد کرد. حال کاوه آفاق عضو اصلی این گروه، مدتی است از The Ways جدا شده و مستقل کار خواهد کرد. وی مدتی است به دنبال کسب مجوز برای آلبوم جدید خود است تا بتواند رسماً وارد عرصه موسیقی شود. همین ها بهانه ای شد تا به سراغ وی برویم تا گپ و گفتی صمیمانه با هم داشته باشیم :

برای اولین سوال می خواهم بدانم دلیل جداییت از گروه چی بود؟

زیاد موضوع پیچیده ای نیستش . من با بچه های گروه متاسفانه به توافق نرسیدم سر قضیه موندن تو ایران و مجوز اجرا گرفتن خیلی زحمت داشت . من تا ۱۰ سال دیگه هم اگه طول بکشه می مونم تو ایران تا بتونم هواداران رو از نزدیک ببینم ولی بچه ها مقید به این قضیه نبودن . بچه ها ۲سال صبر کردن و پا به پای من نشستن تا بتونیم مجوز بگیریم ولی بعدش معتقد بودن که باید دوباره کار زیرزمینی انجام بدیم و نتونستیم اجرا بزاریم  ولی من با تجربه هایی که در مورد کار کردن در داخل ایران و در خارج ایران دوستان و آشنایان عزیزم که همه کسانی هستن که خارج از ایران موزیسین های بزرگی بودن از ایران رفتن و برگشتن.وقتی مجموع تجارب رو روی هم میزارم می بینم که نهایتا یه موزیسین به چیزی که رسیده این بوده که با هم وطنای خودش روی استیج رو به رو بشه  ولی خب بچه ها معتقد به اهداف دیگه ای بودن و گفتن که دیگه نمی تونن همرا باشن . گفتن که یا تو برو یا ما میریم که خب قاعدتا من باید میرفتم .

اقای افاق شما تا یه قدم هایی رو پیش رفتید در ارشاد ، اسم گروه The Ways  رو به اسم کاوه افاق ثبت کردید…

خب این طبیعی هستش وقتی برای اخذ مجوز میری باید یک سرپرست یا یک صاحب اثر اعلام بشه . توی اون پرونده ها قاعدتا طبق روال عادی ترانه سراها ، آهنگساز ، تنظیم کننده و خواننده و اکثریت کارها رو خود من بودم و بچه های گروه هم قبول داشتن که اسم من به این عنوان ثبت بشه .

کاوه جان با توجه به اینکه گروه به اسم شما ثبت شده قاعدتا باید برای پخش این کار از شما اجازه گرفته میشد ، ایا اینکار انجام شده ؟ یا مشورتی کردن ؟

نه خب ! اجازه و مشورتی که نبود ، من واقعا این توقع رو داشتم به عنوان کسی که این گروه رو تشکیل دادم و “ب” بسم الله ش با من بوده به قول معروف .
سال ۸۲…

ما از سال ۸۲ باهم بودیم ولی از ۸۴-۸۵ کار قوی و با انرژیمون رو شروع کردیم اون موقع یه گروه دیگه داشتیم که شامل من و حامد و علیرضا میشد . ایمان و پدرام اون زمان نبودن ، علیرضا رفت امریکا و حامد رفت کانادا .

قرار بود که برن کارای شما رو انجام بدن ؟

آره دیگه…قرار بود ! ولی خب…من به هرقولی که داده بودم عمل کردم بدون اینکه هیچ چشم داشتی کار کنم ، آهنگ ها رو تنظیم کنم،شعرها رو بگم و بخونم ! از طراحی لوگو گرفته تا مدل موی بچه هاتا لباس هاشون برا کلیپ ها رو…

توی پشت صحنۀ The Ways  این حرفتون کاملا مشخصه…

من وظایفم رو انجام دادم ولی خب بچه ها متاسفانه شاید…شاید هم به سهم خودشون انجام دادن و من براشون احترام قائلم . خیلی دوستشون دارم  واقعا به اندازه بچه های خودم دوسشون دارم ! البته بچه دار نشدم هنوز ( می خندد)
من همیشه موفقیتشون رو می خوام .حالا که به من گفتن برو از the ways  ولی امیدوارم که موفق باشن و شدیدا به نظر من باید اقدام کنن و یه خواننده خوب بیارن و یک گیتاریست …

صدای حامد خیلی عوض شده بود توی این کار بیشتر شبیه صدای تو شده بود ، من کارو گوش کردم . چون صدای حامد رو با کارای زیرو شنیده بودیم اما این صدایی که ما دیدیم…..

من نمیدونم چیه جریانش ، خودم هنوز نشنیدم .

نمی خوای کار قانونی انجام بدی که جلوگیری کنن از پخش ککار به اسم the ways  یا می خوای ادامه بدن ؟

به هرحال ما پدر کشتگی نداریم با هم که ! با بچه ها هم یه  روزگاری نون و نمک همو خوردیم و…نمیدونم ! فکر نکنم من همچین کاری رو بکنم فعلا ! مگه اینکه بخواد یه اتفاق خیلی خاص بیوفته .

دلیل اصلیت برای جدایی یا تعطیل کردن گروه the ways که کاوه افاق سرپرستش بوده ؟

دلیل اصلی… آخه گفتن نداره ( می خندد )

نه خب بگو ! طرفدارا و هوادارا بدونن دلایل شخصی چی بوده ؟ کاری انجام داده بودن ؟

دلیل شخصی خب اینکه هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی خیلی خسته شده بودم توی طول این سالها واقعا. ۸۵% وظایف از طراحی پروانه تا نوشته هامون تا مدل موهامون گرفته تا خوانندگی و اهنگسازی و شعر نوشتن ها…همه چیز واقعا روی دوش من بود.هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی واقعا کم اورده بودم . از بچه ها تقاضا کردم بیشتر کمکم کنن ولی خب بچه ها هم متاسفانه اینقدر درگیری واسه خودشون داشتن که پا به پا نتونستن بیان . این اواخر هم من یک سری مشکلات شخصی اخلاقی از بچه ها دیدم متاسفانه …چیز خیلی پیچیده ای نیستا من یه کم حساسم . بچه ها ، بچه های بی نظیرین ولی من حساسم روی یک سری کارها خصوصا در رابطه با هوادارانمون که بچه ها اون حساسیت ها رو رعایت نکرده بودن و من واقعا دیدم که فضا شاید در شان من نباشه به بچه ها گفتم که سعی کنیم یه تغییر رویه ای داشته باشیم کسی وقعه ای ننهاد به حرف من و به قول معروف گفتنی واسشون مهم نبود حرفم و گفتن تو برو !

فکر کنم یه خرده داری احترام میذاری به بچه های گروه ولی اونجوری که خود من میدونم داشتن یه کارهایی میکردن ! به اسم گروه the ways اهنگسازی انجام میدادن…

آره ولی خب …گفتن نداره دیگه !!!

مثل کاری که…

ازتون تقاضا دارم که چیزی نگید .

نه خب بگووو…

نه نه ! اوکی ام !…

می خوام هوادارا بدونن چون یه کار می خواستن به اسم….

*نه خب ! اینا پیش میاد دیگه ! بچه ها یه دوره ای فکر می کنم شیطون گولشون زده ( می خندد )

خب شیطونه چیکار کرده که گولشون زده ، خب بگو

نه دیگه ! از این اشتباه ها نمی کنن دیگه قاعدتا !

خب کاوه جان از اینده خودت بگو ! با کی می خوای کار کنی ؟

آینده که هیچی ! من همچنان داخل ایران می مونم در طول این مدت کار خوانندگی رو ادامه خواهم داد قاعدتا ! مجوز هم خواهم گرفت ! امیدوارم روزی که مجوز رو بگیریم بتونیم کنسرت بدیم بتونم بچه ها رو یه جوری بکشونم ایران البته حامد و علیرضا منظورمه چون پدرام و ایمان که قاعدتا از نظر نوازندگی هنوز به حدی نرسیدن که بتونن کنسرتی رو که از نظر تکنیکال مدنظر من هست رو هندل کنن ! ولی حامد و علیرضا رو سعی می کنم هرجور شده بیارمشون که بتونیم هندل کنیم . هزینه هاشون رو به هزینه های خودم پرداخت خواهم کرد.

انشالله ! تایمی داری که چقدر طول می کشه و..؟

من الان ۲ سال و نیمه که دارم میرم و میام ! می برنم و میارنم ! بالا و پایین میرم و میبرنم بالا و میارنم پایین ! و خلاصه همه جوره تحت هر فشاری هستم ولی کوتاه نمیام تا روزی که بتونیم مجوزمون رو بگیریم و این علتش فکر کنم پیمانی هستش که به صورت نانوشته بین من و هوادارن the ways  سابقمون و خودم الان هستش ! قاعدتا که من بهشون قول دادم که توی ایران ببینمشون و کنسرت بزاریم . مسئولین ارشاد هم الان خداوکیلی رویکردشون قابل مقایسه با قدیم نیست و واقعا همکاریشون بیشتره و من واقعا توقع نداشتم. توی این ۲سال هم اگر ما نتونستیم مجوز بگیریم بنا به یک سری اتفاقات و اشخاصی بود که ما رو گمراه می کردن ! متاسفانه بر و بچه های تهیه کننده ها و دلال های موسیقی بودن که ما رو گمراه می کردن . از روزی که من خودم به صورت مستقیم با مسئولین در ارتباط شدم برای اخذ مجوز و دیگه کسی بین ما نبود به عنوان دلال ، تهیه کننده و یا هر چی که اسمش رو بزاریم خیلی سرعت کارها داره بهتر میشه . هرکاری خواهم کرد که بتونیم the ways  رو دوباره تشکیل بدیم البته the ways  الان هست . یعنی من بتونم کاری کنم که بچه ها یه کم ارتقاء سطح پیدا کنن برای کارها !

اگر دوباره در اینده کاری به اسم the ways  پخش بشه چون به اسم تو هستش اجازه ای نگرفته باشن شما اون موقع کاری انجام میدی ؟

نمیدونم بستگی به خود اینده داره من فکر می کنم که به هرحال بچه ها نیاز دارن که کار خوب انجام بدن اگر ببینم کارها خوبه نه هیچ کاری انجام نخواهم داد ولی اگر ببینم که کاره جوریه که داره حاصل این همه سال زحمت منو به باد میده و یه اسم رو داره خراب می کنه و ضعیفه ، خوانندگی ها و تنظیم ها ضعیفه ، شعرها ضعیفه ! آهنگساز ضعیفه ، نوازندگی ها ضعیفه و هرچیزی که ببینم چون قاعدتا گروه الان نه گیتاریست داره نه خواننده نه شاعر داره نه اهنگساز ! من نمیدونم چجوری ادامه می خوان بدن ! حامد اهنگسازی و شعراش خوبه  . خداوکیلی اهنگساز خوبیه ولی خارج از ایرانه و ایران نیست به خاطر همین نمیدونم چجوری می خوان هندل کنن  ولی اگه واقعا کیفیت کارها خوب باشه نه رگز ! چون باعث افتخار خودمم هست به هرحال اسم منم توی اون گروه بوده ولی اگر ببینم کیفیت کارها پایین اومده و با عث ابروریزی اسم من میشه حتما خب قاعدتا اقدام خواهم کرد.

چون خب این گروه به اسمت ثبت شده دیگه ..

تا وقتی شاکی خصوصی نداشته باشی از نظر حقوقی و قضایی نیازی نیست کاری انجام بشه دیگه ! چون منم شاکی نیستم واقعا ولی به محض اینکه ببینم کار دیگه ای بخواد بیاد بیرون و کار ضعیفی باشه…

کار قاصدک رو خودت قبلا گوش داده بودی ؟

اره ، گوش دادم قبلا !

خودت توش نقشی داشتی یا نه ؟

آره ، قاعدتا روی تنظیمش که همه با هم و دور هم بودیم ایده های اولیه ش رو ! چون این اهنگ رو حامد ساخته یک سال و نیم پیش تقریبا … منم توش دست داشتم!

چندروز پیش داشتم می خوندم یه مطلبی نوشته بود در مورد همین کار قاصدک از بچه های the ways  نوشته بودن که ما خیلی صبر کردیم واسه مجوز ، قرار بود مجوز انجام بشه اما دیدیم نشد…

خب راست میگن دیگه …بچه ها چیزی که به من گفتن این بود که ما دیگه نمی تونیم صبر کنیم و دوست داریم کلیپ بسازیم و قاعدتا فکر می کردن که منم موافقت می کنم.

چون با هم بودین و موسس ش تو بودی دیگه….

آره دیگه ! ولی من موافقت نکردم گفتم تا اینجای کار اومدیم شده تا ۱۰ سال دیگه هم باید من می شینم توی خونه تا بتونم هوادارانمون رو توی ایران خوشحال کنم !

که کنسرت بزرگی بزاری…

اصلا باید همین باشه موزیسینی که روی صحنه نره به چه درد می خوره ؟ تا کی می خوای کار بدی بیرون ؟ کار روی اینترنت دادن که کار راحتیه دیگه با این دم و دستگاه و سایت هایی که هست و سیستم تکنیکال صوتی هر کسی می تونه خوانندگی و اهنگسازی بکند و بزاره روی اینترنت مهم اون کسیه که بتونه روی صحنه بیاد .

دقیقا همه خواننده ها برای همین دارن می خونن . خیلی ها با اهنگهای زیرزمینی روی همین سایت ها میان بالا که اول معروف بشن بعد میرن دنبال مجوز حالا که شما داشتی می رفتی مجوز رو می گرفتی به یه جایی هم رسیده بودی…

به هرحال این مشکلات ماست یکی از اعضای گروهمون امریکاس ، یکیشون کاناداس به هرحال اونا بنده های خدا در جریان اوضاع نبودن . یکی دیگه هم که توی مشهد و اصولا از اول در جریان نبوده دیگه چیکار میشه کرد دیگه…هیچ کدومشون مشکلاتی که من داشتم رو از نزدیک ندیدن به خاطر همین دیگه من گفتم امر شما رو اجرا می کنم و میرم…

کاوه اینجوری که من می بینم داری فعالیت های هنری دیگه ای می کنی … ۲تا تئاتر فکر می کنم تا الان داشتی


به من مجوز دادن که روی صحنه برم ولی مجوز موزیک رو ندادن . ۲تا تئاتر رو خدارو شکر روی صحنه رفتیم شاید یکی دیگه  هم برم در اینده . متنش حالا یه کم کار داره نقاشی هم که من از قدیم میکردم دیگه . الان اومدی اینجا می بینی …خیلی لطف کردین ، ممنون که وقتتون رو به من دادین و امیدوارم به زودی کارای جدید….

کارهای جدید ؟

*اره چندتا کار جدید دارم که قرار بود قبلا با نام the ways  بیاد بیرون حالا هم امیدوارم که یه روز با نام the ways  بیاد بیرون . من هرلحظه این بچه ها اجازه بدن برمیگردم به گروه

حتی گروهی که بدون مجوز باشه ؟

اره دیگه ! ببین من مقید به کار گروهی ام . وقتی تو کار تیمی رو می پرستی و می پسندی دیگه نباید شتر سواری رو دولا دولا کنی.وقتی من از روز اول گفتم موافق با کار گروهی ام یعنی به نظر حداکثر افراد گروه احترام میزارم . الان نظر حداکثری سه نفر به من گفتن نمی خوایم و من گفتم می خوام ، دیگه کاری نداریم که مقام من توی اون گروه چی بوده و چی خواهد شد و چی هست.

مردونگی به خرج دادی…

من دیدم سه نفر بیشتر از نفره قاعدتا دیگه و به حرفشون احترام گذاشتم .

کارهای جدیدت چطوریه ؟ کی میاد بیرون ؟ به چه اسمیه ؟!

کارهای جدید هنوز اسم نداره ولی ۲-۳ تا کار جدید که دارم انجام میدم فعلا نمی گم ! یه کار مشترک هم هست که داریم انجام میدیم ولی شاید به زودی یه ترک به اسم مخمصه هستش که من فکر می کنم از نظر صوتی لااقل چون به هرحال خیلی از کارهای علت شهرتش ویدئوهاش بود ولی خب فعلا که اون ویدئوها نیست ولی فکر می کنم از همه اهنگامون بیشتر مخاطب داشته باشه .

قبلا گفتی احتمالا رکورد شال رو هم میزنه …

*اره ! مخمصه من فکر می کنم بهترین اهنگم تا به امروزه

چون شالم خودت بودی توی اون کلیپم که بود همه ش صدای خودت بود .


خب اره دیگه ، شال رو من با ارین نائینی  ساختم یعنی من اهنگ رو ساختم و شعرش رو گفتم و تنظیمش با من و ارین بود . ۴ بار ضبط شد . ۱ بار توی مشهد و ۳بار هم توی تهران توی ۳ تا استودیوی مختلف . خودم میرفتم تنظیمش میکردم . تا اخر توی استودیو ارین لطف کرد و صدا برداری کار رو انجام داد . یه کم باهم مشورت میکردیم و انتهای کار هم که ارین یه الکتریک زیبا زد .

کاوه جان دلیل اصلی که نگفتی با اینکه خب در جریان هستن یه سری از بچه ها که دلیل اصلیت چی بوده ، چه کارایی انجام دادن که داشت به اسم the ways  لطمه وارد میکرد نگفتی باز…

بذارین الان نگم اینا رو . یعنی اگه این لطمه به اسم the ways  خواست بیشتر بشه من از نظر قضائی و حقوقی پیگیری خواهم کرد البته همه حرفایی که میزنم هیچ کدوم شامل حال حامد قناد نمیشه .

یه سری اسم میگم نظرت رو در موردشون بگو !
اول حامد : حامد که برادر منه  ! نمیدونم چی بگم ، برادرمه ، پسرمه (می خندد) خیلی دوسش دارم .
ارین نائینی :  من فکر می کنم در اینده کارهای بزرگی رو باهم انجام خواهیم داد و بی شک ارین با من روی استیج برج میلاد خواهد بود .
پدرام ازاد : پدرام هم بسیار بسیار بسیار استعداد بزرگ و خوبیه که اگر یه کم مطالعه و نوازندگیش رو تقویت بکنه من فکر می کنم که بتونه خیلی پیشرفت کنه.
ایمان محمدی :  ایمانم خیلی خوبه
کاوه افاق : اونم خیلی خوبه ( می خندد )
the ways :  اونم خوبه
هوادارا : اونام خوبن
امیدوارم که فقط هوادارا ما رو ببخشن . فقط اینو بدونن که من عامل رفتنم از the ways  نبودم و من عامل پاشیده شدن گروه نبودم . دلایل و یا مقصرینش کسان دیگه ای بودن ! من فقط کسی بودم که از گروه اخراج شدم عملا ! اخراج نه به معنای زشتش …

کناره گیری کردی…

عملا بچه ها نظرشون چیز دیگه ای بود و من معتقد به نظر جمع هستم ..

یادمه کارت در مورد اذربایجان کار خیلی خوبی بود . همه زحمتا با خودت بود . تمام کارای the ways  هم که با خودت بوده. یه خواننده ای که اسم و رسمی داره میشینه گوشه خیابون واسه زلزله زده ها اهنگ می زنه ! خودتم رفتی تبریز پخش کردی ! بچه ها هم بودن .


نه تبریز رو که من تنها رفتم . توی تهرانم که حامد و پدرام بودن که خیلی زحمت کشیدن .

خیلی کار مثبتی بود . خواننده ای این کار رو انجام نداد که بیاد توی خیابون اهنگ بزنه .

لطف دارید شما . من هنوز که هنوزه واقعا….یکی دوبار دیگه هم رفتیم سر زدیم به وضعیت اسیب دیده ها . هنوز دلم واقعا برای اذربایجانی ها می طپه . خیلی اذیت شدن…
وقتتون رو نگیرم ارید نقاشی می کشید ! در راخر اگر حرفی با هوادارا دارید…
من امیدوارم که همیشه پیروز و موفق باشن . سال های خوب ایران داره میاد . من خیلی خیلی امیدوارم به اینده کشورمون در تمامی زمینه ها بی شک ما فاتح جهان خواهیم بود ..



کاوه آفاق پرچم بالاست فداش کارش یکه
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET
آگهی
#2
گیر بدی به چیزی ول نمیکنی
من از زندگی کسی حذف شدم که برای داشتنش وبودنش خیلی ها را از زندگیم حذف کردم.
پاسخ
#3
(25-08-2015، 0:52)ayda2 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
گیر بدی به چیزی ول نمیکنی

دوسش دارم خو

موسیقی = زندگی = یاس / کاوه افاق / اراد اریا
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Music متن مصاحبه حسین ام.سین(قدیمی)
Music مصاحبه امین تی ام بکس
  بیوگرافی و مصاحبه از سیاوش قمیشی | خواننده، آهنگساز، شاعر، تنظیم کننده
  «کاوه آفاق» در به در به دنبال مجوز است!
  کارن همایونفر: «کاوه آفاق» من را غافلگیر کرد...
  مصاحبه ی اختصاصی با the ways (فقط ایمان محمدی و کاوه آفاق)
  این روزهای منِ خواننده ( حال و روز کاوه آفاق )
  آناتما زیر پست کاوه آفاق چه کامنتی گذاشت؟!
  کاوه آفاق از آلبوم و کنسرتش می گوید
  گفتگو با کاوه آفاق و رستاک حلاج + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان