امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کربکندی: زور فدراسیون به صداوسیما نمی‌رسد

#1
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا رسول کربکندی درباره اختلاف فدراسیون فوتبال و صداوسیما در قضیه حق پخش تلویزیونی، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال نمی‌تواند حق و حقوق باشگاه‌ها را از تلویزیون بگیرد. در تمام دنیا بخش عمده‌ای از در آمدها از طریق حق پخش تلویزیونی است. باشگاه‌ها هم که مشکل اقتصادی دارند از این طریق نمی‌توانند هیچ سودی ببرند. صدا و سیما خیلی با قدرت با این قضیه برخورد می‌کند. سال گذشته فدراسیون به این منظور مانع از پخش یک هفته از مسابقات لیگ برتر شد، اما دو مرتبه همه چیز به روال عادی بازگشت. این موضوع بر می گردد به نداشتن قدرت فدراسیون در احقاق حق باشگاه‌ها که باعث آسیب رسانی به تیم‌ها می شود.


بازیکن سابق تیم ملی افزود: اگر در آن زمان با قاطعیت این موضوع را دنبال می‌کردند و می‌گفتند که مجلس باید بودجه تلویزیون را بیشتر کند، اکنون مشکل حل می‌شد.

وی درباره استفاده از داوران جوان در بازی‌های لیگ گفت: هر جوانگرایی یک سری تبعات دارد چه بازیکن جوان باشد، چه داور. با توجه به این که تعداد زیادی از بازی‌ها را داوران جوان سوت زدند، اشتباه و تاثیرگذاری آن در بازی‌ها پیش آمد. باید بپذیریم که اشتباه‌ها طبیعی است و به دلیل اینکه در بازی‌های سنگین از آنان استفاده شد، این اشتباهات رقم خورد.

کربکندی افزود: همچنین اختلافات به وجود آمده میان دپارتمان و کمیته داوری نیز در این امر تاثیر گذار بود. کنار رفتن قهرمانی و ترکی باعث از دست دادن دو داور بین المللی شد و مجبور شدند جوان‌ها را جایگزین کنند. زمانی که ناهماهنگی بین دپارتمان وجود دارد، تناقضی بین چیدن داورها به وجود می آید و مشکلات را گردن همدیگر می اندازند. در مجموع باید نگاهمان این باشد که جوانگرایی در داوری را بپذیریم. قطعا اشتباه داورانی که از سال گذشته به لیگ برتر اضافه شدند، در فصل پیش‌رو می‌تواند به حداقل برسد.

سرمربی سابق ذوب آهن با اشاره به وضعیت سخت‌افزاری لیگ ایران هم گفت: امکانات بهتر از گذشته شده است اما ورزشگاه‌ها به حد استاندارد نرسیده است. در حال حاضر باشگاه‌ها بیشتر تحت تاثیر مشکلات مالی هستند. وضعیت مالی جامعه بد است. وضعیت نقدینگی و بودجه در اکثر ادارات و نهادها به دلیل مشکلات اقتصادی دچار مشکل شده است که این موضوع بر باشگاه های ما تاثیر می گذارد.

وی افزود: 10،11 روز بیشتر به شروع لیگ برتر نمانده است و هنوز بعضی از تیم‌ها مشکلات مدیریتی، مالی و مربیگری دارند. این مسائل می تواند لیگ ما را به دو گروه تقسیم کند؛ یک بخش از تیم‌ها برنامه ریزی منظم داشتند و در حال آماده‌سازی هستند، اما برخی از تیم ها هنوز تمرینات خود را شروع نکرده‌اند، شرایط مدیر و مربی مشخص نیست و این مسائل لیگ فوتبال ما را دچار مشکل می کند. تیم‌ها قراردادهای میلیاردی می بندند اما توانایی پرداخت آن را ندارند. هنوز وضعیت راه آهن، پیکان و فولاد نوین مشخص نیست. امسال به شرایط باشگاه‌ها در لیگ پانزدم خوشبین نیستم.

از نکات مثبت لیگ چهاردهم جوانگرایی در تیم‌ها بود که کربکندی هم در این‌باره گفت: سن بازیکنان در تیم ملی بالا بود بنابراین باید تغییرات عمده‌ای در تیم داده می‌شد و جوانگرایی لازم بود که خوشبختانه این کار جواب داد. فصل قبل بازیکن‌های جوان خوبی در تیم‌ها دیدیم و اکثر آنان به تیم ملی دعوت شدند. به نظر من اگر با یک شیوه منطقی جوانگرایی انجام شود شادابی و نشاط بیشتری به لیگ برتر بر می گردد.

سرمربی سابق تیم‌های ذوب آهن و سپاهان تغییرات در نیمکت را نسبت به گذشته کمتر دانست و گفت: دلیل اصلی این است که باشگاه‌ها پول ندارند. در مجموع اگر ما با مطالعه و بررسی در طول فصل مربی را انتخاب کنیم این تغییر کمتر اتفاق می‌افتد و سپس نقش مدیریت در آن تعیین کننده است.

وی در پایان گفت: وقتی مربی را به این سرعت عوض می کنیم نمی‌توانیم حق و حقوقشان را بدهیم و کار به شکایت و رای کمیته انضباطی می‌کشد و در نهایت حکم صادر شده بی تاثیر می‌شود. باید به این مسائل توجه ویژه‌ای داشته باشیم، بتوانیم برنامه‌ریزی بهتر و بیشتری داشته باشیم و سعی کنیم این مسئله را به طور منطقی حل کنیم.
.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  واکنش فدراسیون به دعوت شدن کنعانی‌زادگان
  قاضی هیتلر برای فدراسیون آلمان دردسرساز شد!
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس؟
Heart نامه تند یک فوتبالی به جهانگیری؛ پاسخگوی عملکرد فدراسیون تاج باشید!
  گل‌محمدی: تصمیم گیرنده‌های فدراسیون‌ بوکس ضعیف هستند
  ماجرای جهانبخش، داماش و فدراسیون فوتبال چیست؟
  اعلام آمادگی تنها ۲ فدراسیون برای برگزاری اردوهای پارالمپیکی
  کفاشیان طبق قانون سرپرست فدراسیون است/ موافقت فیفا با اساسنامه تا پایان هفته

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان