امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وجود یخچال‌های طبیعی بر روی سیاره پلوتون

#1
به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان  ؛ سازمان فضایی ناسا جزئیات کشف جدید خود و آخرین دسته از تصاویر از افق های جدید را منتشر کرده است.

بنا بر این گزارش سازمان فضایی ناسا یکی از کاوشگران بدون سرنشین خود را به میدان فضایی سیاره پلوتون در خارج از جو منظومه شمسی برای جمع آوری اطلاعات فرستاده است. تصاویر و اطلاعات ارسالی جدید یک غباری را نشان می دهد که می تواند به طور احتمالی رنگ مایل به قرمزی سیاره پلوتون و همچنین یخ های شگفت انگیزی باشد که مانند یخچال های طبیعی وجود دارند.
این تصاویر و فیلم ها از افق های جدید و با پرواز در ارتفاع کم بدست آمده و در قالب عکس ها و فیلم های دیدنی به وسیله سازمان فضایی ناسا به اشتراک گذاشته شده است.
این تصاویر یکی از بزرگترین کشفیات جدید منتشر شده توسط آژانس فضایی ناسا است که یک نور غبار آلودی را در پس زمینه نور خورشید در سیاره پلوتون در حدود نیمه شب به وقت شرق آمریکا در 15 ژوئیه در فاصله 1.25 میلیون مایلی (دو میلیون کیلومتر) نشان می دهد.ین تصاویر افق های غیر منتظره ای را نشان می دهد به این صورت که این مه در فاصله 80 مایلی(130 کیلومتر) بالاتر از سطح پلوتون می باشد که از دو لایه تشکیل شده است و این در حالی است که قبلا جو بیش از حد گرم اجازه نمی داد تا این افق ها تا فاصله بالاتر از 30 کیلومتر دیده شوند اما اکنون اطلاعات حاکی از وجود یخچال های احتمالی را می دهد.

جان گرانسفلد مدیر اجرایی سازمان فضایی ناسا می گوید: ما می دانستیم که این ماموریت به سمت سیاره پلوتون می تواند اطلاعات اعجاب آوری را به ارمغان آورد و اکنون 10 روز بعد از این ماموریت ما می توانیم بگوییم که انتظارات مان بیش از آنچه تصور می شد، شگفت انگیز شده است. همچنین او ادامه می دهد «با جریانات یخ، سطحی که از نظر شیمیایی عجیب و غریب است، رشته کوههایی که وجود دارد و همچنین مه رقیق، سیاره پلوتون تنوعی از زمین شناسی ها را نشان می دهد که واقعا هیجان انگیز است»
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کهکشان راه شیری مسکن میلیاردها سیاره احتمالی قابل سکونت
  شواهد حیات در سیاره ناهید مورد تردید قرار گرفت
  کشف سیاره ای که در آن سنگ از آسمان می بارد
  کدام ستارگان دارای سیاره‌های قابل سکونت هستند؟
  کشف یک سیاره‌‌ی قابل سکونت دیگر
  در جوّ سیاره مریخ چه خبر است؟
  حداقل ۳۶ تمدن هوشمند در کهکشان ما وجود دارد!
  آیا در اعماق مریخ حیات وجود دارد؟
  آیا واقعا روی کره ماه آب وجود دارد؟
  ایا کرم چاله ها وجود دارند ؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان