امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با ناوشکن های کلاس Akizuki محصولی از سرزمین آفتاب

#1
آشنایی با ناوشکن های کلاس Akizuki محصولی از سرزمین آفتاب 1
عرصه پهناور دریا یکی از صحنه های با اهمیت و راهبردی برای کشور های دنیا بوده و هست و خواهد بود انچان که از دیر باز تا کنون توجه زیادی به این عرصه راهبردی صورت گرفته. یکی از این توجهات معطوف بودن کشور های دنیا به نیروی دریایی قوی جهت دفاع از منافع خویش در این عرصه در سرتاسر جهان میباشد. ژاپن یکی از کشور هایی است که به دلیل موقعیت مکانی جزیره ای آن توجه ویژه ای به این نیروی راهبردی  چه قبل از جنگ جهانی و چه بعد ازآن و چه اکنون مبذول داشته است. در این تاپیک به یکی از محصولات دریایی ژاپن در عرصه نظامی به نام ناوشکن های کلاس Akiziki خواهیم پرداخت که کلاسی مدرن و به روز به حساب می آید. از همراهی شما تا پایان نهایت تشکر را دارا میباشم.

 
کلاس Akiziki  ناوشکن ساخت صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن در جهت جایگزینی با ناوشکن های کلاسHatsuyuki که نسبتا قدیمی تلقی شده ساخته و بین سالهای 2012 الی 2014 به تعداد 4 فروند به صورت عملیاتی به شماره بدنه 
DD-115 الی DD-118 تحویل نیروی دریایی این کشور گردیدند. سه فروند نخست در شهر ناکازاکی و فروند آخر در شهرتامانو ساخته و تحویل شده اند. این کلاس توانایی حمل بالگرد را داشته و دارای سیستم فرماندهی مدرنی میباشد که ماموریت اصلی این کلاس در وهله نخست حفاظت از شناورهای بالگرد بر کلاس  Hyuga  ودر وهله های بعد حفاظت از سایر ناوگان سطحی و یا زیرسطحی نیروی دریایی ژاپن و نیز مقابله با موشک های بالستیک بوده که توانایی مقابله با تهدیدات در تمامی عرصه ها را دارا میباشد.
 
ساخت Akizuki کلاس به سال 2007 میلادی برمیگردد که در آن زمان آژانس دفاعی ژاپن خواهان به خدمت گیری چهار فروند ناوشکن مدرن شد که این امر خطیر به صنایع سنگین میتسوبیشی در کارخانجات کشتی سازی این شرکت در شهر های بندری ناکازاکی و تامانو سپرده شد. نخستین فروند به شماره بدنه DD-115 و با نام Akizuki  در 2009 شروع به ساخت آن آغاز و در 2010 به آب انداخته شد و در مارچ 2012 به صورت کاملا عملیاتی تحویل داده شده . فروند بعدی به شماره بدنه DD-116 و با نام Teruzuki در 2011 به آب انداخته و در 2013 به صورت عملیاتی تحویل داده شد.2 فروند بعدی یه شماره بدنه DD 117 و DD 118 به صورت همزمان در شهر های ناکازاکی و تامانو ساخته و در 2014 به صورت عملیاتی تحویل داده شدند.
 
آشنایی با ناوشکن های کلاس Akizuki محصولی از سرزمین آفتاب 1
پایه واساس ساخت این کلاس ناوشکن کلاس  Takanami میباشد. در طراحی و ساخت این ناوشکن  به اصل رادار گریزی و پنهان کاری توجه ویژه ای شده است به صورتی که قسمت فوقانی و پل فرماندهی طوری طراحی گردیده اند که حداقل بازتاب راداری را داشته باشند حتی دکل راداری این کلاس نسبت به سایر هم رده های خود کوتاه تر طراحی شده است.

نیروی محرکه  Akizuki کلاس توسط یک سیستم تمام دیجیتال و هوشمند شرکت رولزرویس به صورت توربین های گازی ترکیبی با چهار توربین به قدرت 19.5MW تامین میشود که توسط دو شفت به دو پروانه منتقل شده که حداکثر سرعت 30 نات را به این غول میدهد. این کلاس دارای 150.5 متر طول 18.3 متر عرض و 5.3 متر آبخور بوده و دارای تناژی بین 5000 تا 6800 تن میباشد که 200 نفر خدمه را حمل میکند.
در حوزه فرماندهی و کنترلی دارای advanced technology command system)  AZTECS)  شامل یک رادار آرایه فازی , سیستم های پردازش اطلاعات با سرعت بسیار زیاد و یک  shipboard combat system  میباشد که در جهان به  سیستم دفاعی Aegis ژاپنی مشهور شده است. یکی دیگر از سیستم های مورد استفاده این ناو سیستم یکپارچه  UYQ-70  متشکل از سیستم کنترل آتش 3FCS-3 وسیستم هشدار زود هنگام بر ضد اهداف زیر سطحی و همچنین سیستم های جنگ الکترونیک میباشد که بقاپذیری و مهلک بودن این کلاس  را در صحنه نبرد به صورت چشمگیری افزایش داده است.
آشنایی با ناوشکن های کلاس Akizuki محصولی از سرزمین آفتاب 1
 

در حوزه تسلیحاتی این ناو ابتدا به سراغ موشک های ضد اهداف سطحی و ضد اهداف هوایی میرویم.
این کلاس به موشک های تایپ 90 به تعداد 8 فروند  با برد 150 الی 200 کیلومترکه نمونه ارتقا داده شده و ناو پرتاپ موشک ساحل پرتاب تایپ 88 میباشد ضد اهداف سطحی مجهزگردیده اند.در بحث اهداف  هوایی این کلاس مجهز به لانچرهای عمودی Mk41 جهت پرتاپ موشک های  RIM-162 سی اسپارو و شلیک  موشک های  ضد اهداف زیر سطحی RUM-139  و همچنین موشک های Type 07  شده اند که میتوان روی  انها به واقع حساب کرد. توپ مورد استفاده در ناوشکن، ورژن 4 توپ معروف آمریکایی Mk 45 کالیبر 127 میلیمتری است که جهت هدف قراردادن واحدهای هوایی و یا وارد ساختن فشار بر واحدهای ساحلی دشمن جهت پشتیبانی از عملیات‌های آبی‌خاکی استفاده‌کرد. این توپ توسط شرکت تسلیحاتی BAE طراحی و ساخته‌شده‌است. گونه‌ی چهارم این توپ بسیار قدرتمند است و آن را می‌توان همانند توپ‌های زمینی به کار گرفت لوله‌ی بلندتر این گونه سبب افزایش نیروی محرکه گلوله می‌شود؛ در ضمن نواخت این گونه بیش از گونه‌های پیشین است. زاویه‌ی عمودی توپ 15-~65 درجه و زاویه افقی آن تا 170 درجه به هر دو سمت قابل تغییر است. همچنین این کلاس به دو سیستم 20 میلیمتری دفاع نزدیک فالانکس مجهز گردیده است. یکی دیگر از تسلیحات این کلاس پرتابگر 3 تایی اژدر 324 میلیمتری  HOS-303  میباشد که هم بر ضد اهداف زیر سطحی و هم بر ضد اژدر های شلیک شده به طرف ناو قابلیت بکارگیر دارند. کلاس فوق توانایی حمل و عملیاتی کردن دو فروند بالگرد SH-60K سی هاوک را بواسطه پد پروازی وسیع و اشیانه را دار بوده که از این بالگرد ها ضد اهداف زیر سطحی و همینطور شناسایی بهره میبرد که خود سلاحی مهلک برای این ناو بر ضد اهداف زیر سطحی به شمار می آید.
 این کلاس از رادار های  جستجوی سطح OPS-20C / یک سونار Hull Mounted / دو سونار آرایه ای OQR-3 / سیستم  کنترلی ضد  اهداف زیرسطحی  OQQ-22   و سیستم دیجیتالی NOLQ-3D در حوزه جنگ الکترونیک بهره برداری میکند.
 
آشنایی با ناوشکن های کلاس Akizuki محصولی از سرزمین آفتاب 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.military.ir/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی و بررسی|رزم‌ناو کلاس تیکانداروگو|
  معرفی|ناوشکن کلاس آرلی برک|
  معرفی|سه عدد از برترین ناوشکن و رزمناو های جهان
  T ترمیناتور؛ محصولی متفاوت از صنایع نظامی روسیه
  آشنایی با سنگین‌ترین و مخرب‌ترین سلاح نیروی هوایی ارتش
  آشنایی با تک تیرانداز AMR-2 چین
  آشنایی با نفربر Véhicule de l\\\'Avant Blindé ساخت فرانسه
  آشنایی با موشک ضد کشتی AGM-119
  آشنایی با بالگرد AH-2 Rooivalk
  آشنایی با یکی از پر سرعت ترین نفربر های اکتشافی جهان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان