امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عیادت از بیمار مبتلا به سرطان

#1
بر هیچ کس پوشیده نیست که اگر کسی خبر مریضی عزیزی را بشنود تا چه حد ناراحت و نگران خواهد شد و اولین چیزی که به ذهن ایشان خواهد رسید این است که از خانواده درجه یک بیمار و خود بیمار حالی بپرسند و یا به عیادت بیمار بروند.

اما به یاد داشته باشید که شرایط برای بیماری سرطان و بیماری های مشابه دیگر بسیار متفاوت است.

فشار روانی این بیماری از یک طرف و شرایط خاص بالینی بیمار از طرف دیگر باعث خواهد شد لطف شما عزیزان در برخی موارد جز نا آرامی چیزی به همراه نداشته باشد و مسلما این چیزی نیست که شما می خواهید.

پس در این نوشته سعی کرده ام تا شما را از کوچکترین مطالب درباره احوال پرسی و ملاقات در بیمارستان یا خانه آشنا کنم.

تلفن:

در روزهای آغازین بیماری،اگر به تازگی این خبر را شنیده اید و می خواهید با خانواده درجه یک بیمار تماس بگیرید:

١:مطمئن شوید خبر را درست شنیده اید!

٢:به فردی که در حال حاضر می دانید همراه بیمار است زنگ نزنید تا بتواند تمرکز داشته باشد.

٣:اگر نمی توانید خودتان را کنترل کنید تماس نگیرید! اصلا نمی فهمم برای چه گریه می کنید؟از ناراحتی؟همدلی؟ یادتان باشد گریه ممنوع!!!!!!گریه دوای درد ایشان نیست!همدلی و آرامشی که از شما می گیرند مهم است.

۴:دوست صمیمی هستید؟خانواده درجه یک یا دو هستید؟حتما زنگ بزنید ! اما شما خانم یا آقای محترم که بیشتر از یک سال است حالی از دوستتان یا فامیلتان در روزهای خوشی نپرسیده اید!

اگر واقعا دوستش دارید و صرفا سختی روزگار به شما فرصت معاشرت نداده که حتما خوشحالش کنید.

اما اگر برای فضولی و برای اینکه حرفی برای پای تلفن،چت یا فیس بوک داشته باشید می خواهید زنگ بزنید،محبت کنید و نه حالی بپرسید نه سری بزنید چون فرق بین این دو انقدر زیاد است که حتی اگر به رویتان نیاورند خواهند فهمید و توصیه می کنم دل خون را خونتر نکنید.

5:چه ساعتی زنگ بزنم؟

ترجیحا عصر بین ساعت ۶ تا ٨ شب .این روزها بیمار و نزدیکانش نمی خوابند.پس قبل از زنگ زدن حتما به ساعت توجه کنید.

اگر یک بار زنگ زدید و تلفن را بر نداشتند دوباره زنگ نزنید!ترجیحا sms بفرستید یا پیغام بگذارید تا روز بعد مجددا زنگ بزنید.اگر هم خیلی صمیمی نیستید از افراد نزدیکتر که خبر دسته اول دارند بپرسید ،نه اخبار خاله زنکانه و یا کم و زیاد

6:سوالی که اصلا نباید بپرسید چه در عیادت و چه پای تلفن!!!!!!! "راستی چرا مریض شده؟؟؟؟؟ )وحشتناک ترین و بی منطق ترین سوال از نظر من ؟آخه این چه سوالی است؟مثلا یک کودک بی گناه ٢ ساله چرا باید سرطان بگیرد؟آلودگی محیط زیست؟پارازیتها؟اعصاب نا آرام؟ژن ؟ شما را به خدا قبل از پرسیدن کمی فکر کنید!)

بهتره؟؟؟خوب شده؟؟؟دکترا چی می گن؟؟؟" مریض مبتلا به سرطان است و بهتر بودن معنی ای ندارد!!!! تا روزی که زنده است حتی اگر بر بیماری غلبه کند باید بجنگد و احتیاط کند و تحت نظر باشد پس نپرسید آیا بهتر است!؟!؟؟!

بهترین مکالمه: آیا کمکی از دست ما بر میاد؟ چیزی لازم دارید؟خریدی دارید من برایتان انجام بدم؟دوست دارید با من حرف بزنید ؟چه چیزی بیمار را خوشحال میکند تا من برایش بیاورم یا به شما بدهم تا به او بدهید؟چه کسی را دوست دارد ببیند تا من هماهنگ کنم؟من مطمئن هستم بهترین اتفاق براش میفته قوی باشید ما هم کنارتون هستیم.

اگر هم درباره حال بیمار مستقیم می خواهید بپرسید:درمان اذیتش می کنه؟چه می توانیم بکنیم تا در روزهای درمان خوشحال بشه؟فیلم یا کتاب یا تماس خاصی؟چیزی لازم داره؟.....

7:اگر پاسخ تلفن شما را دادند و کوتاه یا نگران یا عصبی حرف زدند نباید ناراحت شوید.به یاد داشته باشید برای همدلی واقعی این اولین قدم است.شرایط همراهان این بیمار را نمی توانید حتی تصور کنید پس لطفا تا جای ممکن نرنجید و با آرامش با ایشان برخورد کنید.

8:اگر دیدید تمایلی به دادن اطلاعات به شما ندارند مکالمه را سریع قطع کنید!شاید جلوی بیمار باشند و نتوانند حرف بزنند!

عیادت:

1:برای عیادت از بیمار اجازه بگیرید! دلیل1در صورت پایین بودن پلاکت یا گلبول سفید بیمار سیستم ایمنی بسیار ضعیف عمل می کند و با ساده ترین نا پرهیزی احتمال مریض شدن او وجود دارد. 2:در طول شیمی درمانی به خاطر تاثیرات دارو حال بسیار بدی دارد و انرژی خود را باید صرف بهبود کند تا معاشرت. 3:بیمار سعی خواهد کرد تا به شما نشان دهد حالش بد نیست و زود خوب می شود پس تا جای ممکن انرژی صرف می کند تا به شما نشان دهد حالش خوب است

2:هرگز عطر نزنید (ساده ترین بو این عزیزان را به بدترین سرفه ها یا حتی نفس تنگی می اندازد)

3:گل یا هر گیاه دیگری در این بخش ورودش ممنوع است(عدم انتقال آلودگی و حساسیت)

3:اگر می خواهید آب میوه بیاورید1آب سیب سن ایچ 100% آب میوه (بسته بندی) زرد یا آب پرتقال )برای بیممارنی که پتاسیم خوراکی باید مصرف کنند چون پتاسیم خوراکی مایع و بسیار شور است و باید با آب پرتقال حل شود تا طعم آن بهتر شود. یا آب میوه طبیعی تازه گرفته شده و بسیار مطمئن و تمیز

4:بر خلاف عرفی که وجود دارد بیمار مبتلا به سرطان تا جای ممکن نباید کمپوت بخورد چون حاوی مواد نگهدارنده است پس بهترین راه آوردن میوه تازه در حجم بسیار کم است چون یخچال اتاق بزرگ نیست و همه چیز باید تازه باشد.

میوه ها: سیب،آناناس،موز خوردن میوه های قرمز مثل توت فرنگی یا شاتوت مممممنوع است! اگر هم وقت دارید یک سوپ مقوی بدون ادویه با آب مرغ یا گوشت.که تا جای ممکن سرشار از سبزیجات تازه فصلی باشد.(کم بیاورید فقط برای مصرف یک وعده یک نفر یخچال را نباید پر کنند و گرم کردن راحت نیست)

5:نایلون میوه ها رنگی نباشد! گذاشتن نایلون رنگی در یخچال بیمارستان ممنوع است.

6:ملاقات شما باید کوتاه باشد. ماکزیمم یک ربع نه بیشتر بیمار بسیییییار خسته و ضعیف است و بعد از رفتن شما از پا میفتد!

7:با او بگویید ،بخندید،شوخی کنید و فقط حرف های امیدوار کننده و دعا های زیبا بکنید.برایش از افرادی که به سلامت به خانه برگشته اند بگویید،درباره کتاب یا فیلم محبوبش بگویید و ذهنش را برای چند دقیقه از بیمارستان دور کنید.

8:در این اتاق دروغ نگویید،تهمت نزنید و بدگویی نکنید! انرژی اتاق به اندازه کافی با ذهنیات بیمار آلوده هست!

9:لباس شاد و رنگب بپوشید.

10: به هیچچچچ عنوان بیمار را نبوسید یا با او دست ندهید حتی اگر خیلی به او نزدیک هستید!!!!!! اگر خواستید دستش را در دست بگیرید ابتدا با مایع ضد عفونی موجود در اتاق یا بخش دستتان را ضد عفونی کنید.

11:در فاصله 2 متری از بیمار بایستید تا یک در صد ویروسی را به او منتقل نکنید.

12:اگر خودتان یا یکی از اعضای خانواده سرما خورده حتی اگر شک دارد که سرما خورده ورودتان به این بخش مممممنوع است!!!!!!!!!!علت: بیمار مبتلا به سرطان خون با سرما خوردگی می تواند تا مرض مرگ پیش برود چون هیچ سیستم دفاعی خصوصا بعد از شیمی درمانی ندارد! این مورد را بارها در بخش دیدم پس حتما توجه کنید! سرما خوردگی می تواند=عفونت ریه=مرگ باشد.

13:اگر همزمان با شما افراد دیگری به اتاق وارد شدند سریع خارج شوید.در هر ملاقات ماکزیمم 2و3 نفر در اتاق باید بمانند نه بیشتر.

14:اگر بیمار از ماسک استفاده کند یا همراه بیمار به شما ماسک بدهد شرایط ایده آل است تا از کوچکترین عفونت احتمالی پیشگیری شود
عیادت از بیمار مبتلا به سرطان 1
پاسخ
 سپاس شده توسط oops8
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  خال هایی که نشانه ی سرطان دارند !
  حرکات مفید یوگا برای افراد مبتلا به دیابت
  سرطان هایی که در مردان رایج تر است و 10 سرطانی که باعث مرگ مردان می شود
  سرطان لب: علائم، راه های پیشگیری و روش های درمان آن
  علائم و راه‌های جلوگیری از سرطان پوست در کودکان
  سیگار و سرطان
  افراد مبتلا به نارسایی كبد روزه نگیرند
Star خروپف شایدعلامت سرطان باشد
  سرطان روده کوچک و بهترین روش درمان آن از نظر پزشکان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان