امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تیز کردن میخ! (افزایش دقت موشک اسپایک)

#1
رافائل در حال معرفی نمونه های بهبود یافته ای از موشکهای خانواده Spike شامل Spike NLOS است که جستجوگرهای پیشرفته، توانمندی هدفگیری و سازگاری با سکوهای هوایی، زمینی و دریایی را ارائه میکند. همچنین برد نمونه کوچک تر و مقرون به صرفه تر Spike LR افزایش یافته و با سکوهای پرتاب بالگرد پایه منطبق شده است.

تیز کردن میخ! (افزایش دقت موشک اسپایک) 1

صنایع رافائل موشک Spike NLOS را با بسیاری از سکوهای پرتاب بالگرد پایه یکپارچه ساخته. یکی از قابلیتهای اضافه شده اخیر، یکپارچه سازی نمونه های کم وزن تر Spike LR با بالگردهای سبک بوده است.



متخصصین رافائل در حال افزایش تنوع (نمونه های) NLOS با افزودن هدایت لیزری نیمه فعال به جستجوگرهای EO-IR/CCD موجود هستند. جستجوگرهای بهسازی شده تاکنون اجرای خوبی در آزمونهای پروازی به نمایش گذاشته اند که طبق گزارشات کارخانه سازنده این قابلیت جدید در سال 2015 عملیاتی خواهد شد. با وجود اینکه قابلیت هدایت لیزری شیوه عملیاتی نوینی ارائه میکند، بیشتر ماموریت برای کاربر بدون تغییر باقی میماند زیرا کاربر میتواند نقطه لیزر تعیین کننده هدف را روی همان نمایشگر ببیند؛ همچنین این قابلیت آشنایی کاربر (با سامانه هدفگیری) را افزایش می دهد-این روش هدایت، خصوصا در شرایط جنگ شهری و پشتیبانی نزدیک اهمیت فراوانی دارد. از جمله بهینه سازی های صورت گرفته ، بهبود حسگر ها به منظور افزایش قابلیت مقابله با اهداف نیازمند واکنش سریع است.

جهت انطباق با کاربردهای خاص، مرگ آوری Spike NLOS با انتخاب کلاهک ضدزره، نفوذ کننده انفجاری و ترکشزای شدیدالانفجار افزایش یافته است. چنین قابلیت عملکرد جزء به جزئی(ماژولار) در کلاهکها و حسگرها، رافائل را قادر میسازد سلاح را مطابق نیازهای مشتری مهیا نماید. بر طبق اطلاعات ما، این قابلیتهای جدید در اوایل سال جاری وارد خط تولید میشوند و قابل ارائه به مشتری خواهند بود. 

رافائل همچنین در حال ارائه توانایی های جدید برای Spike LR است که با افزایش 25 درصدی، برد موشک را به 5 کیلومتر میرساند. این بهینه سازی بدون تغییر در وزن، ابعاد و رابط کاربری موشک حاصل شده است. این سلاح از یک خط انتقال داده فیبر نوری دوطرفه استفاده میکند تا همزمان تصویر جستجوگر را از موشک به کاربر و تغییرات هدف را به سامانه هدایت سلاح منتقل کند. این خط دوطرفه فیبر نوری به ویژه در مقابل اهداف پنهان و درگیری در مناطق مختلط(نظامی-غیرنظامی) موثر است که در آن با قابلیت اصابت مستقیم، خسارات جانبی را به حداقل میرساند.

تیز کردن میخ! (افزایش دقت موشک اسپایک) 1

Spike ER در کنار Spike NLOS

بنابراین دقت اصابت در 5 کیلومتری همانگونه که سابقا در 4 کیلومتری حاصل میشد حفظ شده است. این قابلی(7( (0مخصوصا برای کاربردهای بالگردپایه که هم اکنون در دست تکمیل است حائز اهمیت خواهد بود.موشک 13.7کیلوگرمی Spike LR قادر خواهد بود به بالگردهای سبک توان درگیری بسیار دقیق با اهداف را در 5 کیلومتری بدهد. به علاوه پرتابگر قادر به حمل موشک بر روی تمام سکوهایی که در حال حاضر Spike NLOS حمل میکنند خواهد بود و پیکربندیهای مختلفی به آن خواهد داد.

تیز کردن میخ! (افزایش دقت موشک اسپایک) 1

Spike NLOS برای پرتاب از سکوهای هوایی، دریایی و زمینی طراحی شده است.


تیز کردن میخ! (افزایش دقت موشک اسپایک) 1
تیز کردن میخ! (افزایش دقت موشک اسپایک) 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.military.ir/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -موشک‌های هوا به هوا جنگ سرد ایالات متحده آمریکا-
  موشک ضد تانک هدایت‌شونده طوفان+عکس
  آغاز تولید موشک هایپرسونیک جدید در روسیه
  افزایش چشمگیر هزینه‌های نظامی جهان علی رغم پاندمی کرونا
  روحانی:‌ دولت قانون مجلس را هنرمندانه اجرا کرد/ مخدوش‌کردن توافق ایران با آژانس بازی
  |پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در جنگ سرد|
  معرفی|سه عدد از برترین موشک های هوا به زمین جهان
  معرفی|موشک سطح به هوا رایپر
  |معرفی دو موشک هوا به سطح|
  پیمان موشک‌های ضد بالستیک

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان