امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پنج تفاوت اصلی پرچمداران G4 و Moto X Style

#1
موتورولا روز هفتم مرداد گوشی‌های جدیدش را معرفی کرد: Moto X Style پرچم‌دار جدید این کمپانی در سال 2015 است.
کاربری که قصد دارد گوشی هوشمند بخرد، با مدل‌ها و برندهای مختلفی روبروست. این امر انتخاب را سخت‌تر می‌کند. کدام برند خوب است؟ کدام مدل مناسب است؟ تفاوت این مدل با مدل دیگر چیست؟ این برند بهتر است یا آن یکی؟!



پنج تفاوت اصلی پرچمداران G4 و Moto X Style 1


این سوالات از آن دست سوالاتی است که کاربران موقع خرید گوشی هوشمند دارند. در این مطلب سعی می‌کنیم به بررسی تفاوت‌های کلیدی پرچم‌داران ال‌جی و موتورولا بپردازیم. این امر سبب می‌شود انتخاب بین G4 و Moto X Style راحت‌تر شود.
 
طراحی
از نظر طراحی می‌توان گفت G4 و Moto X Style تشابهات بسیاری دارند؛ مثلا هر دو از قاب چرمی استفاده می‌کنند. استفاده از چرم تجربه‌ای متفاوت برای کاربر رقم می‌زند. عدم تغییر دمای بدنه در شرایط آب‌وهوایی مختلف از ویژگی‌های این چرم است. البته موتورولا Moto X Style را به قاب چرمی محدود نکرده است و گزینه‌های دیگری نیز پیش روی کاربر قرار داده.


پنج تفاوت اصلی پرچمداران G4 و Moto X Style 1
 

 
صفحه نمایش
انتخاب بین G4 و Moto X Style بسیار سخت است؛ چون هر دو طراحی زیبا و منحصربه‌فرد دارند و از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌کنند. همچنین صفحه نمایش بزرگ با رزولوشن بالای این فبلت‌ها و استفاده از چرم از جمله ویژگی‌های هر دو محصول است.


پنج تفاوت اصلی پرچمداران G4 و Moto X Style 1


صفحه نمایش Moto X Style اندازه 5.7 اینچی دارد و G4 اندازه 5.5 اینچی. رزولوشن 2560×1440 از جمله ویژگی‌های یکسان هر دو مدل است. موتورولا ادعا می‌کند طراحی Moto X Style با حاشیه‌های باریک‌تر سبب شده این دستگاه، با این که صفحه نمایش بزرگ دارد، هم‌اندازه دیگر گوشی‌ها باشد. موتورولا برای اثبات این ادعا عکسی از Moto X Style در کنار سامسونگ گلکسی S6 منتشر کرده است. این ویژگی سبب شده با این که Moto X Style صفحه بزرگ‌تری نسبت به G4 دارد، تقریبا هم‌اندازه به نظر بیایند.
 
مشخصات سخت‌افزاری
هر دو مدل رویکرد تقریبا یکسانی در سخت‌افزار دارند: ارائه یک محصول «تقریبا» پرقدرت. استفاده از واژه تقریبا بدین معناست که این گوشی‌ها از لحاظ سخت‌افزاری از سایر پرچم‌داران اندکی ضعیف‌ترند. این دو گوشی از تراشه‌هایی با پردازنده 6 هسته‌ای استفاده می‌کنند، در صورتی که بعضی پرچم‌داران موجود در بازار تراشه‌هایی با پردازنده‌های 8 هسته‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهند.


 
پنج تفاوت اصلی پرچمداران G4 و Moto X Style 1


G4 و Moto X Style هر دو از تراشه 808 اسنپدراگون کوالکام در کنار 3 گیگابایت رم استفاده می‌کنند. حافظه داخلی Moto X Style، بسته به سلیقه کاربر، ممکن است 16، 32 یا 64 گیگابایتی باشد، اما حافظه داخلی G4 فقط 32 گیگابایت است.
دوربین اصلی Moto X Style کیفیت 21 مگاپیکسلی دارد و دوربین اصلی G4 کیفیت 16 مگاپیکسلی. همچنین کیفیت 5 مگاپیکسلی برای دوربین دوم Moto X Style و 8 مگاپیکسلی برای دوربین دوم G4 اعلام شده است. باید دید آیا Moto X Style قادر است عکس‌های بهتری نسبت به G4 ارائه دهد یا خیر.


پنج تفاوت اصلی پرچمداران G4 و Moto X Style 1


سیستم عامل هردو دستگاه اندروید 5.1.1 است، با این تفاوت که Moto X Style از اندروید خالص (Pure Stock) استفاده می‌کند. ال‌جی از اندروید 5.1.1 در کنار رابط کاربری ساخت خود، یعنی Optimus، استفاده می‌کند.
 
شخصی‌سازی
یک از نقاط قوت موتورولا امکان شخصی‌سازی گوشی‌های این برند است. ال‌جی نیز روندی شبیه شخصی‌سازی موتورولا برای G4 ایجاد کرد: پیشنهاد شش مدل چرم دست‌ساز مختلف.


پنج تفاوت اصلی پرچمداران G4 و Moto X Style 1


موتورولا به کاربران خود اجازه می‌دهد میزان حافظه داخلی، رنگ بدنه (طلایی، سفید و سیاه) و رنگ قاب پشتی را (از بین 25 گزینه موجود) انتخاب کنند. کاربرانی که علاقه به شخصی‌سازی بیشتر دارند، Moto X Style را گزینه مناسب‌تری می‌دانند، اما نباید امکانات شخصی‌سازی G4 را نیز دست کم گرفت: این محصول در رنگ‌های سفید سرامیکی، تیتانیوم نقره‌ای یا یکی از شش مدل چرم مختلف در دسترس است.
 
قیمت
نقطه قوت Moto X Style قیمت این محصول است، البته این محصول تا ماه سپتامبر در دسترس نخواهد بود، درحالی‌که G4 هم‌اکنون در بازار یافت می‌شود. اما وقتی Moto X Style وارد بازار شود، قیمتی به‌مراتب پایین‌تر از G4 و سایر پرچم‌داران خواهد داشت.
قیمت G4 در حال حاضر در بازار ایران حدود 1 میلیون و 900 هزار تومان است. قیمت جهانی Moto X Style با حافظه 16 گیگابایتی 399 دلار و با حافظه 32 گیگابایتی 429 دلار خواهد بود. Moto X Style شاید پایین‌ترین قیمت را میان پرچم‌داران تمام برندها داشته باشد. حال باید منتظر ماند و دید آیا موتورولا قادر است رقبای سرسخت خود را شکست دهد یا خیر.
نظر شما چیست؟ آیا موتورولا توانایی شکست سایر رقبا را دارد؟ آیا افرادی که قصد خرید گوشی همراه دارند برای خرید Moto X Style صبر خواهند کرد؟
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، jloe
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  افشای رندرهای گوشی K13 لنوو به همراه مشخصات اصلی
  سامسونگ آپدیت One UI 3.1 را برای پرچمداران قدیمی و میان‌رده‌هایش منتشر می‌کند
  معرفی Moto G10 و Moto G30
  موتورولا از One 5G Ace و سه گوشی جدید از سری Moto G رونمایی کرد
  تفاوت آیفون های سری 7 اپل
  بررسی وان پلاس 3 : قاتل پرچمداران اندرویدی
  آیفون 7 چینی زودتر از مدل اصلی به بازار عرضه شد
  نگاه نزدیک به اسمارت فون Motorola Moto Z
  ال‌جی از دو گوشی LG X Power و LG X Style رونمایی کرد
  به‌روزرسانی اندروید برای رفع مشکلات نرم افزاری پرچمداران سامسونگ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان