امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رونمایی از پهپاد عمود پرواز دو زیست " طرلان "

#1
رونمایی از پهپاد عمود پرواز دو زیست " طرلان " 1
میلیتاری نیوز : 

رونمایی از پهپاد تحقیقاتی " طرلان " که توسط دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان سیستان و بلوچستان نوعی پهپاد طراحی کرده است که به صورت عمودی در آب و خشکی فرود می‌آید و می‌تواند در حالتی که در هوا ثابت ایستاده، به چپ و راست و جلو و عقب حرکت کند.
 
 
این پهپاد یا هواپیما در مناطق جنگی که غالبا اطراف کوه یا درخت قرار گرفته و برای فرود مناسب نیست، کاربرد دارد. این هواپیما می‌تواند روی برکه یا دریاچه به صورت عمودی فرود بیاید و نیاز به باند فرود ندارد و در واقع، در هر جایی می‌تواند فرود آید. این هواپیما همچنین قابلیت فیلمبرداری و عکسبرداری دارد.
 
هواپیمای بدون سرنشین طرلان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با هدف اجرای ماموریت تعریف شده در خصوص پرواز و فیلمبرداری از سطح زمین، به همت دانشجویان  واحد علوم و تحقیقات متشکل از محمد مهدی خندان، مصطفی تکبیری، حامد اسماعیلی علیائی، محمد علی انصاری جعفری و با راهنمایی فرشاد پازوکی طراحی و به مرحله ساخت رسید.


 ماموریت پیش بینی شده برای این پرنده، فیلمبرداری، ثبت و ارسال اطلاعات به صورت زنده به ایستگاه زمینی است و در ۲ ارتفاع مختلف به صورت خودکار با مداومت پروازی دو ساعت پرواز می کند و ان پرنده قادر به حمل محموله به وزن ۲ کیلوگرم را دارد که در این صورت حداکثر وزن برخاست از سطح زمین، ۱۲ کیلوگرم می باشد.
 
 
وی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: «برعکس بقیه هواپیماهای ثابت‌ نشین که اول باید مسیر حرکتی‌شان را مشخص کنند و بعد از طی مسافتی تغییر حرکت دهند، این هواپیما لازم نیست مسیری را طی کند تا تغییر حرکت دهد».

وی درباره مشخصات فنی این هواپیما گفت: «این هواپیما می‌تواند به صورت اتوپایلوت عمل کند؛ یعنی طوری برنامه‌ریزی شود که به صورت خودکار حرکت کند. زیرا مجهز به سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا GPS است».

وی افزود: «کاربردهای دیگر این هواپیما در امداد و نجات و همچنین ارائه اطلاعات مربوط به مناطق صعب‌العبور و مرزی و مناطق کوهستانی و دره‌هاست».

پاکباز در مورد نحوه حمایت از این محصول گفت: «مشکلاصلی ما عدم حمایت از اختراعات و محصولات‌مان است. مسئولان باید قبل از اینکه غیرایرانی‌ها این دستگاه را بسازند به فکر حمایت از ما بیفتند. مسئولان باید ما را باور و به ما اعتماد کنند تا قبل از اینکه یک کشور خارجی این طرح را بسازد، خودمان در کشورمان آن را بسازیم».

تصویر برداری و ارسال آنلاین تصاویر به ایستگاه زمینی، گشت زنی در ارتفاع و یا شعاع ثابت، قابلیت جدا شوندگی تمام اجزا پرنده (تقسیم شدن به ۵ قسمت جهت حمل و نقل آسان)، قابلیت راه اندازی پرنده در کمتر از ۳ دقیقه با ۲ اپراتور از قابلیت های این پهپاد به شمار می رود
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  امیر شعبانیان: جدیدترین دستاوردهای رزم زمینی رونمایی می‌شود
  دریادار خانزادی: اولین هاورکرافت ایرانی سال آینده رونمایی می شود
  قدرت‌نمایی پهپاد ارتش در مقابل پهپاد آمریکایی
  نسخه جدید سلاح «مصاف» رونمایی شد
  اولین پرواز پهپاد جنگی بوئینگ
  نمایش یک پهپاد آمریکایی که می تواند سامانه روسی اس 400 را در هم بشکند
  پهپاد کمان۲۲ رونمایی شد/ برد پهپادهای ایران به ۳۰۰۰ کیلومتر رسید
  رونمایی ایران از «مین ضدزیردریایی» در آبهای خلیج‌فارس و تنگه هرمز
  سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در سواحل هرمزگان توسط سپاه
  تلاش عراق برای ساخت پهپاد خودکار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان