امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دوستداران راک فارسی و خارجی

#1
 فلسفه ی راک: گونه‌ای موسیقی عامه‌پسند که در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی در آمریکا با نام راک اند رول شکل گرفت و از نظر تأثیرات اجتماعی و گستردگی شنوندگانش در بین انواع موسیقی بی‌همتا است. نام راک کوتاه شده عبارت راک اند رول است و از فعل to rock در زبان انگلیسی به معنای جنباندن و تکان خوردن می‌آید. از اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی نام راک اند رول صرفاً به موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ اطلاق شده ولی نام راک همچنان به‌عنوان نام فراگیر این گونه (که شامل راک اند رول هم می‌شود) به‌کار می‌رود. این موسیقی در بلوز ریشه دارد.
 
سبک‌های موسیقی راک بین المللی:


راک اند رول (Rock & Roll)
راک اند رول که یکی از سبکهای تأثیر گذار و متداول در موسیقی راک است، روندی غیر قابل پیش بینی را طی کرده در ابتدا زمانی که راک بازها موسیقی کانتری و بلوز را با هم تلفیق کردند، راک دارای مشخصه‌های بارزی مثل آنارشیسم بود ولی بعدها با گذشت زمان، این مشخصه نادیده گرفته شد و این نوع موسیقی به سمت کسب مهارت و ایجاد تحول رفت. از موسیقی پر انرژی Chuck Berry گرفته تا هارمونی‌های زیبای بیتلز و همه در گروه راک اند رول قرار گرفت. اما راک اند رول جذابیت موسیقیایی خودش را فقط برای چند سال حفظ کرد. با گوناگونی بسیاری که در سبک‌های مختلف راک به وجود آمد، به قول بعضی از متخصصین هسته اصلی راک از هم پاشید.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستداران راک فارسی و خارجی 1

پاپ-راک Pop-Rock
پاپ-راک یکی از عمده ترین شاخه‌های موسیقی محسوب می‌شود که به طور کلی به هر نوع موسیقی پاپ ساخته شده پس از دوران جذب راک اند رول به پاپ، Pop rock می‌گویند. از ویژگیهای این سبک ملودیک و گیرا بودن موسیقی آن است. از گروه‌های مشهور فعال در این سبک می‌توان بهEverly Brothers، مدونا و Rowed House اشاره کرد.
 
راک ملایم (Soft Rock)
گرچه سبک سافت راک در اوائل دهه هفتاد پایه گذاری شد اما زمزمه‌های آن از اواخر دهه شصت آغاز شده بود. سافت راک موسیقی ملایمی‌ست که بیشتر تکیه بر خواننده و ترانه سرا دارد تا نوازنده؛ تجاری نگاه کردن به موسیقی یکی از ویژگیهای این سبک است.
سافت راک تا حدی متمایل به پاپ-راک است اما با فضایی ملایمتر و نرمتر. گروه‌هایی مثل کارپنترز و شیکاگو تکیه بر موسیقی ساده و ملودیک داشتند و در طول حیات خود با تهیه کنندگان مختلفی هم کار کردند. در طول دههٔ هفتاد، سافت راک بازار موسیقی را تحت تأثیر خود قرار داد و به طور جدی موسیقی تلفیقی هم عصر خودش را دچار دگرگونی کرد.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستداران راک فارسی و خارجی 1

گرانج
سبکی که اوج درخشش آن در دهه ۹۰ اتفاق افتاد و تبدیل به محبوب ترین سبک هارد راک این دهه شد و این درخشش نتیجه خلاقیت Kurt Cobain و بقیه اعضای نیروانا بود. سبکی که از دل Black Sabbath برخاست و حاصل ترکیب موسیقی punk و Heavy metal بود و البته گرایشش بیشتر به سمت پانک بود تا هوی متال، بخصوص در انتخاب اشعار و نوع اعتراض موسیقیایی آن. اما در نحوه نواختن ریف‌ها به Heavy metal شباهت بیشتری داشت. این سبک دارای دو نسل و دورهٔ مشخص است: نسل اول شامل گروه‌های Green River، Mud honey می‌شد که این موج هنوز هم ادامه دارد و ریف‌های آن سنگین تر و خشن تر از ریف‌های دورهٔ دوم است. مشهور ترین گروه از موج دوم نیروانا است که موسیقی آن ملودیک تر از سایر گروه‌های گرانج است و مهم‌ترین ویژگی آن stop-start زیاد آنست.
 
آلترنیتیو راک (Alternative Rock)
آلترنیتیو راک یکی از شاخه‌های راک است که تمام گروهای پست پانک (Post Punk) رو از اواسط دهه هشتاد تا اواسط دهه ۹۰ تحت تأثیر خودش قرار داد. آلترنیتیو راک شامل سبکهای گوناگونی می‌شود: از ملودی های زیبای Jangle Pop گرفته تا ملودی های خشن و یکنواخت اینداستریال راک.
 
راک سخت یا سنگین (Hard Rock)
از نظرِ اکثریت دست اندر کاران موسیقی، دو سبک هارد راک و هوی متال مشابه هستند. چرا که شباهتهای بسیار زیادی بهم دارند. در هر دو مورد صدای خشن گیتار کاملاً قابل تشخیص است و بطورِ معمول نقش اساسی را در گروه، خواننده اجرا می‌کند که معمولاً وظیفه نواختن سازی را هم به عهده دارد. اگر چه تفاوتهای اساسی نیز دیده می‌شود از جمله لزوم وجود ریتم در پس زمینه موسیقی هارد راک. در صورتی که این ویژگی در موسیقی هوی متال دیده نمی‌شود بلکه این نوع موسیقی بر صدای خشن گیتار و ریتمهای کوبه‌ای تکیه دارد.
هارد راک در اواخر دههٔ ۶۰ رشد خودش رو آغاز کرد و به‌عنوان یک موسیقی روان گردان باب شد و تحولی در زمینه موسیقی راک ایجاد کرد. در هارد راک کمتر از Blues از بداهه نوازی استفاده میشه و در عین حال به خشونت سبک هوی متال نیست. اگرچه همون سولوهای طولانی و همان صداهای خشن در هارد راک نیز هست. در این سبک این ریتمها و ریفها هستند که بیشترین اهمیت را دارن و باید به بلندترین شکل ممکن نواخته بشوند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستداران راک فارسی و خارجی 1

موسیقی راک در ایران:
راک در ایران، از اواخر دهه چهل خورشیدی و با ظهور خوانندگانی مانند: کورش یغمایی و فرهاد مهرداد و فریدون فروغی رواج پیدا کرد لیکن پس از انقلاب فرهنگی دستکم در ظاهر امر به دست فراموشی سپرده شد. کوروش یغمایی بنیانگذار موزیک راک در خاورمیانه و پدرخوانده راک در ایران است.


پیش از انقلاب
در آن زمان موسیقی سنتی ایرانی در میان مردم محبوب بود و موسیقی پاپ نیز با سرعت زیادی رو به گسترش و پیشرفت بود. همچنین به دلیل برپایی کنسرت خوانندگان غربی در ایران؛ تبادل موسیقی و فرهنگ و هنر نیز میان ایران و سایر کشورها وجود داشت. در آن زمان در ایران افرادی بودند که به گروه‌هایی مانند پینک فلوید، بیتلز و لذزپلین و AC-DC گوش می‌دادند و آلبوم‌هایشان را خریداری نموده و سبک آنها را دنبال می‌کردند.



انقلاب ایران و سالهای پس از آن
انقلاب اسلامی برای جامعه هنر و موسیقی پیامدهای خوبی در پی نداشت. از همان اولین سالهای پس از انقلاب، فعالیت هرگونه موسیقی ممنوع گردید؛ موسیقی پاپ غیرمجاز اعلام شده و به تبع آن سبک راک نیز اجازه فعالیت نیافت. تنها نوع موسیقی که مجوز فعالیت داشت، موسیقی سنتی و سرودهای انقلابی بود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیلترینگ بزرگی را در مقابل هرگونه موسیقی انجام می‌داد و به تبع آن بیشتر خوانندگان پیش از انقلاب به کشورهای دیگر مهاجرت کردند. تنها تعداد انگشت شماری از خوانندگان پیش از انقلاب از ایران خارج نشدند که پیشگامان راک ایرانی نیز از جمله این افراد بودند. کوروش یغمایی، فرهاد و فریدون فروغی در کشور ماندند تا وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت آنها را ممنوع کند. کوروش یغمایی تا ۱۷ سال اجازه فعالیت نیافت؛ صدای فرهاد سالها پخش نشد و تنها یک آهنگ به نام «وحدت» از او پخش گردید که در وصف پیامبر اسلام بود و مضمونی انقلابی داشت. فریدون فروغی نیز وضعی مشابه و به مراتب سخت‌تر از دیگر همراهانش داشت. با این شرایط، دوران رکود و انزوای موسیقی راک ایرانی آغاز شد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستداران راک فارسی و خارجی 1

دهه 70
در ایران نیز به طور محدود گروه‌ها و خوانندگان اندکی به فعالیت‌های زیرزمینی مشغول بودند، اما هنوز بستر مناسبی برای راک ایرانی آماده نشده بود. «کاوه یغمایی» از معدود خوانندگان راک ایرانی بود که در این سال‌ها با مجوز رسمی وزارت ارشاد فعالیت می‌کرد و حتی در سال ۷۳ کنسرتی را برگزار کرد که نخستین کنسرت راک ایران پس از انقلاب لقب گرفت.



اواخر دهه ی 70
در اواخر دهه ۷۰ و با روی کار آمدن دولت اصلاحات؛ عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد دولت وقت تغییر کرد و  فرصتی طلایی به جامعه موسیقی ایران داد. موسیقی پاپ و راک پس از سالها انزواء دوباره شروع به فعالیت کردند و با سرعتی چشمگیر نسبت به گذشته در حال پیشرفت بودند.

در این سالها موسیقی راک پیشرفت زیادی کرد. گروه‌های زیادی در داخل کشور فعالیت می‌کردند، اما همچنان بسیاری از خوانندگان و گروه‌ها به فعالیت‌های زیر زمینی مشغول بودند. هنوز دولت صراحتاً موسیقی راک را آزاد اعلام نکرده بود و این نوع موسیقی را با پاپ ادغام می‌کرد. هیچ‌گاه جشنواره و کنسرتی از سوی دولت تحت عنوان موسیقی راک برگزار نشد. تنها یک بار جشنواره‌ای با نام «جشنواره موسیقی پاپ ایران» برگزار گردید که کلیه خوانندگان پاپ آن زمان ایران در این جشنواره شرکت کردند. کاوه یغمایی و داریوش خواجه نوری نیز در این جشنواره حضور داشتند و آهنگ‌هایی را با سبک راک و تحت عنوان پاپ اجرا نمودند. وی موفق شد ستاره طلایی این جشنواره را از نظر «بهترین گروه» به خود اختصاص دهد.
در همین سالها جو تازه‌ای از موسیقی راک در میان جوانان ایرانی در حال شکل‌گیری بود. موسیقی هوی متال (متال سنگین) که زیر شاخه‌ای موسیقی راک و جدا شده از سبک هارد راک می‌باشد، به سرعت در میان ایرانیان محبوب می‌شد و توجه جوانان ایرانی به انواع سبک‌های متال بیش از پیش در حال اوج‌گیری بود. گروه‌های زیادی در این زمینه تشکیل شدند. هم اکنون موسیقی متال و زیر شاخه‌هایش از نظر دولت جمهوری اسلامی ممنوع و غیرمجاز است. 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستداران راک فارسی و خارجی 1

دهه 80 ، دهه رونق راک فارسی
با اغاز دهه 80 توجه جوانان به موسیقی راک بیشتر جلب و موجب به وجود آمدن گروه های زیادی در این سبک موسیقی شد. بعضی از این گروه‌ها و خوانندگان توانستند از وزارت ارشاد مجوّز رسمی فعّالیت دریافت کنند که به عنوان نمونه می‌توان به آلبوم طالع نحس از میلاد قائمی اشاره داشت که از کمپانی مطرح ایران گام در اواسط همین دهه منتشر گردید. همچنین چندین کنسرت هم برگزار شد.
در اواخر این دهه گروه هایی مانند رادیو تهران و The Ways و کیوسک در ایران و خارج ایران البوم های ماندگاری را به ضبط رسودند. از جمله البوم استرس از گروه The Ways که محبوب ترین البوم راک فارسی تاکنون است. باوجود موانعی که هنوز وجود داشتند خوانندگان ساختارشکنی مانند محسن نامجو به فعالیت خود ادامه داده و مجبور به ترک کشور شدند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستداران راک فارسی و خارجی 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستداران راک فارسی و خارجی 1

دهه 90 ، راک فارسی تلاش می کند خودش را پیدا کند ، سبک ها متعدد می شوند ، گروه ها و خوانندگان فعال تر هستند
با اغاز دهه ی 90 شاهد ادامه ی کار گروه های قدیمی تر بودیم. گروه هایی مانند The Ways و کیوسک. گروه های جدیدی مثله گروه بلگرد البوم خودشون رو بیرون دادند. خوانندگان گروه های محبوب از گروه های خود جدا شدند و به صورت جدا فعالیت کردند (درست مانند اتفاقی که در گروه های راک بین المللی هم در گذشته دیدیم) مانند علی عظیمی خواننده ی گروه رادیو تهران که با آلبوم 88 در سال 88 محبوبیت زیادی کسب کردند ولی در سال 94 البوم مستقل خودش رو با نام اقای پست بیرون داد که توجه های بسیار زیادی رو نسبت به البوم  88 جلب کرد. خواننده ی محبوب گروه The ways یعنی کاوه آفاق هم از این گروه جدا شد و قصد بیرون دادن البوم مستقل خود را دارد. راک فارسی همیشه ویژگی های خاص خود را داشته و این سبب شده که نتوانیم چندان ارتباطی بین آن ها و سبک های بین المللی پیدا کنیم ولی هیچگاه از تاثییر موسیقی راک خارجی بر روی راک فارسی کم نشده. در این دهه ویژگی های راک فارسی خاص تر از گذشته شده و عنصر های تازه ای به آن اضافه شدند. برای نمونه رگه هایی از موسیقی سنتی ایرانی رو در آن می توانیم ببینیم. 




موسیقی راک صدای نسل جوان و معترض
به خاطر ساختاری که این نوع موسیقی دارد، همیشه در همه جا به عنوان یک نوع سبک موسیقی اعتراضی هم استفاده شده. در کنار رپ فارسی این دو سبک موسیقی نظر های زیادی رو به خود در مورد بیان موضوعات اجتماعی و اخلاقی و سیاسی جلب کردند. البته رپ فارسی بسیار زودتر از راک فارسی در ایران مورد توجه قرارگرفته و امروز راک فارسی هنوز در مرحله ی شکل گیری و کودکی است.





-----------------------------------------------------------------------------------------
در پایان از شما دوستان می خوام که گروه ها و خوانندگان ایرانی و خارجی و یا اهنگ ها و البوم هایی که مورد علاقتون هست رو معرفی کنید




بنده در بین ایرانی ها The Ways و رادیو تهران و کیوسک و به طور جزیی تر کاوه افاق و علی عظیمی و آرش سبحانی رو خیلی دوست دارم و همیشه دنبال میکنم. عاشق محسن نامجو هم هستم.
خارجی هم Pink Floyd و Empire of the Sun و ACDC و Metalika
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط mahsa._.payne ، ♪neGar♪ ، мoвιɴα т ، AعطریناA ، ţђę ɱąŋ wђǫ şǫɭd ţђę wǫŗɭd ، یاسی@_@ ، ๒lคςк ๔єค๔ ، eNorto ، *Nafas* ، Bʀᴏᴛʜᴇʀ ، Apathetic ، eɴιɢмαтιc ، || Mιѕѕ α.η.т || ، Silver Sun ، hasti-a ، Jack Daniel'ѕ ، τοxικ ، AISA18 ، ✖ηιяναηα✖ ، Son of anarchy ، First Star ، Armila. ، sober ، The moon ، Medusa
آگهی
#2
مورد علاقه های من : کاوه آفاق و آراد آریا
از گروه ها هم : نیکایین بند  و the ways band  البته حالا که کاوه افاق از گروهشون بیرون اومده کاراشون خیلی ضعیف شده ضعیف که وحشتناک ضعیف شده 


البوم استرس محبوب ترین راک تویی ایرانه ؟؟؟ این که عالیه اصلا فکر نمی کردم محبوب ترین باشه
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET
#3
(12-08-2015، 13:13)یاسی@_@ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
مورد علاقه های من : کاوه آفاق و آراد آریا
از گروه ها هم : رادیو تهران و the ways band  البته حالا که کاوه افاق از گروهشون بیرون اومده کاراشون خیلی ضعیف شده


البوم استرس محبوب ترین راک تویی ایرانه ؟؟؟ این که عالیه اصلا فکر نمی کردم محبوب ترین باشه

اره محبوب ترینه! حتی اونایی که نمی دونن راک چیه هم گوش کردنش. خوب یادمه نظرسنجی ها و اینکه وقتی این آلبوم اومد بیرون چقد نظر جلب کرد.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط یاسی@_@ ، Silver Sun
#4

(12-08-2015، 13:16)F A R I D نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(12-08-2015، 13:13)یاسی@_@ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
مورد علاقه های من : کاوه آفاق و آراد آریا
از گروه ها هم :نیکایین بند  و the ways band  البته حالا که کاوه افاق از گروهشون بیرون اومده کاراشون خیلی ضعیف شده ضعیف که نه وحشتناک ضعیف شده


البوم استرس محبوب ترین راک تویی ایرانه ؟؟؟ این که عالیه اصلا فکر نمی کردم محبوب ترین باشه

اره محبوب ترینه! حتی اونایی که نمی دونن راک چیه هم گوش کردنش. خوب یادمه نظرسنجی ها و اینکه وقتی این آلبوم اومد بیرون چقد نظر جلب کرد.

از یدونه از ترک هاش خوشم نمیاد اصلا ولی ترک به باد ده عالیه / منم دیدم یکی از نظر سنجی های داخل فلش خورو انگاری می خواستن واسش هواداری درست کنن ^__^
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET
#5
عاشق کاوه آفاق ام ^_-
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستداران راک فارسی و خارجی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET
#6
ایرانی کلا خوشم نمیاد موسیقی

ولی تو راک guns n roses - nirvana - pink floyd 
متالیکام ی سری از اهنگاشو خوشم میاد چن تاش راکه

با آلبومای سولوی اسلش رو گوش میدم

گرانج.و هارد دراک خوب بود هارد راک رو کامل تر کن معرفی کن چن تا گروه
The blood runs free
The rain turns red
Give me the wine
You keep the bread
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، Jack Daniel'ѕ ، Son of anarchy
آگهی
#7
(12-08-2015، 16:34)Gang$ta نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
ایرانی کلا خوشم نمیاد موسیقی

ولی تو راک guns n roses - nirvana - pink floyd 
متالیکام ی سری از اهنگاشو خوشم میاد چن تاش راکه

با آلبومای سولوی اسلش رو گوش میدم

گرانج.و هارد دراک خوب بود هارد راک رو کامل تر کن معرفی کن چن تا گروه

در مورد هارد راک و متال مطالب زیادی پیدا نکردم و خودمم چیز زیاد نمی دونستم. شما بگو من به متن اضافه میکنم.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط Silver Sun ، Jack Daniel'ѕ
#8
آرین نائینی هم خوبه ^_^




فرید در مورد راک سنتی چیزی ننوشتی ها

یه سوال داشتم :


دوستانی که این پست رو می خونید


نظرتون درباره ی ترک عبور از آلبوم استرس چیه ؟؟؟ یه مقدار با بقیه ی کار های آقای آفاق فرق نداشت ؟؟؟
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET
#9
نقل قول: فرید در مورد راک سنتی چیزی ننوشتی ها
این اسم غلط اندازه! بهتره بگی راکی که از موسیقی سنتی تاثییر پذیرفته! خ من که تو متن نوشتم خودم (اضافه کردم به متنی که از ویکیپدیا گرفتم یک چیزایی) که عنصر های مختلفی تو راک فارسی هستن. مثلا همین موسیقی سنتی که روی کار های محسن نامجو تاثییر گذاشته.

نقل قول:
نظرتون درباره ی ترک عبور از آلبوم استرس چیه ؟؟؟ یه مقدار با بقیه ی کار های آقای آفاق فرق نداشت ؟؟؟
ترک عبور؟ من حتما ازش خوشم نیومده چون یادم نیست.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط Silver Sun
#10
(12-08-2015، 18:23)F A R I D نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
نقل قول: فرید در مورد راک سنتی چیزی ننوشتی ها
این اسم غلط اندازه! بهتره بگی راکی که از موسیقی سنتی تاثییر پذیرفته! خ من که تو متن نوشتم خودم (اضافه کردم به متنی که از ویکیپدیا گرفتم یک چیزایی) که عنصر های مختلفی تو راک فارسی هستن. مثلا همین موسیقی سنتی که روی کار های محسن نامجو تاثییر گذاشته.



نقل قول:
نظرتون درباره ی ترک عبور از آلبوم استرس چیه ؟؟؟ یه مقدار با بقیه ی کار های آقای آفاق فرق نداشت ؟؟؟
ترک عبور؟ من حتما ازش خوشم نیومده چون یادم نیست.
کلا با همه ترک ها فرق داره هم بیتش هم تکسش -_______- اصا انگار کاوه اون موقع خودش نیست یکی دیگست -___-

(12-08-2015، 18:23)F A R I D نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
نقل قول: فرید در مورد راک سنتی چیزی ننوشتی ها
این اسم غلط اندازه! بهتره بگی راکی که از موسیقی سنتی تاثییر پذیرفته! خ من که تو متن نوشتم خودم (اضافه کردم به متنی که از ویکیپدیا گرفتم یک چیزایی) که عنصر های مختلفی تو راک فارسی هستن. مثلا همین موسیقی سنتی که روی کار های محسن نامجو تاثییر گذاشته.
تو هم که هر چی بگم تهش می رسم به محسن نامجو -___-

کی ؟ محسن نامجو چی ؟ محسن نامجو کجا ؟ محسن نامجو


باور کن فهمیدم محسن نامجو از کاوه هم بهتره اصا قبوله قبوله قبوله
  
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، Medusa


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Music بهترین فیت ترک های رپ فارسی نسخه 2
  اخبار و چارت های Taylor Swift و خوانندگان خارجی
  بهترین فیت ترک های تاریخ در رپ فارسی
  بهترین اهنگ خارجی (از نظر شما) ♫♫ ^____^
Music بهترین خواننده ی خارجی کدام است ؟
  خدا حافظی پیشرو از رپ فارسی
  «رستاک» و یک اجرای تکراری پرطرفدار/ خارجی‌ها به وجد آمدند
  خواننده‌ای که پیشنهاد اقامت خارجی را رد کرد تا برای شهدا بخواند
  خداحافظی پیشرو از رپ فارسی...
  بازگشت غرور آفرين عرفان پایدار به رپ فارسی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان